Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

Ο Γ. Μπουτάρης τους μισεί γιατί είναι εντελώς ηλίθιοι

Κείμενο: Όμηρος Ταχμαζίδης
Η αυθαίρετη χρήση της γλώσσας έχει και αυτή τα όρια της Η εκτός τόπου και χρόνου αθυροστομία δεν είναι αντισυμβατική, αλλά οδηγεί στη γελοιότητα. Τα δημόσια πρόσωπα έχουν ελευθερίες, αλλά υπόκεινται και σε συμβάσεις, για να μην γελοιοποιούνται οι ίδιοι και να μη γελοιοποιούν τους άλλους - και πολύ περισσότερο τους πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς. Η υπερβολική άνεση και οικειότητα οδηγεί στη σήψη και την καταστροφή: σε απλά ελληνικά – δεν είναι όλα, πάντοτε και υπό όλες τις συνθήκες , ίσα και όμοια.
Εδώ και πολύ καιρό ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δεν έχει υπερβεί απλώς τα εσκαμμένα, αλλά κινείται συνειδητά ή ασυνείδητα στη σφαίρα της άθλιας γελοιότητας και η πολυδιαφημισμένη αντισυμβατικότητά του, είναι η άλλη όψη του γελοίου λαϊκισμού, που καταδυνάστευε τη χώρα και ειδικότερα την Θεσσαλονίκη, στο παρελθόν με τα γνωστά αποτελέσματα. Η μάσκα του Ζορό έπεσε (ο ίδιος ξέπεσε στην αφάνεια, όπως του έπρεπε), αλλά οι γελοίες λαϊκιστικές πρακτικές συνεχίζονται από άλλα δημόσια πρόσωπα με διαφορετικό υποτίθεται πρόσημο, αλλά ο παρανομαστής είναι πανομοιότυπος: κάποια στιγμή θα πρέπει σε αυτή τη χώρα να συζητήσουμε στα σοβαρά για τον «εξτρεμισμό» και τον λαϊκισμό του πολιτικού «Κέντρου» («Κεντροαριστερά»-«Κεντροδεξιά») και τις ευθύνες του για την καταστροφή της χώρας.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εξελίσσεται σε γραφική μορφή αυτού του εξτρεμισμού: δεν είναι απλώς ένδειξη ανάγωγης συμπεριφοράς ότι ο Γιάννης Μπουτάρης αποκάλεσε δημοσίως και απαξιωτικά τον υπουργό Εθνικής Άμυνας «χοντρό», αλλά και ένδειξη διάβρωσης του δημόσιου λόγου από έναν χυδαίο λαϊκισμό – ο δήμαρχος έχει κάθε δικαίωμα να μη συμφωνεί, ακόμη και να μην εκτιμά τον συγκεκριμένο άνθρωπο, αλλά θα πρέπει να κρατάει τις ρατσιστικές του αντιλήψεις περί «πάχους» για τον εαυτό του και τον περίγυρό του.

Και ενώ δεν προλάβαμε να ξεπεράσουμε το σοκ αυτής της χυδαιότητας, ακολούθησε άλλη χειρότερη, αυτή τη φορά σε έγκριτη γερμανική εφημερίδα. Σε δημοσίευμα στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας DIE ZEIΤ (30.04.2015), που υπογράφει ο δημοσιογράφος Lenz Jakobsen ο Γιάννης Μπουτάρης παρουσιάζεται ως η εκδοχή της «άλλης Ελλάδας», όπως υποστηρίζει ο τίτλος του άρθρου: Das andere Griechenland – δε θα αντιδικήσω με το Γερμανό δημοσιογράφο (δε θα θεωρούσα όμως το άρθρο και επιτυχημένο, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία), αλλά κάποιες δηλώσεις του δημάρχου Θεσσαλονίκης είναι προσβλητικές για όλους μας. Είναι βέβαιο ότι αν πάρει έκταση το θέμα ο δήμαρχος, κατά την προσφιλή του τακτική, θα διαψεύσει τα γραφόμενα στην ZEIT on line: με τους γνωστούς τρόπους των επαγγελματιών της πολιτικής (πρόβλημα μετάφρασης κλπ).

