ΠΩΣ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΕΝΑ ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΓΕΤΗΣ: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
Γράφει ο Κωνσταντίνος Βλαδ.Θεοδωρίδης
Εδώ και πολύ καιρό κυκλοφορεί στη Ελλάδα, Κύπρο με προοπτική να παρουσιαστεί και στο εξωτερικό (Γαλλία – UNESCO) ένα τρίπτυχο που περιλαμβάνει: μια έκθεση, εκπαιδευτικό πρόγραμμα και ένα θεατρικό έργο με τίτλο «Ιωάννης Καποδίστριας – στα βήματα ενός μεγάλου ηγέτη». Παρουσιάστηκε δε και στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κιλκίς στις 19 Αυγούστου 2022.
Το έργο είναι μια παραγωγή του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και συγκεκριμένα της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Την παρουσίαση του θεατρικού έργου συνοδεύει η σημείωση ότι το έργο αυτό είναι μία ρηξικέλευθη προσπάθεια ανάγνωσης της ζωής του μεγάλου αυτού άντρα, του Ιωάννη Καποδίστρια και γράφτηκε κατόπιν επισταμένης Ιστορικής έρευνας με την προσθήκη στοιχείων μυθοπλασίας.
Γράφει ο Κωνσταντίνος Βλαδ.Θεοδωρίδης
Εδώ και πολύ καιρό κυκλοφορεί στη Ελλάδα, Κύπρο με προοπτική να παρουσιαστεί και στο εξωτερικό (Γαλλία – UNESCO) ένα τρίπτυχο που περιλαμβάνει: μια έκθεση, εκπαιδευτικό πρόγραμμα και ένα θεατρικό έργο με τίτλο «Ιωάννης Καποδίστριας – στα βήματα ενός μεγάλου ηγέτη». Παρουσιάστηκε δε και στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Κιλκίς στις 19 Αυγούστου 2022.
Το έργο είναι μια παραγωγή του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και συγκεκριμένα της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Την παρουσίαση του θεατρικού έργου συνοδεύει η σημείωση ότι το έργο αυτό είναι μία ρηξικέλευθη προσπάθεια ανάγνωσης της ζωής του μεγάλου αυτού άντρα, του Ιωάννη Καποδίστρια και γράφτηκε κατόπιν επισταμένης Ιστορικής έρευνας με την προσθήκη στοιχείων μυθοπλασίας.
Έχει δε γραφτεί από την κυρία Πολυμένη Αδάμ Βελένη αρχαιολόγο – θεατρολόγο αποκλειστικά και μόνο για τη συγκεκριμένη παράσταση, με την ευκαιρία συμπλήρωσης 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης.
Βλέποντας κανείς αυτή τη μετριότατη παράσταση και από άποψη σκηνοθετική, σκηνογραφική και απόδοσης ηθοποιών το πρώτο που σκέφτεται είναι ότι γίνεται μία καταφανής κατάχρηση του ονόματος του μεγάλου Έλληνα Πολιτικού του Ιωάννη Καποδίστρια, μια καπήλευση του τεράστιου έργου του, εν ονόματι μιας παρουσίασης σώνει και καλά ιστορικού θέματος που έχει σχέση με την Ελληνική Επανάσταση.
Αν η παράσταση είχε τον τίτλο «Οι σκοτεινοί και άγνωστοι δρόμοι της ευρωπαϊκής διπλωματίας στο θέμα και της Ελληνικής Επανάστασης» ίσως σωζόταν λίγο η κατάσταση. Αν και πάλι είναι εντελώς ανερμήνευτο τι θα πρόσθετε στη Ιστορική Γνώση του Έλληνα και ειδικά των Ελληνοπαίδων -στα οποία υπάρχει η πρόθεση να παρουσιάζεται το έργο την επόμενη δεκαετία (!!!)- το να γνωρίζουν για τα φυσικά κάλλη και τον ερωτικό οίστρο της κυρίας Δωροθέας Λίβεν, συζύγου του πρίγκιπα Christoph Heinrich von Liven, ο οποίος υπήρξε πρεσβευτής της Ρωσίας στο Λονδίνο από το 1812 – 1834.
