Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κιλκίς
Η λειτουργία των Πειραματικών σχολείων συνοδεύεται από τη σύσταση των ομίλων του. Για την ανάπτυξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών των Πειραματικών Σχολείων όσο και άλλων σχολείων της δημόσιας εκπαίδευσης δημιουργούνται όμιλοι αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας οι οποίοι λειτουργούν μετά τη λήξη των μαθημάτων του ημερησίου ωρολογίου προγράμματος.
Οι όμιλοι αφορούν γνωστικούς τομείς όπως τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, τη γλώσσα, τη λογοτεχνία, τα νέα γνωστικά αντικείμενα όπως η αστρονομία, η ρομποτική κ.λπ. καθώς και λοιπά πεδία όπως τα εικαστικά, ο αθλητισμός κ.ά., και έχουν ως σκοπό τόσο στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών όσο και στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και την προώθηση της αριστείας και της καινοτομίας.
Κατά τη λειτουργία τους αξιοποιούνται σύγχρονες διδακτικές μεθοδολογίες και μέσα διδασκαλίας, αναπτύσσεται καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό και υλοποιούνται συνεργασίες με Α.Ε.Ι., Ερευνητικά Κέντρα, Ιδρύματα κ.ά.
Στο πλαίσιο του Ομίλου Δημιουργικότητας και Καινοτομίας «Microgreens- Magicgreens» του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς, με συντονιστές καθηγητές τους κ.κ. Σταύρο Κατσαρώνα ΠΕ84, M.Sc. ως ιθύνοντα νου και Ελένη Σιδηροπούλου ΠΕ80 M.A., M.Sc.,M.Ph., μαθητές και μαθήτριες των 2 Πειραματικών Σχολείων Γυμνασίου & Λυκείου του Κιλκίς συνέλαβαν και υλοποίησαν την ιδέα της καλλιέργειας μικρολαχανικών (Microgreens) και πιο συγκεκριμένα, την κατασκευή πλήρως αυτοματοποιημένου θαλάμου ανάπτυξης μικρολαχανικών, που δίνει τη δυνατότητα παραγωγής για ιδιοκατανάλωση, αλλά και για πώληση.
Τι είναι όμως τα microgreens; Τα μικρολαχανικά κερδίζουν διεθνή αναγνώριση τα τελευταία χρόνια ως υπερ- τροφή και ως απάντηση στην παγκόσμια πείνα και τον υποσιτισμό. Πρόκειται για λαχανικά και βότανα, που η συγκομιδή τους γίνεται νωρίτερα, μεταξύ του σταδίου της βλάστησης και πριν την ανάπτυξη των πρώτων φύλλων. Ως εκ τούτου είναι γεμάτα γεύση, βιταμίνες και φρεσκάδα.
Στο πλαίσιο του Ομίλου Δημιουργικότητας και Καινοτομίας «Microgreens- Magicgreens» του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Κιλκίς, με συντονιστές καθηγητές τους κ.κ. Σταύρο Κατσαρώνα ΠΕ84, M.Sc. ως ιθύνοντα νου και Ελένη Σιδηροπούλου ΠΕ80 M.A., M.Sc.,M.Ph., μαθητές και μαθήτριες των 2 Πειραματικών Σχολείων Γυμνασίου & Λυκείου του Κιλκίς συνέλαβαν και υλοποίησαν την ιδέα της καλλιέργειας μικρολαχανικών (Microgreens) και πιο συγκεκριμένα, την κατασκευή πλήρως αυτοματοποιημένου θαλάμου ανάπτυξης μικρολαχανικών, που δίνει τη δυνατότητα παραγωγής για ιδιοκατανάλωση, αλλά και για πώληση.
Τι είναι όμως τα microgreens; Τα μικρολαχανικά κερδίζουν διεθνή αναγνώριση τα τελευταία χρόνια ως υπερ- τροφή και ως απάντηση στην παγκόσμια πείνα και τον υποσιτισμό. Πρόκειται για λαχανικά και βότανα, που η συγκομιδή τους γίνεται νωρίτερα, μεταξύ του σταδίου της βλάστησης και πριν την ανάπτυξη των πρώτων φύλλων. Ως εκ τούτου είναι γεμάτα γεύση, βιταμίνες και φρεσκάδα.
