Η διανομή πετρελαίου ξενικούσε κανονικά από αύριο, αλλά οι πρατηριούχοι απειλούν να μην διαθέσουν πετρέλαιο αν δε μειωθεί ο φόρος που εκτοξεύει την τιμή του πετρελαίου στο 1,40 το λίτρο. Αύριο η κρίσιμη συνάντηση με τον Στουρνάρα.
Συνάντηση με τους εκπροσώπους των Ομοσπονδιών Βενζινοπωλών, Πρατηριούχων και των μεταπωλητών πετρελαίου θέρμανσης πρόκειται να έχει αύριο ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, ύστερα από αίτημα των συνδικαλιστών.
Αντικείμενο της συνάντησης θα είναι η διακίνηση του πετρελαίου θέρμανσης, που ξεκινά επίσημα αύριο Δευτέρα, ωστόσο οι επαγγελματίες απειλούν με «εμπάργκο» στις παραδόσεις. Πηγές της αγοράς ανέφεραν πάντως ότι οι παραγγελίες, λόγω καιρού και υψηλών τιμών, είναι ελάχιστες ενώ πολλοί καταναλωτές έχουν αποθεματοποιήσει πετρέλαιο από την προηγούμενη περίοδο ή έχουν στραφεί σε άλλες πηγές θέρμανσης.
Οι επαγγελματίες ζητούν να μην αυξηθεί ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης για να μην επιβαρυνθούν οι καταναλωτές, αλλά και να μην κλείσουν πρατήρια λόγω της μείωσης της ζήτησης.
Η σχετική τροπολογία κατατέθηκε στη Βουλή την Παρασκευή και προβλέπει εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης στα 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο, από 60 ευρώ που ήταν για το θέρμανσης και 412 για το κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι το πετρέλαιο θέρμανσης αναμένεται να κυμανθεί στο 1,35 με 1,4 ευρώ το λίτρο, περίπου 40% ακριβότερο από πέρυσι, ενώ το ντίζελ κίνησης προβλέπεται να μειωθεί περίπου 10 λεπτά το λίτρο.
Οι δύο τύποι πετρελαίου θα έχουν διαφορετικές τιμές παρά την εξίσωση του φόρου, καθώς θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν δύο τύποι πετρελαίου με διαφορετικές προδιαγραφές και τιμή διυλιστηρίου. Οι βασικές διαφορές είναι η περιεκτικότητα σε θείο και το γεγονός ότι το ντίζελ κίνησης αναμειγνύεται, πριν διατεθεί στην κατανάλωση, με βιοντίζελ. Η προσθήκη βιοντίζελ είναι η κύρια αιτία για την οποία δεν προχώρησε η ενοποίηση των τύπων πετρελαίου, καθώς περιέχει συστατικά που, όταν το καύσιμο παραμείνει επί μακρόν στη δεξαμενή (όπως συμβαίνει με τις δεξαμενές πετρελαίου θέρμανσης) μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα στους καυστήρες.
Συνάντηση με τους εκπροσώπους των Ομοσπονδιών Βενζινοπωλών, Πρατηριούχων και των μεταπωλητών πετρελαίου θέρμανσης πρόκειται να έχει αύριο ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, ύστερα από αίτημα των συνδικαλιστών.
Αντικείμενο της συνάντησης θα είναι η διακίνηση του πετρελαίου θέρμανσης, που ξεκινά επίσημα αύριο Δευτέρα, ωστόσο οι επαγγελματίες απειλούν με «εμπάργκο» στις παραδόσεις. Πηγές της αγοράς ανέφεραν πάντως ότι οι παραγγελίες, λόγω καιρού και υψηλών τιμών, είναι ελάχιστες ενώ πολλοί καταναλωτές έχουν αποθεματοποιήσει πετρέλαιο από την προηγούμενη περίοδο ή έχουν στραφεί σε άλλες πηγές θέρμανσης.
Οι επαγγελματίες ζητούν να μην αυξηθεί ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης για να μην επιβαρυνθούν οι καταναλωτές, αλλά και να μην κλείσουν πρατήρια λόγω της μείωσης της ζήτησης.
Η σχετική τροπολογία κατατέθηκε στη Βουλή την Παρασκευή και προβλέπει εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης στα 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο, από 60 ευρώ που ήταν για το θέρμανσης και 412 για το κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι το πετρέλαιο θέρμανσης αναμένεται να κυμανθεί στο 1,35 με 1,4 ευρώ το λίτρο, περίπου 40% ακριβότερο από πέρυσι, ενώ το ντίζελ κίνησης προβλέπεται να μειωθεί περίπου 10 λεπτά το λίτρο.
Οι δύο τύποι πετρελαίου θα έχουν διαφορετικές τιμές παρά την εξίσωση του φόρου, καθώς θα εξακολουθήσουν να κυκλοφορούν δύο τύποι πετρελαίου με διαφορετικές προδιαγραφές και τιμή διυλιστηρίου. Οι βασικές διαφορές είναι η περιεκτικότητα σε θείο και το γεγονός ότι το ντίζελ κίνησης αναμειγνύεται, πριν διατεθεί στην κατανάλωση, με βιοντίζελ. Η προσθήκη βιοντίζελ είναι η κύρια αιτία για την οποία δεν προχώρησε η ενοποίηση των τύπων πετρελαίου, καθώς περιέχει συστατικά που, όταν το καύσιμο παραμείνει επί μακρόν στη δεξαμενή (όπως συμβαίνει με τις δεξαμενές πετρελαίου θέρμανσης) μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα στους καυστήρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.