Κείμενο: Όμηρος Ταχμαζίδης
“Δεν θα κάνουν πίσω, λένε οι εργαζόμενοι της “Coca Cola-3 E” της Θεσσαλονίκης, αν δεν ανακληθούν οι απολύσεις των 33 συναδέλφων τους. Η εταιρεία τους πρότεινε να φτιάξει και να τους δώσει τα φορτηγά, αλλά και τη διανομή προϊόντων, δικά της και των προμηθευτών της.
Αλλά τα φορτηγά είναι σαράβαλα και το κομμάτι της διανομής είναι ελάχιστο και αφορά μόνο τη Θεσσαλονίκη, καθώς ολόκληρη η βόρεια Ελλάδα προμηθεύεται το αναψυκτικό από το εργοστάσιο της Βουλγαρίας. Και, σύμφωνα με τις καταγγελίες τους, δεν έχει σήμανση Βουλγαρίας, αλλά Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με αποτέλεσμα να το αγοράζουν φθηνά τα σούπερ μάρκετ, αλλά να το πουλάνε ακριβότερα»
Η αγωγή: Έχω στα χέρια μου το κείμενο της «αγωγής» που κατέθεσε η Κόκα Κόλα Τρία Έψιλον στο πολυμελές πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης εναντίον του «Σωματείου των Εργατοϋπαλλήλων της Ελληνικής Εταιρείας Εμφιαλώσεως Θεσσαλονίκης» και της «Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Εμφιαλωμένων Ποτών» [Π.Ο.Ε.Ε.Π]
Από το κείμενο διαφαίνεται ότι υπάρχει γενικώς μια διαφορετική προσέγγιση εργαζομένων και εταιρείας στο ζήτημα των εισαγωγών προϊόντων της Κόκα Κόλα από την Βουλγαρία: «τα προϊόντα που διατίθενται στην Ελλάδα είναι σε ποσοστό 98% τα παραγόμενα στις παραγωγικές μονάδες του Σχηματαρίου, του Βόλου και άλλων εγκαταστάσεων της ελληνικής επιχείρησης απ΄ όπου και διατίθενται – προωθούνται περαιτέρω – εκτός άλλων μέσω και των ενταύθα εγκαταστάσεων της εταιρείας μας – στην ελληνική αγορά.
“Δεν θα κάνουν πίσω, λένε οι εργαζόμενοι της “Coca Cola-3 E” της Θεσσαλονίκης, αν δεν ανακληθούν οι απολύσεις των 33 συναδέλφων τους. Η εταιρεία τους πρότεινε να φτιάξει και να τους δώσει τα φορτηγά, αλλά και τη διανομή προϊόντων, δικά της και των προμηθευτών της.
Αλλά τα φορτηγά είναι σαράβαλα και το κομμάτι της διανομής είναι ελάχιστο και αφορά μόνο τη Θεσσαλονίκη, καθώς ολόκληρη η βόρεια Ελλάδα προμηθεύεται το αναψυκτικό από το εργοστάσιο της Βουλγαρίας. Και, σύμφωνα με τις καταγγελίες τους, δεν έχει σήμανση Βουλγαρίας, αλλά Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με αποτέλεσμα να το αγοράζουν φθηνά τα σούπερ μάρκετ, αλλά να το πουλάνε ακριβότερα»
Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013
Η αγωγή: Έχω στα χέρια μου το κείμενο της «αγωγής» που κατέθεσε η Κόκα Κόλα Τρία Έψιλον στο πολυμελές πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης εναντίον του «Σωματείου των Εργατοϋπαλλήλων της Ελληνικής Εταιρείας Εμφιαλώσεως Θεσσαλονίκης» και της «Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Εργατοϋπαλλήλων Εμφιαλωμένων Ποτών» [Π.Ο.Ε.Ε.Π]
Από το κείμενο διαφαίνεται ότι υπάρχει γενικώς μια διαφορετική προσέγγιση εργαζομένων και εταιρείας στο ζήτημα των εισαγωγών προϊόντων της Κόκα Κόλα από την Βουλγαρία: «τα προϊόντα που διατίθενται στην Ελλάδα είναι σε ποσοστό 98% τα παραγόμενα στις παραγωγικές μονάδες του Σχηματαρίου, του Βόλου και άλλων εγκαταστάσεων της ελληνικής επιχείρησης απ΄ όπου και διατίθενται – προωθούνται περαιτέρω – εκτός άλλων μέσω και των ενταύθα εγκαταστάσεων της εταιρείας μας – στην ελληνική αγορά.
