Με 7 εκτός και 21 θέματα ημερήσιας διάταξης πραγματοποιήθηκε η 13η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς, την Πέμπτη 30 Ιουνίου 2011. Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν ήταν και ο καθορισμός των τροφείων στους παιδοβρεφονηπιακούς σταθμούς του Δήμου Κιλκίς για τη νέα σχολική χρονιά, καθώς και ο νέος Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας Δήμου Κιλκίς.
Στις ερωτήσεις προ ημερησίας διάταξης, ο Δήμαρχος Κιλκίς κ. Ευάγγελος Μπαλάσκας απαντώντας σε ερωτήσεις συμβούλων τόνισε τα εξής: Ενόψει της 100ης Επετείου της Μάχης του Κιλκίς και της απελευθέρωσης της πόλης θα συγκροτηθεί σύντομα Επιτροπή, αποτελούμενη από επιστήμονες και επιφανή μέλη της τοπικής κοινωνίας, έργο της οποίας θα είναι ο συντονισμός και η οργάνωση των επετειακών εκδηλώσεων (ερώτηση Αφεντουλίδη).
Σε σχέση με τα ετοιμόρροπα και εγκαταλελειμμένα κτίρια της πόλης του Κιλκίς που αποτελούν εστία μόλυνσης, τόνισε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις ο δήμος δεν μπορεί να παρέμβει, καθώς αυτά βρίσκονται σε οικόπεδα ιδιωτών, οπότε και απατείται παρέμβαση εισαγγελέα (ερώτηση Β. Καραμπίδη).
Στα εκτός ημερησίας διάταξης θέματα αυτό που κυριάρχησε ήταν η ανάγκη σύναψης οκτάμηνης σύμβασης του Δήμου με τρίτους στον τομέα της καθαριότητας για ορισμένες Δημοτικές Ενότητες, εξαιτίας της αδυναμίας εκτέλεσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών με ίδια μέσα του Δήμου. Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο Δήμαρχος Κιλκίς αν δεν προχωρήσει σύντομα η ανάθεση του έργου σε εξωτερικά συνεργεία καθαριότητας θα προκύψουν σοβαρά προβλήματα στους πρώην Δήμους Κρουσίων, Πικρολίμνης και Μουριών (κατά πλειοψηφία).
Μεταξύ άλλων το δημοτικό συμβούλιο Κιλκις αποφάσισε:
-Την έγκριση εργασιών και χορήγηση άδειας εκσκαφής για ανεύρεση κρυμμένου θησαυρού στην κτηματική περιοχή Δ.Δ. Μεγάλης Στέρνας Ν. Κιλκίς, Δήμου Κιλκίς μετά από αίτημα ιδιωτών (ομόφωνα).
-Την έγκριση παράτασης προθεσμίας εκτέλεσης του έργου “Ολοκλήρωση πλατείας στον οικισμό Χέρσου”, για το λόγο ότι τους πρώτους μήνες του 2011 δεν ήταν δυνατό να γίνουν εργασίες σκυροδέτησης ή ασφαλτόστρωσης λόγω χαμηλών θερμοκρασιών (ομόφωνα).
-Την έγκριση του Εσωτερικού Κανονισμού Υπηρεσιών της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης Κιλκίς - Κ.Δ.Ε.Κ. - Δήμου Κιλκίς, καθώς και των λοιπών Κανονισμών του οργάνου, Διοίκησης και Λειτουργίας του Δ.Σ., Διαχείρισης, Προσωπικού και Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Κ.Α.Π.Η. (κατά πλειοψηφία)
-Τον καθορισμό του ύψους των τροφείων για τα παιδιά που θα φιλοξενηθούν στους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Κιλκίς (κατά πλειοψηφία) ως εξής: Για οικογενειακά εισοδήματα έως 8.000 ευρώ τα μηνιαία τροφεία για νήπια είναι 20 ευρώ και για βρέφη 20 ευρώ.