Ο μέσος χρόνος συμβατικής καλλιέργειας για τα περισσότερα μικρολαχανικά είναι 10-14 ημέρες από τη σπορά έως τη συγκομιδή. Η τεράστια ποικιλία τους, γεύσεων, υφών και χρωμάτων καλύπτει όλες τις προτιμήσεις. Έχουν εξαιρετικά υψηλότερη περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και ανόργανες ουσίες σε σύγκριση με τα ώριμα, πλήρως αναπτυγμένα λαχανικά ή βότανα. Αποτελούν την επιλογή όλων των κορυφαίων σεφ, καθιστώντας τα απαραίτητα στις κορυφαίες κουζίνες του κόσμου.
Οι μαθητές του ομίλου, προχώρησαν στην κατασκευή του θαλάμου ανάπτυξης, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα ενός παλιού πύργου υπολογιστή προς απόσυρση (κουτί-πύργος, τροφοδοτικό, ανεμιστήρες) και πρόσθεσαν την κεντρική μονάδα ελέγχου, τους αισθητήρες καθώς και τους ενεργοποιητές. Η καλλιέργεια των μικρολαχανικών γίνεται μέσα σε ένα πλήρως αυτοματοποιημένο περιβάλλον, όπου με τη χρήση Internet of Things τα δεδομένα της καλλιέργειας αποστέλλονται σε cloud.
Εκεί γίνεται η επεξεργασία τους και στη συνέχεια ο έλεγχος των ενεργοποιητών, προκειμένου να υπάρχουν οι ιδανικότερες συνθήκες περιβάλλοντος για την καλλιέργεια. Έτσι, επιτυγχάνεται συντομότερη και καλύτερη συγκομιδή, καθώς και διασφάλιση της ποιότητας της παραγωγής χωρίς απώλειες.
Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα « Μαθητική Εικονική Επιχείρηση », μία πρωτοβουλία του Junior Achievement Greece, το καινοτόμο project κέρδισε την 1η θέση στον Διαγωνισμό καλύτερο Promo Video Εικονικών Επιχειρήσεων 2022 που πραγματοποιήθηκε στις 18 Μαρτίου 2022 με τη συμμετοχή 82 ομάδων, εκατοντάδων μαθητών και μαθητριών από Γυμνάσια και Λύκεια όλης της Ελλάδας και πέρασαν αυτόματα στην τελική 10άδα του Πανελλαδικού Διαγωνισμού «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2022» που διοργανώνει το Junior Achievement Greece.
Όλο το Κιλκίς μαθητές – γονείς- εκπαιδευτικοί – πολιτειακοί παράγοντες αναγνωρίζοντας τον κόπο που καταβλήθηκε σύσσωμο αγκάλιασε την προσπάθεια αυτή. Για την επιτυχία τους αυτή η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς τους συγχαίρει θερμά και εύχεται ούριο άνεμο στον απόπλου του προγράμματός τους που τώρα αρχίζει.
Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα « Μαθητική Εικονική Επιχείρηση », μία πρωτοβουλία του Junior Achievement Greece, το καινοτόμο project κέρδισε την 1η θέση στον Διαγωνισμό καλύτερο Promo Video Εικονικών Επιχειρήσεων 2022 που πραγματοποιήθηκε στις 18 Μαρτίου 2022 με τη συμμετοχή 82 ομάδων, εκατοντάδων μαθητών και μαθητριών από Γυμνάσια και Λύκεια όλης της Ελλάδας και πέρασαν αυτόματα στην τελική 10άδα του Πανελλαδικού Διαγωνισμού «Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση 2022» που διοργανώνει το Junior Achievement Greece.
Όλο το Κιλκίς μαθητές – γονείς- εκπαιδευτικοί – πολιτειακοί παράγοντες αναγνωρίζοντας τον κόπο που καταβλήθηκε σύσσωμο αγκάλιασε την προσπάθεια αυτή. Για την επιτυχία τους αυτή η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς τους συγχαίρει θερμά και εύχεται ούριο άνεμο στον απόπλου του προγράμματός τους που τώρα αρχίζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.