Υπογράφει η Ελληνική Ομοσπονδία Φιλάθλων Πάλης
"Η είδηση ότι η Εκτελεστική Επιτροπή της Δ.Ο.Ε. πρότεινε την κατάργηση του αθλήματος της Πάλης στους Ολυμπιακούς αγώνες του 2020 μας υποχρεώνει να λάβουμε δημόσια θέση προκειμένου
η Ε.Ο.Φ.Πάλης ως αντιπροσωπευτικός φορέας του τόπου που γέννησε το υπέροχο αυτό αγώνισμα να συμβάλλει ώστε η Σημερινή Πολιτεία των Ελλήνων να συνδράμει με στόχο η Δ.Ο.Ε. να μην πραγματοποιήσει τέτοιο λάθος και να μη στερηθεί το Ολυμπιακό κίνημα το Άθλημα Σύμβολο του Ολυμπιακού Πνεύματος και συνώνυμο του όρου Αγώνα.
Η Πάλη ως άθλημα υφίσταται από τότε που ο άνθρωπος εμφανίστηκε στη γη. Κάθε πολιτισμός της παγκόσμιας ιστορίας περιλαμβάνει το αγώνισμα της πάλης είτε ως μέσο ψυχαγωγίας είτε ως μέσο εξάσκησης για αυτοάμυνα. Εκεί όμως όπου για πρώτη φορά η Πάλη εμφανίζεται ως ΑΘΛΗΜΑ το 708 π.Χ. είναι ο Ιερός τόπος της Αρχαίας Ολυμπίας και ο ξεχωριστός Πολιτισμός των Αρχαίων Ελλήνων.
Είναι γεγονός ότι η ανάγκη των ανθρώπων εκείνης της εποχής για την αναζήτηση των ατόμων με τις καλύτερες φυσικές ικανότητες και ψυχικές Αρετές είναι μία από τις αιτίες που κατέστησε την Πάλη το πιο δημοφιλές από τα αγωνίσματα κι αυτό διότι: το Μεγαλείο της Πάλης έγκειται στο γεγονός πως σκοπός της δεν είναι η πλήρης εξόντωση του αντιπάλου, αλλά η επικράτηση σε αυτόν. Ο συμβολισμός αυτός σημαίνει την απόπειρα του ανθρώπου να κυριαρχήσει στη Φύση και το Περιβάλλον χωρίς να προκαλέσει φθορές σε Αυτό και τούτο αποτελεί Ύψιστη Παιδαγωγική Αρετή και έναν από τους βασικούς σκοπούς του σύγχρονου Αθλητισμού.
Οι σύγχρονοι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο τα παιδαγωγικά πρότυπα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, όπως αυτά του Καλού και Αγαθού Πολίτη, του Αγώνα και του Άθλου, προκειμένου να πείσουν τους λαούς της Οικουμένης για την Αξία του Αθλητισμού και του «Εὖ ἀγωνίζεσθαι».
Η πρόταση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Δ.Ο.Ε. για την απομάκρυνση της Πάλης από τους Ολυμπιακούς Αγώνες δε σχετίζεται απαραίτητα με οικονομοτεχνικά κριτήρια κι ούτε είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται κάτι τέτοιο.
Οι Αθάνατοι της Δ.Ο.Ε., προτού πραγματοποιήσουν αυτή την απόφαση, θα πρέπει να αναλογιστούν τις Ιδεολογικές κυρίως συνέπειες και τον διεθνή αντίκτυπο από την αφαίρεση ενός εκ των Ακρογωνιαίων Λίθων του Ολυμπιακού Κινήματος.
Το Είδος της Πάλης ενός Λαού ή ενός Πολιτισμού αποτελεί δομικό συστατικό της κουλτούρας του και για το λόγο αυτό δίνει το «παρών» στους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες αδιάκοπα από το 1896 έως τις μέρες μας.
Στην περίπτωση δε της Ελλάδος το άθλημα της Πάλης συνιστά μαζί με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, τις Επιστήμες, τις Τέχνες και τους Αγώνες των Προγόνων μας για Ελευθερία και Δημοκρατία ένα ακόμη Πανανθρώπινο Πολιτισμικό Αγαθό με διαχρονική αξία και Συμβολισμό.
