Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 19 Απριλίου 2022

"Χίλια μπράβο στα παιδιά για την υπερπροσπάθεια, τον κόπο και τον χρόνο που κατέβαλαν"

Γράφει η Μαρούλα Παπαδοπούλου
Καθηγήτρια Αγγλικής γλώσσας
Μια εξαιρετική παράσταση είχα τη χαρά να παρακολουθήσω χτες βράδυ στο Συνέδριακο Κέντρο του Δήμου Κιλκίς: Τρωάδες του Ευριπίδη από μαθητές και μαθήτριες του 2ου Πειραματικού Λυκείου Κιλκίς. 

Η καταπληκτική σκηνοθεσία ήταν της συναδέλφου Ελένης Λιαρετιδου. Την υπέροχη συγκινητική μουσική της παράστασης επιμελήθηκε μια αγαπημένη συνάδελφος, η Βάσω Βαϊουλη. 

Ανάμεσα στους μαθητές που συμμετείχαν ήταν και παλιοί μου μαθητές και μαθήτριες, παιδιά φίλων και γνωστών. Η παράσταση ήταν αντικειμενικά εξαίσια! Δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από επαγγελματικές παραστάσεις αρχαίου δράματος! Εύστοχη η επιλογή του εμβληματικού αντιπολεμικού έργου του Ευριπίδη που, αν και γραμμένο στα 415 πΧ, είναι επίκαιρο όσο ποτέ σήμερα. 

Πολύ συγκινητική η γεφύρωση του χτες με το σήμερα με τη βιντεοπροβολη στο φόντο από σκηνές των διωγμών των Θρακιωτών, τη γενοκτονία των Αρμενίων και Ποντίων, τη Μικρασιατική καταστροφή, μέχρι τους πολέμους του σήμερα στη Συρία και την Ουκρανία με έμφαση στις απάνθρωπες συνέπειες του πολέμου για τους απλούς ανθρώπους.

Θάνατος, βιασμοί, εξευτελισμοί, εκμετάλλευση, ξεριζωμός, προσφυγιά, ανάποδη ορφανια με το θάνατο των παιδιών και των νέων να προηγείται του θανάτου των γηραιοτερων. Όλη η απανθρωπιά των πολέμων μπροστά στα μάτια μας. Οι ερμηνείες των παιδιών καθηλωτικες και σπαρακτικές χωρίς υπερβολή και μανιερες, γεμάτες συναίσθημα κι αλήθεια. 

Το καθένα κατέθετε την ψυχή του και το σώμα του στην αλήθεια του ρόλου του. Εντυπωσιάστηκα με την ενεργή συμμετοχή ολοκληρου του σώματος τους και οχι απλά του λόγου τους στην ερμηνεία τους. Οι ανάσες τους μετρημένες να δίνουν ρυθμό στον λόγο. Τίποτα δεν αφέθηκε στην τύχη. Καλοδουλεμένο έργο από την αρχή ως το τέλος. Αυτό απαιτεί πολύ καλή προετοιμασία. 

Υπήρξαν πολλές δυνατές στιγμές. Ο καλοκουρδισμενος χορός με την κίνηση, τον λόγο του και κυρίως τα τραγούδια του ήταν αναπόσπαστο κομμάτι του έργου και τραγικός συμπρωταγωνιστής. Μια μια οι Τρωάδες αλλά και όλες μαζί ομαδικά βούτηξαν στις ψυχές μας, μας έκαναν συμμέτοχους στο πάθος και το δράμα τους κι ανέσυραν δάκρυα συγκίνησης από τα βάθη της ψυχής μας. 

Τα κορίτσια που έπαιζαν μουσική ζωντανά δημιουργούσαν μια μαγική συνθήκη, την οποία συντηρούσε και τόνιζε ο ιδιαίτερα προσεγμένος φωτισμός. Τα λιτα σκηνικά και τα κοστούμια ήταν άψογα και φροντισμένα με τρόπο που έφερναν την αρχαία τραγωδία του 415 πΧ στο σήμερα. Χίλια μπράβο στα παιδιά για την υπερπροσπάθεια, τον κόπο και τον χρόνο που κατέβαλαν. 

Αφιέρωσαν τις Κυριακές τους από τον Οκτώβριο ως τον Απρίλιο στις πρόβες. Πολλά συγχαρητήρια στους μεγάλους που συνεργάστηκαν γι'αυτην την εξαίσια παράσταση, ιδιαίτερα στην κ. Λιαρετιδου η οποία έδειξε στα παιδιά τον τρόπο να δουλεύουν μαζί ως ομάδα για να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη παράσταση από το μηδέν! Πολλά και πολυεπίπεδα τα οφέλη για τους εφήβους όταν ασχολούνται με το θέατρο! 

Νιώθω πολύ περήφανη για τους μαθητές μας και πολύ αισιόδοξη που αυτά τα παιδιά ζουν, δημιουργούν και ονειρεύονται ανάμεσα μας, στο μικρό Κιλκίς μας! Στους δύσκολους καιρούς που ζούμε, στους δισεκτους χρόνους που διανύουμε, η φρεσκάδα και η προσήλωση αυτών των παιδιών ανοίγει ένα παράθυρο από το οποίο φυσάει ένα αεράκι αισιοδοξίας και μας επιτρέπει να πάρουμε καθαρές ανάσες.

Μουσική έπαιξαν ζωντανά: η Δανάη Καλογιαννοπουλου και η Αλεξάνδρα Κρύωνα.

Χίλια μπράβο!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.