Στην ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε σήμερα ως ειδικός αγορητής του Κινήματος Αλλαγής, ο βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος ΚΤΕ Υγείας κ. Γιώργος Φραγγίδης, επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Γιατρός για όλους, ισότιμη και ποιοτική πρόσβαση στις υπηρεσίες του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και άλλες διατάξεις».
Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ο κ. Φραγγίδης είπε ότι μετά την παρέλευση 33 μηνών διακυβέρνησης και σωρεία διαχειριστικών νομοσχεδίων, ο Υπουργός Υγείας φέρνει στη Βουλή ένα ακόμα νομοσχέδιο με επικοινωνιακό τίτλο, που όμως αποτελεί «έκθεση ιδεών» και «κενό γράμμα» για τους πολίτες.
Μεταξύ άλλων ο βουλευτής είπε:
Η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) έχει ανάγκη επαναπροσδιορισμού, αναδιάρθρωσης και ανασύστασης. Η πανδημία αποκάλυψε την απαξίωση και την εγκατάλειψη που έχει υποστεί η ΠΦΥ στη χώρα μας, τις ελλείψεις και τις αδυναμίες της, τη χαμηλή ετοιμότητά της στις κρίσεις.
Περιέχει πληθώρα εξουσιοδοτικών διατάξεων, κόντρα σε κάθε έννοια καλής νομοθέτησης, αποδεικνύοντας ότι είναι «μνημείο προχειρότητας και ανοργανωσιάς», αν βέβαια δεν υποκρύπτει σκοπιμότητα.
Όσα προβλέπονται στο νομοσχέδιο παραπέμπονται στο απροσδιόριστο μέλλον και στην βούληση του Υπουργού, χωρίς να εξειδικεύονται καιχωρίς να παρουσιάζεται τρόπος υλοποίησης.
Δεν είναι προϊόν διαλόγου με τους ενδιαφερόμενους φορείς και την κοινωνία. Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την Υγεία ως κομματική της υπόθεση.
Χωρίς χρηματοδότηση, μόνιμες προσλήψεις ιατρονοσηλευτικού προσωπικού και αναβάθμιση του εξοπλισμού, η ΠΦΥ δεν μπορεί να εκπληρώσει τους στόχους της.
Εκπαραθυρώνει τους κοινωνικούς εταίρους και τους θεσμικούς φορείς από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΟΠΥΥ
Καταργεί την ΥΠΕΔΥΦΚΑ και παραδίδει το ελεγκτικό έργο για την παραβατική συμπεριφορά των παρόχων σε ιδιώτες.
Δεν θα δώσουμε «λευκή επιταγή» στην κυβέρνηση να υλοποιήσει ένα περιεχόμενο που δεν γνωρίζουμε για σημαντικά θέματα, όπως το πλαίσιο συνεργασίας των ιδιωτών παρόχων με τις δημόσιες δομές ΠΦΥ, τα κίνητρα – αντικίνητρα εγγραφής σε προσωπικό γιατρό, οι αμοιβές των γιατρών, τα απογευματινά χειρουργεία, η έκδοση οργανισμών στις δομές ΠΦΥ. Δεν θα εγκλωβιστούμε σε επικοινωνιακές λογικές.
Η Νέα Δημοκρατία εμφανίζει συστημική ανεπάρκεια στον σχεδιασμό και την προσέγγιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας για Όλους.
Η αιχμή του δόρατος της επικοινωνίας της κυβέρνησης, ο «προσωπικός γιατρός», έχει καταρρεύσει. Η αλλαγή του ονόματος δεν αφορίζει την αποτυχία του θεσμού του «οικογενειακού γιατρού». Οι διοικητικές παραλείψεις, η απουσία πολιτικής βούλησης, οι απαξιωτικές αμοιβές, η υποστελέχωση, ήταν οι αιτίες.
Αυτή τη στιγμή είναι συμβεβλημένοι μόνο 800 γιατροί στο σύστημα, ενώ χρειάζονται 5.500 για να εξυπηρετήσουν τον ελληνικό πληθυσμό.
Γιατρός για όλους δεν γίνεται χωρίς γιατρούς, χωρίς προσλήψεις στα Κέντρα Υγείας και τα Νοσοκομεία.
Σήμερα, το 90% των πολιτών δεν έχει Οικογενειακό Γιατρό και το 60% των παιδιών δεν έχει συμβεβλημένο Παιδίατρο.
Οι λύσεις με κάλυψη κενών στις δημόσιες δομές από ιδιώτες είναι εμβαλωματικές. Με λόγια, δεν μπορούν να καλυφθούν οι ανεκπλήρωτες ανάγκες των ανασφάλιστων Ελλήνων.
