Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017

Μια διαφορετική ανάγνωση βιβλίου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κιλκίς


Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κιλκίς στο πλαίσιο της στρατηγικής της για την ενίσχυση της σχέσης του Αρχαιολογικού Μουσείου Κιλκίς με την τοπική κοινωνία και σε συνεργασία με την Λέσχη Ανάγνωσης της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Κιλκίς, διοργάνωσε στο Αρχαιολογικό Μουσείο την Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2017, στις 19:00 το απόγευμα, συνάντηση της Λέσχης με θέμα την ανάγνωση του βιβλίου του Νίκου Καζαντζάκη "Ασκητική".
Η “Ασκητική” αποτελεί ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά έργα του Νίκου Καζαντζάκη, ένα φιλοσοφικό κείμενο, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως «το κατά Καζαντζάκην Ευαγγέλιο». 

Ο ίδιος ο δημιουργός της έγραψε ότι η Ασκητική είναι «η πιο σπαραχτική Κραυγή της ζωής του» και ότι όλο το έργο του είναι σχόλιο στην Κραυγή αυτή.

Η συγγραφή του έργου ξεκίνησε στη Βιέννη το 1922 και ολοκληρώθηκε στο Βερολίνο το 1923. Η πρώτη της έκδοση πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 1927, αλλά το κείμενο γνώρισε αλλεπάλληλες τροποποιήσεις και προσθήκες. Η δεύτερη έκδοσή της πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 1945.

Η έκδοση της "Ασκητικής" το 1927 στην Αθήνα προκάλεσε μεγάλο σάλο. Το 1930, ο Νίκος Καζαντζάκης και ο Δημήτρης Γληνός παραπέμπονται σε δίκη, ο πρώτος γιατί έγραψε το «ασεβέστατο» αυτό βιβλίο και ο δεύτερος γιατί δημοσίευσε στο περιοδικό του Αναγέννηση την «άθεη παλιοφυλλάδα» Ασκητική. 

Η δίκη τελικά δεν έγινε, αλλά η δικαστική εκκρεμότητα διήρκησε τέσσερα χρόνια.
Το βιβλίο μεταφράσθηκε και εκδόθηκε σε πολλές ξένες γλώσσες και χώρες και αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα έργα του Καζαντζάκη διεθνώς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.