Με ερώτηση τους προς τους αρμόδιους Υπουργούς, 27 βουλευτές και βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ με πρωτοβουλία της βουλεύτριας Ν. Κιλκίς, Ειρήνης Αγαθοπούλου, αναδεικνύουν τα προβλήματα στις χερσαίες διελεύσεις μετά την επιβολή των νέων μέτρων από 1.3.2021 καθώς πλέον για τα συνοριακά σημεία ελέγχου της Κακαβιάς (Ελλάδας – Αλβανίας) και Ευζώνων (Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας) ορίζεται ανώτατο όριο εισόδου τετρακοσίων (400) ατόμων ανά ημέρα.
Όπως τονίζουν στην ερώτηση τους οι βουλευτές και οι βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ από το παραπάνω όριο δεν εξαιρούνται οι οδηγοί των διεθνών μεταφορών και οι εργαζόμενοι από τους παραμεθόριους δήμους οι οποίοι μεταβαίνουν καθημερινώς για την εργασία τους στις γειτονικές χώρες.
Τα παραπάνω προβλήματα είναι άμεσα συνδεδεμένα με τις οικονομικές επιπτώσεις που θα προκληθούν στους οδηγούς, στους εργαζομένους, στις εξαγωγικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες αλλά στην λειτουργία του εμπορίου και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Γι’ αυτό ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί αν προτίθενται να εξαιρέσουν τους οδηγούς και τους εργαζόμενους από το ανώτατο όριο ατόμων και να μεριμνήσουν για την ανεμπόδιστη μετακίνηση τους.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κκ. Υπουργούς
Προστασίας του Πολίτη
Υποδομών και Μεταφορών
Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Θέμα: «Πρόβλημα στις χερσαίες συνοριακές διελεύσεις μετά την επιβολή των νέων μέτρων από 1.3.2021»
κκ. Υπουργοί,
σύμφωνα με την κοινή Υπουργική απόφαση, όπως αυτή δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 794/Β’/27.2.2021 καθορίζονται οι πρόσθετοι περιορισμοί για τις χερσαίες διελεύσεις από 1.3.2021 από τα συνοριακά σημεία ελέγχου της Κακαβιάς (Ελλάδας – Αλβανίας) και των Ευζώνων (Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας). Πλέον για τα παραπάνω σημεία η διέλευση είναι δυνατή καθημερινώς από τις 7π.μ. μέχρι τις 7μ.μ. με ανώτατο επιτρεπόμενο όριο εισόδου τετρακοσίων (400) ατόμων την ημέρα από κάθε συνοριακό σημείο ελέγχου. Από το παραπάνω όριο δεν εξαιρούνται οι οδηγοί των διεθνών μεταφορών αλλά και οι εργαζόμενοι οι οποίοι από τους παραμεθόριους δήμους μεταβαίνουν καθημερινώς για την εργασία τους στις γειτονικές χώρες.
Επίσης, σε ανακοίνωση της η ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών) τονίζει, ότι εκτός από τις μεγάλες χρονοκαθυστερήσεις που δημιουργεί η παραπάνω απόφαση, και σε επίπεδο υγειονομικών ελέγχων θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα καθώς οι οδηγοί συγκεντρώνονται σε κοινόχρηστους χώρους για την διενέργεια των rapid test.
Όπως τονίζουν στην ερώτηση τους οι βουλευτές και οι βουλεύτριες του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ από το παραπάνω όριο δεν εξαιρούνται οι οδηγοί των διεθνών μεταφορών και οι εργαζόμενοι από τους παραμεθόριους δήμους οι οποίοι μεταβαίνουν καθημερινώς για την εργασία τους στις γειτονικές χώρες.
Τα παραπάνω προβλήματα είναι άμεσα συνδεδεμένα με τις οικονομικές επιπτώσεις που θα προκληθούν στους οδηγούς, στους εργαζομένους, στις εξαγωγικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες αλλά στην λειτουργία του εμπορίου και της εφοδιαστικής αλυσίδας. Γι’ αυτό ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί αν προτίθενται να εξαιρέσουν τους οδηγούς και τους εργαζόμενους από το ανώτατο όριο ατόμων και να μεριμνήσουν για την ανεμπόδιστη μετακίνηση τους.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κκ. Υπουργούς
Προστασίας του Πολίτη
Υποδομών και Μεταφορών
Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Θέμα: «Πρόβλημα στις χερσαίες συνοριακές διελεύσεις μετά την επιβολή των νέων μέτρων από 1.3.2021»
κκ. Υπουργοί,
σύμφωνα με την κοινή Υπουργική απόφαση, όπως αυτή δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 794/Β’/27.2.2021 καθορίζονται οι πρόσθετοι περιορισμοί για τις χερσαίες διελεύσεις από 1.3.2021 από τα συνοριακά σημεία ελέγχου της Κακαβιάς (Ελλάδας – Αλβανίας) και των Ευζώνων (Ελλάδας – Βόρειας Μακεδονίας). Πλέον για τα παραπάνω σημεία η διέλευση είναι δυνατή καθημερινώς από τις 7π.μ. μέχρι τις 7μ.μ. με ανώτατο επιτρεπόμενο όριο εισόδου τετρακοσίων (400) ατόμων την ημέρα από κάθε συνοριακό σημείο ελέγχου. Από το παραπάνω όριο δεν εξαιρούνται οι οδηγοί των διεθνών μεταφορών αλλά και οι εργαζόμενοι οι οποίοι από τους παραμεθόριους δήμους μεταβαίνουν καθημερινώς για την εργασία τους στις γειτονικές χώρες.