Δεν υπάρχει πουθενά μέσα στο νομοσχέδιο πρόβλεψη για τις Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ), που έδωσαν λύσεις μέσα στην πανδημία για τις περιπτώσεις των απομακρυσμένων περιοχών και των κατ’ οίκων εμβολιασμών.
Επιδίωξη του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής είναι η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, με καθολική κάλυψη του πληθυσμού, ίσα δικαιώματα για τους ασφαλισμένους και ίσες ευκαιρίες για τους επαγγελματίες υγείας. Με χαρτογράφηση υγειονομικών αναγκών, αποτελεσματικό δίκτυο ΠΦΥ, με υπηρεσίες υγείας που θα προσφέρονται από τη γέννηση μέχρι το τέλος της ζωής, με δράσεις πρόληψης της νόσου και προαγωγής της υγείας.
Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, ο κ. Φραγγίδης είπε ότι μετά την παρέλευση 33 μηνών διακυβέρνησης και σωρεία διαχειριστικών νομοσχεδίων, ο Υπουργός Υγείας φέρνει στη Βουλή ένα ακόμα νομοσχέδιο με επικοινωνιακό τίτλο, που όμως αποτελεί «έκθεση ιδεών» και «κενό γράμμα» για τους πολίτες.
Μεταξύ άλλων ο βουλευτής είπε:
Η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) έχει ανάγκη επαναπροσδιορισμού, αναδιάρθρωσης και ανασύστασης. Η πανδημία αποκάλυψε την απαξίωση και την εγκατάλειψη που έχει υποστεί η ΠΦΥ στη χώρα μας, τις ελλείψεις και τις αδυναμίες της, τη χαμηλή ετοιμότητά της στις κρίσεις.
Δεν στηρίζει επαρκώς τη συνολική υγεία και φροντίδα των ασθενών, έχει αποτύχει στην ενημέρωση, την προαγωγή της υγείας, την πρόληψη. Οι δομές της είναι κατακερματισμένες και δύσκολα προσβάσιμες για τον πολίτη, ο οποίος αναγκάζεται να βάλει το χέρι στην τσέπη για να βρει γρήγορες και ποιοτικές υπηρεσίες υγείας. Οι υποδομές είναι ανεπαρκείς και οι γεωγραφικές ανισότητες μεγάλες.
Απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις και τους αυξημένους υγειονομικούς κινδύνους, έχουμε μια ΠΦΥ όπου κυριαρχούν υποστελέχωση, ανεπαρκής υλικοτεχνικός εξοπλισμός, απουσία συντονισμού και διασύνδεσης των μονάδων μεταξύ τους, με τα νοσοκομεία αναφοράς και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η υποχρηματοδότηση της ΠΦΥ έχει δημιουργήσει έναν υπέρμετρα ενισχυμένο ιδιωτικό τομέα υγείας στην Ελλάδα και μια ιδιωτική δαπάνη για την υγεία, που επιβαρύνει δυσανάλογα το ατομικό και οικογενειακό εισόδημα.
Δεν συμφωνούμε με το νομοσχέδιο γιατί:Δεν προσφέρει λύσεις, αλλά περιγράφει ως λύσεις για τους πολίτες τις ανάγκες τους.
Δεν συμφωνούμε με το νομοσχέδιο γιατί:Δεν προσφέρει λύσεις, αλλά περιγράφει ως λύσεις για τους πολίτες τις ανάγκες τους.
Περιέχει πληθώρα εξουσιοδοτικών διατάξεων, κόντρα σε κάθε έννοια καλής νομοθέτησης, αποδεικνύοντας ότι είναι «μνημείο προχειρότητας και ανοργανωσιάς», αν βέβαια δεν υποκρύπτει σκοπιμότητα.
Όσα προβλέπονται στο νομοσχέδιο παραπέμπονται στο απροσδιόριστο μέλλον και στην βούληση του Υπουργού, χωρίς να εξειδικεύονται καιχωρίς να παρουσιάζεται τρόπος υλοποίησης.
Δεν είναι προϊόν διαλόγου με τους ενδιαφερόμενους φορείς και την κοινωνία. Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την Υγεία ως κομματική της υπόθεση.
Χωρίς χρηματοδότηση, μόνιμες προσλήψεις ιατρονοσηλευτικού προσωπικού και αναβάθμιση του εξοπλισμού, η ΠΦΥ δεν μπορεί να εκπληρώσει τους στόχους της.
