Δελτίο τύπου 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς
Κατά την επαναλειτουργία των σχολείων μετά την καραντίνα οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Στ1 του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς πραγματοποίησαν μια μικρή διαδικτυακή έρευνα μεταξύ των συμμαθητών τους σχετικά με την καθημερινότητά τους κατά τη διάρκεια των ημερών του εγκλεισμού.
Κατασκευάστηκε ένα ερωτηματολόγιο, στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, το οποίο, αφού δοκιμάστηκε πρώτα στα παιδιά του τμήματος, στάλθηκε και συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά από τα παιδιά των μεγάλων τάξεων, Δ΄, Ε΄ και Στ΄. Στην έρευνα συμμετείχαν 70 μαθητές και μαθήτριες. Ακολούθησε ή επεξεργασία των δεδομένων στην τάξη και προέκυψαν τα ακόλουθα συμπεράσματα τα οποία χωρίζονται σε πέντε κατηγορίες.
Διάβασμα – Εργασία: Το 70% των μαθητών του σχολείου απασχολούνταν με τα μαθήματα του σχολείου, 1-2 ώρες καθημερινά, ενώ αντίστοιχα 1-2 ώρες αφιερώνονταν και για τις εξωσχολικές δραστηριότητες. Το 70% όσων είχαν εξωσχολικές δραστηριότητες, ασχολήθηκε με τις ξένες γλώσσες, ενώ αρκετός χρόνος αφιερώθηκε στη μουσική, στη ζωγραφική και στη σωματική άσκηση.
Μεγάλο ρόλο κατά τη διάρκεια της καραντίνας έπαιξαν οι ηλεκτρονικές συσκευές (Η/Υ, tablet ή κινητό). Η πλειοψηφία των μαθητών τις χρησιμοποιούσε περίπου δύο ώρες καθημερινά για την ολοκλήρωση των σχολικών και εξωσχολικών μαθημάτων. Παράλληλα υπήρχαν και δραστηριότητες που δεν απαιτούσαν τη χρήση οθόνης, αλλά αυτές διαρκούσαν λιγότερο (30΄έως 1 ώρα).
Ψυχαγωγία – Ελεύθερος Χρόνος: Περίπου οι μισοί μαθητές διάβασαν εξωσχολικά βιβλία. Οι περισσότερες προτιμήσεις αφορούσαν κόμικς, μυθιστορήματα και παραμύθια. Μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου, περίπου 2- 3 ώρες τη μέρα για την πλειοψηφία των μαθητών, καταναλώθηκε μπροστά στην τηλεόραση. Το 17% των παιδιών όμως, δήλωσε ότι έβλεπε τηλεόραση πάνω από 5 ώρες τη μέρα.
Μία με δύο ώρες αφιερώνονταν καθημερινά και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Ένα 20% όμως δήλωσε ότι δεν ασχολήθηκε καθόλου μ’ αυτά.
Οι περισσότεροι έβγαιναν έξω κάθε μέρα ή κάθε δύο μέρες, ενώ το 35% δήλωσε ότι είχε στο σπίτι του αυλή που μπορούσε να χρησιμοποιήσει για παιχνίδι.
Επικοινωνία – Φιλικές σχέσεις: Οι περισσότεροι επικοινωνούσαν με τους φίλους τους μίση με μία ώρα καθημερινά. Ως μέσω επικοινωνίας χρησιμοποιούσαν την εφαρμογή viber για βιντεοκλήσεις, και για γραπτά μηνύματα, ενώ σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιήθηκαν και τα σταθερά τηλέφωνα. Η συχνή επικοινωνία είχε σαν αποτέλεσμα οι μαθητές να δηλώσουν ότι οι φιλικές τους σχέσεις άλλαξαν ελάχιστα κατά τη διάρκεια της καραντίνας.
Συναισθήματα: Σχεδόν όλοι δήλωσαν ότι χάρηκαν όταν έκλεισαν τα σχολεία τον Μάρτιο, όμως τα συναισθήματα αντιστράφηκαν όταν ανακοινώθηκε ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά και μετά το Πάσχα. Αυτό συνέβη γιατί τα παιδιά είχαν ξεκουραστεί ήδη αρκετά και είχαν βαρεθεί να κάθονται στο σπίτι. Σχεδόν σε όλους έλλειψαν οι συγγενείς, οι φίλοι και οι αθλητικές δραστηριότητες. Το σχολείο έλλειψε σε αρκετούς και κυρίως το παιχνίδι στην αυλή, οι δάσκαλοι και οι δασκάλες τους, αλλά και μαθήματα όπως τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες, η ιστορία και φυσικά η γυμναστική.
