Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016

Υποβάθμιση Τελωνείων Κιλκίς και Δοϊράνης

Σε έκτατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016 στο Επιμελητήριο έπειτα από πρόσκληση του Προέδρου κ. Τονικίδη Παύλου, συζητήθηκε το γεγονός (αρχές του 2013 ήταν ¨σενάριο¨) της υποβάθμισης των Τελωνείων Κιλκίς και Δοϊράνης από Α΄ σε Β΄ τάξης και την υπαγωγή τους ως εξαρτώμενα στα τελωνεία Α΄ Θεσσαλονίκης και Ευζώνων αντίστοιχα στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης των σχετικών υπηρεσιών.

Σε αυτήν συμμετείχαν ο βουλευτής κ. Γεωργαντάς, εκπρόσωπος του βουλευτή κ. Παραστατίδη, ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Θωμαΐδης, ο Δήμαρχος Παιονίας κ. Γκουντενούδης, ο Αντιδήμαρχος Κιλκίς κ. Νικολαΐδης, ο τ. Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου κ. Βουλγαράκης, ο Δ/ντής της ΔΙΒΙΠΕΚ κ. Δημητριάδης, ο Πρόεδρος της Συντεχνίας Αρτοποιών Κιλκίς κ. Χατζηευφραιμίδης, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Γουμένισσας κ. Τραχανίδης, από το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου η κα. Κολεσιώτου και οι υπηρεσιακοί παράγοντες κ.κ. Καρακασίδης Ι. – Δ/ντής Τελωνείου Ευζώνων, Φωτιάδης Δ. – Αν Δ/ντής Τελωνείου Κιλκίς, Μουρατίδου Αν. – Δ/ντρια Τελωνείου Δοϊράνης καθώς και ο Πρόεδρος των Τελωνειακών Υπαλλήλων Μακεδονίας κ. Κρέτσης Θεοδόσης.

Κατά τη σύσκεψη και αφού έγινε ενημέρωση των παρισταμένων από τους υπηρεσιακούς παράγοντες των τελωνείων, για το φλέγον ζήτημα, αποφασίστηκε ομόφωνα ως πρώτη ενέργεια να σταλεί άμεσα επιστολή προς τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη με τα επιχειρήματα για την ανάγκη επανεξέτασης και ανάκλησης της επίμαχης απόφασης.

Η επιστολή
Κύριε Γενικέ,

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και βεβαίως ανάλογη ανησυχία παρακολουθούμε τις υπό δρομολόγηση εξελίξεις που αφορούν στον τομέα των τελωνείων της περιοχής μας.

Ο εξορθολογισμός στη χωροθέτηση και στη διαβάθμιση των Τελωνειακών Μονάδων ασφαλώς δεν θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με το στενό τοπικό συμφέρον της κάθε περιοχής, αλλά με βάση ένα γενικότερο ρεαλιστικό σχεδιασμό επ’ ωφελεία αποκλειστικά του Δημόσιου Ταμείου.

Για τους λόγους αυτούς κρίνουμε σκόπιμο να παραθέσουμε ορισμένα δεδομένα που αφορούν στα Τελωνεία Κιλκίς και Δοϊράνης, πριν την ¨τελική¨ υποβάθμισή τους από Α΄ σε Β΄ τάξης.

Α. Οι τρεις κεντρικοί άξονες που διέρχονται από το νομό μας, από τις πύλες εισόδου – εξόδου των Ευζώνων, της Δοϊράνης, αλλά ακόμα και του Προμαχώνα, επιβάλουν όχι μόνο τη μη υποβάθμιση των τελωνειακών υπηρεσιών Κιλκίς και Δοϊράνης, αλλά και την περεταίρω αναβάθμισή τους έτσι ώστε να συνδράμουν ακόμα πιο αποφασιστικά στη δίωξη της παραβατικότητας και στη συνακόλουθη αύξηση εσόδων για το ελληνικό Δημόσιο.

Να σημειωθεί ότι μόνο το Τελωνείο Ευζώνων, σύμφωνα με πληροφορίες μας, αύξησε κατά 500% τη σύλληψη της παραβατικότητας τα τελευταία τρία χρόνια, έχοντας στη διάθεσή του μια υποτυπώδη ομάδα δίωξης η οποία λειτούργησε με υπερβάλλοντα ζήλο.

Β. Το Τελωνείο Κιλκίς εξυπηρετεί ισχυρές εξαγωγικές επιχειρήσεις του νομού (ΚΛΕΜΑΝ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., ΑΛΟΥΜΥΛ Α.Ε., ΝΤΟΠΛΕΡ Α.Ε., ΦΙΕΡΑΤΕΞ Α.Ε., ΚΑΠΝΙΚΗ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ Α.Ε., ΚΟΝΣΕΡΒΟΠΟΙΪΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε., ΓΙΟΥΡΙΜΑΚ Α.Ε., TORRE Α.Ε., ANATOMIC HELP Α.Ε., ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΕΒΕ, ΚΕΡΑΜΟΥΡΓΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.) και με έντονη εξωστρέφεια. Η τυχόν υποβάθμιση του σε Β΄ Τάξης, θα επιφορτίσει τις εξαγωγικές μονάδες της περιοχής μας με περισσότερο κόστος σε χρόνο και σε χρήμα, λειτουργώντας σε βάρος της επιζητούμενης απ’ όλους ανταγωνιστικότητας.

