Act Business Center

Act Business Center

Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Περιορισμένες οι χρηματοδοτήσεις για το νομό μας, ελέω του 75%. Ας όψεται η Θεσσαλονίκη! Μαύρα τα μαντάτα για το 2ο ΕΣΠΑ


Μαύρα μπορεί να θεωρηθούν τα μαντάτα για την Περιφέρειά μας, όσον αφορά τις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ, την πιο ουσιαστική πηγή εσόδων, δηλαδή, για τα επόμενα χρόνια. Κι εξηγούμαστε: Υπάρχει ο κίνδυνος να λάβουμε μειωμένη χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ -2, που θα τρέξει τα έτη 2014-2020, λόγω του ότι δεν είμαστε.. αρκούντως φτωχοί!
Λοιπόν, ας δούμε πως έχει το πράμα, αναλυτικά: Οι κανονισμοί της Ένωσης, με βάση τους οποίους γίνεται όλα αυτά τα χρόνια η διανομή του κοινοτικού χρήματος, λένε ότι επιδοτείται όποια περιφέρεια έχει ΑΕΠ ανά κάτοικο, μέχρι το 75% του μέσου όρου. Κάποια χρήματα λαμβάνουν κι αυτές που κυμαίνονται απ’ το 75 ως το 100%, ενώ όσες βρίσκονται πάνω απ’ τον μ.ο. της Ένωσης, θεωρούνται πλούσιες, οπότε, δεν λαμβάνουν σεντς!

Η Περιφέρειά μας, λοιπόν, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, δηλαδή) έχει ΑΕΠ ανά κάτοικο που φτάνει στο 81% του μέσου όρου της Ένωσης. Άρα δικαιούται περιορισμένης χρηματοδότησης, που θ’ αφορά κυρίως τις επενδύσεις νέας τεχνολογίας και τον τομέα της ανταγωνιστικότητας.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτή η ΕΛΣΤΑΤ, τα στοιχεία της οποίας αφορούν τη περίοδο 2000- 2008, έγινε πλέον μια ανεξάρτητη απ’ το κράτος υπηρεσία, καθότι έτσι επέτασσε η Ένωση. Οπότε…εξ’ ιδίων τα βέλη!
Τα θέμα για το νομό μας είναι ότι για την ένταξη της Περιφέρειάς μας σ’ αυτήν την «ενδιάμεση» κατηγορία των…πλουσιοφτωχών ευθύνεται η….Θεσσαλονίκη.
Καθότι, είναι βέβαιο ότι ο νομός Κιλκίς από μόνος του ή και μαζί με τους υπόλοιπους της Κ. Μακεδονίας, θα βρίσκονταν κάτω από το όριο του 75%, αν έλλειπε αυτός της Θεσσαλονίκης, με το υψηλότερο ασφαλώς εισόδημα.
Το ίδιο πρόβλημα το ‘χουμε συναντήσει και στον τελευταίο αναπτυξιακό νόμο, με τον οποίο ενταχθήκαμε σε ζώνη λιγότερο συμφέρουσα απ’ ότι ίσχυε προηγουμένως. Αιτία ήταν και πάλι αυτή η…υπέρβαση του 75%, για την οποία υπεύθυνη θεωρείται η Θεσσαλονίκη.
Έτσι, λοιπόν, μπορούμε πλέον να ελπίζουμε μόνο σε θαύμα, για να πεισθούν οι εταίροι μας να τροποποιήσουν αυτούς τους κανονισμούς. Βλέπετε, στην τροποποίηση αντιδρά πρώτη και καλύτερη η Γερμανία!
Αν, πάντως, δεν αλλάξει τίποτα, επιλέξιμες για πλήρη χρηματοδότηση μέσω του ΕΣΠΑ-2 θα θεωρηθούν μονάχα οι περιφέρειες της Ηπείρου, της Δ. Ελλάδας και της Αν. Μακεδονίας – Θράκης, ενώ εκτός νυμφώνος θα βρεθούν η Αττική, το Ν. Αιγαίο κι η Στ. Ελλάδα. και, μάλιστα, κοντά σ’ αυτές τις τελευταίες μπορεί να βρεθούν κι η Κρήτη με τα Ιόνια νησιά, που έχουν ΑΕΠ ανά κάτοικο πάνω από το 90% του μ.ο. της Ένωσης.
Οι εξελίξεις, λοιπόν, που προδιαγράφονται θα επιφέρουν στο νομό μας οξύ πρόβλημα ανάπτυξης με δεδομένο ότι ακόμα κι οι χρηματοδοτήσεις του τρέχοντος ΕΣΠΑ κρίνονται ανεπαρκείς για τις ανάγκες του. Η ρευστότητα στην αγορά θα περιοριστεί ακόμα περισσότερο, την ώρα που οι δημόσιες επενδύσεις θα θεωρούνται πλέον…ανέκδοτο.

Η εικόνα μας
Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τα έτη 2000-2008 (τα προ της κρίσης, δηλαδή), η Περιφέρεια της Κ. Μακεδονίας κατέχει την 8η θέση μεταξύ των δεκατριών  της χώρας, όσον αφορά το ΑΕΠ. Συγκεκριμένα, έχει συνολικό ΑΕΠ 35,5 εκατ. ευρώ, που ανά κάτοικο αντιστοιχεί σε 18.300 ευρώ. Αν αυτό το ΑΕΠ το αναγάγουμε σε μονάδες αγοραστικής δύναμης, τότε το συνολικό ανέρχεται στα 39,5 εκατ. ευρώ και το ανά κάτοικο στις 20.300 ευρώ, που αντιστοιχεί στο 81% του μ.ο. της Ένωσης. (Το ΑΕΠ ανά κάτοικο, σε μονάδες αγοραστικής δύναμης, στο σύνολο της Ένωσης, είναι 25.100 ευρώ).
Πάνω από μας βρίσκονται κατά σειρά οι Περιφέρειες (σε παρένθεση, το ΑΕΠ ανά κάτοικο σε μονάδες αγοραστικής δύναμης): Ν. Αιγαίου (28.300), Αττικής (28.200), Στ. Ελλάδας (25.100), Κρήτης (23.500), Ιονίων Νήσων (22.500), Πελοποννήσου (21.100) και Δ. Μακεδονίας (21.100). Ενώ από κάτω μας, το Β. Αιγαίο (19.900), η Θεσσαλία (19.500), η Ήπειρος (18.400), η Δ. Ελλάδα (18.200) κι η Αν. Μακεδονία – Θράκη (16.500).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.