Δελτίο τύπου 5ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Ο ενδοσχολικός εκφοβισμός και η θυματοποίηση, φαινόμενο που γίνεται πλέον ορατό στις ανησυχητικές διαστάσεις του σε πολλές χώρες, δεν αποτελεί μόνο εκπαιδευτικό αλλά και κοινωνικό πρόβλημα.
Μπορεί να εκδηλώνεται στο περιβάλλον του σχολείου, αλλά απηχεί στρεβλώσεις του ευρύτερου κοινωνικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος, καθώς συνδέεται, μεταξύ άλλων, με τον ρατσισμό, την ομοφοβία, κάθε είδους ανισότητες, την κανονικοποίηση της βίας και της ρητορικής του μίσους.
Η απάντηση στην εξάπλωση του προβλήματος δεν μπορεί παρά να είναι το δημοκρατικό και συμπεριληπτικό σχολείο, που αποδέχεται και τιμά τη διαφορετικότητα και την ποικιλομορφία που ευαισθητοποιεί όλα τα μέλη της κοινότητας –μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς– και προωθεί την αλληλοκατανόηση και την ειρηνική επίλυση των προβλημάτων στις διαπροσωπικές σχέσεις, που εστιάζει, όχι μόνο στα μαθησιακά αποτελέσματα, αλλά και στην ηθική και ανθρωπιστική διάσταση της παιδείας, στην καλλιέργεια του σεβασμού, της ενσυναίσθησης, της αλληλεγγύης και της συμμετοχικότητας.
Η απάντηση στην εξάπλωση του προβλήματος δεν μπορεί παρά να είναι το δημοκρατικό και συμπεριληπτικό σχολείο, που αποδέχεται και τιμά τη διαφορετικότητα και την ποικιλομορφία που ευαισθητοποιεί όλα τα μέλη της κοινότητας –μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς– και προωθεί την αλληλοκατανόηση και την ειρηνική επίλυση των προβλημάτων στις διαπροσωπικές σχέσεις, που εστιάζει, όχι μόνο στα μαθησιακά αποτελέσματα, αλλά και στην ηθική και ανθρωπιστική διάσταση της παιδείας, στην καλλιέργεια του σεβασμού, της ενσυναίσθησης, της αλληλεγγύης και της συμμετοχικότητας.
Στον αξιακό χαρακτήρα του σχολείου πρέπει να κατατείνουν οι προσπάθειες όλων μας, πολιτείας, κοινωνίας, οικογένειας, γιατί μόνο αυτός μπορεί να διασφαλίσει την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και την προαγωγή των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών μας.
Απόσπασμα από το μήνυμα του Υπουργού Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου
Στο 5ο Δημοτικό Κιλκίς οι δράσεις μας, εδώ και αρκετά χρόνια εστιάζουν στην ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, ελεύθερα και ανεμπόδιστα και δεν θα μπορούσαμε να πετύχουμε έναν τέτοιο στόχο, αν δεν δρούσαμε βιωματικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Έτσι θεσπίσαμε την Εβδομάδα Φιλίας, τις ημέρες γύρω από την 6 Μαρτίου, τα τελευταία τρία χρόνια.
Ξεκινώντας από την Δευτέρα 4 Μαρτίου, αφιερώσαμε μια σχολική ώρα σε «Παιχνίδια Συνεργασίας» για τις Α’ και Β’ μαζί, τις Γ’ και Δ’ μαζί και τις Ε’ και ΣΤ’ μαζί. Έτσι, στο πλαίσιο της Φυσικής Αγωγής και με ακούραστους και εξαίρετους βοηθούς, τους Ομότιμους της ΣΤ’, παίξαμε παιχνίδια που αναδεικνύουν και προάγουν την αξία της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της αλληλοκατανόησης, συζητώντας για συναισθήματα και απόψεις στην αποτίμηση των δράσεων.
Την Τρίτη 5 Μαρτίου, το θέμα ήταν «Συνεργασία στο Σχολείο», όπου όλες οι τάξεις συγχρόνως, έπρεπε να φέρουν σε πέρας συγκεκριμένους στόχους και να συνεργαστούν και με παιδιά άλλων τάξεων. Η αποτίμηση έγινε αυτή τη φορά σε ένα μεγάλο ταμπλό, όπου όλοι, με ειλικρίνεια μοιράστηκαν συναισθήματα και απόψεις για την εμπειρία τους.