Από 8.000 έως 12.000 ευρώ: 30 και 40 ευρώ αντίστοιχα
Από 12.000 έως 20.000 ευρώ: 40 και 50 ευρώ
Από 20.000 έως 40.000 ευρώ: 60 και 70 ευρώ
Από 40.000 ευρώ και άνω: 80 και 90 ευρώ
Όπως ενημέρωσε το σώμα η Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Αθλητισμού, Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Παιδικών – Βρεφονηπιακών Σταθμών Δήμου Κιλκίς κ. Κατερίνα Ζιούτα, τα τροφεία θα καταβάλλονται στην Ταμειακή Υπηρεσία του Δήμου, ενώ προτεραιότητα στην κάλυψη των θέσεων θα δίνεται στα παιδιά των οποίων η μητέρα εργάζεται. Σε περίπτωση που μετά το τέλος των εγγραφών προκύψουν κενές θέσεις, τότε μόνο θα μπορέσουν τα κενά αυτά να καλυφθούν από παιδιά μη εργαζόμενων μητέρων.
Παράλληλα, η κ. Ζιούτα, σε σχέση με το οικονομικό έλλειμμα που έχει διαπιστωθεί στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου, ανέφερε ότι ξεκίνησε να διενεργείται έκτακτος διαχειριστικός έλεγχος από Οικονομικό Επιθεωρητή που έχει ορίσει η Οικονομική Επιθεώρηση Δημόσιας Διοίκησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι έκπτωση 20% για κάθε μήνα φιλοξενίας θα παρέχεται για το δεύτερο παιδί που φιλοξενείται στους Παιδικούς Σταθμούς, ενώ έκπτωση 50% ισχύει για το τρίτο παιδί. Επίσης, αιτήσεις για απαλλαγή τροφείων μπορούν να υποβάλλουν οι γονείς των φιλοξενούμενων παιδιών με διάφορα κοινωνικά κριτήρια τα οποία ορίζονται ως εξής:
1) Διαζευγμένος γονέας (που το αποδεικνύει με κατάθεση του διαζευκτηρίου και στην περίπτωση που ο γονέας δεν λαμβάνει τη διατροφή που ορίσθηκε με δικάσιμη, τότε θα πρέπει να καταθέσει αντίγραφο αγωγής ή μήνυσης προς τον άλλο γονέα και όχι Υπεύθυνη Δήλωση).
2) Ανύπαντρος γονέας (που το αποδεικνύει με κατάθεση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης).
3) Χήρος γονέας (που το αποδεικνύει με κατάθεση ληξιαρχικής πράξης θανάτου).
4) Αναπηρία γονέα που τον καθιστά ανίκανο για εργασία (που το αποδεικνύει με απόφαση ή γνωμάτευση υγειονομικής επιτροπής).
5) Περίπτωση θανάτου ενός από τους δύο γονείς ή και των δύο γονέων κατά τη διάρκεια παραμονής του παιδιού στον παιδικό σταθμό (που το αποδεικνύει με κατάθεση ληξιαρχικής πράξης θανάτου).
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις όλα τα πιθανά εισοδήματα και επιδόματα του γονέα δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το ποσό των 8.000 ευρώ ετησίως, αφού αφαιρεθεί το ποσό του ενοικίου που πληρώνει για κατοικία (το οποίο θα αποδεικνύεται με κατάθεση αντιγράφου της φορολογικής δήλωσης ή του συμβολαίου ενοικίου) ή το ποσό των δόσεων που πληρώνει προς εξόφληση δανείου πρώτης κατοικίας (το οποίο θα αποδεικνύεται με κατάθεση αντιγράφου της σύναψης δανείου με την Τράπεζα).