Βλέποντας κανείς αυτή τη μετριότατη παράσταση και από άποψη σκηνοθετική, σκηνογραφική και απόδοσης ηθοποιών το πρώτο που σκέφτεται είναι ότι γίνεται μία καταφανής κατάχρηση του ονόματος του μεγάλου Έλληνα Πολιτικού του Ιωάννη Καποδίστρια, μια καπήλευση του τεράστιου έργου του, εν ονόματι μιας παρουσίασης σώνει και καλά ιστορικού θέματος που έχει σχέση με την Ελληνική Επανάσταση.
Αν η παράσταση είχε τον τίτλο «Οι σκοτεινοί και άγνωστοι δρόμοι της ευρωπαϊκής διπλωματίας στο θέμα και της Ελληνικής Επανάστασης» ίσως σωζόταν λίγο η κατάσταση. Αν και πάλι είναι εντελώς ανερμήνευτο τι θα πρόσθετε στη Ιστορική Γνώση του Έλληνα και ειδικά των Ελληνοπαίδων -στα οποία υπάρχει η πρόθεση να παρουσιάζεται το έργο την επόμενη δεκαετία (!!!)- το να γνωρίζουν για τα φυσικά κάλλη και τον ερωτικό οίστρο της κυρίας Δωροθέας Λίβεν, συζύγου του πρίγκιπα Christoph Heinrich von Liven, ο οποίος υπήρξε πρεσβευτής της Ρωσίας στο Λονδίνο από το 1812 – 1834.
Το συγκεκριμένο αυτό θεατρικό έργο -όλο σχεδόν- κυριαρχείται από το πνεύμα και τη γοητεία αυτής της γυναίκας, στης οποίας τη σκοτεινή πολιτική ανάμειξη -ούτε λίγο ούτε πολύ- οφείλουμε την πραγμάτωση της Συνθήκης του Λονδίνου, στις 6 Ιουλίου 1827, που άλλαξε τα δεδομένα του Ελληνικού ζητήματος και οδήγησε τελικά στην ίδρυση του Ελληνικού Κράτους.
Η Ιστορία μας μπορεί να μην αναφέρει το συγκλονιστικό αυτό γεγονός, όμως είναι μια ευκαιρία με την παράσταση αυτή να το μάθουν εξάπαντος οι ΄Ελληνες μαθητές και να το έχουν σαν ύλη στις Πανελλήνιες εξετάσεις τους(!).
Και για να δέσει η κατασκοπεία της κυρίας Δωροθέας με το μεγάλο πράγματι ηγέτη μας χρησιμοποιείται και η μυθοπλασία για μια υποτιθέμενη συνάντησή τους. Διερωτάται εύλογα κάποιος: είναι δυνατόν με τις σημερινές τρέχουσες διεθνείς συνθήκες να χρησιμοποιείται μυθοπλασία για ένα τέτοιου βεληνεκούς και διαμετρήματος ιστορικό πρόσωπο, τόσο μα τόσο σημαντικού στην ίδρυση του Νεοσύστατου Ελληνικού κράτους;
Είναι δυνατόν να καταστρέφουμε οι ίδιοι μας τόσο αλόγιστα όλα αυτά που δυναμώνουν την ελληνική μας παιδεία και ταυτότητα τη στιγμή που άλλοι λαοί και όχι μακρινοί -οι γείτονές μας- δημιουργούν ιστορία εκ του μη όντος, εμείς να καταστρέφουμε εκ θεμελίων τη δική μας σημαντικότατη Ιστορία χρησιμοποιώντας ερωτικά μυθεύματα, τα οποία ο Καποδίστριας ποτέ δεν πρόβαλε όσο ήταν στη ζωή. Διαφαίνεται σποραδικά μόνο μέσα στο έργο η προσωπικότητα του μεγάλου αυτού ηγέτη που υπηρέτησε σ΄ όλη του τη ζωή την προοπτική της ελεύθερης και ανεξάρτητης Ελλάδος.
Ας μας πουν οι υπεύθυνοι πως παρουσίασαν στο κοινό ότι ο ηγέτης αυτός ήταν πράγματι μεγάλος και πως υπηρέτησε το μεγάλο σκοπό της Ανεξαρτησίας της Ελλάδος. Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστα πράγματα παρουσίασαν για την προσωπικότητά του, τις διπλωματικές του ικανότητες και τη συμβολή του στη δημιουργία του νεοσύστατου Ελληνικού κράτους. Που μέσα στο έργο γίνεται λόγος για τη συμβολή των Ελλήνων αγωνιστών, τις θυσίες του Ελληνικού λαού στην πραγμάτωση της ανεξαρτησίας της Ελλάδος;
Δηλαδή στη συμπλήρωση των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, ενός από τα μεγαλύτερα σε παγκόσμιο επίπεδο γεγονότα, γίνεται ισοπέδωση της αξίας – προτύπου ενός ηγέτη, του πρώτου Κυβερνήτη, με ερωτικές μυθοπλαστικές ιστορίες των παρασκηνίων της διπλωματίας.
