Δελτίο τύπου
5ου δημοτικού σχολείου Κιλκίς
Ένα από τα πιο σημαντικά πειράματα που πραγματοποιήθηκε στην ιστορία της ανθρωπότητας ήταν η μέτρηση της περιφέρειας της Γης από τον Ερατοσθένη τον 3 π.Χ. αιώνα.
Ο Ερατοσθένης πληροφορήθηκε ότι στη Συήνη (σημερινό Ασουάν) ο ήλιος κατά το μεσημέρι του θερινού ηλιοστασίου ρίχνει τις ακτίνες του κάθετα στον ορίζοντα και φωτίζει τον πυθμένα ενός πηγαδιού.
Την ίδια στιγμή στην Αλεξάνδρεια οι ακτίνες του ηλίου σχηματίζουν μια γωνία 7,2ο με την κατακόρυφο του τόπου. Στη συνέχεια μέτρησε την απόσταση Αλεξάνδρειας - Συήνης και υπολόγισε, με αξιοζήλευτη ακρίβεια την περιφέρεια της γης.
Είχαμε πάρει μέρος στο ίδιο πείραμα τον Σεπτέμβριο του 2016, οπότε τα παιδιά είχαν μια ιδέα τώρα. Στο μεταξύ φέτος είχαμε δυο προτάσεις με διαφορά μιας ημέρας. Έτσι κάναμε τις μετρήσεις μας στις 20/3 (κανονικά η εαρινή ισημερία για φέτος) συμμετέχοντας στη διεπιστημονική δράση των Ε.Κ.Φ.Ε. Σερρών, Πιερίας, Λακωνίας, Λέσβου και Ηρακλείου Κρήτης(1ο), του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, του Υπουργείου Παιδείας και της ΠΑΝΕΚΦΕ.
Στις 21/3 κάναμε ξανά τις μετρήσεις μας για τη συνεργασία μας με τη διεθνή δράση Eratosthenes Experiment, που συντόνιζε η ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πλατφόρμα ODS (open discovery space) και η Ελληνογερμανική Αγωγή.
Όλα είναι θέμα γνώσεων τριγωνομετρίας, που είναι βέβαια κάτι προχωρημένο για τις γνώσεις των μαθητών της ΣΤ, αλλά ποτέ δεν πρέπει να υποτιμούμε τις ικανότητες των παιδιών στο να μάθουν κάτι πέρα από τα συνηθισμένα.
Είχαμε πάρει μέρος στο ίδιο πείραμα τον Σεπτέμβριο του 2016, οπότε τα παιδιά είχαν μια ιδέα τώρα. Στο μεταξύ φέτος είχαμε δυο προτάσεις με διαφορά μιας ημέρας. Έτσι κάναμε τις μετρήσεις μας στις 20/3 (κανονικά η εαρινή ισημερία για φέτος) συμμετέχοντας στη διεπιστημονική δράση των Ε.Κ.Φ.Ε. Σερρών, Πιερίας, Λακωνίας, Λέσβου και Ηρακλείου Κρήτης(1ο), του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, του Υπουργείου Παιδείας και της ΠΑΝΕΚΦΕ.
Στις 21/3 κάναμε ξανά τις μετρήσεις μας για τη συνεργασία μας με τη διεθνή δράση Eratosthenes Experiment, που συντόνιζε η ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πλατφόρμα ODS (open discovery space) και η Ελληνογερμανική Αγωγή.
Όλα είναι θέμα γνώσεων τριγωνομετρίας, που είναι βέβαια κάτι προχωρημένο για τις γνώσεις των μαθητών της ΣΤ, αλλά ποτέ δεν πρέπει να υποτιμούμε τις ικανότητες των παιδιών στο να μάθουν κάτι πέρα από τα συνηθισμένα.
Έτσι κι εμείς, στο 5ο Δ. Σ. Κιλκίς αποφασίσαμε να ξαναπάρουμε μέρος στο πείραμα, βιωματικά, με τη μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής και να κεντρίσουμε το ενδιαφέρον των παιδιών, ρίχνοντάς τους στα βαθιά.
Από μέρες προετοιμάζαμε τη δράση, συλλέγοντας πληροφορίες για τον Ερατοσθένη και τα επιτεύγματά του, παρακολουθώντας σχετικά βίντεο και κάνοντας μαθήματα μαθηματικών που περιελάμβαναν το Πυθαγόρειο θεώρημα, συμπληρωματικές και παραπληρωματικές γωνίες και τους τύπους τους σχετικούς με τη λύση του προβλήματος, όπως το χειρίστηκε ο Ερατοσθένης χιλιάδες χρόνια πριν.
Για την όλη προσπάθεια συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου Κατερίνα Μπόσκου (Στ2), Ιωάννα Ευθυμιάδου (Στ1), Αφροδίτη Ντίνου και Χρήστος Δεσποινίδης, ο οποίος κι ανέλαβε το μεγαλύτερο μέρος των τελικών υπολογισμών.
Η μέτρηση έπρεπε να γίνει την εαρινή ισημερία κι όλα τα σχολεία που έπαιρναν μέρος συντονίστηκαν με το ηλιακό μεσημέρι στον τόπο τους. Εμείς δουλέψαμε σε συνεργασία με το Pomarkun Yhteiskoulu της Φινλανδίας, το Leveleki Gardonyi Geza Elementary School της Ουγγαρίας, το Scoala Gimnaziala 'Sfantul Nicolae' της Ρουμανίας.
Η μέτρηση έπρεπε να γίνει την εαρινή ισημερία κι όλα τα σχολεία που έπαιρναν μέρος συντονίστηκαν με το ηλιακό μεσημέρι στον τόπο τους. Εμείς δουλέψαμε σε συνεργασία με το Pomarkun Yhteiskoulu της Φινλανδίας, το Leveleki Gardonyi Geza Elementary School της Ουγγαρίας, το Scoala Gimnaziala 'Sfantul Nicolae' της Ρουμανίας.
Όλοι στον ίδιο μεσημβρινό, όπως χρειαζόταν και με μεγάλη απόσταση μεταξύ μας, για την 21η Μαρτίου, ενώ αναρτήσαμε τ’ αποτελέσματα των μετρήσεών μας στο έγγραφο που άνοιξαν οι ΕΚΦΕ, την 20η Μαρτίου.
Το επόμενο βήμα είναι να χρησιμοποιήσουμε τα δεδομένα της μέτρησης που κάναμε και που ανταλλάξαμε, για να κάνουμε τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης, όπως ο Ερατοσθένης.
Το επόμενο βήμα είναι να χρησιμοποιήσουμε τα δεδομένα της μέτρησης που κάναμε και που ανταλλάξαμε, για να κάνουμε τον υπολογισμό της περιφέρειας της Γης, όπως ο Ερατοσθένης.
Από την όλη δράση τα παιδιά σίγουρα βγήκαν κερδισμένα, παρόλο που τα μαθηματικά που χρειάστηκαν ήταν πέρα από το γνωστικό τους πεδίο, γιατί ενεργοποιήθηκαν σε έναν τρόπο εργασίας πρωτόγνωρο, συνεργάστηκαν σε τηλεδιάσκεψη με συμμαθητές τους από την Κρήτη και απέκτησαν καινούριες γνώσεις σε επιστημονικό επίπεδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.