Τι ακριβώς φέρεται να είπε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης στον Γερμανό δημοσιογράφο; Μια φράση, μάλιστα, έγινε και μεσότιτλος του άρθρου με χτυπητά μαύρα γράμματα: «Είναι εντελώς ηλίθιοι» - «ιδιώτες», για την ακρίβεια – ποιοι είναι εντελώς ηλίθιοι;

Η φράση του δημάρχου που παρατίθεται στην γερμανική εφημερίδα είναι η ακόλουθη: «Τους μισώ. Είναι εντελώς ηλίθιοι. Το μεγαλύτερο τμήμα του ΣΥΡΙΖΑ σκέφτεται σα να είναι εδώ η Κούβα. Ή η Σοβιετική Ένωση στη δεκαετία του 1920» - η Ελλάδα κυβερνάται, λοιπόν, από μια δικομματική κυβέρνηση, όπου ο αρχηγός του ενός κόμματος του κυβερνητικού συνασπισμού είναι ένας «χοντρός», ενώ το μεγαλύτερο μέρος του άλλου κόμματος αποτελείται από «ηλιθίους».

Απομένει να εξηγήσει ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης στα μέλη της δημοτικής του ομάδας, πως ενώ «μισεί» τους «ηλίθιους» του ΣΥΡΙΖΑ – η δημοτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, αποτελείται από γνωστικούς ή ηλίθιους, τους μισεί ο δήμαρχος ή του είναι αδιάφοροι ή μήπως τρέφει αισθήματα φιλίας και σεβασμού απέναντί τους – στηρίζει την κυβέρνηση στην προσπάθεια της για τη χώρα: γιατί και αυτό φέρεται να το ισχυρίζεται ο Γιάννης Μπουτάρης στο συγκεκριμένο δημοσίευμα.

Δε θα υπεισέλθω σε λεπτομέρειες, αλλά είναι προφανές ότι μερικά πράγματα δεν λειτουργούν, όπως θα έπρεπε να λειτουργούν στο δήμο Θεσσαλονίκης: και επειδή αντιλαμβάνομαι διαφορετικά την πολιτική μου υπόσταση, δε θα μπω στις διάφορες παλαιοκομματικές νοοτροπίες και τις εξίσου απολίτικες και προσβλητικές για το πρόσωπο του συγκεκριμένου ανθρώπου «κρίσεις» κάποιων συνεργατών του: θέτω όμως ευθέως το ερώτημα – θεωρεί η πλειονότητα της συγκεκριμένης παράταξης ότι μπορεί να συνεχίσει με τον συγκεκριμένο επικεφαλής το όποιο έργο της ως δημοτική αρχή και είναι αυτό προς όφελος της Θεσσαλονίκης;

Δεν περιμένω από το δήμαρχο Θεσσαλονίκης να παραιτηθεί για λόγους πολιτικής ευθυξίας και ηθικής τάξεως, δεν είμαι καν βέβαιος εάν πράγματι αντιλαμβάνεται το μέγεθος του ατοπήματος και της ζημίας που επέφερε στην προσπάθεια που κάνει η χώρα να απαγκιστρωθεί από την παγίδα του χρέους, αλλά περιμένω να εκφράσουν οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης που ηγείται τις απόψεις τους επί του θέματος: εάν βρισκόμουν στη θέση τους θα ζητούσα την παραίτηση του δημάρχου, γιατί η στάση του προσβάλλει τους Θεσσαλονικείς και ζημιώνει τη χώρα, αλλά ίσως να μην αντιλαμβάνονται έτσι το πράγμα και οφείλω να το σεβαστώ – αλλά αν ακούσω σε κατ΄ ιδίαν συζητήσεις να αναφέρει κανείς ή καμία ότι ο δήμαρχος «τάχασε» για να δικαιολογήσει την κατάντια της συγκεκριμένης παράταξης θα δώσω χωρίς κανένα ενδοιασμό το όνομα του/της στη δημοσιότητα.

Όποιος διαφωνεί με την πολιτική κατρακύλα του Γιάννη Μπουτάρη οφείλει να θέσει ευθέως ζήτημα παραίτησης: παστρικά και ξάστερα – και είναι ότι καλύτερο μπορεί να γίνει αυτή τη στιγμή για τη Θεσσαλονίκη (εξάλλου ο Γιάννης Μπουτάρης είχε δηλώσει στο ξεκίνημα της πρώτης του θητείας, ότι δε θα είναι υποψήφιος για δεύτερη φορά και έχει τώρα την ευκαιρία να αποδείξει ότι διαθέτει κάποια στοιχεία αντισυμβατικότητας και δεν είναι ολωσδιόλου fake).

Το κείμενο διανεμήθηκε στους δημοτικούς συμβούλους του δήμου Θεσσαλονίκης στη συνεδρίαση (Δευτέρα, 4-5-2015) του δημοτικού συμβουλίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.