Με αφορμή τη γραπτή δήλωση διαμαρτυρίας του επικεφαλής του Δημοτικού Συνδυασμού ‘’Συμμετέχω – Ο Δήμος στα χέρια του Πολίτη’’ περί υποτιθέμενης άρνησης του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Κιλκίς Παύλου Θωμαϊδη να θέσει σε ψηφοφορία σχέδιο ψηφίσματος για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ ο κ. Θωμαϊδης αναφέρει σε απαντητική δήλωσή του τα εξής:
Για την αντικειμενική ενημέρωση των συμπολιτών μας και την προάσπιση του κύρους του θεσμού του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου καθώς και της προσωπικής μου αξιοπρέπειας οφείλω να διευκρινίσω σημεία που αφήνονται εσκεμμένα σκοτεινά με σκοπό να με βλάψουν και να δημιουργήσουν εσφαλμένες εντυπώσεις.
Το σχέδιο ψηφίσματος για τη ΔΕΗ κατατέθηκε από τον επικεφαλής του Δημοτικού Συνδυασμού ‘’Συμμετέχω – Ο Δήμος στα χέρια του Πολίτη’’ ελάχιστες ώρες πριν από την έναρξη της διά τηλεδιασκέψεως τακτικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου στις 13.10.2021. Επειδή δεν μπορούσε να συμπεριληφθεί στα θέματα της ημερήσιας διάταξης ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία στηριζόμενη στο άρθρο 67, παρ. 7 του Ν. 3852/2010 και στον κανονισμό λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου όπως τροποποιήθηκε και ισχύει για τη συζήτηση των θεμάτων εκτός ημερήσιας διάταξης.
Το νομικό πλαίσιο είναι σαφές και ορίζει ότι ‘’Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει δικαίωμα να αποφασίζει, μετά από σχετική πρόταση – εισήγηση του Προέδρου ή του Δημάρχου ή συμβούλου επικεφαλής δημοτικής παράταξης και χωρίς συζήτησημε την πλειοψηφία των παρόντων μελών του, ότι ένα θέμα το οποίο δεν είναι γραμμένο στην ημερήσια διάταξη και είναι κατεπείγον, να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι’ αυτό πριν από την έναρξη της συζήτησης των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης’’.
Η παραπάνω περιγραφείσα διαδικασία τηρήθηκε στο ακέραιο και στην συγκεκριμένη περίπτωση επί του προταθέντος σχεδίου ψηφίσματος το περιεχόμενο του οποίου αναγνώσθηκε από τον Πρόεδρο, κάτι που αποσιωπάται από τη δήλωση διαμαρτυρίας του κ. Δημήτρη Αγαθόπουλου.
Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία, με παριστάντα 26 μέλη έναντι 4 να μη συζητηθεί το σχέδιο ψηφίσματος.
Επομένως, δεν προκύπτει, όπως ψευδώς αναφέρεται από τον κ. Αγαθόπουλο, άρνηση του Προέδρου να θέσει σε ψηφοφορία το σχέδιο ψηφίσματος παρά μόνο άρνηση του σώματος να συζητηθεί το θέμα στην εκτός ημερήσιας διάταξης συζήτηση.
Η λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου διέπεται από κανόνες και συγκεκριμένες διαδικασίες, αποτυπωμένες στον οικείο κανονισμό που τηρούνται πιστά και με ίσους όρους για όλους τους δημοτικούς συμβούλους. Η διάρκεια του χρόνου ομιλίας των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και των δημοτικών συμβούλων είναι καθορισμένη.
Η παραπάνω περιγραφείσα διαδικασία τηρήθηκε στο ακέραιο και στην συγκεκριμένη περίπτωση επί του προταθέντος σχεδίου ψηφίσματος το περιεχόμενο του οποίου αναγνώσθηκε από τον Πρόεδρο, κάτι που αποσιωπάται από τη δήλωση διαμαρτυρίας του κ. Δημήτρη Αγαθόπουλου.
Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία, με παριστάντα 26 μέλη έναντι 4 να μη συζητηθεί το σχέδιο ψηφίσματος.
Επομένως, δεν προκύπτει, όπως ψευδώς αναφέρεται από τον κ. Αγαθόπουλο, άρνηση του Προέδρου να θέσει σε ψηφοφορία το σχέδιο ψηφίσματος παρά μόνο άρνηση του σώματος να συζητηθεί το θέμα στην εκτός ημερήσιας διάταξης συζήτηση.
Η λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου διέπεται από κανόνες και συγκεκριμένες διαδικασίες, αποτυπωμένες στον οικείο κανονισμό που τηρούνται πιστά και με ίσους όρους για όλους τους δημοτικούς συμβούλους. Η διάρκεια του χρόνου ομιλίας των επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και των δημοτικών συμβούλων είναι καθορισμένη.