Εκπαραθυρώνει τους κοινωνικούς εταίρους και τους θεσμικούς φορείς από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΟΠΥΥ
Καταργεί την ΥΠΕΔΥΦΚΑ και παραδίδει το ελεγκτικό έργο για την παραβατική συμπεριφορά των παρόχων σε ιδιώτες.
Δεν θα δώσουμε «λευκή επιταγή» στην κυβέρνηση να υλοποιήσει ένα περιεχόμενο που δεν γνωρίζουμε για σημαντικά θέματα, όπως το πλαίσιο συνεργασίας των ιδιωτών παρόχων με τις δημόσιες δομές ΠΦΥ, τα κίνητρα – αντικίνητρα εγγραφής σε προσωπικό γιατρό, οι αμοιβές των γιατρών, τα απογευματινά χειρουργεία, η έκδοση οργανισμών στις δομές ΠΦΥ. Δεν θα εγκλωβιστούμε σε επικοινωνιακές λογικές.
Η Νέα Δημοκρατία εμφανίζει συστημική ανεπάρκεια στον σχεδιασμό και την προσέγγιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας για Όλους.
Η αιχμή του δόρατος της επικοινωνίας της κυβέρνησης, ο «προσωπικός γιατρός», έχει καταρρεύσει. Η αλλαγή του ονόματος δεν αφορίζει την αποτυχία του θεσμού του «οικογενειακού γιατρού». Οι διοικητικές παραλείψεις, η απουσία πολιτικής βούλησης, οι απαξιωτικές αμοιβές, η υποστελέχωση, ήταν οι αιτίες.
Αυτή τη στιγμή είναι συμβεβλημένοι μόνο 800 γιατροί στο σύστημα, ενώ χρειάζονται 5.500 για να εξυπηρετήσουν τον ελληνικό πληθυσμό.
Γιατρός για όλους δεν γίνεται χωρίς γιατρούς, χωρίς προσλήψεις στα Κέντρα Υγείας και τα Νοσοκομεία.
Σήμερα, το 90% των πολιτών δεν έχει Οικογενειακό Γιατρό και το 60% των παιδιών δεν έχει συμβεβλημένο Παιδίατρο.
Οι λύσεις με κάλυψη κενών στις δημόσιες δομές από ιδιώτες είναι εμβαλωματικές. Με λόγια, δεν μπορούν να καλυφθούν οι ανεκπλήρωτες ανάγκες των ανασφάλιστων Ελλήνων.
Δεν υπάρχει πουθενά μέσα στο νομοσχέδιο πρόβλεψη για τις Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ), που έδωσαν λύσεις μέσα στην πανδημία για τις περιπτώσεις των απομακρυσμένων περιοχών και των κατ’ οίκων εμβολιασμών.
Επιδίωξη του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής είναι η ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, με καθολική κάλυψη του πληθυσμού, ίσα δικαιώματα για τους ασφαλισμένους και ίσες ευκαιρίες για τους επαγγελματίες υγείας. Με χαρτογράφηση υγειονομικών αναγκών, αποτελεσματικό δίκτυο ΠΦΥ, με υπηρεσίες υγείας που θα προσφέρονται από τη γέννηση μέχρι το τέλος της ζωής, με δράσεις πρόληψης της νόσου και προαγωγής της υγείας.
Με αναβαθμισμένη χρήση της τηλεϊατρικής, περίθαλψη οξέων και χρονίων νοσημάτων και καταστάσεων υγείας, με αποκατάσταση, παρηγορητική και υποστηρικτική φροντίδας στο ιατρείο, στο σπίτι ή σε ειδικές δομές υγείας και φροντίδας στην κοινότητα. Με διαδραστικό ψηφιακό περιβάλλον και επέκταση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στη διοίκηση της υγείας.
Με την ευκαιρία της τοποθέτησής του, κάλεσε άλλη μια φορά την κυβέρνηση να αποσύρει την ρύθμιση για τη συνταγογράφηση των ανασφάλιστων πολιτών μόνο σε δημόσιες δομές υγείας, που νομοθέτησε πριν λίγους μήνες και θα τεθεί σε εφαρμογή από 1η Ιουνίου.
Με την ευκαιρία της τοποθέτησής του, κάλεσε άλλη μια φορά την κυβέρνηση να αποσύρει την ρύθμιση για τη συνταγογράφηση των ανασφάλιστων πολιτών μόνο σε δημόσιες δομές υγείας, που νομοθέτησε πριν λίγους μήνες και θα τεθεί σε εφαρμογή από 1η Ιουνίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.