Η εφαρμογή πλήρους αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους για τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων όλων των κατηγοριών, απαγορεύοντας τη διέλευση βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, καθιερώνεται με τροπολογία του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζη, που ψηφίστηκε σήμερα από τη Βουλή, διασφαλίζοντας πραγματικές και δίκαιες χρεώσεις για τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων.
Πώς θα γίνεται η χρέωση
Σύμφωνα με την ψηφισθείσα τροπολογία, η χρέωση διοδίων μπορεί να γίνεται: α) ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και β) αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια κ.α. με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.
Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των φορτηγών
Στην τοποθέτησή του επί της συγκεκριμένης τροπολογίας, ο Yπουργός έδωσε αναλυτικές διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής του νέου μέτρου, υπογραμμίζοντας, ότι εφεξής θα υπάρχει βινιέτα (κάρτα διοδίων) σε όλες τις εισόδους της Xώρας. Κατά συνέπεια, τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα θα πληρώνουν διόδια στις εισόδους της Xώρας, ώστε τα μην διέρχονται με ανορθόδοξο τρόπο από τη Xώρα μας και να υπάρχουν έσοδα για τη συντήρηση του δικτύου που σήμερα βαραίνει τον Eλληνικό λαό.
Παράλληλα, στην ίδια νομοθετική παρέμβαση θεσπίζεται η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και τη μείωση του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων, που σήμερα μας κοστίζουν πολλές ανθρώπινες ζωές.
Τι θα ισχύσει για τα από "παραχώρηση" οδικά δίκτυα
Σε ό,τι αφορά τις παραχωρήσεις και την ενιαία εφαρμογή του μέτρου και σε αυτά τα οδικά δίκτυα, ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για επιμέρους συμφωνίες που έγιναν τους τελευταίους μήνες και τόνισε ότι, με βάση αυτές τις συμφωνίες, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, είναι υποχρεωμένοι οι παραχωρησιούχοι να φέρουν μελέτες, προκειμένου να εγκαταστήσουν και αυτοί αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια με την ολοκλήρωση των έργων.
«Με αυτήν τη ρύθμιση, που όφειλαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις να έχουν προβλέψει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, δίνεται ανάσα στις τοπικές κοινωνίες, ενισχύεται η οδική ασφάλεια και προστατεύεται το οδικό δίκτυο που είναι περιουσία του ελληνικού λαού. Ταυτόχρονα, προσφέρονται έσοδα στα κρατικά ταμεία από τη χρήση του κεντρικού οδικού δικτύου», τόνισε ο Υπουργός ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ., Χρήστος Σπίρτζης.
Ο Υπουργός επεσήμανε, ότι το κόστος για τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου το οποίο προτιμάται από τους οδηγούς των βαρέων οχημάτων, παρόλο που δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για τη χρήση αυτή, το επωμιζόταν τελικά ο πολίτης. «Η χρήση του παράπλευρου δικτύου πρέπει να εξυπηρετεί μόνο τις τοπικές κοινωνίες και τους πολίτες τους με ασφάλεια» υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.
Πώς ψήφισαν τα Κόμματα
"Υπέρ" της τροπολογίας ψήφισαν οι Βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και των ΑΝ.ΕΛ., "κατά" η Ν.Δ., το Κ.Κ.Ε. και η «Ένωση Κεντρώων», ενώ "παρών" δήλωσαν το «Ποτάμι» και η «Δημοκρατική Συμπαράταξη». Η «Χρυσή Αυγή» απουσίαζε.
Πώς θα γίνεται η χρέωση
Σύμφωνα με την ψηφισθείσα τροπολογία, η χρέωση διοδίων μπορεί να γίνεται: α) ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και β) αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια κ.α. με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.
Τι αλλάζει στην κυκλοφορία των φορτηγών
Στην τοποθέτησή του επί της συγκεκριμένης τροπολογίας, ο Yπουργός έδωσε αναλυτικές διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής του νέου μέτρου, υπογραμμίζοντας, ότι εφεξής θα υπάρχει βινιέτα (κάρτα διοδίων) σε όλες τις εισόδους της Xώρας. Κατά συνέπεια, τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα θα πληρώνουν διόδια στις εισόδους της Xώρας, ώστε τα μην διέρχονται με ανορθόδοξο τρόπο από τη Xώρα μας και να υπάρχουν έσοδα για τη συντήρηση του δικτύου που σήμερα βαραίνει τον Eλληνικό λαό.
Παράλληλα, στην ίδια νομοθετική παρέμβαση θεσπίζεται η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και τη μείωση του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων, που σήμερα μας κοστίζουν πολλές ανθρώπινες ζωές.
Τι θα ισχύσει για τα από "παραχώρηση" οδικά δίκτυα
Σε ό,τι αφορά τις παραχωρήσεις και την ενιαία εφαρμογή του μέτρου και σε αυτά τα οδικά δίκτυα, ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για επιμέρους συμφωνίες που έγιναν τους τελευταίους μήνες και τόνισε ότι, με βάση αυτές τις συμφωνίες, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, είναι υποχρεωμένοι οι παραχωρησιούχοι να φέρουν μελέτες, προκειμένου να εγκαταστήσουν και αυτοί αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια με την ολοκλήρωση των έργων.
«Με αυτήν τη ρύθμιση, που όφειλαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις να έχουν προβλέψει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, δίνεται ανάσα στις τοπικές κοινωνίες, ενισχύεται η οδική ασφάλεια και προστατεύεται το οδικό δίκτυο που είναι περιουσία του ελληνικού λαού. Ταυτόχρονα, προσφέρονται έσοδα στα κρατικά ταμεία από τη χρήση του κεντρικού οδικού δικτύου», τόνισε ο Υπουργός ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ., Χρήστος Σπίρτζης.
Ο Υπουργός επεσήμανε, ότι το κόστος για τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου το οποίο προτιμάται από τους οδηγούς των βαρέων οχημάτων, παρόλο που δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για τη χρήση αυτή, το επωμιζόταν τελικά ο πολίτης. «Η χρήση του παράπλευρου δικτύου πρέπει να εξυπηρετεί μόνο τις τοπικές κοινωνίες και τους πολίτες τους με ασφάλεια» υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.
Πώς ψήφισαν τα Κόμματα
"Υπέρ" της τροπολογίας ψήφισαν οι Βουλευτές του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και των ΑΝ.ΕΛ., "κατά" η Ν.Δ., το Κ.Κ.Ε. και η «Ένωση Κεντρώων», ενώ "παρών" δήλωσαν το «Ποτάμι» και η «Δημοκρατική Συμπαράταξη». Η «Χρυσή Αυγή» απουσίαζε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.