Η υπέρβαση του δικαιούμενου χρόνου ομιλίας, φαινόμενο που έχει διαπιστωθεί πολλάκις στις δημοτικές συνεδριάσεις, αντιμετωπίζεται με ευγενικές παρατηρήσεις και συστάσεις του Προέδρου για την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων των δημοτικών συμβούλων.
Η κατάχρηση του χρόνου με συστηματικό και σκόπιμο κάποιες φορές τρόπο από ορισμένους δημοτικούς συμβούλους, οι διαρκείς όσο και αυθαίρετες παρεμβολές, η συχνή διακοπή του λόγου ενός μέλους από κάποιο άλλο, δείχνουν ως συμπεριφορά και νοοτροπία φθίνοντα σεβασμό στους κανόνες του Δημοτικού Συμβουλίου και στο Προεδρείο και έλλειψη εκτίμησης στους συναδέλφους τους και ως εκ τούτου δεν είναι δυνατόν να γίνονται ανεκτά.
Οι ισχυρισμοί του κ. Αγαθόπουλου για αντιδεοντολογική συμπεριφορά εκ μέρους του Προέδρου και για αφαίρεση του δικαιώματος έκφρασης δεν ευσταθούν, χώρια που δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική, Πλανάται ο επικεφαλής του ‘’Συμμετέχω – Ο Δήμος στα χέρια του Πολίτη’’ εάν θεωρεί ότι με τις προσωπικές αιχμές κατά του Προέδρου και την παρουσίασή του ως θιγόμενου και ως θύματος άνισης μεταχείρισης θα έχει ευνοϊκότερη αντιμετώπιση έναντι των συναδέλφων δημοτικών συμβούλων.
Ας αποδεχθεί επιτέλους ο κ. Αγαθόπουλος ότι η δημοκρατία και οι θεσμοί της λειτουργούν με κανόνες που πρέπει να ακολουθούν και να εφαρμόζουν όσοι τους πιστεύουν και τους υπηρετούν. Ας κατανοήσει ότι στη δημοκρατία αποφασίζουν οι πλειοψηφίες και ότι δεν μπορεί να επιβάλλουν τη γνώμη τους οι μειοψηφίες.
Υ.Γ.
Προσωπικά μου προξενεί εντύπωση ότι αφιερώθηκε τόση μεγάλη έκταση στο κατηγορητήριο εναντίον μου σε τέτοιο σημείο μάλιστα που να επισκιάσει τον λόγο της πρόκλησής του δηλ. το σχέδιο ψηφίσματος για τη ΔΕΗ. Διερωτώμαι εάν το ψήφισμα λειτούργησε τελικά ως προπέτασμα καπνού για να εξυπηρετήσει την στοχοποίησή μου.
Δέχομαι και υπερθεματίζω της θεσμικής λειτουργίας του Προέδρου ως θεματοφύλακα της εύρυθμης λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου. Υποστηρικτές του όμως οφείλουν να είναι και οι αρχηγοί των δημοτικών παρατάξεων και όλοι ανεξαιρέτως οι δημοτικοί σύμβουλοι. Ας σκεφτούν με ειλικρίνεια – η ανάγνωση των πρακτικών των προηγούμενων συνεδριάσεων είναι χρήσιμος βοηθός τους για αυτό – πόσες φορές στάθηκαν οι ίδιοι στο ύψος των περιστάσεων.
Εκτιμώ πως πρέπει ο συντάξας ή οι συντάξαντες της γραπτής διαμαρτυρίας εναντίον μου να εξηγήσουν στους πολίτες του Δήμου Κιλκίς τη θεωρία τους περί σεβασμού στους δημοκρατικούς κανόνες του Δημοτικού Συμβουλίου. Πως δηλ. συμβιβάζεται ένα κείμενο – σχέδιο ψηφίσματος που παραδίδεται κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή στο Δημοτικό Συμβούλιο με λάθος ονόματα και μικρότερο αριθμό ψηφισάντων να διευρύνεται στη συνέχεια με νέα ονόματα και να δημοσιοποιείται αποκλειστικά στα τοπικά ΜΜΕ χωρίς να κοινοποιείται με την κανονιστική του μορφή πρωθύστερα στον θεσμικό του αποδέκτη δηλ. στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου. Δεν νομίζω ότι ο συντάξας ή οι συντάξαντες του κειμένου διαμαρτυρίας μπορούν να επαίρονται ότι η συγκεκριμένη ενέργεια είναι δεοντολογικά ορθή και ηθικά σωστή.
Η αποσιώπηση της αλήθειας, η στρέβλωση των γεγονότων και η θεσμική αταξία δεν συνιστούν αρετές αλλά αμαρτήματα της δημοκρατίας.
