Για τη σχολική στέγη στην Π.Ε. Κιλκίς
Η πολιτική υποχρηματοδότησης της παιδείας που ακολουθείται τόσο από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και από τις προηγούμενες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, εκτός των άλλων προβλημάτων που προκαλεί στην εκπαιδευτική διαδικασία, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα και στις σχολικές υποδομές και τη σχολική στέγη.
Ειδικά για την Π.Ε. Κιλκίς, είναι γνωστό ότι η υποχρηματοδότηση σε συνδυασμό με την υποστελέχωση των Τεχνικών Υπηρεσιών των Δήμων, οδηγούν μια σειρά έργων συντήρησης και επισκευών των σχολείων, να καθυστερούν χαρακτηριστικά, ακόμα και για μήνες. Δεν είναι μάλιστα λίγες οι φορές, που καλούνται οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, επιβαρυνόμενοι οικονομικά οι ίδιοι οι γονείς, να προβαίνουν σε εργασίες για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία. Επιπλέον, τα στοιχεία για τη σχολική στέγη στην Π.Ε. Κιλκίς επιβεβαιώνουν την ανάγκη κατασκευής και νέων σχολικών κτηρίων. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι:
Το τελευταίο σχολείο που κατασκευάστηκε στην ΠΕ Κιλκίς ήταν πριν από μία δεκαετία, ενώ το 1/3 των σχολείων έχουν ηλικία άνω των 40 ετών.
Την ίδια ώρα υπάρχουν σχολεία που για να λειτουργήσουν αξιοποιούν υπόγειες αίθουσες, ακόμα και αίθουσες χωρίς παράθυρα, λυόμενες κατασκευές που μόνο προσωρινές δεν αποδείχτηκαν, που αλλάζουν τη χρήση χώρων (π.χ. αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, διαδρόμους κ.ά.) για να εξασφαλιστεί χώρος για αίθουσες διδασκαλίας κ.ά.
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα σχολεία της Π.Ε. Κιλκίς δεν διαθέτουν γυμναστήριο, αίθουσες εργαστηρίων, αίθουσα βιβλιοθήκης, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων – εκδηλώσεων, ολοημέρου κτλ., ενώ συχνά οι αυλές των σχολείων είναι μικρές και χωρίς τις κατάλληλες υποδομές (π.χ. γήπεδα, παιδικές χαρές, υποδομές για παιδαγωγικές δραστηριότητες).
Δεν είναι, ακόμα, λίγες οι περιπτώσεις τμημάτων με 23, 25 και 27 μαθητές, που τα παιδιά στριμώχνονται κυριολεκτικά για να χωρέσουν στις αίθουσες. Το ζήτημα της έλλειψης χώρων και αιθουσών και των πολυπληθών τμημάτων αφορά κύρια τις πόλεις του Κιλκίς και του Πολυκάστρου.
Στο Κιλκίς είναι απαραίτητο να κατασκευαστεί νέο Δημοτικό Σχολείο (10ο Δ.Σ. Κιλκίς) και νέο Γυμνάσιο (4ο Γυμνάσιο Κιλκίς) τόσο για την αποσυμφόρηση των ήδη υπαρχόντων τμημάτων / σχολείων, όσο και γιατί είναι πλέον αναγκαίο να κατασκευαστούν σχολεία που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις.
Όπως είναι απαραίτητο να κατασκευαστεί και το 14ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς, το οποίο από την έναρξη της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, λειτουργεί σε κατάστημα πολυκατοικίας.
Στο Πολύκαστρο είναι αναγκαίο να κατασκευαστεί νέο Γυμνάσιο (2ο Γυμνάσιο Πολυκάστρου), με δεδομένο ότι τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί ο μαθητικός πληθυσμός και στο 1ο Γυμνάσιο Πολυκάστρου οι μαθητές πλέον δεν χωράνε. Είναι ενδεικτικό ότι από πέρσι έχει ανοίξει η συζήτηση για τη μεταφορά κάποιων τμημάτων σε αίθουσες του 1ου Δημοτικού Σχολείου που βρίσκεται απέναντι από το Γυμνάσιο.
Απαραίτητο επίσης είναι να κατασκευαστεί και το 4ο Δημοτικό Σχολείο Πολυκάστρου, το οποίο αν και έχει ιδρυθεί στα χαρτιά (με ΦΕΚ από το 2017), επιβεβαιώνοντας τις αυξημένες ανάγκες, ακόμα δεν έχει προχωρήσει στο παραμικρό η διαδικασία κατασκευής του.
Να σημειωθεί ότι το πρόβλημα της σχολικής στέγης στην περιοχή της Π.Ε. Κιλκίς, έχει αναδείξει το ΚΚΕ και στην βουλή με σχετικές Ερωτήσεις (αρ. πρωτ. 6708/04.07.2016, 2045/15.12.2016).