Από την ΠΑΛΑΙΣΤΡΑ της Αρχαίας Ολυμπίας ξεκινάει η παγκόσμια πορεία της Ολυμπιακής Φλόγας πριν την έναρξη κάθε Ολυμπιακών Αγώνων. Η ΠΑΛΗ είναι το Άθλημα - Σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων και τα Σύμβολα δεν καταργούνται. Η σκέψη της κατάργησής της και μόνο αποτελεί ιεροσυλία και ιδιαίτερη προσβολή της φιλοσοφίας και του πνεύματος των Ολυμπιακών Αγώνων, όχι μόνο για τη χώρα μας, αλλά και για ολόκληρο το αθλητικό γίγνεσθαι.
«Με ποιο περίσσιο θράσος θα ζητηθεί από την Ελλάδα στους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες να πατήσει το πόδι του λαμπαδηδρόμος στην ιερή παλαίστρα της Αρχαίας Ολυμπίας για να ανάψει την ιερή φλόγα που θα δώσει πνοή στους αγώνες;».
Είναι χαρακτηριστικό ότι στον Ολυμπιακό ύμνο της Δ.Ο.Ε. που καθιερώθηκε στους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς αγώνες υπάρχει ρητή αναφορά στην ΠΑΛΗ:
«Αρχαίο Πνεύμα αθάνατο, αγνέ πατέρα
του ωραίου, του μεγάλου και τ' αληθινού
Κατέβα, φανερώσου κι άστραψε εδώ πέρα
στη δόξα της δικής σου γης και τ΄ουρανού
Στο δρόμο και στο ΠΑΛΕΜΑ και στο λιθάρι
Στων ευγενών αγώνων λάμψε την ορμή
Και με το αμάραντο στεφάνωσε κλωνάρι
και σιδερένιο πλάσε και άξιο το κορμί...»
Ο λόγος αυτός, αλλά και η «Θεϊκή» προέλευση της Πάλης, μιας που εφευρέτες της θεωρούνται οι αρχαίοι Θεοί Απόλλωνας και Ερμής και ο Θεϊκός Ηρακλής, προστάζουν όλους εμάς να συνεχίσουμε την Πάλη ώστε να ανατραπεί η πρόταση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Δ.Ο.Ε. και να μη στερηθεί το Ολυμπιακό Κίνημα έναν από Ομορφότερους Λόγους ύπαρξής του."
"Η είδηση ότι η Εκτελεστική Επιτροπή της Δ.Ο.Ε. πρότεινε την κατάργηση του αθλήματος της Πάλης στους Ολυμπιακούς αγώνες του 2020 μας υποχρεώνει να λάβουμε δημόσια θέση προκειμένου
η Ε.Ο.Φ.Πάλης ως αντιπροσωπευτικός φορέας του τόπου που γέννησε το υπέροχο αυτό αγώνισμα να συμβάλλει ώστε η Σημερινή Πολιτεία των Ελλήνων να συνδράμει με στόχο η Δ.Ο.Ε. να μην πραγματοποιήσει τέτοιο λάθος και να μη στερηθεί το Ολυμπιακό κίνημα το Άθλημα Σύμβολο του Ολυμπιακού Πνεύματος και συνώνυμο του όρου Αγώνα.
Η Πάλη ως άθλημα υφίσταται από τότε που ο άνθρωπος εμφανίστηκε στη γη. Κάθε πολιτισμός της παγκόσμιας ιστορίας περιλαμβάνει το αγώνισμα της πάλης είτε ως μέσο ψυχαγωγίας είτε ως μέσο εξάσκησης για αυτοάμυνα. Εκεί όμως όπου για πρώτη φορά η Πάλη εμφανίζεται ως ΑΘΛΗΜΑ το 708 π.Χ. είναι ο Ιερός τόπος της Αρχαίας Ολυμπίας και ο ξεχωριστός Πολιτισμός των Αρχαίων Ελλήνων.
Είναι γεγονός ότι η ανάγκη των ανθρώπων εκείνης της εποχής για την αναζήτηση των ατόμων με τις καλύτερες φυσικές ικανότητες και ψυχικές Αρετές είναι μία από τις αιτίες που κατέστησε την Πάλη το πιο δημοφιλές από τα αγωνίσματα κι αυτό διότι: το Μεγαλείο της Πάλης έγκειται στο γεγονός πως σκοπός της δεν είναι η πλήρης εξόντωση του αντιπάλου, αλλά η επικράτηση σε αυτόν. Ο συμβολισμός αυτός σημαίνει την απόπειρα του ανθρώπου να κυριαρχήσει στη Φύση και το Περιβάλλον χωρίς να προκαλέσει φθορές σε Αυτό και τούτο αποτελεί Ύψιστη Παιδαγωγική Αρετή και έναν από τους βασικούς σκοπούς του σύγχρονου Αθλητισμού.