Η δημοκρατία δεν είναι μια γενική και αφηρημένη έννοια. Θέλει ωριμότητα και αντοχές, σέβεται την αντίθετη θέση και υπερασπίζεται το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης. Συντίθεται από ένα σύνολο κανόνων, από δικαιώματα και από υποχρεώσεις και δοκιμάζεται στην πράξη από όλους μας με το δημόσιο λόγο μας, με τη στάση ζωής μας, με το προσωπικό μας παράδειγμα.
Ας μην επιτρέπουμε και ας μην την αφήνουμε να ξεπέσει.
Οι ισχυρισμοί του κ. Αγαθόπουλου για αντιδεοντολογική συμπεριφορά εκ μέρους του Προέδρου και για αφαίρεση του δικαιώματος έκφρασης δεν ευσταθούν, χώρια που δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική, Πλανάται ο επικεφαλής του ‘’Συμμετέχω – Ο Δήμος στα χέρια του Πολίτη’’ εάν θεωρεί ότι με τις προσωπικές αιχμές κατά του Προέδρου και την παρουσίασή του ως θιγόμενου και ως θύματος άνισης μεταχείρισης θα έχει ευνοϊκότερη αντιμετώπιση έναντι των συναδέλφων δημοτικών συμβούλων.
Ας αποδεχθεί επιτέλους ο κ. Αγαθόπουλος ότι η δημοκρατία και οι θεσμοί της λειτουργούν με κανόνες που πρέπει να ακολουθούν και να εφαρμόζουν όσοι τους πιστεύουν και τους υπηρετούν. Ας κατανοήσει ότι στη δημοκρατία αποφασίζουν οι πλειοψηφίες και ότι δεν μπορεί να επιβάλλουν τη γνώμη τους οι μειοψηφίες.
Υ.Γ.
Προσωπικά μου προξενεί εντύπωση ότι αφιερώθηκε τόση μεγάλη έκταση στο κατηγορητήριο εναντίον μου σε τέτοιο σημείο μάλιστα που να επισκιάσει τον λόγο της πρόκλησής του δηλ. το σχέδιο ψηφίσματος για τη ΔΕΗ. Διερωτώμαι εάν το ψήφισμα λειτούργησε τελικά ως προπέτασμα καπνού για να εξυπηρετήσει την στοχοποίησή μου.
Δέχομαι και υπερθεματίζω της θεσμικής λειτουργίας του Προέδρου ως θεματοφύλακα της εύρυθμης λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου. Υποστηρικτές του όμως οφείλουν να είναι και οι αρχηγοί των δημοτικών παρατάξεων και όλοι ανεξαιρέτως οι δημοτικοί σύμβουλοι. Ας σκεφτούν με ειλικρίνεια – η ανάγνωση των πρακτικών των προηγούμενων συνεδριάσεων είναι χρήσιμος βοηθός τους για αυτό – πόσες φορές στάθηκαν οι ίδιοι στο ύψος των περιστάσεων.
Εκτιμώ πως πρέπει ο συντάξας ή οι συντάξαντες της γραπτής διαμαρτυρίας εναντίον μου να εξηγήσουν στους πολίτες του Δήμου Κιλκίς τη θεωρία τους περί σεβασμού στους δημοκρατικούς κανόνες του Δημοτικού Συμβουλίου. Πως δηλ. συμβιβάζεται ένα κείμενο – σχέδιο ψηφίσματος που παραδίδεται κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή στο Δημοτικό Συμβούλιο με λάθος ονόματα και μικρότερο αριθμό ψηφισάντων να διευρύνεται στη συνέχεια με νέα ονόματα και να δημοσιοποιείται αποκλειστικά στα τοπικά ΜΜΕ χωρίς να κοινοποιείται με την κανονιστική του μορφή πρωθύστερα στον θεσμικό του αποδέκτη δηλ. στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου. Δεν νομίζω ότι ο συντάξας ή οι συντάξαντες του κειμένου διαμαρτυρίας μπορούν να επαίρονται ότι η συγκεκριμένη ενέργεια είναι δεοντολογικά ορθή και ηθικά σωστή.
Η αποσιώπηση της αλήθειας, η στρέβλωση των γεγονότων και η θεσμική αταξία δεν συνιστούν αρετές αλλά αμαρτήματα της δημοκρατίας.
Η δημοκρατία δεν είναι μια γενική και αφηρημένη έννοια. Θέλει ωριμότητα και αντοχές, σέβεται την αντίθετη θέση και υπερασπίζεται το δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης. Συντίθεται από ένα σύνολο κανόνων, από δικαιώματα και από υποχρεώσεις και δοκιμάζεται στην πράξη από όλους μας με το δημόσιο λόγο μας, με τη στάση ζωής μας, με το προσωπικό μας παράδειγμα.
Ας μην επιτρέπουμε και ας μην την αφήνουμε να ξεπέσει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.