Υπογράφει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών «Η Παρέμβαση»
Οργή και αγανάκτηση προκαλεί η ανακοίνωση των νέων ληστρικών αυξήσεων στις τιμές των διοδίων. Και η οργή και αγανάκτηση είναι ακόμη μεγαλύτερη γιατί οι οδηγοί καλούνται να καταβάλλουν απίστευτα αυξημένα διόδια για δρόμους που ΘΑ κατασκευαστούν στο μέλλον, αν ποτέ κατασκευαστούν στην πραγματικότητα, την ίδια στιγμή που τα οδικά έργα έχουν παγώσει.
Εξάλλου, κανείς δε διασφαλίζει ότι τα οδικά δίκτυα θα έχουν την ποιότητα και τις προδιαγραφές που απαιτούνται, παρ’ όλα αυτά οι οδηγοί είναι αναγκασμένοι εδώ και χρόνια να προπληρώνουν ουσιαστικά το τίμημα. Είναι δε προκλητικό να καλείται ο διερχόμενος καταναλωτής να προπληρώνει διόδια για δρόμους όπως ο οδικός άξονας Κορίνθου-Πατρών, που αποτελεί διαχρονικά έναν από τους πιο επικίνδυνους και θανατηφόρους δρόμους στην Ευρώπη.
Άλλωστε, διερωτάται κανείς, σε μία εποχή που τα εισοδήματα των ελληνικών νοικοκυριών έχουν μειωθεί μέχρι και 50%, σε μία εποχή που η κυβέρνηση υποτίθεται ότι ψάχνει τις μεταρρυθμίσεις εκείνες στην αγορά που θα συμβάλλουν στην μείωση των τιμών, πως είναι δυνατόν να σημειώνονται αυξήσεις στα διόδια, και μάλιστα ύψους 40 κα 50%; Έτσι θα καταπολεμηθεί η ακρίβεια; Έτσι θα εδραιωθεί το αίσθημα δικαίου στον πολίτη;
(Καταναλώθηκαν απίστευτες ώρες σε συνεννοήσεις μεταξύ υπουργών, σε αντεγκλήσεις σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, χύθηκε τόσο μελάνι και καταναλώθηκε τόσο χαρτί για το αν και πως θα γίνει μία «μεταρρύθμιση» που πιθανόν θα συμβάλει στην μείωση της τιμής του γάλακτος κατά δέκα λεπτά το λίτρο. Και μας λένε τώρα ότι όσα δεκάλεπτα θα γλυτώσει (αν και όταν…) ένας νοικοκύρης από το γάλα επί 82 ημέρες θα τα δώσει στην αύξηση των διοδίων κάποιας κατασκευαστικής, για ένα ταξίδι Αθήνα – Λαμία! )
Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα και να υπερασπιστεί επιτέλους τα συμφέροντα των καταναλωτών και όχι των κατασκευαστικών εταιριών.
Οργή και αγανάκτηση προκαλεί η ανακοίνωση των νέων ληστρικών αυξήσεων στις τιμές των διοδίων. Και η οργή και αγανάκτηση είναι ακόμη μεγαλύτερη γιατί οι οδηγοί καλούνται να καταβάλλουν απίστευτα αυξημένα διόδια για δρόμους που ΘΑ κατασκευαστούν στο μέλλον, αν ποτέ κατασκευαστούν στην πραγματικότητα, την ίδια στιγμή που τα οδικά έργα έχουν παγώσει.
Εξάλλου, κανείς δε διασφαλίζει ότι τα οδικά δίκτυα θα έχουν την ποιότητα και τις προδιαγραφές που απαιτούνται, παρ’ όλα αυτά οι οδηγοί είναι αναγκασμένοι εδώ και χρόνια να προπληρώνουν ουσιαστικά το τίμημα. Είναι δε προκλητικό να καλείται ο διερχόμενος καταναλωτής να προπληρώνει διόδια για δρόμους όπως ο οδικός άξονας Κορίνθου-Πατρών, που αποτελεί διαχρονικά έναν από τους πιο επικίνδυνους και θανατηφόρους δρόμους στην Ευρώπη.
Άλλωστε, διερωτάται κανείς, σε μία εποχή που τα εισοδήματα των ελληνικών νοικοκυριών έχουν μειωθεί μέχρι και 50%, σε μία εποχή που η κυβέρνηση υποτίθεται ότι ψάχνει τις μεταρρυθμίσεις εκείνες στην αγορά που θα συμβάλλουν στην μείωση των τιμών, πως είναι δυνατόν να σημειώνονται αυξήσεις στα διόδια, και μάλιστα ύψους 40 κα 50%; Έτσι θα καταπολεμηθεί η ακρίβεια; Έτσι θα εδραιωθεί το αίσθημα δικαίου στον πολίτη;
(Καταναλώθηκαν απίστευτες ώρες σε συνεννοήσεις μεταξύ υπουργών, σε αντεγκλήσεις σε ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές, χύθηκε τόσο μελάνι και καταναλώθηκε τόσο χαρτί για το αν και πως θα γίνει μία «μεταρρύθμιση» που πιθανόν θα συμβάλει στην μείωση της τιμής του γάλακτος κατά δέκα λεπτά το λίτρο. Και μας λένε τώρα ότι όσα δεκάλεπτα θα γλυτώσει (αν και όταν…) ένας νοικοκύρης από το γάλα επί 82 ημέρες θα τα δώσει στην αύξηση των διοδίων κάποιας κατασκευαστικής, για ένα ταξίδι Αθήνα – Λαμία! )
Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα και να υπερασπιστεί επιτέλους τα συμφέροντα των καταναλωτών και όχι των κατασκευαστικών εταιριών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.