-Την έγκριση του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του καλλικρατικού Δήμου Κιλκίς (κατά πλειοψηφία). Την εισήγηση του θέματος έκανε ο Πρόεδρος της Επιτροπής που συστάθηκε για την εκπόνηση του ΟΕΥ κ. Φώτης Μισόπουλος. Όπως τονίστηκε, ο νέος ΟΕΥ του Δήμου Κιλκίς βασίστηκε στο υπόδειγμα της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑ) για μεγάλους δήμους και υπήρξε προϊόν συνεργασίας των διευθύνσεων. Στο πλαίσιο της σύνταξής του ελήφθησαν υπόψη οι ανάγκες και οι προτάσεις κάθε υπηρεσίας, ενώ ο σχεδιασμός που επιλέχθηκε έγινε με βασικό σκοπό να καταστήσει το νέο Δήμο Κιλκίς των επτά Δημοτικών Ενοτήτων και των 55.000 κατοίκων, αντιγραφειοκρατικό, λειτουργικό και ευέλικτο.
Σύμφωνα με το νέο ΟΕΥ, στο Δήμαρχο υπάγονται το Αυτοτελές Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων και το Αυτοτελές Γραφείου Δημάρχου, ενώ παράλληλα προβλέπονται θέσεις Γενικού Γραμματέα και Γενικού Διευθυντή στον οποίο υπάγονται: Το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικών Οργάνων, το Αυτοτελές Τμήμα Νομικής Υπηρεσίας, το Αυτοτελές Γραφείο Διαφάνειας και το Αυτοτελές Τμήμα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Επίσης προβλέπεται η δημιουργία 10 Διευθύνσεων: ∆ιοικητικών Υπηρεσιών, Προγραµµατισµού και Οργάνωσης, Οικονοµικών Υπηρεσιών, Τοπικής Οικονοµικής Ανάπτυξης, Πολεοδοµίας, Τεχνικών Υπηρεσιών, Καθαριότητας, Ανακύκλωσης, Περιβάλλοντος και Πρασίνου, Κοινωνικής Προστασίας και Παιδείας, Ε.Κ.Ε. ΚΕΠ και Δημοτικής Αστυνομίας.
Στις ερωτήσεις προ ημερησίας διάταξης, ο Δήμαρχος Κιλκίς κ. Ευάγγελος Μπαλάσκας απαντώντας σε ερωτήσεις συμβούλων τόνισε τα εξής: Ενόψει της 100ης Επετείου της Μάχης του Κιλκίς και της απελευθέρωσης της πόλης θα συγκροτηθεί σύντομα Επιτροπή, αποτελούμενη από επιστήμονες και επιφανή μέλη της τοπικής κοινωνίας, έργο της οποίας θα είναι ο συντονισμός και η οργάνωση των επετειακών εκδηλώσεων (ερώτηση Αφεντουλίδη).
Σε σχέση με τα ετοιμόρροπα και εγκαταλελειμμένα κτίρια της πόλης του Κιλκίς που αποτελούν εστία μόλυνσης, τόνισε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις ο δήμος δεν μπορεί να παρέμβει, καθώς αυτά βρίσκονται σε οικόπεδα ιδιωτών, οπότε και απατείται παρέμβαση εισαγγελέα (ερώτηση Β. Καραμπίδη).
Στα εκτός ημερησίας διάταξης θέματα αυτό που κυριάρχησε ήταν η ανάγκη σύναψης οκτάμηνης σύμβασης του Δήμου με τρίτους στον τομέα της καθαριότητας για ορισμένες Δημοτικές Ενότητες, εξαιτίας της αδυναμίας εκτέλεσης των συγκεκριμένων υπηρεσιών με ίδια μέσα του Δήμου. Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο Δήμαρχος Κιλκίς αν δεν προχωρήσει σύντομα η ανάθεση του έργου σε εξωτερικά συνεργεία καθαριότητας θα προκύψουν σοβαρά προβλήματα στους πρώην Δήμους Κρουσίων, Πικρολίμνης και Μουριών (κατά πλειοψηφία).