Αν κάτι είναι σίγουρο, είναι πως για την ολόπλευρη μόρφωση και ανάπτυξη των μαθητών νηπιακής, παιδικής και εφηβικής ηλικίας, εκτός από το ίδιο το περιεχόμενο των μαθημάτων, την ανάγκη να υπάρχει όλο το απαραίτητο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα σχολείο με σύγχρονες υποδομές, μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα, γυμναστήρια, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αίθουσες εκδηλώσεων και ολοημέρου, καθώς και το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό για τη συντήρηση των σχολείων.
Σύμφωνα με τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση:Για την κατασκευή του 10ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς, του 14ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς, του 4ου Γυμνασίου Κιλκίς, του 4ου ΔημοτικούΣχολείου Πολυκάστρου και του 2ου Γυμνασίου Πολυκάστρου στην Π.Ε. Κιλκίς, για την κάλυψη των σύγχρονων αναγκών εκπαίδευσης με 100%κρατική χρηματοδότηση, χωρίς ΣΔΙΤ.
Για να κατασκευαστούν σε όλα τα σχολεία – τόσο των πόλεων όσο και των χωριών – της Π.Ε. Κιλκίς αίθουσες για εργαστήρια, βιβλιοθήκες,εκδηλώσεις, γυμναστήρια.
Για την άμεση στελέχωση με μόνιμο προσωπικό των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου Κιλκίς και Παιονίας ώστε, με την αναγκαία κρατική χρηματοδότηση, να είναι δυνατό να γίνονται άμεσα εργασίες επισκευής και συντήρησης των σχολείων της Π.Ε. Κιλκίς.
Κενά και ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Π.Ε. Κιλκίς
Η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και 2 μήνες, όμως οι ελλείψεις και τα προβλήματα στην εκπαίδευση παραμένουν, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τα κενά και τις ελλείψεις εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Π.Ε. Κιλκίς αυτή τη στιγμή:
Υπάρχουν 6 κενά στην παράλληλη στήριξη, ενώ προκύπτουν και επιπλέον ανάγκες από τις διαγνώσεις που γίνονται από τα ΚΕΔΑΣΥ. Η τακτική που ακολουθείται από τη Δ/νση Εκπ/σης ΠΕ Κιλκίς είναι να «μοιράζει» έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης σε 2 μαθητές, ή ακόμα και να αξιοποιεί εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής. Η τακτική αυτή ακολουθείται από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και την αξιοποιεί και η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ και κινείται στη λογική του «κόστους – οφέλους». Το αποτέλεσμα είναι, τελικά, οι μαθητές να μην στηρίζονται ολόπλευρα και σταθερά με ό,τι αρνητικές συνέπειες έχει αυτό για την ανάπτυξή τους.
Επιπλέον, στην Ειδική Αγωγή υπάρχουν 8 κενά σε Τμήματα Ένταξης, 2 κενά σε Σχολικούς Νοσηλευτές, στο Ειδικό Σχολείο Κιλκίς υπάρχουν κενά σε Λογοθεραπευτή και ΕΒΠ και στο Ειδικό Σχολείο Γουμένισσας υπάρχουν κενά σε Εργοθεραπευτή και Λογοθεραπευτή. Όπως γίνεται κατανοητό και σε αυτές τις περιπτώσεις, παιδιά, που χρήζουν ιδιαίτερης στήριξης και φροντίδας, μένουν στον «αέρα» εδώ και δύο μήνες.
Την ίδια ώρα υπάρχουν ολόκληρα σχολεία, ειδικά στα χωριά της ΠΕ Κιλκίς, τα οποία δεν έχουν εκπαιδευτικούς αισθητικής, μουσικής και θεατρικής αγωγής. Μάλιστα, οι δάσκαλοι, χωρίς να είναι τα αντικείμενά τους, αναγκάζονται με νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που υλοποιεί και η σημερινή της ΝΔ, να τα διδάσκουν σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Ειδικά σε ό,τι αφορά τα ολοήμερα τμήματα, αυτό σημαίνει πως οι μαθητές δεν παρακολουθούν ούτε μία πολιτιστική, καλλιτεχνική ή αθλητική δραστηριότητα, οδηγώντας αντικειμενικά στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, σε σχολεία δύο ταχυτήτων.
