Η κυβέρνηση, ενώ εδώ και ένα χρόνο δεν έχει λάβει ουσιαστικά κανένα μέτρο στήριξης για την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων, προχωρά σε ρυθμίσεις και αποφάσεις, εν μέσω πανδημίας, για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Πρότυπων και Πειραματικών και μάλιστα χωρίς κανένα διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η κατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων.
Όλα αυτά διαδραματίζονται σε μια περίοδο που υπουργείο, κυβέρνηση και τοπική Διοίκηση, όλο αυτό το διάστημα, δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή. Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι το “self-test”. Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, την ίδια στιγμή που αρνείται να αναλάβει τις δικές της.
Στηρίζουμε τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου και του 2ου Λυκείου Κιλκίς ενάντια στο χαρακτηρισμό των δύο σχολείων ως Πρότυπα ή Πειραματικά. Η πρακτική του "αποφασίζουμε και διατάσσουμε", που ακολουθείται, είναι βγαλμένη από την καθημερινή πρακτική του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης και η οποία δείχνει καθαρά ότι είναι αποφασισμένη να περάσει την πολιτική της, πάση θυσία.
Όλα αυτά διαδραματίζονται σε μια περίοδο που υπουργείο, κυβέρνηση και τοπική Διοίκηση, όλο αυτό το διάστημα, δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή. Το μόνο «μέτρο» που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι το “self-test”. Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, την ίδια στιγμή που αρνείται να αναλάβει τις δικές της.
Στηρίζουμε τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων του 2ου Γυμνασίου και του 2ου Λυκείου Κιλκίς ενάντια στο χαρακτηρισμό των δύο σχολείων ως Πρότυπα ή Πειραματικά. Η πρακτική του "αποφασίζουμε και διατάσσουμε", που ακολουθείται, είναι βγαλμένη από την καθημερινή πρακτική του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης και η οποία δείχνει καθαρά ότι είναι αποφασισμένη να περάσει την πολιτική της, πάση θυσία.
Μια πολιτική βγαλμένη από τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που υπηρέτησε πιστά και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ (π.χ. νόμος Γαβρόγλου, δίχρονη προσχολική αγωγή, τράπεζα θεμάτων κ.α.) που σε καμία περίπτωση δεν έχουν να κάνουν με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Την στιγμή που τα παιδιά μας στοιβάζονται σε αίθουσες των 20 - 25 ατόμων και άνω και είναι επιτακτική η ανάγκη λειτουργίας 4ου Γυμνασίου στο Κιλκίς, είναι προκλητικό να προτείνεται ένα από τα τρία Γυμνάσια και ένα από τα δύο Λύκεια της πόλης του Κιλκίς, να χαρακτηρίζεται ως Πρότυπο ή Πειραματικό στερώντας τη δυνατότητα στους μαθητές να φοιτήσουν στα σχολεία της περιοχής τους.
Ξεχωριστό πρόβλημα αποτελεί και η κινητικότητα των καθηγητών, που θα προκύψει αναγκαστικά, με δεδομένο ότι οι καθηγητές χάνουν τις οργανικές τους θέσεις. Είναι ζήτημα που αφορά όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς, που θα περιέλθουν σε μία κατάσταση μόνιμης αβεβαιότητας αλλά και ζήτημα που αφορά τους μαθητές και τους γονείς τους, αφού η σταθερή επαφή των μαθητών με τους καθηγητές τους μόνο θετική επίδραση μπορεί να έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αναβάθμιση της εκπαίδευσης σημαίνει να υπάρχουν ολιγομελή τμήματα σε σύγχρονες αίθουσες για να μπορεί με πραγματικά παιδαγωγικούς όρους να γίνεται το μάθημα και όχι 25άρια τμήματα, όπως ψήφισε εν μέσω πανδημίας η κυβέρνηση. Αναβάθμιση της εκπαίδευσης σημαίνει στο χτύπημα του κουδουνιού τον Σεπτέμβρη να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων στη θέση τους.