Κατά το διάστημα της καραντίνας αρκετοί αισθάνθηκαν σαν φυλακισμένοι, όμως δεν αισθάνθηκαν ότι κινδυνεύουν από τον κορωνοϊό
Ξεκούραση Ύπνος: Οι συνήθειες του ύπνου διαταράχθηκαν αρκετά κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Σχεδόν όλοι και όλες πήγαιναν για ύπνο μετά τις 11 το βράδυ ενώ ο 65% των παιδιών κοιμόταν μετά τις 12:00. Ο απαραίτητες ώρες ύπνου συμπληρώνονταν γιατί οι περισσότεροι ξυπνούσαν γύρω στις 10:00-11:00. Ελάχιστοι χρησιμοποιούσαν τις μεσημεριανές ώρες για να κοιμηθούν.
Συμπεράσματα: Αν προσθέσουμε τις ώρες που αφιέρωναν τα παιδιά για εργασία και διασκέδαση σε ηλεκτρονικές συσκευές, συμπεράνουμε ότι γύρω στις 9-10 ώρες καθημερινά τα παιδιά βρίσκονταν μπροστά σε μια οθόνη, ενώ τους έλειψε η άσκηση και διαταράχθηκαν οι υγιεινές συνήθειες του ύπνου. Όμως διατήρησαν τις φιλίες και την επικοινωνία τους με τους άλλους ενώ εκτίμησαν το σχολείο και όσα αυτό τους προσφέρει.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ1 Τμήματος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς: Αβραμίδης Σταύρος, Αμοιρίδου Ιουλία Νεκταρία, Γρίβα Φανή, Εμποροπούλου Ελένη, Καραμούκης Βενιαμίν, Κοτανίδου Γεωργία, Μαρινίδου Γεωργία Αναστασία, Παπαδοπούλου Ελένη, Παπαδοπούλου Σημαιοφορίδου Ράνια, Παυλίδου Αναστασία Ανθούλα, Ραφαηλίδου Σοφία, Σιανίδης Σπυρίδων, Σπυρίδου Ελισάβετ, Φίστι Αλέσια, Φυτανίδης Γεώργιος, Χαραλαμπίδης Φίλιππος Γεώργιος και Χατζόπουλος Φώτιος.
Διάβασμα – Εργασία: Το 70% των μαθητών του σχολείου απασχολούνταν με τα μαθήματα του σχολείου, 1-2 ώρες καθημερινά, ενώ αντίστοιχα 1-2 ώρες αφιερώνονταν και για τις εξωσχολικές δραστηριότητες. Το 70% όσων είχαν εξωσχολικές δραστηριότητες, ασχολήθηκε με τις ξένες γλώσσες, ενώ αρκετός χρόνος αφιερώθηκε στη μουσική, στη ζωγραφική και στη σωματική άσκηση.
Μεγάλο ρόλο κατά τη διάρκεια της καραντίνας έπαιξαν οι ηλεκτρονικές συσκευές (Η/Υ, tablet ή κινητό). Η πλειοψηφία των μαθητών τις χρησιμοποιούσε περίπου δύο ώρες καθημερινά για την ολοκλήρωση των σχολικών και εξωσχολικών μαθημάτων. Παράλληλα υπήρχαν και δραστηριότητες που δεν απαιτούσαν τη χρήση οθόνης, αλλά αυτές διαρκούσαν λιγότερο (30΄έως 1 ώρα).
Ψυχαγωγία – Ελεύθερος Χρόνος: Περίπου οι μισοί μαθητές διάβασαν εξωσχολικά βιβλία. Οι περισσότερες προτιμήσεις αφορούσαν κόμικς, μυθιστορήματα και παραμύθια. Μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου, περίπου 2- 3 ώρες τη μέρα για την πλειοψηφία των μαθητών, καταναλώθηκε μπροστά στην τηλεόραση. Το 17% των παιδιών όμως, δήλωσε ότι έβλεπε τηλεόραση πάνω από 5 ώρες τη μέρα.
