Μια μεγάλη βραδιά έζησε την περασμένη Παρασκευή 7 Οκτωβρίου το 13ο Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου του Κιλκίς. Η αίθουσα του Συνεδριακού γέμισε ασφυκτικά, μέχρι και στους διαδρόμους, ενώ πολλοί άλλοι αναγκάστηκαν να φύγουν λόγω του συνωστισμού!
Το `χαμε γράψει εμείς ότι το "κλου" του φετινού φεστιβάλ θα` ναι η παράσταση "Λυσιστράτη vs Καραγκιόζη"! Γιατί, αυτή ήταν που συγκέντρωσε τόσο πολλούς μικρούς και μεγάλους θεατές την Παρασκευή το βράδυ. Και ήταν τέτοια η προσμονή τους να δουν αυτήν την παγκόσμια πρεμιέρα απ` το θέατρο σκιών του Χρήστου Στανίση, ώστε ανέχτηκαν χωρίς ούτε μια διαμαρτυρία την ωριαία περίπου καθυστέρηση της έναρξης. Καθυστέρηση, που οφείλονταν στο γεγονός ότι ο θίασος ξέχασε το κοστούμι της Μελίνας Κανά στη Θεσσαλονίκη!
Αποζημιώθηκε όλος αυτός ο κόσμος απ` την παράσταση; Εν μέρει, θα λέγαμε. Γιατί, καλή μεν η προσπάθεια του νεώτερου σήμερα εν Ελλάδι καραγκιοζοπαίχτη, του κ. Στανίση, αλλά χρειάζεται να φάει αρκετά καρβέλια ακόμα για να φτάσει στο ύψος των παλιών μεγάλων παραδοσιακών καραγκιοζοπαιχτών μας. Βλέπετε, είναι και που βαραίνει στον "κλάδο" πολύ έντονα ακόμη, ο ογκόλιθος του είδους, Ευγένιος Σπαθάρης!...
Το θέμα του έργου ήταν, όντως, ευρηματικό αλλά είχες την αίσθηση ότι εξαντλήθηκε απ` το πρώτο δεκάλεπτο (αλήθεια, η εμφάνιση της κ. Κανά, σαν Λυσιστράτη ντυμένη ...Μπουμπουλίνα, τί εξυπηρετούσε; Την ...διαχρονικότητα του ελληνισμού ή την καλύτερη ενδυματολογική προσέγγιση του κλίματος Καραγκιόζη;). Πιστεύουμε ότι πάνω απ` όλα άξιζαν στην παράσταση, η μεγάλη φωνή της σπουδαίας μας ερμηνεύτριας και τα τραγούδια που έγραψε για το έργο ο τέως "άγαμος θύτης", Στάθης Παχίδης, τα οποία απέδωσε έξοχα η λαϊκή ορχήστρα.
Και κάτι τελευταίο: Ο υπότιτλος της παράστασης "Όταν μιλούν οι κατσαρόλες", δεν υποστηρίχθηκε επαρκώς. Τ` αστεία με τις ατάκες για την οικονομική κρίση δεν έβγαλαν το γέλιο που θα περίμενε ο θεατής. Έστω κι έτσι, όμως, ήταν μια μεγάλη βραδιά, που καταξίωσε ακόμα περισσότερο το Φεστιβάλ ως θεσμό.
Το `χαμε γράψει εμείς ότι το "κλου" του φετινού φεστιβάλ θα` ναι η παράσταση "Λυσιστράτη vs Καραγκιόζη"! Γιατί, αυτή ήταν που συγκέντρωσε τόσο πολλούς μικρούς και μεγάλους θεατές την Παρασκευή το βράδυ. Και ήταν τέτοια η προσμονή τους να δουν αυτήν την παγκόσμια πρεμιέρα απ` το θέατρο σκιών του Χρήστου Στανίση, ώστε ανέχτηκαν χωρίς ούτε μια διαμαρτυρία την ωριαία περίπου καθυστέρηση της έναρξης. Καθυστέρηση, που οφείλονταν στο γεγονός ότι ο θίασος ξέχασε το κοστούμι της Μελίνας Κανά στη Θεσσαλονίκη!
Αποζημιώθηκε όλος αυτός ο κόσμος απ` την παράσταση; Εν μέρει, θα λέγαμε. Γιατί, καλή μεν η προσπάθεια του νεώτερου σήμερα εν Ελλάδι καραγκιοζοπαίχτη, του κ. Στανίση, αλλά χρειάζεται να φάει αρκετά καρβέλια ακόμα για να φτάσει στο ύψος των παλιών μεγάλων παραδοσιακών καραγκιοζοπαιχτών μας. Βλέπετε, είναι και που βαραίνει στον "κλάδο" πολύ έντονα ακόμη, ο ογκόλιθος του είδους, Ευγένιος Σπαθάρης!...
Το θέμα του έργου ήταν, όντως, ευρηματικό αλλά είχες την αίσθηση ότι εξαντλήθηκε απ` το πρώτο δεκάλεπτο (αλήθεια, η εμφάνιση της κ. Κανά, σαν Λυσιστράτη ντυμένη ...Μπουμπουλίνα, τί εξυπηρετούσε; Την ...διαχρονικότητα του ελληνισμού ή την καλύτερη ενδυματολογική προσέγγιση του κλίματος Καραγκιόζη;). Πιστεύουμε ότι πάνω απ` όλα άξιζαν στην παράσταση, η μεγάλη φωνή της σπουδαίας μας ερμηνεύτριας και τα τραγούδια που έγραψε για το έργο ο τέως "άγαμος θύτης", Στάθης Παχίδης, τα οποία απέδωσε έξοχα η λαϊκή ορχήστρα.
Και κάτι τελευταίο: Ο υπότιτλος της παράστασης "Όταν μιλούν οι κατσαρόλες", δεν υποστηρίχθηκε επαρκώς. Τ` αστεία με τις ατάκες για την οικονομική κρίση δεν έβγαλαν το γέλιο που θα περίμενε ο θεατής. Έστω κι έτσι, όμως, ήταν μια μεγάλη βραδιά, που καταξίωσε ακόμα περισσότερο το Φεστιβάλ ως θεσμό.
Γ. Καραγιαννίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.