Γράφει ο Κώστας Στεφανίδης
«Βενζίνες και πετρέλαια εμείς τα κυνηγάμε
γιατ’ έχουνε πολλά λεφτά και μόρτικα περνάμε»
Είναι ευρέως γνωστό το συγκεκριμένο ρεμπέτικο τραγούδι που γράφτηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’40 και γνώρισε μεγάλη επιτυχία από τότε μέχρι και σήμερα. Διαχρονικό το μήνυμα που εμπεριέχει και βρίσκει πλήρη εφαρμογή κυρίως στο χώρο των καυσίμων. Θα εξηγήσω τι ακριβώς εννοώ. Βέβαια την εποχή που γράφτηκε περιέγραφε την συμπεριφορά μερίδας ελλήνων πολιτών κυρίως στην περιοχή της Αθήνας όπου σαλτάροντας (πηδώντας) μέσα στα γερμανικά καμιόνια και έκλεβαν διάφορα υλικά μεταξύ των οποίων ρεζέρβες, τροχούς, τρόφιμα, ρούχα, όπλα, καύσιμα κλπ.
Αυτή τους η συμπεριφορά θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αντιστασιακή καθ’ ότι γίνονταν ενάντια στο Γερμανό κατακτητή. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η πλειοψηφία των κλεμμένων υλικών κατέληγαν στη μαύρη αγορά επιφέροντας τεράστια για την εποχή κέρδη σε όσους τα διαχειρίζονταν, δηλ. στους σαλταδόρους και τους συνεργάτες τους. Τώρα όσον αφορά στα καύσιμα θα πρέπει να δούμε από τότε μέχρι σήμερα δηλ. τις τελευταίες επτά δεκαετίες ποιοι είναι οι «μόρτες» που περνούν μόρτικα και κυρίως εις βάρος ποιων. Σίγουρα κάτι παίζει που θα μας κάνει να σαλτάρουμε (τρελαθούμε) όλοι.
Να αναφέρω ότι την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011 πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας με κλείσιμο των συνόρων στο μεθοριακό σταθμό Ευζώνων του Δήμου Παιονίας στην περιοχή Πολυκάστρου. Ο λόγος της διαμαρτυρίας είναι η δημιουργία πρατηρίου αφορολόγητων καυσίμων σε νεκρές ζώνες στους Ευζώνους Κιλκίς, στους Κήπους του Έβρου και στην Κακαβιά των Ιωαννίνων.
Δε νομίζω να χρειάζεται να περιγράψω τις συνέπειες για τα βενζινάδικα των περιοχών που ανέφερα Να πω μόνον κάτι που πιθανόν δεν πάει ο νους σας. Διερχόμενη νταλίκα με όχι ελληνικά νούμερα μπορεί να γεμίσει 1.000-2.000 λίτρα , πιθανόν και 3.000 λίτρα με τις επιπλέον παράνομες δεξαμενές και λίγα χιλιόμετρα από τα σύνορα να τα μεταγγίσει μεταπουλώντας τα. Πληροφορίες λένε ότι ακόμα και εντός ελληνικού εδάφους γίνεται αυτόματη μετάγγιση μεταξύ πλαγιασμένων φορτηγών κάνοντας χρήση απλά της βαρύτητας – υδροστατικής πίεσης. Οι «σαλταδόροι μόρτες» σίγουρα καλά περνάνε σε βάρος των βενζινοπωλών οι οποίοι πέρα από την κατακόρυφα μειωμένη κατανάλωση λόγω οικονομικής κρίσης έχουν να αντιμετωπίσουν τους σαλταδόρους με εξειδίκευση στα καύσιμα αλλά ταυτόχρονα και το κράτος το ίδιο το οποίο ενώ είναι πέραν του δέοντος προφανές ότι όχι μόνον δεν εισπράττει τις ανάλογες εισφορές αλλά υφίσταται και τις συγκεκριμένες οικονομικές ζημίες από τις συνέπειες της συγκεκριμένης τουλάχιστον ιδιόρρυθμης και σίγουρα παράνομης διακίνησης καυσίμων, όχι μόνον σιωπά αλλά σιγοντάρει και τους σαλταδόρους υιοθετώντας τον ρόλο του συνεργάτη – υποστηρικτή σαλταδόρου στηρίζοντας και προωθώντας με αυτόν τον τρόπο την μαύρη αγορά.
Τι θα πρέπει να σκεφτεί ένας κοινός θνητός σαν και του λόγου μου και κυρίως ο δύσμοιρος πλέον βενζινοπώλης των παραμεθορίων περιοχών που από τη μία βλέπει την εγχώρια τοπική κατανάλωση να έχει φτάσει στο ναδίρ (ελάχιστο) και από την άλλη ένα κράτος να ενισχύει τη μείωση της διεθνούς κατανάλωσης που ουσιαστικά αποτελούσε το πλεονέκτημά τους έναντι των συναδέλφων του στην ενδοχώρα και αποτελούσε το σημαντικότερο οικονομικό παράγοντα επιβίωσής τους;
Ποιοι είναι τελικά οι σαλταδόροι του μαύρου χρυσού; Το τι επιδιώκουν είναι πλέον εμφανέστατο. Απόλυτη κυριαρχία στο μονοπώλιο όσον αφορά την εμπορία καυσίμων τριών ή το πολύ πέντε εταιριών με την πρωταγωνιστική ανάμειξη το πολύ δέκα ατόμων. Ευλόγως αναρωτιούνται οι βενζινοπώλες γιατί η εκάστοτε Κυβέρνηση, η Τρόϊκα μέσω του Μνημονίου και φυσικά η Ευρωπαϊκή Νομισματική Ένωση, γιατί μόνον τέτοια τελικά είναι, ενώ ωρύονται για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων όπως μεταφορές, φαρμακοποιοί, γιατροί, δικηγόροι, μηχανικοί κλπ., στην περίπτωση των βενζινοπωλών διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους ώστε να καταστεί εντελώς ερμητικά κλειστό το επάγγελμα. Μήπως η απάντηση είναι προφανέστατη; Μήπως τελικά μας κυβερνούν σαλταδόροι «μόρτες»; Τους συνιστώ να προσέχουν και να αλλάξουν τακτική γιατί μόρτης γεννιέσαι, δεν γίνεσαι. Κινδυνεύουν να γκρεμοτσακιστούν από το καμιόνι που σάλταραν εν κινήσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.