Το έθιμο της «Καμήλας» θα αναβιώσει το Λύκειο Ελληνίδων Κιλκίς στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων του Χριστουγεννιάτικου Χωριού του Δήμου Κιλκίς, το ερχόμενο Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019, στις 6 το απόγευμα.
Το έθιμο, που μας έρχεται από τη Βόρεια Θράκη από την επαρχία Καβακλί και ανήκει στα δρώμενα με ευετηριακά και αποτρεπτικά στοιχεία, θα παρουσιάσει το Τμήμα Παραστάσεων του ΛΕΚ.
Στο έθιμο συμμετείχαν μόνο οι άνδρες, και η οργάνωσή του αφορούσε τα παλικάρια του χωριού. Τα βασικά πρόσωπα του εθίμου ήταν οι "ντιβιτζήδες" (καμηλιέρηδες) και η καμήλα. Το "θίασο" συνόδευε γκάιντα και νταούλι.
Ο χορός, που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του, είναι τελετουργικός και γίνεται, με τη δύναμή του μέσο για την προστασία των ατόμων και την αποτροπή του κακού.
Η ομάδα ξεκινούσε τον ολονύκτιο αγερμό από το σπίτι του παπά και στη συνέχεια επισκεπτόταν όλα τα σπίτια από τη μιαν άκρη του χωριού για να καταλήξει το πρωί στην άλλη.
Το έθιμο, που μας έρχεται από τη Βόρεια Θράκη από την επαρχία Καβακλί και ανήκει στα δρώμενα με ευετηριακά και αποτρεπτικά στοιχεία, θα παρουσιάσει το Τμήμα Παραστάσεων του ΛΕΚ.
Στο έθιμο συμμετείχαν μόνο οι άνδρες, και η οργάνωσή του αφορούσε τα παλικάρια του χωριού. Τα βασικά πρόσωπα του εθίμου ήταν οι "ντιβιτζήδες" (καμηλιέρηδες) και η καμήλα. Το "θίασο" συνόδευε γκάιντα και νταούλι.
Ο χορός, που αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του, είναι τελετουργικός και γίνεται, με τη δύναμή του μέσο για την προστασία των ατόμων και την αποτροπή του κακού.
Η ομάδα ξεκινούσε τον ολονύκτιο αγερμό από το σπίτι του παπά και στη συνέχεια επισκεπτόταν όλα τα σπίτια από τη μιαν άκρη του χωριού για να καταλήξει το πρωί στην άλλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.