Γράφει ο Θεόφιλος Τιρεκίδης
Mε αφορμή την παγκόσμια ημέρα της γυναίκας που εορτάζεται στις 8 Μαρτίου κάθε χρόνο και τους αγώνες που δόθηκαν και συνεχίζουν να δίνονται, για τα δικαιώματα των γυναικών διεθνώς.
Ως ημέρα μνήμης των αγώνων του κινήματος ο σκοπός ήταν να βοηθήσει την κάθε εργαζόμενη γυναίκα-μητέρα-σύζυγο να βελτιώσει την κοινωνική εργασιακή της θέση και να διεκδικήσει το δικαίωμα ψήφου.
Ειδικότερα η Παγκόσμια ημέρα της Γυναίκας μας καλεί να αναλογισθούμε αφενός μεν το πόσο σημαντικό είναι για την κοινωνία αλλά και κοινωνική πρόοδο αυτής και αφετέρου η διεκδίκηση των δικαιωμάτων αυτής.
Η γυναίκα πρέπει να γνωρίζει τι θα πρέπει να κάνει όταν δέχεται σεξουαλική παρενόχληση στην δουλειά της, θα πρέπει να γνωρίζει πως να αντιμετωπίζει την διάκριση των φύλων, πρέπει να γνωρίζει τα δικαιώματά της κατά τη διάρκεια κυήσεως και όχι μόνο.
Η πρώτη τήρηση της ημέρας της γυναίκας πραγματοποιήθηκε στις 28 Φεβρουαρίου 1909 στην Νέα Υόρκη, η 8 Μαρτίου προτάθηκε από την Διεθνή διάσκεψη των γυναικών το 1910 ώστε να καθιερωθεί ως "Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας".
Οι γυναίκες κέρδισαν το δικαίωμα ψήφου στην Σοβιετική Ρωσία το 1917 όπου και καθιερώθηκε ως εθνική αργία εκεί. Η ιδέα όμως προέκυψε κατά το πέρασμα στον 20ο αιώνα το οποίο σηματοδοτήθηκε από την εκβιομηχάνιση, την πληθυσμιακή έκρηξη και τις ριζοσπαστικές ιδεολογίες.
Το έναυσμα όμως είχε δοθεί αιώνες πριν με την Λυσιστράτη να πρωτοστατεί σε μια ιδιόμορφη "φεμινιστική" απεργία προκειμένου να τελειώσει ο πόλεμος των ανδρών. Στην φωτογραφία που σας εκθέτω πρωτοστατούν η Άννυ Κένυ και η Κρίσταμπελ Πάνχερστ κάνοντας εκστρατεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.