Την στιγμή που τα παιδιά μας στοιβάζονται σε αίθουσες των 20 - 25 ατόμων και άνω και είναι επιτακτική η ανάγκη λειτουργίας 4ου Γυμνασίου στο Κιλκίς, είναι προκλητικό να προτείνεται ένα από τα τρία Γυμνάσια και ένα από τα δύο Λύκεια της πόλης του Κιλκίς, να χαρακτηρίζεται ως Πρότυπο ή Πειραματικό στερώντας τη δυνατότητα στους μαθητές να φοιτήσουν στα σχολεία της περιοχής τους.
Ξεχωριστό πρόβλημα αποτελεί και η κινητικότητα των καθηγητών, που θα προκύψει αναγκαστικά, με δεδομένο ότι οι καθηγητές χάνουν τις οργανικές τους θέσεις. Είναι ζήτημα που αφορά όχι μόνο τους εκπαιδευτικούς, που θα περιέλθουν σε μία κατάσταση μόνιμης αβεβαιότητας αλλά και ζήτημα που αφορά τους μαθητές και τους γονείς τους, αφού η σταθερή επαφή των μαθητών με τους καθηγητές τους μόνο θετική επίδραση μπορεί να έχει στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αναβάθμιση της εκπαίδευσης σημαίνει να υπάρχουν ολιγομελή τμήματα σε σύγχρονες αίθουσες για να μπορεί με πραγματικά παιδαγωγικούς όρους να γίνεται το μάθημα και όχι 25άρια τμήματα, όπως ψήφισε εν μέσω πανδημίας η κυβέρνηση. Αναβάθμιση της εκπαίδευσης σημαίνει στο χτύπημα του κουδουνιού τον Σεπτέμβρη να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων στη θέση τους.
Εκπαιδευτικοί μόνιμοι για να μπορούν και του χρόνου να είναι εκεί δίπλα στους μαθητές τους και όχι η απαράδεκτη κατάσταση που ζούμε σήμερα με περίπου 50.000(!) συμβασιούχους - αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να ζουν με μια βαλίτσα στο χέρι κάθε καλοκαίρι. Κατάσταση που όλες οι κυβερνήσεις όλων των αστικών κομμάτων (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ) διατήρησαν και επέκτειναν.
Όσοι τις τελευταίες μέρες έχουν βγει να πείσουν γονείς και εκπαιδευτικούς ότι είναι προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των προικισμένων και άριστων μαθητών η δημιουργία Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων στο νομό μας, δεν είδαμε να ασχολούνται στο ελάχιστο με την δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, για κτίρια με αντισεισμική προστασία, για κενά σε εκπαιδευτικούς, σύγχρονο εξοπλισμό και δομές.
Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών σε αυτά, αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια και ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για σχολεία πολλών ταχυτήτων με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.
Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπιστούν την απόφασή τους, για τη μη ένταξη των σχολείων τους στο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών και να δυναμώσουν, από κοινού με τους γονείς και τους μαθητές, τον αγώνα για ουσιαστική αναβάθμιση της Εκπαίδευσης.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να απορρίψουν κάθε πρόταση για δημιουργία Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων στο Κιλκίς και να παλέψουν για αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο, που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών του λαού μας.
Όσοι τις τελευταίες μέρες έχουν βγει να πείσουν γονείς και εκπαιδευτικούς ότι είναι προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των προικισμένων και άριστων μαθητών η δημιουργία Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων στο νομό μας, δεν είδαμε να ασχολούνται στο ελάχιστο με την δημιουργία ολιγομελών τμημάτων, για κτίρια με αντισεισμική προστασία, για κενά σε εκπαιδευτικούς, σύγχρονο εξοπλισμό και δομές.
Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών σε αυτά, αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια και ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για σχολεία πολλών ταχυτήτων με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.
Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπιστούν την απόφασή τους, για τη μη ένταξη των σχολείων τους στο θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών και να δυναμώσουν, από κοινού με τους γονείς και τους μαθητές, τον αγώνα για ουσιαστική αναβάθμιση της Εκπαίδευσης.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να απορρίψουν κάθε πρόταση για δημιουργία Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων στο Κιλκίς και να παλέψουν για αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο, που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών του λαού μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.