Μία με δύο ώρες αφιερώνονταν καθημερινά και στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Ένα 20% όμως δήλωσε ότι δεν ασχολήθηκε καθόλου μ’ αυτά.
Οι περισσότεροι έβγαιναν έξω κάθε μέρα ή κάθε δύο μέρες, ενώ το 35% δήλωσε ότι είχε στο σπίτι του αυλή που μπορούσε να χρησιμοποιήσει για παιχνίδι.
Επικοινωνία – Φιλικές σχέσεις: Οι περισσότεροι επικοινωνούσαν με τους φίλους τους μίση με μία ώρα καθημερινά. Ως μέσω επικοινωνίας χρησιμοποιούσαν την εφαρμογή viber για βιντεοκλήσεις, και για γραπτά μηνύματα, ενώ σε μεγάλο βαθμό χρησιμοποιήθηκαν και τα σταθερά τηλέφωνα. Η συχνή επικοινωνία είχε σαν αποτέλεσμα οι μαθητές να δηλώσουν ότι οι φιλικές τους σχέσεις άλλαξαν ελάχιστα κατά τη διάρκεια της καραντίνας.
Συναισθήματα: Σχεδόν όλοι δήλωσαν ότι χάρηκαν όταν έκλεισαν τα σχολεία τον Μάρτιο, όμως τα συναισθήματα αντιστράφηκαν όταν ανακοινώθηκε ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά και μετά το Πάσχα. Αυτό συνέβη γιατί τα παιδιά είχαν ξεκουραστεί ήδη αρκετά και είχαν βαρεθεί να κάθονται στο σπίτι. Σχεδόν σε όλους έλλειψαν οι συγγενείς, οι φίλοι και οι αθλητικές δραστηριότητες. Το σχολείο έλλειψε σε αρκετούς και κυρίως το παιχνίδι στην αυλή, οι δάσκαλοι και οι δασκάλες τους, αλλά και μαθήματα όπως τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες, η ιστορία και φυσικά η γυμναστική.
Κατά το διάστημα της καραντίνας αρκετοί αισθάνθηκαν σαν φυλακισμένοι, όμως δεν αισθάνθηκαν ότι κινδυνεύουν από τον κορωνοϊό
Ξεκούραση Ύπνος: Οι συνήθειες του ύπνου διαταράχθηκαν αρκετά κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Σχεδόν όλοι και όλες πήγαιναν για ύπνο μετά τις 11 το βράδυ ενώ ο 65% των παιδιών κοιμόταν μετά τις 12:00. Ο απαραίτητες ώρες ύπνου συμπληρώνονταν γιατί οι περισσότεροι ξυπνούσαν γύρω στις 10:00-11:00. Ελάχιστοι χρησιμοποιούσαν τις μεσημεριανές ώρες για να κοιμηθούν.
Συμπεράσματα: Αν προσθέσουμε τις ώρες που αφιέρωναν τα παιδιά για εργασία και διασκέδαση σε ηλεκτρονικές συσκευές, συμπεράνουμε ότι γύρω στις 9-10 ώρες καθημερινά τα παιδιά βρίσκονταν μπροστά σε μια οθόνη, ενώ τους έλειψε η άσκηση και διαταράχθηκαν οι υγιεινές συνήθειες του ύπνου. Όμως διατήρησαν τις φιλίες και την επικοινωνία τους με τους άλλους ενώ εκτίμησαν το σχολείο και όσα αυτό τους προσφέρει.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ1 Τμήματος του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς: Αβραμίδης Σταύρος, Αμοιρίδου Ιουλία Νεκταρία, Γρίβα Φανή, Εμποροπούλου Ελένη, Καραμούκης Βενιαμίν, Κοτανίδου Γεωργία, Μαρινίδου Γεωργία Αναστασία, Παπαδοπούλου Ελένη, Παπαδοπούλου Σημαιοφορίδου Ράνια, Παυλίδου Αναστασία Ανθούλα, Ραφαηλίδου Σοφία, Σιανίδης Σπυρίδων, Σπυρίδου Ελισάβετ, Φίστι Αλέσια, Φυτανίδης Γεώργιος, Χαραλαμπίδης Φίλιππος Γεώργιος και Χατζόπουλος Φώτιος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.