Το ελάχιστο ποσοστό του 2% που διατίθεται στην ελληνική αγορά και δεν παράγεται στην Ελλάδα, αφορά σε προϊόντα που εισάγονται από άλλες εταιρείες του ομίλου και φυσικά και από την εταιρεία που έχει την έδρα της στη Βουλγαρία, με τις όποιες εισαγωγές καλύπτονται ειδικοί κωδικοί που δεν παράγονται στην Ελλάδα και το τυχόν κενό, που αφορά έκτακτες ανάγκες της αγοράς» [«αγωγή», σελίδα 33] – η πλευρά της Κόκα Κόλα δεν αρνείται, κατ΄ αρχήν, την εισαγωγή προϊόντων από την Βουλγαρία, η διαφορά αφορά στα ποσοστά και τις περιπτώσεις των εισαγωγών από την γειτονική χώρα. Αυτό είναι ένα πρώτο σημείο διαφοροποίησης με τους εργαζόμενους και τους καταναλωτές της βόρειας Ελλάδας, που κατεβάζουν τα προϊόντα της από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Δεν παράγουμε στο Κοζλοντούι: Στη περίφημη συνέντευξη του Εργατικού Κέντρου, όπου ανακοινώθηκε η πολιτική της “Κόκκινης Κάρτας» στα προϊόντα της Κόκα Κόλα και απουσίαζαν ανεξήγητα τα περισσότερα μέσα μαζικής ενημέρωσης, διατυπώθηκε το ερώτημα από διάφορους δημοσιογράφους για την ποιότητα των προϊόντων των βουλγαρικών αναψυκτικών της πολυεθνικής εταιρίας και η σχέση τους με την περιοχή του Κοζλοντούι: η αγωγή της εταιρείας βάζει τα πράγματα στη θέση τους – «Σκοπός … είναι να σχηματισθεί στους αναγνώστες και καταναλωτές η απατηλή εικόνα της δήθεν κυκλοφορίας και κατανάλωσης προϊόντων της εταιρείας μας, τα οποία παράγονται όχι στην Ελλάδα, αλλά σε τρίτες χώρες, απ΄ όπου και εισάγονται.
Δεν παράγουμε στο Κοζλοντούι: Στη περίφημη συνέντευξη του Εργατικού Κέντρου, όπου ανακοινώθηκε η πολιτική της “Κόκκινης Κάρτας» στα προϊόντα της Κόκα Κόλα και απουσίαζαν ανεξήγητα τα περισσότερα μέσα μαζικής ενημέρωσης, διατυπώθηκε το ερώτημα από διάφορους δημοσιογράφους για την ποιότητα των προϊόντων των βουλγαρικών αναψυκτικών της πολυεθνικής εταιρίας και η σχέση τους με την περιοχή του Κοζλοντούι: η αγωγή της εταιρείας βάζει τα πράγματα στη θέση τους – «Σκοπός … είναι να σχηματισθεί στους αναγνώστες και καταναλωτές η απατηλή εικόνα της δήθεν κυκλοφορίας και κατανάλωσης προϊόντων της εταιρείας μας, τα οποία παράγονται όχι στην Ελλάδα, αλλά σε τρίτες χώρες, απ΄ όπου και εισάγονται.
Με την επίτευξη αυτού του καταρχήν στόχου τους είναι, εν συνεχεία, ευκολότερος ο προς τους έλληνες καταναλωτές απευθυνόμενος ψευδής ισχυρισμός, ότι οι έλληνες καταναλώνουν Coca Cola που εισάγεται από τη Βουλγαρία και κατά τους κατασκευαστές των πανό και των προκηρύξεων από το Κοζλοντούι, ενώ είναι γνωστό ότι η βουλγαρική παραγωγή των προϊόντων μας και της Coca Cola γίνεται στην πόλη Κόστινμπροντ όπου και πράγματι βρίσκεται το εργοστάσιο της Coca Cola στην Βουλγαρία, 15 χιλιόμετρα νότια από τη Σόφια και πάντως σε καμμία περίπτωση κοντά στο Κοζλοντούι το οποίο βρίσκεται 230 χιλιόμετρα από την Σόφια και δεν έχει οποιαδήποτε σχέση με οποιαδήποτε δραστηριότητα εταιρείας του ομίλου της Coca Cola».
H «ραδιενεργή» απόσταση: Το κείμενο της «αγωγής» δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις : στο Κοζλοντούι δεν παράγονται προϊόντα της Κόκα Κόλα, αλλά το εργοστάσιο της Coca Cola Hellenic βρίσκεται νοτιότερα κοντά στην πρωτεύουσα της Βουλγαρίας την Σόφια– όσα προϊόντα εισάγονται από την Βουλγαρία παράγονται στην πόλη Κόστινμπροντ, η οποία βρίσκεται σε μια απόσταση 240 χιλιομέτρων από το Κοζλοντούι, όσο περίπου δηλαδή είναι απόσταση της Θεσσαλονίκης από τον Βόλο.
