Δελτίο τύπου ΤEXNHΣ Κιλκίς
Όμορφες παρέες γεννήθηκαν μέσα στα χρόνια στα τμήματα χορού της Τέχνης, παρουσίασαν τη δουλειά και το μεράκι τους σε πάρτυ και μουσικοχορευτικές παραστάσεις και άλλες τόσες προσδοκούμε να γίνουν στην πορεία.
Συνεχίζουμε να χορεύουμε κερδίζοντας όχι μόνο την εμπειρία γοητευτικών χορών αλλά και μιας άριστης φυσικής δραστηριότητας.
Η Τέχνη σας προσφέρει μια από τις καλύτερες επιλογές για ανθρώπους όλων των ηλικιών! Χορό! Χορό διασκεδαστικό, χορό που σου φτιάχνει την ψυχολογία, κίνηση και κυρίως συναναστροφή.
Και η Τέχνη είναι παρούσα για άλλη μια χρονιά με τμήματα αργεντίνικου τάνγκο, σάλσας αλλά και τσα τσα, ρούμπα και μάμπο.
Το αργεντίνικο τάγκο πρωτοέφτασε στα Βαλκάνια και την ανατολή μέσα από τα γαλλόφωνα καμπαρέ και στέκια, και είναι ο χορός που σε συνεπαίρνει με τον ερωτισμό του, τις δυναμικές και ταχύτατες φιγούρες, την αισθησιακή κίνηση και τη μαγεία της λατινικής Αμερικής.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το Τάγκο, όπως και κάθε τι υπέροχο στον ανθρώπινο πολιτισμό, είναι ένα αμάλγαμα διάφορων πολιτισμών και μουσικών στοιχείων από πολλές χώρες, και εκφράζει κυρίως τον πόθο ενός μοναχικού άνδρα για έναν αιώνιο, συχνά ανικανοποίητο έρωτα, που συνεχώς ονειρεύεται και προσπαθεί να υποτάξει, μα πάντα μοιάζει να του ξεφεύγει.
Η προέλευση της Salsa είναι από την Κούβα όπου αφρικανοί σκλάβοι χρησιμοποιούσαν το χορό και τη μουσική ως τρόπο έκφρασης των πολιτισμικών τους εθίμων. Με την μεταφορά των αφρικανών σκλάβων στην Αμερική από Ευρωπαίους, μεγάλο μέρος του εγχώριου πληθυσμού ήρθε σε επαφή με την μουσική των σκλάβων, η οποία έγινε πολύ δημοφιλής. Η διαμόρφωση της Salsa, αλλά και η ονομασία της προέρχονται από τη Νέα Υόρκη.
Η Salsa ως χορός, αλλά και ως μουσική προέκυψε το 1960 από τον συνδυασμό πολλών latin και freestyle χορών και πήρε το όνομά της από την ισπανική λέξη Salsa που σημαίνει «μείγμα μπαχαρικών για σάλτσα».
Για πολλούς είναι η απόλυτη πόρωση. Η μουσική …απερίγραπτη… σε αιχμαλωτίζει, σε κάνει να θέλεις να χορεύεις συνέχεια να εκφράζεσαι, να δημιουργείς, να αυτοσχεδιάζεις…
Η Ρούμπα αναπτύχθηκε στην περιοχή της Αβάνας και Ματανζάς στο τέλος του 19ου αιώνα. Επειδή ήταν ένας πολύ ενεργητικός αφρό-κουβανικός χορός, συχνά απαγορεύονταν ως επικίνδυνος στους σκλάβους που τον χόρευαν.
Προς το τέλος της δεκαετίας του '40, ένας μουσικός που ονομάζονταν Πέρες Πράδο βρήκε το χορό για τη μουσική μάμπο και έγινε το πρώτο πρόσωπο που εμπορεύθηκε τη μουσική του ως «μάμπο». Μετά από την Αβάνα, ο Πράδο κίνησε τη μουσική του προς το Μεξικό και έπειτα στην πόλη της Νέας Υόρκης.
Το βέβαιο είναι ότι όλοι οι latin χοροί έχουν κάτι διαφορετικό να προσφέρουν. Καθένας έχει άλλα χαρακτηριστικά, άλλο στυλ, άλλη τεχνική, άλλη έκφραση.