Αυτού του είδους μηνύματα θέλουν να περάσουν στη νεότερη γενιά που θα επωμισθεί και το κόστος των παραστάσεων; Αυτού του είδους μηνύματα επιθυμούν να προβάλουν για την Ελληνική Επανάσταση στο εξωτερικό υπηρετώντας σκοπούς σκοτεινούς που επιθυμούν την καταρράκωση και τον υποβιβασμό του Ελληνικού Εθνικού φρονήματος;
Δικαίωμα μυθοπλασίας έχει ο καθένας για κερδοσκοπικού κυρίως λόγους για άλλα ζητήματα, όχι όμως με την Ιστορία μας και με τόσο σοβαρά Εθνικά θέματα. Η Ιστορία μας έχει γραφτεί με θυσίες και αίμα πολύ και δεν επιτρέπεται σε κανένα να μυθοπλαστεί σε βάρος Της με πρόθεση μάλιστα να την προωθήσει στη νέα μας γενιά (στα Λύκεια μέχρι το 2031!) και στο εξωτερικό.
Ας σταματήσει λοιπόν όσο είναι καιρός αυτή η λιβελογραφική για την προσωπικότητα του Πρώτου τόσο αξιόλογου Κυβερνήτη της Ελλάδος μας και ας γραφεί μια ,η οποία πράγματι να παρουσιάζει στους Έλληνες και στο εξωτερικό το πραγματικό, αληθινό του πρόσωπο και τη μεγάλη του συμβολή στη δημιουργία του Ελληνικού κράτους. Η Ιστορία μας και οι προσωπικότητες που θυσιάστηκαν δεν είναι ένα παιδικό παιχνίδι που να χωρά μυθοπλασίες.
Ας σταματήσει αυτή η προσβολή Της
Όχι εμπαιγμοί με την Ελληνική Ιστορία.
Ας μείνει κάτι όρθιο να φωτίζει την πορεία μας σαν λαό και σαν Έθνος.
Περιμένουμε τη δημόσια τοποθέτηση των πολιτικών εκπροσώπων του Νομού μας εκλεγμένων και υποψηφίων καθώς και δικαστικών αρχών για το: αν πρέπει να συνεχισθεί με δαπάνες του Δημοσίου η συγκεκριμένη παράσταση ή να διακοπεί και ν’ αντικατασταθεί με μία άλλη που να καθρεπτίζει το πραγματικό μεγαλείο της Ελληνικής Επανάστασης και του συγκεκριμένου Μεγάλου Ηγέτη.
Ας σταματήσει λοιπόν όσο είναι καιρός αυτή η λιβελογραφική για την προσωπικότητα του Πρώτου τόσο αξιόλογου Κυβερνήτη της Ελλάδος μας και ας γραφεί μια ,η οποία πράγματι να παρουσιάζει στους Έλληνες και στο εξωτερικό το πραγματικό, αληθινό του πρόσωπο και τη μεγάλη του συμβολή στη δημιουργία του Ελληνικού κράτους. Η Ιστορία μας και οι προσωπικότητες που θυσιάστηκαν δεν είναι ένα παιδικό παιχνίδι που να χωρά μυθοπλασίες.
Ας σταματήσει αυτή η προσβολή Της
Όχι εμπαιγμοί με την Ελληνική Ιστορία.
Ας μείνει κάτι όρθιο να φωτίζει την πορεία μας σαν λαό και σαν Έθνος.
Περιμένουμε τη δημόσια τοποθέτηση των πολιτικών εκπροσώπων του Νομού μας εκλεγμένων και υποψηφίων καθώς και δικαστικών αρχών για το: αν πρέπει να συνεχισθεί με δαπάνες του Δημοσίου η συγκεκριμένη παράσταση ή να διακοπεί και ν’ αντικατασταθεί με μία άλλη που να καθρεπτίζει το πραγματικό μεγαλείο της Ελληνικής Επανάστασης και του συγκεκριμένου Μεγάλου Ηγέτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.