Δελτίο τύπου Δημοτικής Κίνησης Θεσσαλονίκης “Υψίπολις”
Η Δημοτική Κίνηση Θεσσαλονίκης “Υψίπολις” από την πρώτη περίοδο της συγκρότησής της διακήρυξε την πλήρη αντίθεσή της στον διοικητικό κατακερματισμό της πόλης σε επιμέρους δημαρχίες και πρότεινε την “άρση του κατακερματισμού αρμοδιοτήτων και της διοικητικής πολυδιάσπασης των δήμων” καθώς και τη “δημοτική συγκρότηση της πόλης στην κατεύθυνση μητροπολιτικής διοίκησης της ευρύτερης Θεσσαλονίκης”.
Η αναγκαιότητα της πρότασή μας για “ριζική αναδιάρθρωση του νομικού πλαισίου, το οποίο διέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση” γίνεται εμφανής και στην περίπτωση της αναγγελθείσας ονοματοδοσίας πλατείας του Δήμου Πυλαίας-Πανοράματος με το όνομα του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμου. Και στην περίπτωση αυτή, πέρα από το κωμικοτραγικό της υπόθεσης να κολακεύεται και να “δοξάζεται” η ματαιοδοξία ενός ζώντος ιεράρχη, γίνεται φανερός ο αρνητικός ρόλος του κατακερματισμού της πόλης σε επιμέρους δημαρχίες, εφόσον ακόμη και τα κρίσιμα ζητήματα συμβολισμού και ενστάλαξης ιδεολογίας στο δημόσιο χώρο καθορίζονται από καιροσκοπικούς ψηφοθηρικούς υπολογισμούς.
Η Δημοτική Κίνηση Θεσσαλονίκης “Υψίπολις” καταγγέλλει τους δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφούσας παράταξης στο δήμο Πυλαίας-Πανοράματος για την απαράδεκτη προσπάθειά της να εμπλέξει στον προεκλογικό αγώνα την εκκλησία και τους παρεκκλησιαστικούς κύκλους και εφιστά την προσοχή σε όλους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης στην προσπάθεια αυτών των κύκλων να κατακλύσουν τους δημόσιους χώρους της πόλης με “εκκλησιαστικές” ονομασίες. Αυτό αφορά όχι μόνο την ονοματοδοσία οδών και πλατειών, αλλά ακόμη και στάσεων του ΟΑΣΘ (ενδεικτικό παράδειγμα ήταν η μέσα σε μια νύκτα μετονομασία της στάσεως “25η Μαρτίου” επί της οδού Ανθέων σε “Άγιος Φώτιος”, κάτι που αποσύρθηκε μετά τις διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής).
Και στην περίπτωση των ονοματοδεσιών πλατειών και οδών γίνεται φανερή η αντιδημοκρατική και παράλογη λειτουργία μιας Θεσσαλονίκης που είναι κατακερματισμένη από αυτοδιοικητική σκοπιά. Έτσι η πόλη μετρά στο κέντρο και στις συνοικίες της πάμπολλες κεντρικές οδούς με τα ονόματα πολιτικών, Ε. Βενιζέλου, Λ. Ιασονίδη, Κ. Καραμανλή, Γ. Παπανδρέου, Α. Παπανδρέου κ.α. καθώς και ασήμαντων δημάρχων του παρελθόντος, ως αποτέλεσμα των μικροκομματικών συναλλαγών στα εκάστοτε δημοτικά συμβούλια και έλλειψη συγκροτημένης και συνεκτικής πολιτικής, η οποία ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας σύγχρονης νοηματοδότησης των δημοσίων χώρων.
Η κατάσταση από παιδευτικής δημοκρατικής σκοπιάς είναι απελπιστική, εφόσον υπάρχουν ακόμη οδοί στον κεντρικό δήμο Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είναι αφιερωμένοι σε δημάρχους της Κατοχικής περιόδου, ενώ δεν υπάρχουν αντίστοιχοι αφιερωμένοι στους πνευματικούς και καλλιτεχνικούς δημιουργούς της πόλης.
Η Δημοτική Κίνηση Θεσσαλονίκης “Υψίπολις” εισηγείται ένα πρόγραμμα σταδιακής, συγχρόνως όμως, και εκτεταμένης μετονομασίας οδών και πλατειών του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος (αρχής γενομένης από τις συχνά επαναλαμβανόμενες ονομασίες, π.χ. “οδός Βενιζέλου”) στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων με κύριο άξονα τη σημασία συγκεκριμένων ονομασιών στην πολιτική, οικονομική, κοινωνική και πνευματική ιστορία της πόλης.
