Το ενδεχόμενο της επαναφοράς των εξετάσεων στο Δημοτικό εξετάζει το Υπουργείο Παιδείας σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν τα «κενά» στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Οι εξετάσεις θα είναι διαγνωστικού χαρακτήρα με στόχο να λειτουργούν ως συναγερμός για επεμβάσεις ενισχυτικής διδασκαλίας και θα διεξάγονται στη Γ' και στη ΣΤ' τάξη,
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τύπος της Κυριακής» τα «κενά του Δημοτικού» ενοχοποιούνται για τη σχολική αποτυχία στο Γυμνάσιο και το Λύκειο σπρώχνοντας κάθε χρόνο έξω από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση περίπου 70.000-80.000 μαθητές, αριθμοί που υπερβαίνουν το 10% του μαθητικού πληθυσμού στη δημόσια εκπαίδευση.
Από τους μαθητές που εμφανίζονται στο «κάδρο» της σχολικής αποτυχίας, περίπου 40.000 εγκαταλείπουν το σχολείο και χάνονται σε άγνωστες κοινωνικές διαδρομές, όπου δεν μπορούν να τους εντοπίσουν οι επίσημες στατιστικές. Οι υπόλοιποι είναι όσοι κάθε χρόνο «κόβονται» και βρίσκονται με το ένα πόδι έξω από το σχολείο, αναγκασμένοι να επαναλάβουν την τάξη. Αν τα καταφέρουν, υπάρχουν πιθανότητες να συνεχίσουν το σχολείο. Οι στατιστικές λένε ότι όσοι απορρίπτονται για δεύτερη φορά συνήθως ρίχνουν πίσω τους μαύρη πέτρα.
Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας προσκρούει στη χρηματοδότηση. Τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας έχουν σταματήσει, επειδή έχει κλείσει η στρόφιγγα των κοινοτικών πόρων. Σύμφωνα με τις αρμόδιες πηγές, αναζητείται έξοδος μέσω του ΕΣΠΑ, καθώς «η αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και η συγκράτηση της μαθητικής διαρροής είναι μεταξύ των βασικών προϋποθέσεων για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής»
Το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει, επίσης, να πείσει τους εκπαιδευτικούς ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων στη μέση και το τέλος του Δημοτικού δεν θα χρησιμοποιηθούν ως ποσοτικοί δείκτες για την αξιολόγηση που έχει δρομολογηθεί.
Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα προγραμματίζεται να εκδοθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, με στόχο να εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τύπος της Κυριακής» τα «κενά του Δημοτικού» ενοχοποιούνται για τη σχολική αποτυχία στο Γυμνάσιο και το Λύκειο σπρώχνοντας κάθε χρόνο έξω από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση περίπου 70.000-80.000 μαθητές, αριθμοί που υπερβαίνουν το 10% του μαθητικού πληθυσμού στη δημόσια εκπαίδευση.
Από τους μαθητές που εμφανίζονται στο «κάδρο» της σχολικής αποτυχίας, περίπου 40.000 εγκαταλείπουν το σχολείο και χάνονται σε άγνωστες κοινωνικές διαδρομές, όπου δεν μπορούν να τους εντοπίσουν οι επίσημες στατιστικές. Οι υπόλοιποι είναι όσοι κάθε χρόνο «κόβονται» και βρίσκονται με το ένα πόδι έξω από το σχολείο, αναγκασμένοι να επαναλάβουν την τάξη. Αν τα καταφέρουν, υπάρχουν πιθανότητες να συνεχίσουν το σχολείο. Οι στατιστικές λένε ότι όσοι απορρίπτονται για δεύτερη φορά συνήθως ρίχνουν πίσω τους μαύρη πέτρα.
Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας προσκρούει στη χρηματοδότηση. Τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας έχουν σταματήσει, επειδή έχει κλείσει η στρόφιγγα των κοινοτικών πόρων. Σύμφωνα με τις αρμόδιες πηγές, αναζητείται έξοδος μέσω του ΕΣΠΑ, καθώς «η αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και η συγκράτηση της μαθητικής διαρροής είναι μεταξύ των βασικών προϋποθέσεων για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής»
Το υπουργείο Παιδείας θα πρέπει, επίσης, να πείσει τους εκπαιδευτικούς ότι τα αποτελέσματα των εξετάσεων στη μέση και το τέλος του Δημοτικού δεν θα χρησιμοποιηθούν ως ποσοτικοί δείκτες για την αξιολόγηση που έχει δρομολογηθεί.
Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα προγραμματίζεται να εκδοθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, με στόχο να εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.