Οι νομικοί σύμβουλοι της Κόκα Κόλα και συντάκτες του κειμένου της «αγωγής» θεωρούν ότι εσκεμμένα συγχέεται το πρόβλημα των όποιων εισαγωγών από τη Βουλγαρία: «σκοπός … είναι να σχηματισθεί στους αναγνώστες η απατηλή εικόνα της κυκλοφορίας και κατανάλωσης μεγάλων ποσοτήτων προϊόντων της εταιρείας μας, τα οποία παράγονται όχι στην Ελλάδα, αλλά σε τρίτες χώρες, απ΄ όπου και εισάγονται.
H «ραδιενεργή» απόσταση: Το κείμενο της «αγωγής» δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις : στο Κοζλοντούι δεν παράγονται προϊόντα της Κόκα Κόλα, αλλά το εργοστάσιο της Coca Cola Hellenic βρίσκεται νοτιότερα κοντά στην πρωτεύουσα της Βουλγαρίας την Σόφια– όσα προϊόντα εισάγονται από την Βουλγαρία παράγονται στην πόλη Κόστινμπροντ, η οποία βρίσκεται σε μια απόσταση 240 χιλιομέτρων από το Κοζλοντούι, όσο περίπου δηλαδή είναι απόσταση της Θεσσαλονίκης από τον Βόλο.
Οι νομικοί σύμβουλοι της Κόκα Κόλα και συντάκτες του κειμένου της «αγωγής» θεωρούν ότι εσκεμμένα συγχέεται το πρόβλημα των όποιων εισαγωγών από τη Βουλγαρία: «σκοπός … είναι να σχηματισθεί στους αναγνώστες η απατηλή εικόνα της κυκλοφορίας και κατανάλωσης μεγάλων ποσοτήτων προϊόντων της εταιρείας μας, τα οποία παράγονται όχι στην Ελλάδα, αλλά σε τρίτες χώρες, απ΄ όπου και εισάγονται.
Με την επίτευξη αυτού του καταρχήν στόχου τους [σ.σ. οι εργαζόμενοι] καθίσταται ευκολότερος ο προς τους Έλληνες καταναλωτές απευθυνόμενος στην συνέχεια ψευδής ισχυρισμός ότι οι Έλληνες καταναλώνουν Coca – Cola που εισάγεται από τη Βουλγαρία, και ο συσχετισμός του ισχυρισμού αυτού με την αναφορά στο επικίνδυνο για καρκινογενέσεις, λόγω πυρηνικών εκρήξεων και εξ αυτών διαρροών ραδιενεργών υλικών ΚΟΖΛΟΝΤΟΥΙ το οποίο και δεν έχει καμμία σχέση με το ΚΟΣΤΙΝΜΠΡΟΝΤ όπου βρίσκεται το εργοστάσιο του ομίλου Coca-Cola στην Βουλγαρία!!!» - από το εδάφιο αυτό του κειμένου της «αγωγής» μπορεί να βγει με ασφάλεια το συμπέρασμα ότι τα προϊόντα από το Κόστινμπροντ δεν είναι ύποπτα για καρκινογενέσεις γιατί οι εγκαταστάσεις της Κόκα Κόλα βρίσκονται μακριά από την επίφοβη περιοχή («για καρκινογενέσεις, λόγω πυρηνικών εκρήξεων και εξ αυτών διαρροών ραδιενεργών υλικών…»).
Συμπέρασμα: Συνοψίζοντας το περιεχόμενο αυτών των εδαφίων σε μια προσπάθεια αποκατάστασης της πραγματικότητας και απόδοσης τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και για να μην ολισθήσω σε φαινόμενα αντικαταναλωτιστικού λαϊκισμού, αλλά και ως ευσυνείδητος καταναλωτής ενός τόσο δημοφιλούς αναψυκτικού που παράγει μια παγκοσμίου φήμης εταιρεία στην Ελλάδα και άλλες γειτονικές και φίλες χώρες, μπορώ, νομίζω, να ισχυριστώ πως η πεμπτουσία του σχετικού επιχειρήματος των νομικών συντακτών της «αγωγής» είναι: η Coca Cola θεωρεί ότι η εισαγωγή των όποιων αναψυκτικών από την Βουλγαρία δεν ενέχει κινδύνους για τους καταναλωτές, ούτε υφίσταται ο υποτιθέμενος κίνδυνος καρκινογενέσεων, διότι τα προϊόντα αυτά δεν παράγονται στο Κοζλοντούι, αλλά στην πόλη Κόστινμπροντ, 240 χιλιόμετρα νοτιότερα – νομίζω ότι τώρα έχουν αποκατασταθεί τα πράγματα και έχει λυθεί η παρεξήγηση που είχε δημιουργηθεί ανάμεσα στους εξοργισμένους καταναλωτές της βόρειας Ελλάδας και της Κόκα Κόλα 3 Ε που, ως γνωστόν, έχει ως βασική της έγνοια το περιβάλλον και τον άνθρωπο.
