Act Business Center

Act Business Center

Κυριακή 22 Μαΐου 2022

Κορομηλιά, Κιλκίς: Η ανάδειξη ενός χωριού μέσα από την Ιστορία και μια πρωτοποριακή ιδέα

Γράφει η Μόνικα Σωτηριάδου
18 Μαϊου μεσοπεντηκοστή και διεθνής ημέρα μουσείων.
Στον νομό Κιλκίς και συγκεκριμένα στο χωριό Κορομηλιά θα γίνει θεία λειτουργία δίπλα στα ερείπια ενός παλαιοχριστιανικού ναού 6ου αιώνος και την τέλεση θα κάνει ο Μητροπολίτης και αγαπημένος Ποιμενάρχης Πολυανής και Κιλκισίου κ.κ. Βαρθολομαίος.

Χωρίς δεύτερη σκέψη και με πολλές όμορφες εικόνες που έχω συλλέξει διαδικτυακά ταξιδεύω για την Κορομηλιά μέσα σε μια γνωστή διαδρομή που συχνά μας οδηγεί σε μοναδικούς προορισμούς στα χωριά μας και ξεχωριστά στο στολίδι του νομού Κιλκίς που είναι η λίμνη και το χωριό Δοϊράνη.

Όπως στρίβω για τον προορισμό μου βλέπω αριστερά του δρόμου πολλά αυτοκίνητα και αρκετή κίνηση.

Αμέσως αντιλαμβάνομαι την τοποθεσία χωρίς να χρειαστεί να ψάξω.

Κόσμος αρκετός άρχισε να συγκεντρώνεται για την ξεχωριστή πολιτιστική, και θρησκευτική εκδήλωση.

Όπως το χωριό ξεχωρίζει πολύ κοντά, δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό και συνεχίζω.

Τα σπίτια βουτηγμένα μέσα στο πράσινο διάσπαρτα ξεχωρίζουν.

Το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία ψηλά με "παρέα" την γαλανόλευκη.

Μοιράζομαι μια πρώτη καλημέρα με τον Κύριο Στράτο που απολαμβάνει τον περίπατο του μέσα στην ησυχία,στην φύση και την μοναξιά του χωριού.

Μου μιλά με παράπονο για τον τόπο του.

Επέστρεψε στο χωριό μετά από πολλά χρόνια μετανάστης και βλέπει λιγότερο κόσμο και κλειστό σχολείο.

Μου περιγράφει νοσταλγικά τα παλιά χρόνια όπως το συνηθίζουν τα περισσότερα άτομα που συναντώ στα χωριά και μοιράζομαι έναν διαφορετικό 
περίπατο.

Όπως πλησιάζουμε στο κέντρο του χωριού με τον κύριο Στράτο, μένω κατάπληκτη από αυτό που βλέπουν τα μάτια μου. Ταβερνάκια/ καφενεία με τους κατοίκους να απολαμβάνουν τον πρωινό καφέ τους.

Εκείνο που μου κάνει εντύπωση είναι (σπάνιο για χωριό) στα καφενεία έχει και γυναίκες.

Με περίσσια φιλοξενία και χιούμορ απαντούν στις ερωτήσεις μου και με την ποντιακή διάλεκτο.

Νιώθω αμέσως διαφορετικά, απλά και ξεκούραστα.

Ο καφές μοσχοβολάει και το ταξίδι γίνεται μοναδικό στο όμορφο αυτό χωριό που δυστυχώς δεν έχω πολύ χρόνο να βγάλω αμέτρητες φωτογραφίες.

Η πρόεδρος του συλλόγου μου δείχνει το σχολείο ένα ακόμη ξεχασμένο στολίδι.

Μου εξηγεί τις πολλές εκδηλώσεις που γίνονται στο χωριό με αποκορύφωμα το πανηγύρι στην όμορφη πλατεία που βρίσκομαι.

Με ξεναγεί στο πολιτιστικό κέντρο.

Με οδηγεί σε μια μαγευτική θέα που λίγοι γνωρίζουν.

Μου δείχνει την Εκκλησία που δεσπόζει πάνω από όλα.

Πολλές άλλες αμέτρητες ομορφιές γύρω μου φέρνουν τα λόγια του ποιητή στο μυαλό μου που όλα τα ομορφαίνει κάτι ξεχωριστό και απίστευτα μοναδικό στις καρδιές μας που είναι ο Ήλιος ο Ηλιάτορας.

Αφήνω το χωριό και επιστρέφω στον χώρο της εκδήλωσης.

Είναι στιγμή που γίνεται μαγεία.

Ένας απίστευτος συνδυασμός χρόνου.

Το χθές με το σήμερα.

Ένα μνημείο που ήρθε στο στο φως για να μιλήσει και να θυμίσει μνήμες, πολιτισμού και Ιστορίας.

Είναι η στιγμή που δίπλα στα ερείπια του ναού και το φως του Ήλιου ακούγεται από το Δέσποτα "τα σα εκ των σων σοι προσφέρομεν" τα δικά σου γίνανε δικά μας και σου τα προσφέρουμε.

Είναι η στιγμή που η φράση "ρίγη συγκίνησης"αποκτά νόημα και σημασία έτσι όπως ζεις την στιγμή με την γαλανόλευκη να κυματίζει περήφανη και "χαρούμενη" από το ξωκλήσι του προφήτη Ηλία ψηλά στην κορυφή του λόφου στο όμορφο και γνωστό πλέον χωριό κορομηλιά του Νομού Κιλκίς.

Ευχαριστώ την πρόεδρο του Πολιτιστικού συλλόγου Κυρία Χρύσα για την σύντομη ξενάγηση και την πρόσκληση για φαγητό σε ένα από τα ταβερνάκια του χωριού.

Ευχαριστώ τον κύριο Στράτο για τον περίπατο και το κέρασμα.

Ευχαριστώ τους κατοίκους που ανταποκρίθηκαν στις φωτογραφίες και όλα όσα μου περιέγραψαν για το όμορφο χωριό τους.

Αυτά που μεταφέρω είναι πολύ λίγα σε σχέση με αυτά που μπορεί να δεί και να ψάξει ο επισκέπτης.

Τα αφήνω σε αυτούς που θα σχεδιάσουν την επόμενη εκδρομή τους.




























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.