Στις 6 Μαρτίου 2019, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Επιθετικής Συμπεριφοράς στο Σχολείο, αξιοποιήσαμε το πρόγραμμα των Ομοτίμων και τους συντονιστές – μαθητές και μαθήτριες της Στ’ και υλοποιήσαμε δίωρα βιωματικά εργαστήρια στα τμήματα, με παιχνίδια και δράσεις σχετικά με την μείωση της επιθετικής συμπεριφοράς στο σχολείο. Οι απόψεις των παιδιών αποτυπώθηκαν σε ταμπλό και αναρτήθηκαν στο σχολείο.
Απόσπασμα από το μήνυμα του Υπουργού Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου
Στο 5ο Δημοτικό Κιλκίς οι δράσεις μας, εδώ και αρκετά χρόνια εστιάζουν στην ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού, ελεύθερα και ανεμπόδιστα και δεν θα μπορούσαμε να πετύχουμε έναν τέτοιο στόχο, αν δεν δρούσαμε βιωματικά προς αυτή την κατεύθυνση.
Έτσι θεσπίσαμε την Εβδομάδα Φιλίας, τις ημέρες γύρω από την 6 Μαρτίου, τα τελευταία τρία χρόνια.
Ξεκινώντας από την Δευτέρα 4 Μαρτίου, αφιερώσαμε μια σχολική ώρα σε «Παιχνίδια Συνεργασίας» για τις Α’ και Β’ μαζί, τις Γ’ και Δ’ μαζί και τις Ε’ και ΣΤ’ μαζί. Έτσι, στο πλαίσιο της Φυσικής Αγωγής και με ακούραστους και εξαίρετους βοηθούς, τους Ομότιμους της ΣΤ’, παίξαμε παιχνίδια που αναδεικνύουν και προάγουν την αξία της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της αλληλοκατανόησης, συζητώντας για συναισθήματα και απόψεις στην αποτίμηση των δράσεων.
Την Τρίτη 5 Μαρτίου, το θέμα ήταν «Συνεργασία στο Σχολείο», όπου όλες οι τάξεις συγχρόνως, έπρεπε να φέρουν σε πέρας συγκεκριμένους στόχους και να συνεργαστούν και με παιδιά άλλων τάξεων. Η αποτίμηση έγινε αυτή τη φορά σε ένα μεγάλο ταμπλό, όπου όλοι, με ειλικρίνεια μοιράστηκαν συναισθήματα και απόψεις για την εμπειρία τους.
Στις 6 Μαρτίου 2019, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Επιθετικής Συμπεριφοράς στο Σχολείο, αξιοποιήσαμε το πρόγραμμα των Ομοτίμων και τους συντονιστές – μαθητές και μαθήτριες της Στ’ και υλοποιήσαμε δίωρα βιωματικά εργαστήρια στα τμήματα, με παιχνίδια και δράσεις σχετικά με την μείωση της επιθετικής συμπεριφοράς στο σχολείο. Οι απόψεις των παιδιών αποτυπώθηκαν σε ταμπλό και αναρτήθηκαν στο σχολείο.
Στο ξεκίνημα της ημέρας κάναμε μια δράση με τίτλο «μια γλυκιά Καλημέρα», που θα επιδιώξουμε να γίνει συνήθεια και θεσμός στην σχολική μας καθημερινότητα. Ένα παιδί έξω από κάθε τμήμα υποδέχεται τους υπόλοιπους (και τον εκπαιδευτικό) χαιρετώντας τους με έναν από τους πέντε τρόπους που υπάρχουν αναρτημένοι στην είσοδο. Ήταν η πιο ευχάριστη στιγμή της ημέρας μας και θα το συνεχίσουμε!
Στην αποτίμηση των δράσεων η Β’ τάξη μας παρουσίασε ένα δρώμενο με μηνύματα ανεκτικότητας και σεβασμού στο διαφορετικό, με τίτλο «Αν όλα τα παιδιά της Γης», ενώ μαθήτριες της ΣΤ’ μας παρουσίασαν την εργασία τους για τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία.
Στην αποτίμηση των δράσεων η Β’ τάξη μας παρουσίασε ένα δρώμενο με μηνύματα ανεκτικότητας και σεβασμού στο διαφορετικό, με τίτλο «Αν όλα τα παιδιά της Γης», ενώ μαθήτριες της ΣΤ’ μας παρουσίασαν την εργασία τους για τα δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.