Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

Η Ιστορικός και Διεθνολόγος, Κωνσταντίνα Αδάμου, Ανεξάρτητη Βουλευτής Εκλογικής Περιφέρειας Β' Θεσσαλονίκης, μιλάει στον Μαρκόπουλο Χ. Θωμά


Επιμέλεια συνέντευξης: Θωμάς Μαρκόπουλος

Αρχικά θα μας πεις τα βασικά για σένα αγαπητή Κωνσταντίνα: Καταγωγή, οικογένεια, επαγγελματική πορεία, σπουδές - ακαδημαϊκότητα, πολιτική δραστηριότητα, ασχολίες εκτός εργασίας και απλή καθημερινότητα.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη. Πιο συγκεκριμένα από τα πέντε μου ζω στον Χορτιάτη του δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, απ΄όπου κατάγομαι κατά το ήμισυ. Κατά το άλλο ήμισυ, η καταγωγή του παππού μου είναι από τα Μεγάλα Λιβάδια του όρους Πάϊκου. Είμαι θα λέγαμε «βουνίσια» και από τις 2 πλευρές.

Είμαι παντρεμένη και έχω ένα παιδάκι 2 ετών. Εκλέχθηκα Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου τον Ιούλιο του 2019, ούσα έγκυος. Ένα μήνα πιο πριν ήμουν υποψήφια Ευρωβουλευτής όπου έλαβα την 3η θέση Πανελληνίως στο κόμμα με το οποίο πολιτεύτηκα. Δηλαδή το 2019 έφερα εις πέρας με επιτυχία 2 εκλογικούς αγώνες σε κατάσταση εγκυμοσύνης, ενώ παράλληλα ως καθηγήτρια συνέχιζα να διδάσκω και να προετοιμάζω τους μαθητές μου στο φροντιστήριο μου για τις πανελλήνιες και τις προαγωγικές εξετάσεις τους.

Πήγα Γυμνάσιο και Λύκειο στο Πανόραμα και έπειτα αποφοίτησα από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, από το τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής σχολής. Συνέχισα τις Μεταπτυχιακές μου σπουδές στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, στο τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών και είμαι κάτοχος του μεταπτυχιακού διπλώματος «Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας».

Επί χρόνια εργάζομαι ως καθηγήτρια, φιλόλογος και εν καιρώ κρίσης έκανα το επόμενο βήμα και άνοιξα το δικό μου φροντιστήριο. Πιο πριν είχα εργαστεί σε ιδιωτικό σχολείο, αλλά και σε άλλες εργασίες, όπως διαφημιστική εταιρεία, Βυζαντινό Μουσείο κ.α. Πάντοτε συμμετείχα στα κοινά, θυμάμαι τον εαυτό μου να εκλέγεται Πρόεδρος του Πενταμελούς της Τάξης και μέλος του Δεκαπενταμελούς.

Ωστόσο πιο επίσημα η ενεργή συμμετοχή μου ως ενήλικας σηματοδοτήθηκε το 2010, οπότε εκλέχτηκα Δημοτική Σύμβουλος στη Δημοτικής Κοινότητας Χορτιάτη και έπειτα, το 2014 εκλέχθηκα Δημοτική Σύμβουλος του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, (μετά από 2 μήνες έγινα πρώτη επιλαχούσα Δημοτική Σύμβουλος).

Επίσης έχω διατελέσει Αντιπρόεδρος Δ.Σ. του Εθνικού Δικτύου νέων, Μαρτυρικών πόλεων και χωριών Ελλάδος και Φιλικό μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα.

Επίσης, συμμετείχα επί σειρά ετών σε Ευρωπαϊκά προγράμματα νεολαίας και έχω υπάρξει υπεύθυνη ελληνικών αποστολών στην Ευρώπη, όπως επίσης και εισηγήτρια σε Ευρωπαϊκά και Διεθνή συνέδρια. Παλαιότερα, διετέλεσα Υπεύθυνη εκπαιδευτικού προγράμματος στο Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης, αλλά και Μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου Νεολαίας του Δήμου Χορτιάτη.

