Act Business Center

Act Business Center

Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021

Συγχαρητήρια σε μαθήτριες του Λυκείου Μουριών για την πανελλήνια διάκρισή τους σε διαγωνισμό συγγραφής διηγήματος


Υπογράφει ο Δρ. Θεόδωρος Χριστοφορίδης
Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κιλκίς
Στα πλαίσια των δράσεων για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση του Ορφανοτροφείου Θηλέων Θεσσαλονίκης «Η Μέλισσα», το ίδρυμα διοργάνωσε διαγωνισμό συγγραφής διηγήματος με θέμα «Η ιστορία μίας Μέλισσας». «Η Μέλισσα» συστάθηκε ανεπίσημα το 1916 ως μία προσπάθεια παροχής βοήθειας προς τους πρόσφυγες του Καύκασου. 

Το 1921 δημιουργήθηκε το επίσημο Σωματείο με την επωνυμία Ορφανοτροφείο Θηλέων Θεσσαλονίκης «Η Μέλισσα», ενώ το 1922 κατέφθασαν στη Θεσσαλονίκη προσφυγόπουλα από το Ορφανοτροφείο Σμύρνης. Το Ορφανοτροφείο ενώνει τις δυνάμεις του με το Σωματείο «Η Μέλισσα» και δημιουργείται το Ορφανοτροφείο «Η Μέλισσα», το οποίο στεγάζεται στο νεοκλασικό της οδού Βασιλίσσης Όλγας 36. 

Το 1940, μετά από εντολή της Γενικής Διοίκησης Μακεδονίας, «Η Μέλισσα» γίνεται αποκλειστικά ορφανοτροφείο θηλέων. Το 1941 το κτίριο της «Μέλισσας» καταλαμβάνεται από τους Βούλγαρους και τα παιδιά υποχρεώνονται να μεταφερθούν σε άλλα οικήματα. Το 1945 η «Μέλισσα» επιστρέφει στο κτίριο της, στο νεοκλασικό της Βασιλίσσης Όλγας 36. 

Το 1973 το Σωματείο υποχρεώθηκε από τη νομοθεσία να συστήσει το ομώνυμο Ίδρυμα Ορφανοτροφείο Θηλέων «Η Μέλισσα». Μετά από ζημιές στο νεοκλασικό, το 1977, το Ίδρυμα μεταφέρεται στο Πανόραμα, ενώ το Σωματείο συνεχίζει να διατηρεί το γραφείο του στη Βασιλίσσης Όλγας 36. Το 2021 «Η Μέλισσα» κλείνει εκατό χρόνια από την επίσημη ίδρυση της, εκατό χρόνια προστασίας και παροχής βοήθειας στα παιδιά που το χρειάζονται περισσότερο.

Οι διαγωνιζόμενοι/ες καλούνταν να γράψουν μια ιστορία σχετικά με το ίδρυμα. Οι συγγραφείς μέσα στο διήγημα τους θα αναφέρονταν, με όποιον τρόπο ήθελαν, στο έργο ή/και στο ίδρυμα της «Μέλισσας» που εδώ και 100 χρόνια προσέφερε προστασία και αγάπη σε ανήλικα παιδιά. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Ο διαγωνισμός συγγραφής απευθυνόταν σε παιδιά και εφήβους ηλικίας 6-18 ετών. Τα παιδιά ηλικίας 6-12 ετών ανήκαν στην πρώτη ομάδα διαγωνιζόμενων, ενώ τα παιδιά 13-18 ετών στην δεύτερη. Σε κάθε ομάδα αναδείχθηκαν οι τρεις καλύτεροι/ες νικητές/τριες, οι οποίοι/ες βραβεύτηκαν αναλόγως και παρέλαβαν τιμητικό έπαινο. 

Η επιλογή των νικητών και νικητριών έγινε ύστερα από εξέταση όλων των κειμένων από επίλεκτη κριτική επιτροπή που απαρτιζόταν από τους Ελένη Βογιατζή, νομικό και πρόεδρο του σωματείου "Η Μέλισσα", Δήμητρα Κογκίδου, καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης και πρόεδρο της επιτροπής Φύλου και Ισότητας στο Α.Π.Θ., Θωμά Κοροβίνη, συγγραφέα, Μαίρη Μικέ, καθηγήτρια του τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ., Σοφία Νικολαΐδου, συγγραφέα και διδάσκουσα του τμήματος Δημοσιογραφίας & Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας του Α.Π.Θ. και Θεοφανώ Παπαζήση, ομότιμη καθηγήτρια του τμήματος Νομικής του Α.Π.Θ. και πρόεδρο του Δ.Σ. του ιδρύματος "Η Μέλισσα".

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κιλκίς και ο Διευθυντής της Δρ. Θεόδωρος Χριστοφορίδης συγχαίρει με την παρούσα επιστολή τις μαθήτριες Πελαγία Βαταμίδου, Αναστασία Καϊτατζή, Δέσποινα Κέρμου, Σοφία Μαργαρίτογλου, Ελένη Φιλιππίδου, Αναστασία Μπενούση και Ιωάννα Παναγιωτίδου. του Γενικού Λυκείου Σ.Σ. Μουριών οι οποίες εκπροσωπώντας το Κιλκίς κατέκτησαν τη δεύτερη θέση στον πανελλήνιο διαδικτυακό διαγωνισμό συγγραφής διηγήματος ο οποίος πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων του ορφανοτροφείου "Μέλισσα" της Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ιδιαίτερη εύφημος μνεία οφείλεται στη συντονίστρια φιλόλογο κ. Ιωάννα Μερμεκλή η οποία προετοίμασε, εμψύχωσε και υποστήριξε την ομάδα των μαθητριών καθώς και τη Διευθύντρια του σχολείου κ. Γ. Σινάνη για την καθολική της συμπαράσταση. Ευχόμαστε ο ενθουσιασμός και η αγώνας να συνοδεύουν τις νεαρές μαθήτριες από την εσχατιά της Ελλάδος τις ακριτικές Μουριές σε όλη τους της ζωή για να κυνηγήσουν το όραμά τους χωρίς να έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τις συμμαθητριές τους όλων των σχολείων των μεγάλων αστικών κέντρων.

Τέτοιες δράσεις επιβραβεύουν τις προσπάθειες μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και αναδεικνύουν την αξία του Δημόσιου σχολείου με την παροχή γενικής παιδείας υψηλού επιπέδου. Επιπλέον συμβάλλουν στην ισόρροπη γνωστική συναισθηματική και πνευματική ανάπτυξη όλων των μαθητών προάγοντας την κριτική σκέψη, την πρωτοβουλία, και τη δημιουργικότητα.

Εύγε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.