Ανοίγει ο ασκός του Αιόλου για την κυβέρνηση με αφορμή τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων που προωθεί και οι οποίες όπως διαμηνύει, θα εφαρμοστούν από την επόμενη σχολική χρονιά 2011-2012. Οι αντιδράσεις από τις πρώτες προτάσεις περί συνενώσεων σχολείων από τους διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης (που κλήθηκαν πρώτοι να κάνουν τις προτάσεις τους ως οι καθ’ ύλην αρμόδιοι και να τις καταθέσουν στο Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων), είναι ποικίλες και προέρχονται τόσο από τις νέες δημοτικές αρχές όσο και από τις τοπικές κοινωνίες. Στο νομό Κιλκίς το θέμα συζητήθηκε ήδη στο δημοτικό συμβούλιο Παιονίας, τα μέλη του οποίου δήλωσαν αντίθετα σε οποιαδήποτε συνένωση σχολείου στην περιοχή τους, ενώ αντίστοιχη συζήτηση θα πραγματοποιηθεί και στο δημοτικό συμβούλιο του Κιλκίς με την παρουσία των διευθυντών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, όπου και εδώ αναμένεται η ίδια κατάληξη.
Για το θέμα των συνενώσεων σχολικών μονάδων στο δήμο Κιλκίς πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στο Γραφείο του Δημάρχου κ. Ευάγγελου Μπαλάσκα την περασμένη εβδομάδα, στην οποία συμμετείχαν οι επικεφαλής των παρατάξεων του δημοτικού συμβουλίου κ.κ. Νίκος Αφεντουλίδης, Δημήτρης Τερζίδης και Γιάννης Φαχουρίδης, καθώς και οι διευθυντές της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς κ.κ. Κώστας Ραμπίδης και Γιώργος Κωνσταντινίδης αντίστοιχα.
Κατά τη συνάντηση έγινε ενημέρωση από τα Διευθυντικά στελέχη σχετικά με τις προτάσεις που καλούνται να καταθέσουν στο Υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο των αλλαγών που προωθεί η ηγεσία του τελευταίου, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, παρουσίασαν τις προτάσεις τους για τα σχολεία του δήμου Κιλκίς, τις οποίες όπως διευκρινίσαν, διαμόρφωσαν μετά από επαφή με τους ενδιαφερόμενους (γονείς, συλλόγους, τοπικές κοινωνίες) και με βάση τα κριτήρια συνενώσεων (καταλληλότητα κτιριακών υποδομών, αριθμός μαθητών, χιλιομετρική απόσταση και πρόσβαση στο νέο σχολείο, διάρκεια κάλυψης της διαδρομής για την άφιξη στο νέο σχολείο, κ.τ.λ.)
Αφού ολοκληρώθηκε η ενημέρωση, και λόγω της σοβαρότητας του θέματος, αποφασίστηκε να ακολουθήσει συζήτηση και στο δημοτικό Συμβούλιο.
Σε ό,τι αφορά την Α/θμια εκπαίδευση η λίστα συγχωνεύσεων προτείνει τα εξής: Τη συγχώνευση των δημοτικών σχολείων Βάθης (1/Θ), Τερπύλλου (3/Θ) και Ευκαρπίας (5/Θ) με έδρα την τελευταία. Έτσι το σχολείο θα λειτουργήσει ως 6/Θ με 100 μαθητές.
Τη συνένωση των μονοθέσιων σχολείων Λαοδικηνού (12 μαθητές) και Μανδρών (12) με το 6/Θ του Καμπάνη (91), με τη σημείωση ότι το δημοτικό Μανδρών θα μπορούσε να συνενωθεί και με το 6/Θ του Γαλλικού.
Τη συνένωση του 2/Θ Σταυροχωρίου (17 μαθητές) με το 5/Θ Μεγάλης Βρύσης (55 μαθητές).
Τη συγχώνευση του 1/Θ Κάτω Αποστόλων (8 μαθητές) με το 4/Θ του Μαυρονερίου (46 μαθητές) και τη συνένωση του 1/Θ Ανθοφύτου (15 μαθητές) με το 4/Θ Π. Αγιονερίου (51 μαθητές).
Αντίστοιχα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η κτιριακή κατάσταση των μονάδων αλλά και άλλοι παράγοντες δεν επιτρέπουν προς στιγμή τις συγχωνεύσεις. Σύμφωνα όμως με τον κ. Κωνσταντινίδη, μπορεί να γίνει αναβάθμιση του Λυκείου Αγιονερίου, όπου ήδη λειτουργούν Λυκειακές Τάξεις με τη μεταφορά μαθητών που αποφοιτούν από το Γυμνάσιο Ν. Γυναικοκάστρου στο εν λόγω λύκειο, προκειμένου να αποφορτιστούν τα Γενικά Λύκεια της πόλης. Ακόμη, πρέπει να βρεθεί χώρος για τη λειτουργία του 4ου Γυμνασίου στο Κιλκίς, που εδώ και 4 χρόνια έχει ιδρυθεί στα χαρτιά, αλλά και να ιδρυθεί και 4ο Λύκειο. Στις ενδιαφέρουσες προτάσεις του κ. Κωνσταντινίδη συγκαταλέγεται και η ίδρυση πειραματικού Γυμνασίου-Λυκείου με πιθανή έδρα το Βαπτιστή.
Αντιδράσεις στην Τέρπυλλο
Οι πρώτες αντιδράσεις σχετικά με τις συγχωνεύσεις σχολείων στο Δήμο Κιλκίς σημειώθηκαν στην Τέρπυλλο, όπου στις 11 Φεβρουαρίου κάτοικοι, φορείς και μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Τερπύλλου, πραγματοποίησαν συνέλευση, έπειτα από πρόσκληση του προέδρου της τοπικής κοινότητας.
Κύριο θέμα συζήτησης υπήρξε το σοβαρό ενδεχόμενο κλεισίματος του δημοτικού σχολείου. Ύστερα από εκτενή συζήτηση η συνέλευση προτείνει τη συνέχιση της λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου Τερπύλλου και τούτο διότι κρίνει πως:
-Καλύπτει στο σύνολο τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών καθώς από την επόμενη σχολική χρονιά θα μπορεί να λειτουργεί ως τριθέσιο.
-Η κτιριακή λειτουργικότητα του σχολικού συγκροτήματος είναι πλήρης.
-Αποφεύγεται η μετακίνηση των μαθητών, πράγμα που είναι εξαιρετικά δύσκολο και επικίνδυνο σε τέτοιες μικρές ηλικίες.
-Μια τέτοια οδυνηρή απόφαση κλεισίματος του δημοτικού σχολείου, ουσιαστικά δίνει το τελειωτικό χτύπημα στην ήδη υποβαθμισμένη περιοχή μας, την ώρα που φαίνεται πως η οικονομική κρίση μπορεί να αποδειχθεί ευκαιρία για μερική ανασυγκρότηση της υπαίθρου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.