Συμμετείχα επίσης ως μέλος στον πολιτισμικό φορέα "Μέθεξις" της Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ και ως αντιπρόεδρος του ΔΣ του συλλόγου τα "Μπαλίτζα". Τέλος, ήμουν Συντάκτης και υπεύθυνη συνεντεύξεων σε μηνιαίο free press περιοδικό της Θεσσαλονίκης, αλλά και Μέλος ελληνικών και διεθνών περιβαλλοντικών οργανώσεων.

Η καθημερινότητα μου, τα τελευταία 2,5 χρόνια είναι ασφυκτικά γεμάτη με υποχρεώσεις, τις οποίες διεκπεραιώνω με μεγάλη μου χαρά. Τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που μου απομένει από τις βουλευτικές υποχρεώσεις, τον αφιερώνω στο παιδί μου.

Εσύ ως Επιστήμονας και Άνθρωπος:
Me Too Greece... λεκτική, σωματική, κοινωνική, σεξουαλική και εργασιακή βία. Πλέον σε πολλούς κλάδους. Πως νιώθεις; Αλλάζει κάτι; Θα πάμε σε μια καλύτερη Κοινωνία;


Δυστυχώς η βία, με κάθε της μορφή, έχει πληγώσει βαθιά την κοινωνία μας. Από το bullying, στο mobbing και από τη λεκτική στη σεξουαλική και σωματική βία. Όλα αυτά τραυματίζουν, σχεδόν ανεπανόρθωτα, την ψυχή, πολλές φορές το σώμα και στην έσχατη μορφή τους προκαλούν ακόμη και θάνατο.

Είναι φοβερό αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα, κυρίως στις γυναίκες.

Η απόφαση της κάθε γυναίκας να μιλήσει για αυτά που έχει υποστεί, είναι ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτεί πολύ θάρρος. Ωστόσο, αυτό το θάρρος και η τόλμη μας δείχνουν το δρόμο για την αλλαγή. Όλα αυτά έχουν βαθιά τις ρίζες τους στην πατριαρχία, η οποία εκμηδένιζε για αιώνες τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία. Και η δική μου απόφαση να ανεξαρτητοποιηθώ και να μιλήσω για όλα αυτά που συνέβησαν δεν ήταν εύκολη, αλλά είπα ότι θα το κάνω για όλες τις γυναίκες κι ας στοχοποιηθώ!

Γι' αυτές που έχουν υποστεί εργασιακό εκφοβισμό στο παρελθόν, αλλά και για τις νεότερες γενιές, ώστε να δουν ότι δεν είναι όλοι οι πολιτικοί το ίδιο και δη οι νέες γενιές.

Έχουμε άλλα βιώματα και έχουμε αναπτύξει άλλον αξιακό κώδικα οι νεότερες γενιές, πιο ανθρώπινο… και νιώθω πως έχω χρέος αυτόν τον ορθό αξιακό κώδικα να αναδείξω και να μεταλαμπαδεύσω και στις νεότερες γενιές από οποιαδήποτε θέση ή ρόλο (πχ μητέρα, καθηγήτρια, βουλευτής κτλ.)

Εσύ ως άτομο που αγαπά την Ελλάδα:
Η αγαπημένη Πατρίδα μας είναι ισχυρή και έτοιμη για κάθε εξωγενή απειλή; Θεσμικά και Εθνικά;


Πιστεύω στις ικανότητες του Ελληνικού Στρατού, της Πολεμικής Αεροπορίας και του Πολεμικού Ναυτικού, όπως πιστεύω και στην αγέρωχη ψυχή των Ελλήνων/ίδων.

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να αναγνωρίζουμε το πραγματικό μας μέγεθος, ως χώρα, πολιτικά και οικονομικά. Η γεωγραφική μας θέση και η ιστορία μας καθιστούν νευραλγική τη γεωπολιτική μας θέση γι αυτό θα πρέπει πάντοτε να κινούμαστε ορθά διπλωματικά.

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ως πολιτεία δεν πρέπει να θωρακίζουμε και την άμυνα της χώρας μας. Έτσι οφείλουμε να προσαρμόζουμε την ελληνική αμυντική βιομηχανία στις ανάγκες της εποχής.

