Δελτίο τύπου
Δήμου Παιονίας
Την άμεση αναβάθμιση οδικού δικτύου ΠΑΘΕ (Κόμβος Πολυκάστρου – Χαλάστρας), ζητά ο Δήμος Παιονίας, με επιστολή στους κ. Κουτσούκο Κωνσταντίνο Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρίας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», κ. Καραγιάννη Γεώργιο Γενικό Γραμματέα Υποδομών και στον κ. Ξενόφο Άρη Εκτελεστικό Πρόεδρο και Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Η επιστολή
«Άμεση ανάγκη αναβάθμισης οδικού δικτύου ΠΑΘΕ (Κόμβος Πολυκάστρου – Χαλάστρα)»
Είναι γνωστή σε όλους η άσχημη κατάσταση του οδικού δικτύου στο Τμήμα Χαλάστρα – Άγιος Αθανάσιος – Πολύκαστρο, μήκους 44,2 χιλιομέτρων, του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, Χαλάστρα – Εύζωνοι. O δρόμος αυτός κατασκευάστηκε το 1970 και μέχρι σήμερα, εδώ και 50 χρόνια, δεν έχει δεχθεί καμία ουσιαστική αναβάθμιση. Παρότι ο οδικός αυτός άξονας αποτελεί την κεντρική χερσαία πύλη της χώρας από όπου διέρχονται 8.000.000 περίπου αυτοκίνητα το χρόνο, δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως ως άξονας με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου, καθώς διαθέτει μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και δεν έχει διαχωριστική νησίδα.
Τα πρώτα 15 χιλιόμετρα του δρόμου αυτού από τον Κόμβο Πολυκάστρου προς τη Θεσσαλονίκη (516 - 532 χλμ. της ΠΑΘΕ) είναι τα πιο επικίνδυνα, καθώς τα τελευταία 17 χρόνια έχουν σημειωθεί 107 τροχαία ατυχήματα, που αντιστοιχούν περίπου στο 78% του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων που έχουν καταγραφεί στο εν λόγω τμήμα της ΠΑΘΕ. Σε αυτά τα 15 χιλιόμετρα του δρόμου έχασαν τη ζωή τους 45άνθρωποι, κυρίως σε μετωπικές συγκρούσεις.
Η επικινδυνότητα του δρόμου περιγράφεται με λεπτομέρεια από την μελέτη που εσείς οι ίδιοι αναθέσατε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και εκπονήθηκε τον Μάιο 2019.
Κι ενώ η κατάσταση του δρόμου είναι απαράδεκτη, αποφασίστηκε το 2017 η χωροθέτηση δύο πλευρικών σταθμών διοδίων στον ανισόπεδο κόμβο Πολυκάστρου, χωρίς καμία πρόβλεψη για την αναβάθμιση του οδικού άξονα. Η λειτουργία των διοδίων θα προκαλέσει τη δικαιολογημένη αντίδραση των κατοίκων του Δήμου Παιονίας, καθώς βασικό τους αίτημα είναι να μην μπουν διόδια πριν από την αναβάθμιση του δρόμου σε αυτοκινητόδρομο από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.». Γι’ αυτό, άλλωστε, έχουν κατατεθεί και οι με αρ. πρωτ. 2685/2017 Αίτηση Ακύρωσης και 330/2017 Αίτηση Αναστολής Εκτέλεσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τη λειτουργία των διοδίων.
Η όποια καθυστέρηση δημιουργεί μεγάλες ευθύνες όσων έχουν την αρμοδιότητα συντήρησης του δρόμου και εποπτείας της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της. Με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα είναι αναγκαίο, κατ’ ελάχιστον, να επεκταθεί άμεσα το οδόστρωμα από την μία πλευρά του δρόμου κατά δύο μέτρα (προκειμένου να υπάρχουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση) και να τοποθετηθεί διαχωριστική νησίδα.
Παρακαλούμε, όπως μας απαντήσετε εγγράφως και άμεσα επί του αιτήματος αυτού, καθώς η συνέχιση της αδράνειας από την πλευρά σας δυστυχώς στοιχίζει ανθρώπινες ζωές και πλέον ως τοπική κοινωνία έχουμε αποφασίσει να διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο έναν ασφαλή δρόμο αλλά ταυτόχρονα να επιδιώξουμε και τον καταλογισμό των όποιων ευθυνών υπάρχουν.
