Επίκαιρη ερώτηση ΚΚΕ, για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολείαΠρος την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Για μια ακόμα χρονιά στα σχολεία όλης της χώρας υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών. Επί μια δεκαετία, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, έχουν σταματήσει στην πράξη να γίνονται διορισμοί εκπαιδευτικών στο όνομα των μνημονιακών δεσμεύσε-ων για περικοπές και εξοικονόμηση προσωπικού.
Τα χιλιάδες κενά καλύπτονται από προσλήψεις αναπληρωτών – συμβασιούχων εκπαιδευτικών, οι οποίοι με την απόλυσή τους κάθε Ιούνη ζουν μέσα σε ένα καθεστώς μόνιμης ομηρείας και ανασφάλειας.
Την προηγούμενη σχολική χρονιά (2018-2019) έγιναν 31.292 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, συγκεκριμένα 21.718 στην Πρωτοβάθμια και 9.578 στην Δευτεροβάθμια. Το καλοκαίρι του 2019, 2.381 εκπαιδευτικοί αποχώρησαν (κυρίως λόγω συνταξιοδοτήσεων) από την Εκπαίδευση, συγκεκριμένα 705 από την Πρωτοβάθμια και 1.676 από την Δευτεροβάθμια.
Την προηγούμενη σχολική χρονιά (2018-2019) έγιναν 31.292 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής, συγκεκριμένα 21.718 στην Πρωτοβάθμια και 9.578 στην Δευτεροβάθμια. Το καλοκαίρι του 2019, 2.381 εκπαιδευτικοί αποχώρησαν (κυρίως λόγω συνταξιοδοτήσεων) από την Εκπαίδευση, συγκεκριμένα 705 από την Πρωτοβάθμια και 1.676 από την Δευτεροβάθμια.
Τα συνολικά κενά στην αρχή της σχολικής χρονιάς, βάση των παραπάνω, διαμορφώθηκαν στις 33.673. Στον αριθμό αυτό δεν υπολογίζονται κενά που έμειναν ακάλυπτα την περσινή χρονιά, καθώς και οι επιπλέον ανάγκες που διαμορφώθηκαν με την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής. Στην πράξη μιλάμε για 35.000 κενά.
Κενά τα οποία απέχουν πολύ από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και που διαμορφώνονται με βάση τις νομοθετικές παρεμβάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων (τις οποίες διατηρεί στο ακέραιο και η σημερινή), όπως τις Υπουργικές Αποφάσεις Φίλη για το κουτσούρεμα του Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, τη μείωση ωρών στο Γυμνάσιο, την αύξηση του ωραρίου στη Δευτεροβάθμια, τα 25άρια και 27άρια τμήματα.
Αυτή τη στιγμή ενάμιση μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων και μετά από δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών- συγκεκριμένα 25.947 προσλήψεις, από αυτές 18.565 στην Πρωτοβάθμια και 7.382 στην Δευτεροβάθμια- τα κενά αγγίζουν τις 10.000. Παρόλα αυτά η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο, ακολουθώντας τα επικοινωνιακά μονοπάτια του ΣΥΡΙΖΑ, πανηγυρίζουν για τη δήθεν “κανονικότητα” που υπάρχει στα σχολεία και τις χιλιάδες προσλήψεις συμβασιούχων.
Τα κενά στα σχολεία όμως δεν είναι απλά νούμερα. Είναι κλειστά Ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, κλειστά τμήματα ένταξης και τάξεις υποδοχής, μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα που δεν διδάσκονται, Δομές Εκπαίδευσης και Υποστηρικτής Προσφύγων που δεν λειτουργούν. Μαθητές δεν έχουν καθηγητές Μουσικής, Εικαστικών, Θεατρολόγους, Γυμναστές και Ξένων Γλωσσών.
Κενά τα οποία απέχουν πολύ από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και που διαμορφώνονται με βάση τις νομοθετικές παρεμβάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων (τις οποίες διατηρεί στο ακέραιο και η σημερινή), όπως τις Υπουργικές Αποφάσεις Φίλη για το κουτσούρεμα του Ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, τη μείωση ωρών στο Γυμνάσιο, την αύξηση του ωραρίου στη Δευτεροβάθμια, τα 25άρια και 27άρια τμήματα.
Αυτή τη στιγμή ενάμιση μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων και μετά από δύο φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών- συγκεκριμένα 25.947 προσλήψεις, από αυτές 18.565 στην Πρωτοβάθμια και 7.382 στην Δευτεροβάθμια- τα κενά αγγίζουν τις 10.000. Παρόλα αυτά η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο, ακολουθώντας τα επικοινωνιακά μονοπάτια του ΣΥΡΙΖΑ, πανηγυρίζουν για τη δήθεν “κανονικότητα” που υπάρχει στα σχολεία και τις χιλιάδες προσλήψεις συμβασιούχων.
Τα κενά στα σχολεία όμως δεν είναι απλά νούμερα. Είναι κλειστά Ολοήμερα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, κλειστά τμήματα ένταξης και τάξεις υποδοχής, μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα που δεν διδάσκονται, Δομές Εκπαίδευσης και Υποστηρικτής Προσφύγων που δεν λειτουργούν. Μαθητές δεν έχουν καθηγητές Μουσικής, Εικαστικών, Θεατρολόγους, Γυμναστές και Ξένων Γλωσσών.
Είναι χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων και ωρολόγια προγράμματα που συντάσσονται όπως – όπως, με όποιους εκπαιδευτικούς περισσεύουν, με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθήματα άσχετα με το επιστημονικό τους αντικείμενο.
Με βάση τα παραπάνω Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε:
Να καλύψει τα 10.000 περίπου κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα σχολεία.
Να δώσει λύση στο τεράστιο πρόβλημα της ελαστικής εργασίας, της αναπλήρωσης και της αδιοριστίας με τη μονιμοποίηση των περίπου 35.000 αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
Ο Βουλευτής
Δελής Γιάννης
Με βάση τα παραπάνω Ερωτάται η κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει ώστε:
Να καλύψει τα 10.000 περίπου κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα σχολεία.
Να δώσει λύση στο τεράστιο πρόβλημα της ελαστικής εργασίας, της αναπλήρωσης και της αδιοριστίας με τη μονιμοποίηση των περίπου 35.000 αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
Ο Βουλευτής
Δελής Γιάννης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.