Για αυτόν το λόγο και ως ιστορικός, έκρινα ορθό να ψηφίσω υπέρ της αρχής στην ελληνογαλλική συμφωνία, όταν ήρθε προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή. Το καλύτερο βέβαια, εννοείται πως είναι να μην εμπλακούμε σε οποιουδήποτε είδους πόλεμο, καθώς οι συνέπειες είναι ανατριχιαστικές σε κάθε επίπεδο.

Σε έχουν πλησιάσει κάποια κόμματα, δε ρωτάμε ποια...
αλλά που θα σε βρούμε εκλογικά το 23-24; Οι κάλπες θα είναι 4-5, ίσως και 6


Σκοπός μου είναι, όσο απομένει από αυτήν τη θητεία, να είμαι όσο το δυνατό πιο κοντά στους συμπολίτες μου. Κάθε πολιτική μου δράση έχει ως επίκεντρο τον άνθρωπο και τη βελτίωση της ζωής του σε κάθε επίπεδο.

Οι συμπολίτες μου στη Β΄ περιφέρεια Θεσσαλονίκης με γνωρίζουν καλύτερα, από τα κόμματα. Μου έχουν δείξει την εμπιστοσύνη τους πολλάκις και τους είμαι ευγνώμων, όπως επίσης νιώθω μεγάλο χρέος να στηρίζω τα αιτήματα τους μέσα και έξω από τη Βουλή.

Όσες και αν είναι οι κάλπες, όποτε και αν γίνουν οι εκλογές, γνώμονας μου θα είναι αυτοί οι άνθρωποι που με στήριξαν και με εμπιστεύθηκαν, αλλά και όλοι οι Έλληνες πολίτες και θα είναι χαρά μου να συνεχίζω να τους στηρίζω.

Ως Ιστορικός και Διεθνολόγος...
Πώς κρίνεις τα παρόντα γεγονότα μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας... Τι μήνυμα στέλνεις κατά του πολέμου και υπέρ του Ουκρανικού Λαού


Εδώ και 25 μέρες ο λαός της Ουκρανίας βιώνει με τον χειρότερο τρόπο τον παραλογισμό του πολέμου.

Οι ζωές των συνανθρώπων μας κρέμονται από μια κλωστή, ενώ εκατομμύρια αριθμούν αυτοί που επέλεξαν και κατάφεραν να φύγουν από την Ουκρανία για να γλιτώσουν τη ζωή τη δική τους και των παιδιών τους.

Ήδη δηλαδή μετράμε εκατομμύρια πρόσφυγες από την Ουκρανία, αλλά ακόμη χειρότερα μετράμε εκατοντάδες νεκρούς -στρατιώτες και αμάχους- χωρίς ωστόσο να έχουμε πλήρη εικόνα και ακριβή αριθμό των τελευταίων. Ο πόλεμος στην Ουκρανία, κατά την ταπεινή μου άποψη, αποτελεί τον πιο επικίνδυνο πόλεμο για μια διεθνή και εκτεταμένη κρίση και αυτό θα πρέπει να ενώσει τις φωνές όλων των κρατών για άμεση παύση του.

Επίσης και οι δύο πλευρές το οφείλουν στους πολίτες τους να δώσουν ένα τέλος σε αυτόν τον παραλογισμό, άμεσα. Δεν είναι δυνατόν εν έτη 2022 να επιλύονται οι διαφορές των κρατών με όπλα και εισβολές του ενός κράτους σε έναν άλλο. Θα πρέπει και οι δύο πλευρές να βάλουν – όπως το λέει η λαϊκή μας παράδοση- «νερό στο κρασί τους».

Ο πόλεμος πάντοτε φέρνει φρικτές συμφορές για τους ανθρώπους και ανυπολόγιστες ζημιές -και για τις δύο πλευρές. Ο πόλεμος σκοτώνει τα πάντα. Ό,τι καλό έχουμε δημιουργήσει ως άνθρωποι.

Εύχομαι ολόψυχα η Ρωσία και η Ουκρανία να τα βρουν άμεσα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και να λήξει ο πόλεμος. Και οφείλω να πω πως σε μία διαπραγμάτευση δεν μπορεί να επιμένουν ακάθεκτες και οι δύο πλευρές στις θέσεις τους – οι οποίες ενοχλούν κατά κόρον την αντίθετη πλευρά.

Ο άνθρωπος πρέπει να είναι η απάντηση, όποια κι αν είναι η ερώτηση.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.