Μεταξύ άλλων το δημοτικό συμβούλιο Κιλκις αποφάσισε:
-Την έγκριση εργασιών και χορήγηση άδειας εκσκαφής για ανεύρεση κρυμμένου θησαυρού στην κτηματική περιοχή Δ.Δ. Μεγάλης Στέρνας Ν. Κιλκίς, Δήμου Κιλκίς μετά από αίτημα ιδιωτών (ομόφωνα).
-Την έγκριση παράτασης προθεσμίας εκτέλεσης του έργου “Ολοκλήρωση πλατείας στον οικισμό Χέρσου”, για το λόγο ότι τους πρώτους μήνες του 2011 δεν ήταν δυνατό να γίνουν εργασίες σκυροδέτησης ή ασφαλτόστρωσης λόγω χαμηλών θερμοκρασιών (ομόφωνα).
-Την έγκριση του Εσωτερικού Κανονισμού Υπηρεσιών της Κοινωφελούς Δημοτικής Επιχείρησης Κιλκίς - Κ.Δ.Ε.Κ. - Δήμου Κιλκίς, καθώς και των λοιπών Κανονισμών του οργάνου, Διοίκησης και Λειτουργίας του Δ.Σ., Διαχείρισης, Προσωπικού και Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Κ.Α.Π.Η. (κατά πλειοψηφία)
-Τον καθορισμό του ύψους των τροφείων για τα παιδιά που θα φιλοξενηθούν στους Παιδικούς και Βρεφονηπιακούς Σταθμούς του Δήμου Κιλκίς (κατά πλειοψηφία) ως εξής: Για οικογενειακά εισοδήματα έως 8.000 ευρώ τα μηνιαία τροφεία για νήπια είναι 20 ευρώ και για βρέφη 20 ευρώ.
Από 8.000 έως 12.000 ευρώ: 30 και 40 ευρώ αντίστοιχα
Από 12.000 έως 20.000 ευρώ: 40 και 50 ευρώ
Από 20.000 έως 40.000 ευρώ: 60 και 70 ευρώ
Από 40.000 ευρώ και άνω: 80 και 90 ευρώ
Όπως ενημέρωσε το σώμα η Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Αθλητισμού, Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Παιδικών – Βρεφονηπιακών Σταθμών Δήμου Κιλκίς κ. Κατερίνα Ζιούτα, τα τροφεία θα καταβάλλονται στην Ταμειακή Υπηρεσία του Δήμου, ενώ προτεραιότητα στην κάλυψη των θέσεων θα δίνεται στα παιδιά των οποίων η μητέρα εργάζεται. Σε περίπτωση που μετά το τέλος των εγγραφών προκύψουν κενές θέσεις, τότε μόνο θα μπορέσουν τα κενά αυτά να καλυφθούν από παιδιά μη εργαζόμενων μητέρων.
Παράλληλα, η κ. Ζιούτα, σε σχέση με το οικονομικό έλλειμμα που έχει διαπιστωθεί στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου, ανέφερε ότι ξεκίνησε να διενεργείται έκτακτος διαχειριστικός έλεγχος από Οικονομικό Επιθεωρητή που έχει ορίσει η Οικονομική Επιθεώρηση Δημόσιας Διοίκησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι έκπτωση 20% για κάθε μήνα φιλοξενίας θα παρέχεται για το δεύτερο παιδί που φιλοξενείται στους Παιδικούς Σταθμούς, ενώ έκπτωση 50% ισχύει για το τρίτο παιδί. Επίσης, αιτήσεις για απαλλαγή τροφείων μπορούν να υποβάλλουν οι γονείς των φιλοξενούμενων παιδιών με διάφορα κοινωνικά κριτήρια τα οποία ορίζονται ως εξής:
1) Διαζευγμένος γονέας (που το αποδεικνύει με κατάθεση του διαζευκτηρίου και στην περίπτωση που ο γονέας δεν λαμβάνει τη διατροφή που ορίσθηκε με δικάσιμη, τότε θα πρέπει να καταθέσει αντίγραφο αγωγής ή μήνυσης προς τον άλλο γονέα και όχι Υπεύθυνη Δήλωση).