Επίσης, σε ανακοίνωση της η ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών) τονίζει, ότι εκτός από τις μεγάλες χρονοκαθυστερήσεις που δημιουργεί η παραπάνω απόφαση, και σε επίπεδο υγειονομικών ελέγχων θα έχει τα αντίθετα αποτελέσματα καθώς οι οδηγοί συγκεντρώνονται σε κοινόχρηστους χώρους για την διενέργεια των rapid test.
Δεν υπάρχει η πρόβλεψη για την δημιουργία ειδικών χώρων λήψης δειγμάτων από τους οδηγούς, καθώς η φύση της εργασίας των οδηγών τους επιτρέπει να απολαμβάνουν την ασφάλεια της καμπίνας του οχήματος τους με τις συνθήκες της κοινωνικής απομόνωσης που αυτή δημιουργεί. Επίσης, οι ειδικοί χώροι λήψης δειγμάτων θα μπορούσαν να λειτουργήσουν θετικά ως προς την προτεραιοποίηση των ελέγχων των επαγγελματιών για να αποφεύγονται ο συνωστισμός και οι καθυστερήσεις στα σημεία ελέγχου.
Επειδή η απρόσκοπτη λειτουργία των διεθνών μεταφορών συνδέεται άμεσα με την λειτουργία του εμπορίου αλλά και της εφοδιαστικής αλυσίδας
Επειδή, οι οικονομικές επιπτώσεις, με την απόφαση αυτή, είναι εξαιρετικά επιζήμιες για τους επιχειρηματίες και τους εργαζομένους.
Επειδή, οι παραμεθόριοι νομοί, όπως ο Νομός Κιλκίς, έχουν ισχυρή οικονομική εξάρτιση από τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες καθώς απασχολούν χιλιάδες εργαζομένους
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Με βάση ποια στοιχεία έλαβαν την απόφαση για την μείωση του επιτρεπόμενου ορίου και τον καθορισμό των 400 ατόμων ως ανώτατο όριο διέλευσης στα συγκεκριμένα συνοριακά σημεία ελέγχου;
2. Προτίθενται να εξαιρέσουν τους οδηγούς των διεθνών μεταφορών και των υπολοίπων εργαζομένων από το ημερήσιο όριο των 400 ατόμων;
3. Προτίθενται να εξετάσουν την προσαρμογή των υγειονομικών ελέγχων, δημιουργώντας ειδικούς χώρους για rapid test επαγγελματιών οδηγών, ώστε να συμβαδίζει με τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος των οδηγών και να μειωθούν οι καθυστερήσεις και ο χρόνος παραμονής των οχημάτων στα σύνορα;
4. Προτίθενται να μεριμνήσουν για την ανεμπόδιστη μετακίνηση των εργαζομένων από τους Δήμους Κιλκίς και Παιονίας στους όμορους δήμους της Βόρειας Μακεδονίας;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Αγαθοπούλου Ειρήνη Ελένη
Χαρίτσης Αλέξης
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Ιωάννης
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Επειδή η απρόσκοπτη λειτουργία των διεθνών μεταφορών συνδέεται άμεσα με την λειτουργία του εμπορίου αλλά και της εφοδιαστικής αλυσίδας
Επειδή, οι οικονομικές επιπτώσεις, με την απόφαση αυτή, είναι εξαιρετικά επιζήμιες για τους επιχειρηματίες και τους εργαζομένους.
Επειδή, οι παραμεθόριοι νομοί, όπως ο Νομός Κιλκίς, έχουν ισχυρή οικονομική εξάρτιση από τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες καθώς απασχολούν χιλιάδες εργαζομένους
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Με βάση ποια στοιχεία έλαβαν την απόφαση για την μείωση του επιτρεπόμενου ορίου και τον καθορισμό των 400 ατόμων ως ανώτατο όριο διέλευσης στα συγκεκριμένα συνοριακά σημεία ελέγχου;
2. Προτίθενται να εξαιρέσουν τους οδηγούς των διεθνών μεταφορών και των υπολοίπων εργαζομένων από το ημερήσιο όριο των 400 ατόμων;
3. Προτίθενται να εξετάσουν την προσαρμογή των υγειονομικών ελέγχων, δημιουργώντας ειδικούς χώρους για rapid test επαγγελματιών οδηγών, ώστε να συμβαδίζει με τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος των οδηγών και να μειωθούν οι καθυστερήσεις και ο χρόνος παραμονής των οχημάτων στα σύνορα;
4. Προτίθενται να μεριμνήσουν για την ανεμπόδιστη μετακίνηση των εργαζομένων από τους Δήμους Κιλκίς και Παιονίας στους όμορους δήμους της Βόρειας Μακεδονίας;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Αγαθοπούλου Ειρήνη Ελένη
Χαρίτσης Αλέξης
Αβραμάκης Ελευθέριος
Αυλωνίτης Αλέξανδρος - Χρήστος
Γιαννούλης Χρήστος
Γκιόλας Ιωάννης
Ηγουμενίδης Νικόλαος
Καρασαρλίδου Ευφροσύνη (Φρόσω)
Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)
Μάλαμα Κυριακή
Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)
Μάρκου Κωνσταντίνος
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Νοτοπούλου Αικατερίνη
Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)
Πέρκα Θεοπίστη
Πούλου Παναγιού (Γιώτα)
Σαρακιώτης Ιωάννης
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Τζούφη Μερόπη
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φάμελλος Σωκράτης
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.