Ιδιαίτερα για τα σχολεία των χωριών η ανάγκη είναι ακόμα μεγαλύτερη, μιας και οι δυνατότητες για εξωσχολικές δραστηριότητες είναι πολύ μικρότερες. Εκ των πραγμάτων, και μετά από 2 χρόνια πανδημίας και εγκλεισμού των μαθητών, το να μη δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με τις τέχνες, τον πολιτισμό και τον αθλητισμό οξύνει ψυχοκοινωνικά προβλήματα και ζητήματα συμπεριφοράς. Επιπρόσθετα, οι όποιες ώρες πιθανών πλεονάζουν για τους δασκάλους, μπορούν να αξιοποιηθούν για Ενισχυτική Διδασκαλία σε όσους μαθητές την έχουν ανάγκη.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για:Να καλυφθούν άμεσα τα κενά στην Ειδική Αγωγή στην Π.Ε. Κιλκίς, ώστε να λειτουργήσουν όλα τα Τμήματα Ένταξης, να μην υπάρχουν κενά στα Ειδικά Σχολεία, να προσληφθούν όλοι οι απαραίτητοι Σχολικοί Νοσηλευτές και να υλοποιηθεί η παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά της Π.Ε. Κιλκίς με την αναλογία 1 εκπαιδευτικός για 1 μαθητή.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα. Υπουργός, τι μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση για:Να καλυφθούν άμεσα τα κενά στην Ειδική Αγωγή στην Π.Ε. Κιλκίς, ώστε να λειτουργήσουν όλα τα Τμήματα Ένταξης, να μην υπάρχουν κενά στα Ειδικά Σχολεία, να προσληφθούν όλοι οι απαραίτητοι Σχολικοί Νοσηλευτές και να υλοποιηθεί η παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά της Π.Ε. Κιλκίς με την αναλογία 1 εκπαιδευτικός για 1 μαθητή.
Να προσληφθούν εκπαιδευτικοί αισθητικής, μουσικής και θεατρικής αγωγής στα σχολεία και ειδικά στα ολοήμερα τμήματα, ώστε τα παιδιά να διδάσκονται ολοκληρωμένα τα συγκεκριμένα μαθήματα και να έρθουν σε επαφή με τις τέχνες και τον πολιτισμό.
Για τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των δόκιμων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών (2020) της Ειδικής Αγωγής
Τον Αύγουστο του 2022 συμπληρώθηκε η προβλεπόμενη από τον νόμο διετία των δόκιμων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής. Πρόκειται για τους εκπαιδευτικούς, που χρόνια τώρα αναπλήρωναν πάγια κενά στην εκπαίδευση και βρίσκονταν κάθε χρόνο από τόπο σε τόπο και από σχολείο σε σχολείο. Να λάβουμε υπόψη μας, πως όλοι οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται, υποχρεωτικά παραμένουν για 2 χρόνια στον τόπο διορισμού τους, χωρίς να υπολογίζονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μακριά από το σπίτι τους, χωρίς να υπολογίζεται το προσωπικό και το οικονομικό κόστος.
Με βάση τον νόμο 4589/2019 με τον οποίο πραγματοποιήθηκαν οι διορισμοί στην εκπαίδευση, θα έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί από τις Διευθύνσεις η μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών αυτών.
Συγκεκριμένα, η σχετική πράξη μονιμοποίησης εκδίδεται από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, κατόπιν πρότασης του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου μέσα σε δύο (2) μήνες από τη συμπλήρωση της δοκιμαστικής υπηρεσίας. Η δοκιμαστική περίοδος των νεοδιόριστων έληξε στις 19/8/2022, επομένως η διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης όφειλε να έχει εκδοθεί το αργότερο έως τις 19/10/2022.
Ωστόσο, ενώ κάποιες Διευθύνσεις (Α Αθήνας, Γ Αθήνας, Πειραιάς, Ανατολική Αττική) έχουν προχωρήσει στη μονιμοποίηση των αναφερόμενων εκπαιδευτικών και στην αποστολή των σχετικών διαπιστωτικών πράξεων, συμβαίνει το εξής τραγελαφικό: διευθύνσεις, όπως η Β Αθήνας, να απαντούν πως περιμένουν σχετικές οδηγίες από το Υπουργείο και στην ουσία να καθυστερούν την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων.
Συγκεκριμένα, στον νομό Κορινθίας, η αντίστοιχη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, απάντησε γραπτώς σε ανακοίνωση των τοπικών Συλλόγων επί του θέματος, αναφέροντας μεταξύ άλλων τα εξής: «H υπηρεσία μας δεν μπορεί να προβεί στις ενέργειες για μονιμοποίηση των νεοδιόριστων Ειδικής Αγωγής. Σε επικοινωνία με το ΥΠΑΙΘ ενημερωθήκαμε ότι αναμένεται η έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου και στην περίπτωση που δίνεται οδηγία για μονιμοποίηση, αυτή θα πραγματοποιηθεί άμεσα».
Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να παρατείνεται μία κατάσταση ομηρίας και ανασφάλειας, να γενικεύεται η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα για χιλιάδες εκπαιδευτικούς στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής και γενικότερα.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι προτίθεται να κάνει έτσι ώστε οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να προχωρήσουν άμεσα στην έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης για όλους τους δόκιμους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής του 2020;
Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να παρατείνεται μία κατάσταση ομηρίας και ανασφάλειας, να γενικεύεται η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα για χιλιάδες εκπαιδευτικούς στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Αγωγής και γενικότερα.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός τι προτίθεται να κάνει έτσι ώστε οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να προχωρήσουν άμεσα στην έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης για όλους τους δόκιμους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής του 2020;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.