Το έργο της Επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης έως την Καλαμαριά, συνολικού προϋπολογισμού 628 εκ. ευρώ, εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. O συγχρηματοδοτούμενος από το Ταμείο Συνοχής προϋπολογισμός ανέρχεται σε 400 εκ. Με το έργο αυτό προβλέπεται η ανατολική επέκταση της κύριας γραμμής του βασικού Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται υπό κατασκευή και με την ολοκλήρωση του οποίου θα παραδοθούν 9,6 χλμ γραμμής και 13 νέοι σταθμοί, από τον Σταθμό Πατρικίου μέχρι το νοτιανατολικό άκρο του Δήμου Καλαμαριάς.
Το μήκος της γραμμής θα είναι 4,8 χλμ με 5 νέους σταθμούς μετρό (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα). Συγκεκριμένα προβλέπεται η κατασκευή δύο σηράγγων για το μεγαλύτερο τμήμα του έργου, ενώ οι σταθμοί προβλέπονται να κατασκευαστούν με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut-and-cover). Εκτός από τα έργα πολιτικού μηχανικού θα εγκατασταθούν όλα τα απαραίτητα ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα έτσι ώστε το έργο να είναι πλήρως λειτουργικό. Μεταξύ αυτών θα εγκατασταθεί Σύστημα Αυτόματης Λειτουργίας (ΑΤΟ) και Επιτήρησης (ATS) Συρμών καθώς αυτοί σχεδιάζονται να λειτουργούν χωρίς οδηγούς.
Με την ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης έως την Καλαμαριά εκτιμάται ότι θα εξυπηρετηθούν περί τους 87.000 νέοι επιβάτες ημερησίως ενώ ο πρόσθετος πληθυσμός με δυνατότητα πρόσβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς θα ανέλθει σε 91.000 περίπου.
Η παρεπόμενη μείωση της χρήσης ιδιωτικών αυτοκινήτων λόγω της κατασκευής του έργου εκτός των προφανών ωφελειών (μείωση χρόνου μετακίνησης, αύξηση χώρων στάθμευσης, μείωση ατυχημάτων κλπ) συνεπάγεται και μείωση του ποσοστού εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που υπολογίζεται σε 8,2 χιλίαδες τόνοι C02 κατ’ έτος.
Τέλος εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 1.040 περίπου νέες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής του έργου καθώς και 100 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την φάση λειτουργίας.
Σχετικά με το θέμα ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η ένταξη του έργου της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» είναι ένα σημαντικό γεγονός. Με την υλοποίηση του έργου αυτού αναβαθμίζεται σημαντικά η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, βελτιώνονται δραστικά οι συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη, αλλά και μειώνεται πολύ η επιβάρυνση προς το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα. Πιστεύουμε ότι το έργο θα προχωρήσει με τους ρυθμούς που απαιτείται για την απορρόφηση των πόρων και σύντομα οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα επωφεληθούν από την υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου και σημαντικού έργου».
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Επιταχύναμε τις διοικητικές, τεχνικές διακασίες και τις μελέτες για την ωρίμανση του Έργου, ώστε να είναι πλέον δυνατή η πραγματοποίηση της Β΄φάσης του διαγωνισμού. Σε λίγες μέρες, όπως είχαμε ανακοινώσει για τις Αρχές του 2012, θα κληθούν οι διαγωνιζόμενοι, να παραλάβουν τα τεύχη δημοπράτησης για να υποβάλουν τις προσφορές τους. Συνεχίζουμε με εντατικό ρυθμό την ολοκλήρωση των μελετών, για την δημοπράτηση μέχρι το 2013 της Νέας γραμμής από την Πλατεία Δημοκρατίας, μέσω της οδού Λαγκαδά μέχρι Ευκαρπία και Νοσοκομεία. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς οριστικοποιεί τη χάραξη των άλλων δύο γραμμών. Η 1η από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, Ξηροκρίνη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Εύοσμο, και το Κορδελειό. Η 2η από Πανεπιστήμιο προς Τούμπα, Χαριλάου και Ν. Ελβετία. Τέλος, μελετάται και επέκταση με Μέσo Σταθερής Τροχιάς από Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία».