Οι σύγχρονοι διοργανωτές των Ολυμπιακών Αγώνων χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο τα παιδαγωγικά πρότυπα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού, όπως αυτά του Καλού και Αγαθού Πολίτη, του Αγώνα και του Άθλου, προκειμένου να πείσουν τους λαούς της Οικουμένης για την Αξία του Αθλητισμού και του «Εὖ ἀγωνίζεσθαι».
Η πρόταση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Δ.Ο.Ε. για την απομάκρυνση της Πάλης από τους Ολυμπιακούς Αγώνες δε σχετίζεται απαραίτητα με οικονομοτεχνικά κριτήρια κι ούτε είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται κάτι τέτοιο.
Οι Αθάνατοι της Δ.Ο.Ε., προτού πραγματοποιήσουν αυτή την απόφαση, θα πρέπει να αναλογιστούν τις Ιδεολογικές κυρίως συνέπειες και τον διεθνή αντίκτυπο από την αφαίρεση ενός εκ των Ακρογωνιαίων Λίθων του Ολυμπιακού Κινήματος.
Το Είδος της Πάλης ενός Λαού ή ενός Πολιτισμού αποτελεί δομικό συστατικό της κουλτούρας του και για το λόγο αυτό δίνει το «παρών» στους σύγχρονους Ολυμπιακούς Αγώνες αδιάκοπα από το 1896 έως τις μέρες μας.
Στην περίπτωση δε της Ελλάδος το άθλημα της Πάλης συνιστά μαζί με την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, τις Επιστήμες, τις Τέχνες και τους Αγώνες των Προγόνων μας για Ελευθερία και Δημοκρατία ένα ακόμη Πανανθρώπινο Πολιτισμικό Αγαθό με διαχρονική αξία και Συμβολισμό.
Από την ΠΑΛΑΙΣΤΡΑ της Αρχαίας Ολυμπίας ξεκινάει η παγκόσμια πορεία της Ολυμπιακής Φλόγας πριν την έναρξη κάθε Ολυμπιακών Αγώνων. Η ΠΑΛΗ είναι το Άθλημα - Σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων και τα Σύμβολα δεν καταργούνται. Η σκέψη της κατάργησής της και μόνο αποτελεί ιεροσυλία και ιδιαίτερη προσβολή της φιλοσοφίας και του πνεύματος των Ολυμπιακών Αγώνων, όχι μόνο για τη χώρα μας, αλλά και για ολόκληρο το αθλητικό γίγνεσθαι.
«Με ποιο περίσσιο θράσος θα ζητηθεί από την Ελλάδα στους επόμενους Ολυμπιακούς Αγώνες να πατήσει το πόδι του λαμπαδηδρόμος στην ιερή παλαίστρα της Αρχαίας Ολυμπίας για να ανάψει την ιερή φλόγα που θα δώσει πνοή στους αγώνες;».
Είναι χαρακτηριστικό ότι στον Ολυμπιακό ύμνο της Δ.Ο.Ε. που καθιερώθηκε στους πρώτους σύγχρονους Ολυμπιακούς αγώνες υπάρχει ρητή αναφορά στην ΠΑΛΗ:
«Αρχαίο Πνεύμα αθάνατο, αγνέ πατέρα
του ωραίου, του μεγάλου και τ' αληθινού
Κατέβα, φανερώσου κι άστραψε εδώ πέρα
στη δόξα της δικής σου γης και τ΄ουρανού
Στο δρόμο και στο ΠΑΛΕΜΑ και στο λιθάρι
Στων ευγενών αγώνων λάμψε την ορμή
Και με το αμάραντο στεφάνωσε κλωνάρι
και σιδερένιο πλάσε και άξιο το κορμί...»
Ο λόγος αυτός, αλλά και η «Θεϊκή» προέλευση της Πάλης, μιας που εφευρέτες της θεωρούνται οι αρχαίοι Θεοί Απόλλωνας και Ερμής και ο Θεϊκός Ηρακλής, προστάζουν όλους εμάς να συνεχίσουμε την Πάλη ώστε να ανατραπεί η πρόταση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Δ.Ο.Ε. και να μη στερηθεί το Ολυμπιακό Κίνημα έναν από Ομορφότερους Λόγους ύπαρξής του."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.