Act Business Center

Act Business Center

Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023

“Δημιουργία ΕΔΩ και ΤΩΡΑ Ενιαίου Κρατικού Φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους”

Κοινή δήλωση των εκλεγμένων δημοτικών συμβούλων της Λαϊκής Συσπείρωσης, Γιάννη Φαχουρίδη, Τάσου Βασιλακάκη, Βασίλη Αϊβαζίδη

Συμπληρώνονται, σε λίγες μέρες, σχεδόν δύο μήνες από τότε που άνοιξαν τα σχολεία και ακόμη το πρόβλημα μεταφοράς μαθητών στους Δήμους Κιλκίς και Παιονίας, με ευθύνη της Περιφέρειας, παραμένει άλυτο.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στο δίκαιο αγώνα των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών τους η οποία απαντά στην κυβερνητική μεθόδευση να θεωρηθούν κανονικότητα συνολικά τα προβλήματα στη δημόσια παιδεία και να στραφούν οι γονείς στην εξεύρεση ατομικών λύσεων για τη μόρφωση των παιδιών τους.

Ο αγώνας αυτός έχει διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην ανάδειξη του προβλήματος αλλά και στην άσκηση της απαιτούμενης πολιτικής πίεσης προς την κυβέρνηση και τους αρμόδιους κρατικούς φορείς για να αναλάβουν τις ευθύνες τους για το γεγονός ότι για μία ακόμη χρονιά παρουσιάζονται προβλήματα με τη μεταφορά των μαθητών.

Παράλληλα, καταγγέλλουμε την εκκωφαντική σιωπή των δημοτικών αρχών Κιλκίς και Παιονίας οι οποίοι έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους όχι μόνο για το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών αλλά και συνολικά για τα χρόνια προβλήματα στην εκπαίδευση των παιδιών μας. Μάλιστα, η προσπάθεια του Αντιπεριφερειάρχη Κιλκίς να καλλιεργήσει την αυταπάτη ότι ως “δια μαγείας” το πρόβλημα θα επιλυθεί την ερχόμενη εβδομάδα, στερείται στοιχειώδους ρεαλισμού και αποσκοπεί στο να παραπλανήσει γονείς και μαθητές. Είναι απαράδεκτη η στάση τους και αναλαμβάνουν την πολιτική ευθύνη για την συντήρηση και όξυνση του προβλήματος το επόμενο διάστημα.

Ουσιαστικά η στάση τους λειτουργεί ως άλλοθι για τη διαιώνιση του προβλήματος. Άλλωστε κράτος και τοπικές διοικήσεις διαχρονικά υπηρετούν πρωτίστως τα επιχειρηματικά συμφέροντα. Πως αλλιώς να εξηγηθεί ότι όταν ένας διαγωνισμός κρίνεται άγονος, μετά από μήνες καθυστέρηση, οι τοπικές διοικήσεις (Δήμοι και Περιφέρεια) έχουν το “δικαίωμα” της απευθείας “διαπραγμάτευσης” και της απευθείας “ανάθεσης” στον επιχειρηματία;

Πως αλλιώς να εξηγηθεί το γεγονός ότι το κράτος αντί να “τιμωρεί” τον επιχειρηματία για το γεγονός ότι ένας διαγωνισμός προκύπτει άγονος, το κράτος τον επιβραβεύει με το μπόνους της “απευθείας ανάθεσης”, η χαρά του αιρετού και του επιχειρηματία δηλαδή; Αν αναλογιστεί κανείς ότι οι επιχειρηματίες είχαν το δικαίωμα να προσβάλλουν τους όρους του διαγωνισμού πριν αυτός “βγει στον αέρα”, τότε αντιλαμβάνεται ακόμη και ο πιο καλοπροαίρετος ότι όλα αυτά δεν “έτυχαν” αλλά πέτυχαν. Όλα με νόμιμο τρόπο βεβαίως αλλά ο λαός μας πληρώνει το μάρμαρο.