Το μήκος της γραμμής θα είναι 4,8 χλμ με 5 νέους σταθμούς μετρό (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα). Συγκεκριμένα προβλέπεται η κατασκευή δύο σηράγγων για το μεγαλύτερο τμήμα του έργου, ενώ οι σταθμοί προβλέπονται να κατασκευαστούν με τη μέθοδο εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut-and-cover). Εκτός από τα έργα πολιτικού μηχανικού θα εγκατασταθούν όλα τα απαραίτητα ειδικά ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα έτσι ώστε το έργο να είναι πλήρως λειτουργικό. Μεταξύ αυτών θα εγκατασταθεί Σύστημα Αυτόματης Λειτουργίας (ΑΤΟ) και Επιτήρησης (ATS) Συρμών καθώς αυτοί σχεδιάζονται να λειτουργούν χωρίς οδηγούς.
Με την ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης έως την Καλαμαριά εκτιμάται ότι θα εξυπηρετηθούν περί τους 87.000 νέοι επιβάτες ημερησίως ενώ ο πρόσθετος πληθυσμός με δυνατότητα πρόσβασης στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σταθερής τροχιάς θα ανέλθει σε 91.000 περίπου.
Η παρεπόμενη μείωση της χρήσης ιδιωτικών αυτοκινήτων λόγω της κατασκευής του έργου εκτός των προφανών ωφελειών (μείωση χρόνου μετακίνησης, αύξηση χώρων στάθμευσης, μείωση ατυχημάτων κλπ) συνεπάγεται και μείωση του ποσοστού εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που υπολογίζεται σε 8,2 χιλίαδες τόνοι C02 κατ’ έτος.
Τέλος εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 1.040 περίπου νέες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής του έργου καθώς και 100 νέες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την φάση λειτουργίας.
Σχετικά με το θέμα ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Η ένταξη του έργου της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» είναι ένα σημαντικό γεγονός. Με την υλοποίηση του έργου αυτού αναβαθμίζεται σημαντικά η ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, βελτιώνονται δραστικά οι συνθήκες κυκλοφορίας στην πόλη, αλλά και μειώνεται πολύ η επιβάρυνση προς το περιβάλλον και την ατμόσφαιρα. Πιστεύουμε ότι το έργο θα προχωρήσει με τους ρυθμούς που απαιτείται για την απορρόφηση των πόρων και σύντομα οι πολίτες της Θεσσαλονίκης θα επωφεληθούν από την υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου και σημαντικού έργου».
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Επιταχύναμε τις διοικητικές, τεχνικές διακασίες και τις μελέτες για την ωρίμανση του Έργου, ώστε να είναι πλέον δυνατή η πραγματοποίηση της Β΄φάσης του διαγωνισμού. Σε λίγες μέρες, όπως είχαμε ανακοινώσει για τις Αρχές του 2012, θα κληθούν οι διαγωνιζόμενοι, να παραλάβουν τα τεύχη δημοπράτησης για να υποβάλουν τις προσφορές τους. Συνεχίζουμε με εντατικό ρυθμό την ολοκλήρωση των μελετών, για την δημοπράτηση μέχρι το 2013 της Νέας γραμμής από την Πλατεία Δημοκρατίας, μέσω της οδού Λαγκαδά μέχρι Ευκαρπία και Νοσοκομεία. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς οριστικοποιεί τη χάραξη των άλλων δύο γραμμών. Η 1η από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, Ξηροκρίνη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Εύοσμο, και το Κορδελειό. Η 2η από Πανεπιστήμιο προς Τούμπα, Χαριλάου και Ν. Ελβετία. Τέλος, μελετάται και επέκταση με Μέσo Σταθερής Τροχιάς από Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.