Όνειρα, προσδοκίες για το μέλλον, επιβεβαίωση και ανακούφιση. Πώς είναι δυνατόν να κρύβουν τόσα πολλά δυο λέξεις; ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. Κι όμως κάθε χρόνο τέτοια εποχή μαθητές, γονείς, συγγενείς και καθηγητές εναποθέτουν την ψυχική τους γαλήνη και ηρεμία στην κατανόηση και την υπομονή. Αρωγοί στην προσπάθεια των παιδιών μας η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, που με παρεμβάσεις ψυχολόγου σε όλα σχεδόν τα Λύκεια του Νομού, στήριξε και ενίσχυσε την επίπονη προσπάθειά τους για μια περίοδο ισορροπημένης έντασης.
Από τον Μάρτιο οι αρμόδιοι φορείς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων – ΚΕΣΥΠ – Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων, σε συνεργασία με την ψυχολόγο κα Σοφία Δάτση, ανέλαβαν την υλοποίηση ενός προγράμματος ψυχολογικής υποστήριξης των μαθητών της Γ΄ Λυκείου, προκειμένου να αποφευχθούν υπερβολές που θα οδηγήσουν όχι μόνο σε αποτυχία, αλλά και σε ενδεχόμενη διαταραχή της προσωπικότητάς τους. Το άγχος, όταν γίνεται υπερβολικό μπορεί να επηρεάσει τις γνωστικές λειτουργίες του υποψηφίου όπως τη μνήμη, την προσοχή, τη σκέψη του, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αποδοτικότητά του, καθώς και οι ικανότητες της οργάνωσης και προγραμματισμού. Η αποτυχία αποτελεί μεγάλο πλήγμα στην αυτοεκτίμηση και αυτοεικόνα των μαθητών, ενώ οι υπερβολικές προσδοκίες από εκείνους, τους επιβαρύνουν συναισθηματικά και τους παρεμποδίζουν να αποδώσουν το μέγιστο δυνατό.
Η παρέμβαση, λοιπόν, της ψυχολόγου που πραγματοποιήθηκε σε μια καθαρά εθελοντική βάση, ξεπερνώντας το επίπεδο των «γνωστών» συμβουλών (tips), είχε σκοπό την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών και την αισιόδοξη ματιά στο μέλλον ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Ο υποψήφιος οφείλει να κάνει θετικές σκέψεις διατηρώντας την αυτοπεποίθησή του. Οδηγό επιτυχίας αποτελεί η ψυχραιμία.
Το άγχος είναι φυσιολογικό και δημιουργικό, μέχρι κάποιο βαθμό. Κινητοποιεί σε δύσκολες και προκλητικές φάσεις της ζωής, ώστε κανείς να καταβάλει το μέγιστο των προσπαθειών του, προκειμένου να επιτύχει τον στόχο του. Ωστόσο το άγχος γίνεται επικίνδυνο και μπορεί να κάνει κακό, όταν είναι ανεξέλεγκτο. Τότε περιορίζει την πραγματική ικανότητα για επίδοση και προκαλεί δυσφορία.
Οι εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά δεν αποτελούν τη μόνη οδό για την μελλοντική επιτυχία. Ο κύριος σκοπός της εκπαίδευσης είναι να βοηθήσει τους νέους ανθρώπους να μαθαίνουν να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Στόχος μας λοιπόν, είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αγαπήσουν τη μάθηση και να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες που θα τα επιτρέψουν να συνεχίσουν και μετά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις να θέλουν να μαθαίνουν!
Καλή δύναμη!
Από τον Μάρτιο οι αρμόδιοι φορείς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων – ΚΕΣΥΠ – Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων, σε συνεργασία με την ψυχολόγο κα Σοφία Δάτση, ανέλαβαν την υλοποίηση ενός προγράμματος ψυχολογικής υποστήριξης των μαθητών της Γ΄ Λυκείου, προκειμένου να αποφευχθούν υπερβολές που θα οδηγήσουν όχι μόνο σε αποτυχία, αλλά και σε ενδεχόμενη διαταραχή της προσωπικότητάς τους. Το άγχος, όταν γίνεται υπερβολικό μπορεί να επηρεάσει τις γνωστικές λειτουργίες του υποψηφίου όπως τη μνήμη, την προσοχή, τη σκέψη του, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αποδοτικότητά του, καθώς και οι ικανότητες της οργάνωσης και προγραμματισμού. Η αποτυχία αποτελεί μεγάλο πλήγμα στην αυτοεκτίμηση και αυτοεικόνα των μαθητών, ενώ οι υπερβολικές προσδοκίες από εκείνους, τους επιβαρύνουν συναισθηματικά και τους παρεμποδίζουν να αποδώσουν το μέγιστο δυνατό.
Η παρέμβαση, λοιπόν, της ψυχολόγου που πραγματοποιήθηκε σε μια καθαρά εθελοντική βάση, ξεπερνώντας το επίπεδο των «γνωστών» συμβουλών (tips), είχε σκοπό την ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών και την αισιόδοξη ματιά στο μέλλον ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Ο υποψήφιος οφείλει να κάνει θετικές σκέψεις διατηρώντας την αυτοπεποίθησή του. Οδηγό επιτυχίας αποτελεί η ψυχραιμία.
Το άγχος είναι φυσιολογικό και δημιουργικό, μέχρι κάποιο βαθμό. Κινητοποιεί σε δύσκολες και προκλητικές φάσεις της ζωής, ώστε κανείς να καταβάλει το μέγιστο των προσπαθειών του, προκειμένου να επιτύχει τον στόχο του. Ωστόσο το άγχος γίνεται επικίνδυνο και μπορεί να κάνει κακό, όταν είναι ανεξέλεγκτο. Τότε περιορίζει την πραγματική ικανότητα για επίδοση και προκαλεί δυσφορία.
Οι εξετάσεις είναι σημαντικές, αλλά δεν αποτελούν τη μόνη οδό για την μελλοντική επιτυχία. Ο κύριος σκοπός της εκπαίδευσης είναι να βοηθήσει τους νέους ανθρώπους να μαθαίνουν να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Στόχος μας λοιπόν, είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αγαπήσουν τη μάθηση και να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες που θα τα επιτρέψουν να συνεχίσουν και μετά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις να θέλουν να μαθαίνουν!
Καλή δύναμη!
Η Υπεύθυνη
Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς
Σωτηρία Α. Καρολίδου
MSc., Μ.Α. Φιλόλογος -Θεολόγος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.