Η επιστολή
«Άμεση ανάγκη αναβάθμισης οδικού δικτύου ΠΑΘΕ (Κόμβος Πολυκάστρου – Χαλάστρα)»
Είναι γνωστή σε όλους η άσχημη κατάσταση του οδικού δικτύου στο Τμήμα Χαλάστρα – Άγιος Αθανάσιος – Πολύκαστρο, μήκους 44,2 χιλιομέτρων, του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού, Χαλάστρα – Εύζωνοι. O δρόμος αυτός κατασκευάστηκε το 1970 και μέχρι σήμερα, εδώ και 50 χρόνια, δεν έχει δεχθεί καμία ουσιαστική αναβάθμιση. Παρότι ο οδικός αυτός άξονας αποτελεί την κεντρική χερσαία πύλη της χώρας από όπου διέρχονται 8.000.000 περίπου αυτοκίνητα το χρόνο, δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως ως άξονας με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου, καθώς διαθέτει μία μόνο λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και δεν έχει διαχωριστική νησίδα.
Τα πρώτα 15 χιλιόμετρα του δρόμου αυτού από τον Κόμβο Πολυκάστρου προς τη Θεσσαλονίκη (516 - 532 χλμ. της ΠΑΘΕ) είναι τα πιο επικίνδυνα, καθώς τα τελευταία 17 χρόνια έχουν σημειωθεί 107 τροχαία ατυχήματα, που αντιστοιχούν περίπου στο 78% του συνόλου των τροχαίων ατυχημάτων που έχουν καταγραφεί στο εν λόγω τμήμα της ΠΑΘΕ. Σε αυτά τα 15 χιλιόμετρα του δρόμου έχασαν τη ζωή τους 45άνθρωποι, κυρίως σε μετωπικές συγκρούσεις.
Η επικινδυνότητα του δρόμου περιγράφεται με λεπτομέρεια από την μελέτη που εσείς οι ίδιοι αναθέσατε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και εκπονήθηκε τον Μάιο 2019.
Κι ενώ η κατάσταση του δρόμου είναι απαράδεκτη, αποφασίστηκε το 2017 η χωροθέτηση δύο πλευρικών σταθμών διοδίων στον ανισόπεδο κόμβο Πολυκάστρου, χωρίς καμία πρόβλεψη για την αναβάθμιση του οδικού άξονα. Η λειτουργία των διοδίων θα προκαλέσει τη δικαιολογημένη αντίδραση των κατοίκων του Δήμου Παιονίας, καθώς βασικό τους αίτημα είναι να μην μπουν διόδια πριν από την αναβάθμιση του δρόμου σε αυτοκινητόδρομο από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.». Γι’ αυτό, άλλωστε, έχουν κατατεθεί και οι με αρ. πρωτ. 2685/2017 Αίτηση Ακύρωσης και 330/2017 Αίτηση Αναστολής Εκτέλεσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με τη λειτουργία των διοδίων.
Η όποια καθυστέρηση δημιουργεί μεγάλες ευθύνες όσων έχουν την αρμοδιότητα συντήρησης του δρόμου και εποπτείας της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της. Με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα είναι αναγκαίο, κατ’ ελάχιστον, να επεκταθεί άμεσα το οδόστρωμα από την μία πλευρά του δρόμου κατά δύο μέτρα (προκειμένου να υπάρχουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση) και να τοποθετηθεί διαχωριστική νησίδα.
Παρακαλούμε, όπως μας απαντήσετε εγγράφως και άμεσα επί του αιτήματος αυτού, καθώς η συνέχιση της αδράνειας από την πλευρά σας δυστυχώς στοιχίζει ανθρώπινες ζωές και πλέον ως τοπική κοινωνία έχουμε αποφασίσει να διεκδικήσουμε με κάθε νόμιμο μέσο έναν ασφαλή δρόμο αλλά ταυτόχρονα να επιδιώξουμε και τον καταλογισμό των όποιων ευθυνών υπάρχουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.