Ως πρώτο βήμα θεωρεί ότι το κενό που δημιουργεί η απουσία των ονομάτων των πνευματικών δημιουργών της πόλης από τους συμβολισμούς στο δημόσιο χώρο της πόλης θα πρέπει να καλυφθεί τάχιστα. Και αυτό θα πρέπει να γίνει στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων και όχι με γνώμονα μικροκομματικές πολιτικές και ιδεολογικές συγγένειες και σκοπιμότητες.
Η αναγκαιότητα της πρότασή μας για “ριζική αναδιάρθρωση του νομικού πλαισίου, το οποίο διέπει την Τοπική Αυτοδιοίκηση” γίνεται εμφανής και στην περίπτωση της αναγγελθείσας ονοματοδοσίας πλατείας του Δήμου Πυλαίας-Πανοράματος με το όνομα του μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμου. Και στην περίπτωση αυτή, πέρα από το κωμικοτραγικό της υπόθεσης να κολακεύεται και να “δοξάζεται” η ματαιοδοξία ενός ζώντος ιεράρχη, γίνεται φανερός ο αρνητικός ρόλος του κατακερματισμού της πόλης σε επιμέρους δημαρχίες, εφόσον ακόμη και τα κρίσιμα ζητήματα συμβολισμού και ενστάλαξης ιδεολογίας στο δημόσιο χώρο καθορίζονται από καιροσκοπικούς ψηφοθηρικούς υπολογισμούς.
Η Δημοτική Κίνηση Θεσσαλονίκης “Υψίπολις” καταγγέλλει τους δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφούσας παράταξης στο δήμο Πυλαίας-Πανοράματος για την απαράδεκτη προσπάθειά της να εμπλέξει στον προεκλογικό αγώνα την εκκλησία και τους παρεκκλησιαστικούς κύκλους και εφιστά την προσοχή σε όλους τους πολίτες της Θεσσαλονίκης στην προσπάθεια αυτών των κύκλων να κατακλύσουν τους δημόσιους χώρους της πόλης με “εκκλησιαστικές” ονομασίες. Αυτό αφορά όχι μόνο την ονοματοδοσία οδών και πλατειών, αλλά ακόμη και στάσεων του ΟΑΣΘ (ενδεικτικό παράδειγμα ήταν η μέσα σε μια νύκτα μετονομασία της στάσεως “25η Μαρτίου” επί της οδού Ανθέων σε “Άγιος Φώτιος”, κάτι που αποσύρθηκε μετά τις διαμαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής).
Και στην περίπτωση των ονοματοδεσιών πλατειών και οδών γίνεται φανερή η αντιδημοκρατική και παράλογη λειτουργία μιας Θεσσαλονίκης που είναι κατακερματισμένη από αυτοδιοικητική σκοπιά. Έτσι η πόλη μετρά στο κέντρο και στις συνοικίες της πάμπολλες κεντρικές οδούς με τα ονόματα πολιτικών, Ε. Βενιζέλου, Λ. Ιασονίδη, Κ. Καραμανλή, Γ. Παπανδρέου, Α. Παπανδρέου κ.α. καθώς και ασήμαντων δημάρχων του παρελθόντος, ως αποτέλεσμα των μικροκομματικών συναλλαγών στα εκάστοτε δημοτικά συμβούλια και έλλειψη συγκροτημένης και συνεκτικής πολιτικής, η οποία ανταποκρίνεται στις ανάγκες μιας σύγχρονης νοηματοδότησης των δημοσίων χώρων.
Η κατάσταση από παιδευτικής δημοκρατικής σκοπιάς είναι απελπιστική, εφόσον υπάρχουν ακόμη οδοί στον κεντρικό δήμο Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είναι αφιερωμένοι σε δημάρχους της Κατοχικής περιόδου, ενώ δεν υπάρχουν αντίστοιχοι αφιερωμένοι στους πνευματικούς και καλλιτεχνικούς δημιουργούς της πόλης.
Η Δημοτική Κίνηση Θεσσαλονίκης “Υψίπολις” εισηγείται ένα πρόγραμμα σταδιακής, συγχρόνως όμως, και εκτεταμένης μετονομασίας οδών και πλατειών του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος (αρχής γενομένης από τις συχνά επαναλαμβανόμενες ονομασίες, π.χ. “οδός Βενιζέλου”) στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων με κύριο άξονα τη σημασία συγκεκριμένων ονομασιών στην πολιτική, οικονομική, κοινωνική και πνευματική ιστορία της πόλης.
Ως πρώτο βήμα θεωρεί ότι το κενό που δημιουργεί η απουσία των ονομάτων των πνευματικών δημιουργών της πόλης από τους συμβολισμούς στο δημόσιο χώρο της πόλης θα πρέπει να καλυφθεί τάχιστα. Και αυτό θα πρέπει να γίνει στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων και όχι με γνώμονα μικροκομματικές πολιτικές και ιδεολογικές συγγένειες και σκοπιμότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.