Τα προβλήματα και τα αδιέξοδα, και φέτος στη σχολική μεταφορά, φέρνουν στο προσκήνιο τη μοναδική λύση που πρέπει να δοθεί: Τη δημιουργία Ενιαίου Κρατικού Φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, με μόνιμους εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς και απ' ευθείας κρατική χρηματοδότηση με επαρκή κονδύλια, έτσι ώστε έγκαιρα και ολοκληρωμένα να προγραμματίζονται και να πραγματοποιούνται όλα τα δρομολόγια, που χρειάζονται για τη μεταφορά των μαθητών, που εντάσσονται στο "σύστημα" αυτό, χωρίς τον ασφυκτικό χιλιομετρικό περιορισμό, με ταυτόχρονη ένταξη και χρήση του στόλου αυτού σε υπόλοιπες ανάγκες και δράσεις μετακινήσεων (εκδρομές, επισκέψεις σε χώρους Πολιτισμού και Άθλησης, άλλα δρομολόγια κλπ.).

Είναι η μοναδική λύση που μπορεί να αντιμετωπίσει τη σκόπιμη, ή μη, άρνηση των ιδιοκτητών των μέσων μεταφοράς σύναψης συμβάσεων, τους "άγονους" διαγωνισμούς (απροθυμία των οικονομικών φορέων να καταθέσουν προσφορές), τους εκβιασμούς για αποκόμιση μεγαλύτερων κερδών (διαπραγμάτευση της τιμής των δρομολογίων με καλύτερους φυσικά οικονομικούς όρους μετά επαναπροκήρυξη και εκ νέου "άγονο" διαγωνισμό), τις καθυστερήσεις, τις παραιτήσεις πολλών αναδόχων από δρομολόγια ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές, το ανειδίκευτο προσωπικό κ.ά.

Με βάση τα ανωτέρω ερωτώνται οι Διοικήσεις των Δήμων Κιλκίς και Παιονίας:

-- Από πότε γνωρίζουν για την επιπλοκή στο ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών και σε τι ενέργειες και πρωτοβουλίες έχουν προβεί μέχρι σήμερα για την άσκηση πολιτικής πίεσης στη διευθέτηση του ζητήματος με ευθύνη του κράτους;

-- Πως τοποθετούνται στις προτάσεις των γονέων για διάθεση οχημάτων του Δήμου και της Περιφέρειας για τη μεταφορά των μαθητών της περιοχής;

-- Πως τοποθετούνται επί της πρότασης της Λαϊκής Συσπείρωσης για τη δημιουργία ενός Ενιαίου Κρατικού Φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους με μόνιμους και εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς;

-- Καταγγέλλουν συνολικά τη διαχρονική κυβερνητική πολιτική στην Παιδεία που κάθε χρόνο εκθέτει γονείς και μαθητές, πότε με ελλείψεις σε προσωπικό, πότε με ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή και πότε στη μεταφορά των μαθητών, μετατρέποντας με αυτό τον τρόπο την παιδεία σε εμπόρευμα που ο καθένας το αγοράζει με βάση την οικονομική του δυνατότητα;

-- Θα προκαλέσουν ειδική συνεδρίαση – συζήτηση και λήψη αποφάσεων συνολικά για τα ζητήματα που έχουν προκύψει στα σχολεία της περιοχής και τα οποία έχουν καταγγείλει επανειλημμένως γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί;

Εδώ και τώρα να αναλάβουν τις ευθύνες τους στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων του λαού της περιοχής και να συμβάλλουν ουσιαστικά στην αντιμετώπιση του προβλήματος της μεταφοράς των μαθητών. Η ανοχή στην παραπάνω πολιτική σημαίνει συνενοχή στην εφαρμοζόμενη πολιτική στον τομέα της Παιδείας, που μόνο Δημόσια και Δωρεάν δεν είναι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.