Γ. Το Τελωνείο Κιλκίς είναι στενά συνυφασμένο με τη λειτουργία της πρότυπης Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙ.ΠΕ.) Κιλκίς, η οποία αποτελεί πλέον το κέντρο του Δευτερογενούς Τομέα της Κεντρικής Μακεδονίας , καθότι αναδεικνύεται στον κύριο χώρο υποδοχής επενδυτικών πρωτοβουλιών του ευρύτερου γεωγραφικού μας χώρου.

Το προσωπικό του Τελωνείου Κιλκίς πολλές φορές πραγματοποιεί τελωνειακές εργασίες στο χώρο παραγωγής, διευκολύνοντας σε χρόνο και σε κόστος τις παραγωγικές μονάδες.

Δ. Το Τελωνείο Κιλκίς, ως «Β΄ Διατάκτης» είναι επιφορτισμένο με την κατανομή των κονδυλίων που σχετίζονται με τις λειτουργικές δαπάνες των συνοριακών τελωνείων του νομού (Εύζωνοι, Ειδομένη και Δοϊράνη). Το οργανόγραμμά του προέβλεπε 15 οργανικές θέσεις, αλλά οι εξελίξεις των τελευταίων ετών (διαπιστωτικές πράξεις), είχαν ως αποτέλεσμα την μείωση των θέσεων σε οκτώ. Παρά ταύτα, παράγει έργο και εισπράττει έσοδα αντιστρόφως ανάλογα της μικρής του στελεχιακής δύναμης. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ το 2012 είχαμε σύνολο παραστατικών 7.000 περίπου, το 2015 ο αριθμός τους ανήλθε στα 10.000 περίπου, με την αυξητική τάση να είναι αισθητή.

Όπως διαβεβαιώνουν οι διευθυντικοί τελωνειακοί παράγοντες του νομού, η υποβάθμιση των τελωνείων Κιλκίς και Δοϊράνης σε Β΄ Τάξης θα σημάνει την άρση της δυνατότητας εκτέλεσης όλου του εύρους των τελωνειακών καθηκόντων κι αντικειμένων, γεγονός που θα επιφέρει μείωση των εσόδων του Δημοσίου.

Για το Τελωνείο Δοϊράνης είναι χρήσιμο να αναφερθεί ότι αποτελεί το 3ο στη χώρα σε κίνηση συνοριακό τελωνείο, μετά απ’ αυτά των Ευζώνων και των Κήπων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το 2015 εξυπηρέτησε 43.000 φορτηγά, 300.000 Ι.Χ.Ε. και 700.000 επιβάτες. Με άλλα λόγια, παρουσίασε διπλάσιο και τριπλάσιο όγκο κίνησης από τα τελωνεία Κακαβιάς, Νίκης και Κρυσταλοπηγής, και παρά ταύτα υποβαθμίζεται, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα.

Το γεγονός ότι ανακλήθηκε η απόφαση υποβάθμισης των τελωνείων Κατερίνης, Σκύδρας και Βέροιας, που παρότι είναι μικρότερου μεγέθους παραμένουν τελωνεία Α΄ Τάξης, δεικνύει ότι μια ανάλογη ανάκληση της απόφασης για υποβάθμιση των τελωνείων του νομού μας είναι εφικτή, επιβεβλημένη και σύμφωνη με το αίσθημα δικαίου και ισοτιμίας, αλλά και συμφέροντος του Ελληνικού Δημοσίου.

Για τους παραπάνω ενδεικτικούς λόγους γίνεται σαφές ότι η υποβάθμιση των τελωνείων Κιλκίς και Δοϊράνης θα πρέπει να τεθεί εκ νέου επί τάπητος. Το επιβάλλουν λόγοι πραγματικοί και όχι εξάρσεις και κορώνες τοπικισμού.

Μάλιστα προτείνουμε την αναβάθμισή του με την προσθήκη του απαραίτητου αριθμού υπαλλήλων για τη στελέχωση και λειτουργία Κινητής Ομάδας Δίωξης (Κ.Ο.Ε.), προκειμένου οι επιχειρήσεις και οι πολίτες, όχι μόνο να εξυπηρετούνται, αλλά να πραγματοποιούνται και οι οφειλόμενοι έλεγχοι προς άμεσο οικονομικό όφελος του Ελληνικού Δημοσίου .

Το Επιμελητήριο Κιλκίς και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, είναι στη διάθεσή σας για κάθε ειλικρινή και χωρίς προαπαιτούμενα διαβούλευση.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου