Ιδιαίτερη επιτυχία σημείωσε η ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 30 Μαρτίου 2011 και διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , το Κέντρο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕ.ΣΥ.Π) και το Γραφείο Αγωγής Υγείας με θέμα «Άγχος εξετάσεων: εμπλοκή για μαθητές και γονείς» και με εισηγήτρια την κα Γεωργία Στεφάνου, Επίκουρη Καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας, του Πανεπιστημιακού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Η προσέλευση γονιών και τελειόφοιτων μαθητών/-τριών υπήρξε αθρόα, ενώ το ενδιαφέρον όλων εστιάστηκε τόσο στα χαρακτηριστικά του άγχους των εξετάσεων όσο κυρίως και στο πώς θα αυξηθεί η απόδοση των μαθητών κατά τη διάρκεια αυτών.
Η κα Στεφάνου επεσήμανε ότι μέτρια επίπεδα άγχους κινητοποιούν τους μαθητές , το πολύ άγχος όμως είναι αντιπαραγωγικό για όλους. Οι ελάχιστες δυνατές διασπάσεις στην επίτευξη του στόχου, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, η υπενθύμιση των επιτυχιών κατά το πρόσφατο παρελθόν και το πώς τις διαχειρίστηκαν τότε οι μαθητές /-τριες , οι παροχές για υποστήριξη της μνήμης (υγιεινή διατροφή, καλός ύπνος, ήπια φυσική δραστηριότητα, ασκήσεις χαλάρωσης κ.α), σωστή οργάνωση του χρόνου και καλή προετοιμασία , κλίμα ηρεμίας μέσα στο σπίτι, δίχως ιδιαίτερες αλλαγές στην καθημερινότητα των μαθητών και κυρίως θετική σκέψη είναι μερικές από τις προτεινόμενες τακτικές διαχείρισης του άγχους των εξετάσεων. Το βιωματικό εργαστήρι που ακολούθησε έδωσε την ευκαιρία τόσο στους μαθητές όσο και στους γονείς να συνειδητοποιήσουν ότι είναι στη θέληση και τη δύναμη του καθενός να εστιάσουν στις επιθυμητές ενέργειες έτσι, ώστε να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ελέγχοντας την υπερβολική έκλυση άγχους παραμονές εξετάσεων και όχι μόνο.
Η κα Στεφάνου επεσήμανε ότι μέτρια επίπεδα άγχους κινητοποιούν τους μαθητές , το πολύ άγχος όμως είναι αντιπαραγωγικό για όλους. Οι ελάχιστες δυνατές διασπάσεις στην επίτευξη του στόχου, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, η υπενθύμιση των επιτυχιών κατά το πρόσφατο παρελθόν και το πώς τις διαχειρίστηκαν τότε οι μαθητές /-τριες , οι παροχές για υποστήριξη της μνήμης (υγιεινή διατροφή, καλός ύπνος, ήπια φυσική δραστηριότητα, ασκήσεις χαλάρωσης κ.α), σωστή οργάνωση του χρόνου και καλή προετοιμασία , κλίμα ηρεμίας μέσα στο σπίτι, δίχως ιδιαίτερες αλλαγές στην καθημερινότητα των μαθητών και κυρίως θετική σκέψη είναι μερικές από τις προτεινόμενες τακτικές διαχείρισης του άγχους των εξετάσεων. Το βιωματικό εργαστήρι που ακολούθησε έδωσε την ευκαιρία τόσο στους μαθητές όσο και στους γονείς να συνειδητοποιήσουν ότι είναι στη θέληση και τη δύναμη του καθενός να εστιάσουν στις επιθυμητές ενέργειες έτσι, ώστε να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ελέγχοντας την υπερβολική έκλυση άγχους παραμονές εξετάσεων και όχι μόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.