2) Ανύπαντρος γονέας (που το αποδεικνύει με κατάθεση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης).
3) Χήρος γονέας (που το αποδεικνύει με κατάθεση ληξιαρχικής πράξης θανάτου).
4) Αναπηρία γονέα που τον καθιστά ανίκανο για εργασία (που το αποδεικνύει με απόφαση ή γνωμάτευση υγειονομικής επιτροπής).
5) Περίπτωση θανάτου ενός από τους δύο γονείς ή και των δύο γονέων κατά τη διάρκεια παραμονής του παιδιού στον παιδικό σταθμό (που το αποδεικνύει με κατάθεση ληξιαρχικής πράξης θανάτου).
Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις όλα τα πιθανά εισοδήματα και επιδόματα του γονέα δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το ποσό των 8.000 ευρώ ετησίως, αφού αφαιρεθεί το ποσό του ενοικίου που πληρώνει για κατοικία (το οποίο θα αποδεικνύεται με κατάθεση αντιγράφου της φορολογικής δήλωσης ή του συμβολαίου ενοικίου) ή το ποσό των δόσεων που πληρώνει προς εξόφληση δανείου πρώτης κατοικίας (το οποίο θα αποδεικνύεται με κατάθεση αντιγράφου της σύναψης δανείου με την Τράπεζα).
-Την έγκριση του νέου Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του καλλικρατικού Δήμου Κιλκίς (κατά πλειοψηφία). Την εισήγηση του θέματος έκανε ο Πρόεδρος της Επιτροπής που συστάθηκε για την εκπόνηση του ΟΕΥ κ. Φώτης Μισόπουλος. Όπως τονίστηκε, ο νέος ΟΕΥ του Δήμου Κιλκίς βασίστηκε στο υπόδειγμα της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑ) για μεγάλους δήμους και υπήρξε προϊόν συνεργασίας των διευθύνσεων. Στο πλαίσιο της σύνταξής του ελήφθησαν υπόψη οι ανάγκες και οι προτάσεις κάθε υπηρεσίας, ενώ ο σχεδιασμός που επιλέχθηκε έγινε με βασικό σκοπό να καταστήσει το νέο Δήμο Κιλκίς των επτά Δημοτικών Ενοτήτων και των 55.000 κατοίκων, αντιγραφειοκρατικό, λειτουργικό και ευέλικτο.
Σύμφωνα με το νέο ΟΕΥ, στο Δήμαρχο υπάγονται το Αυτοτελές Γραφείο Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων και το Αυτοτελές Γραφείου Δημάρχου, ενώ παράλληλα προβλέπονται θέσεις Γενικού Γραμματέα και Γενικού Διευθυντή στον οποίο υπάγονται: Το Αυτοτελές Τμήμα Πολιτικών Οργάνων, το Αυτοτελές Τμήμα Νομικής Υπηρεσίας, το Αυτοτελές Γραφείο Διαφάνειας και το Αυτοτελές Τμήμα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Επίσης προβλέπεται η δημιουργία 10 Διευθύνσεων: ∆ιοικητικών Υπηρεσιών, Προγραµµατισµού και Οργάνωσης, Οικονοµικών Υπηρεσιών, Τοπικής Οικονοµικής Ανάπτυξης, Πολεοδοµίας, Τεχνικών Υπηρεσιών, Καθαριότητας, Ανακύκλωσης, Περιβάλλοντος και Πρασίνου, Κοινωνικής Προστασίας και Παιδείας, Ε.Κ.Ε. ΚΕΠ και Δημοτικής Αστυνομίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.