Μολυσμένα νερά: Κατά καλή σύμπτωση – έχουν πληθύνει τελευταία όλως τυχαίως οι συμπτώσεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης που αφορούν «θέματα» περιβαλλοντικών και κοινωνικών ανησυχιών της Κόκα Κόλα – το Σάββατο 9 Νοέμβρη 2013 ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ θα προβάλλει στις 16.00 η ώρα ένα καταπληκτικό ρεπορτάζ παραγωγή του NATIONAL GEOGRAPHIC, όπου μεταξύ άλλων γίνονται και αναφορές στον τρόπο που η πολυεθνική εταιρεία καθαρίζει τα μολυσμένα νερά με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας για να μην υπάρχουν επιπτώσεις στην υγεία των καταναλωτών. Εξάλλου είναι γνωστό το ενδιαφέρον της Κόκα Κόλα, σε παγκόσμια κλίμακα, για το περιβάλλον και ειδικότερα για το νερό.
Σημείωση: Διατηρώ την ορθογραφία και τις υπογραμμίσεις στις παραπομπές σε εδάφια από το κείμενο της «αγωγής», μόνο οι μεσότιτλοι είναι υπογραμμισμένοι από εμένα.
Συμπέρασμα: Συνοψίζοντας το περιεχόμενο αυτών των εδαφίων σε μια προσπάθεια αποκατάστασης της πραγματικότητας και απόδοσης τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και για να μην ολισθήσω σε φαινόμενα αντικαταναλωτιστικού λαϊκισμού, αλλά και ως ευσυνείδητος καταναλωτής ενός τόσο δημοφιλούς αναψυκτικού που παράγει μια παγκοσμίου φήμης εταιρεία στην Ελλάδα και άλλες γειτονικές και φίλες χώρες, μπορώ, νομίζω, να ισχυριστώ πως η πεμπτουσία του σχετικού επιχειρήματος των νομικών συντακτών της «αγωγής» είναι: η Coca Cola θεωρεί ότι η εισαγωγή των όποιων αναψυκτικών από την Βουλγαρία δεν ενέχει κινδύνους για τους καταναλωτές, ούτε υφίσταται ο υποτιθέμενος κίνδυνος καρκινογενέσεων, διότι τα προϊόντα αυτά δεν παράγονται στο Κοζλοντούι, αλλά στην πόλη Κόστινμπροντ, 240 χιλιόμετρα νοτιότερα – νομίζω ότι τώρα έχουν αποκατασταθεί τα πράγματα και έχει λυθεί η παρεξήγηση που είχε δημιουργηθεί ανάμεσα στους εξοργισμένους καταναλωτές της βόρειας Ελλάδας και της Κόκα Κόλα 3 Ε που, ως γνωστόν, έχει ως βασική της έγνοια το περιβάλλον και τον άνθρωπο.
Μολυσμένα νερά: Κατά καλή σύμπτωση – έχουν πληθύνει τελευταία όλως τυχαίως οι συμπτώσεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης που αφορούν «θέματα» περιβαλλοντικών και κοινωνικών ανησυχιών της Κόκα Κόλα – το Σάββατο 9 Νοέμβρη 2013 ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ θα προβάλλει στις 16.00 η ώρα ένα καταπληκτικό ρεπορτάζ παραγωγή του NATIONAL GEOGRAPHIC, όπου μεταξύ άλλων γίνονται και αναφορές στον τρόπο που η πολυεθνική εταιρεία καθαρίζει τα μολυσμένα νερά με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας για να μην υπάρχουν επιπτώσεις στην υγεία των καταναλωτών. Εξάλλου είναι γνωστό το ενδιαφέρον της Κόκα Κόλα, σε παγκόσμια κλίμακα, για το περιβάλλον και ειδικότερα για το νερό.
Σημείωση: Διατηρώ την ορθογραφία και τις υπογραμμίσεις στις παραπομπές σε εδάφια από το κείμενο της «αγωγής», μόνο οι μεσότιτλοι είναι υπογραμμισμένοι από εμένα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.