Τα μαθήματα θα γίνονται κάθε Τρίτη 6 με 9 το απόγευμα.
Και φυσικά ποιός άλλος παρά ο βιρτουόζος και επαγγελματίας χορευτής του Τάγκο, της salsa και των latin χορών, Κωνσταντίνος Πετρίδης, θα σας μυήσει και θα σας παρασύρει στα μυστικά τους.
Ο Κωνσταντίνος Πετρίδης, καθηγητής χορού στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης, γεννήθηκε στο Βρότσλαφ της Πολωνίας.
Σε ηλικία 10 ετών εισήχθη στην Κρατική Σχολή Χορού του Πόζναν, απ’ όπου και αποφοίτησε ως διπλωματούχος χορευτής και δάσκαλος χορού, μετά από σπουδές εννέα ετών. Προσελήφθη στην όπερα του Βρότσλαφ ως σολίστ, όπου και εργάστηκε δύο χρόνια, χορεύοντας κλασικό και σύγχρονο ρεπερτόριο.
Στη συνέχεια εργάστηκε ως σολίστ για οκτώ χρόνια στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
Αρχικά στο χοροθέατρο “Αέναο” και αργότερα στο Χοροθέατρο Θεσσαλονίκης, όπου συνεργάστηκε με χορογράφους από την Ελλάδα και την Ευρώπη, κυρίως σε νεοκλασικές και σύγχρονες παραστάσεις.
Επίσης, εργάστηκε για ένα διάστημα στην όπερα του Γκέλσεν Κίρχεν στη Γερμανία.
Από το 1994 διδάσκει ως καθηγητής χορού στην Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού του Δήμου Θεσσαλονίκης και είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας σύγχρονου χορού “Εμμέλεια”, με την οποία έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις εντός και εκτός Ελλάδας: στην Ιταλία, “Biennale νέων καλλιτεχνών - Τορίνο, 1997”, στην Κύπρο για το δήμο Λεμεσού, στη Ρωσία για τον απόδημο ελληνισμό του Καυκάσου, καθώς και σε παραστάσεις που διοργάνωσαν το Υπουργείο Εξωτερικών και τα “Δημήτρια”. Ακόμη, έχει διδάξει σε Ανώτερες Δραματικές Σχολές.
Έχει χορογραφήσει για το Κ.Θ.Β.Ε., για μιούζικαλ και άλλες θεατρικές παραστάσεις όπως “Μποστ-Φαύστα”, “Γενικός γραμματέας” του Καπετανάκη, “Όπερα της πεντάρας”.
Το 1997 παίρνει χορογραφική διάκριση στο διαγωνισμό της Ραλλού Μάνου Δήμου Αθηναίων.
Συνεργάστηκε με τον G. Bregovic στην πολιτιστική πρωτεύουσα Ευρώπης στη Θεσσαλονίκη το 1997, και χόρεψε γι’ αυτόν στο Άρχους της Δανίας το 1999 και στο Παλέρμο της Ιταλίας το 2000.
Τον Οκτώβριο-Νοέμβριο του 2001 συμμετείχε σε μία σειρά παραστάσεων που διοργάνωσε το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, χορεύοντας το ρόλο του “άνδρα” στην όπερα Κάρμεν του Μπιζέ, στα πλαίσια των “Δημητρίων”.
Έχει χορέψει σε πολλά μπαλέτα, όπως: “Ιεροτελεστία της Άνοιξης” του Ι. Στραβίνσκι, “Εικαστικά παιχνίδια” του Ρ. Σούμαν, “Μάγκριτ” του Σ. Προκόφιεφ, “Ρωμιοσύνη” σε μουσική του Μ. Θεοδωράκη και πολλά άλλα.
Μη χάσετε τη μοναδική εμπειρία να εκπαιδευτείτε από τον πρωτοχορευτή Κωνσταντίνο Πετρίδη!
Εγγραφές: Από την Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου και ώρες 5 με 9 μ.μ. στα γραφεία της ΤΕΧΝΗΣ (25ης Μαρτίου 20), τηλεφωνικά ίδιες ημέρες και ώρες στο 23410 – 24217 ενώ μπορείτε να λαμβάνετε πληροφορίες στέλνοντας e-mail στη διεύθυνση texni-kilkis@hotmail.gr
Σκέφτεσαι, να λείψεις;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.