Act Business Center

Act Business Center

Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2021

Ψηφιακός Μετασχηματισμός: Ο πολίτης σε πρώτο πλάνο (Μέρος 2ο)


Επιμέλεια κειμένου: Καραγεωργίου Χαράλαμπος
Ο 21ος αιώνας είναι αναμφισβήτητα ο αιώνας της ψηφιακής μετάβασης με την ευρεία χρήση του Διαδικτύου να «ενώνει» κάθε γωνιά του πλανήτη ,κάνοντας την επικοινωνία ευκολότερη. Η ψηφιακή μετάβαση δεν αφορά προφανώς μόνο την επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων, αλλά και τις αμεσότερες και ποιοτικότερες υπηρεσίες του κράτους προς τον πολίτη.

Σε αυτό το δεύτερο μέρος των άρθρων μου σχετικά με τον ψηφιακό μετά σχηματισμό του κράτους θα ήθελα να ασχοληθώ με το σήμα κατατεθέν της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, το Gov.gr.Αυτός ο ιστότοπος αποτελεί στην ουσία μια ενοποίηση των υπηρεσιών του Δημοσίου κάτω από μια ενιαία Πύλη.Οι υπηρεσίες που παρέχει είναι ολοένα αυξανόμενες και να ξεπερνούν τις 1.000

Τον καιρό της πανδημίας αυτή η Πύλη έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην τήρηση των μέτρων κατά της πανδημίας με υπηρεσίες όπως την έκδοση βεβαιώσεων μετακινήσεων εν μέσω lockdown, των δηλώσεων των αυτοδιαγνωστικών τεστ (self test) κάνοντας πιο απλή την δύσκολη καθημερινότητα του πολίτη.

Το Gov.gr εξελίσσεται συνεχώς και από έναν κατάλογο ηλεκτρονικών υπηρεσιών εξελίσσεται σε ένα ψηφιακό κέντρο εξυπηρέτησης του πολίτη που θα καλύπτει όλο το φάσμα των συναλλαγών του με το Δημόσιο.

Το gov.gr διατηρεί παράλληλα με την εξ αποστάσεως διαδικτυακή εξυπηρέτηση που προσφέρει στον πολίτη και την κλασική οργάνωση των υπηρεσιών με βάση τα υπουργεία, τους φορείς ή οργανισμούς και τις ανεξάρτητες αρχές.Αυτό έχει ως στόχο την ευκολότερη εξοικείωση των πολιτών.

Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι το Gov.gr αποτελεί μια ψηφιακή επανάσταση.Μια ψηφιακή επανάσταση που δείχνει ότι ο Κυριάκος Πιερρακάκης και το σύνολο της ομάδας του στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης αντιλαμβάνεται σε βάθος τις ανάγκες τόσο του σήμερα, αλλά κυρίως του αύριο.

Ο πολίτης βλέπει πλέον το κράτος ως αρωγό και όχι ως ένα εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσει.

Τις σκέψεις του σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους μας παρέθεσε ο Γιάννης Ξιούφης, Δικηγόρος και Αναπληρωτής Υπεύθυνος Επαρχιακών Οργανώσεων της ΟΝΝΕΔ:

Γιάννης Ξιούφης,
Δικηγόρος & Αναπληρωτής
Υπεύθυνος Επαρχιακών
Οργανώσεων της ΟΝΝΕΔ
"Ζούμε στην εποχή που, δυστυχώς, σαν χώρα βρεθήκαμε αντιμέτωποι με πολύ μεγάλες προκλήσεις, οικονομικές, γεωπολιτικές, υγειονομικές. Παρόλα αυτά, κατορθώσαμε πολλά. Ένα από αυτά ειναι και οι ψηφιακές μεταρρυθμίσεις που διευκολύνουν τη ζωή των πολιτών. 

Σε καιρούς πανδημίας έγιναν ψηφιακά άλματα που συζητούνταν επί χρόνια. Κάτι τέτοιο απαιτεί θέληση, προσήλωση και πολλή δουλειά. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός που συντελείται αποδεικνύει ότι βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο για ένα κράτος που σέβεται τον εαυτό του αλλά κυρίως τον πολίτη. 

Ως δικηγόρος και ελεύθερος επαγγελματίας, συνειδητοποιώ ότι τα νέα ψηφιακά εργαλεία απλοποιούν την καθημερινότητα όλων μας, δίνοντάς μας δυνατότητες που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε. Το εντυπωσιακό είναι ότι συνεχώς προστίθενται νέες υπηρεσίες που συμβάλλουν στην αποσυμφόρηση της τεράστιας γραφειοκρατίας που ταλαιπωρούσε επί δεκαετίες τον πολίτη: από μια απλή εξουσιοδότηση μέχρι τον ατομικό ηλεκτρονικό φάκελο υγείας. 

Η δέσμευση του Πρωθυπουργου Κυριάκου Μητσοτάκη και της κυβέρνησης γίνεται πραγματικότητα και η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία του πολίτη, μειώνοντας την ταλαιπωρία του και φυσικά αμβλύνοντας τις ανισότητες. Η Ελλάδα αλλάζει και αυτό γίνεται αντιληπτό προς πάσα κατεύθυνση."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.