Act Business Center

Act Business Center

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

Κιλκίς 2039 μ.Χ. (Πρώτο μέρος)

Γράφει ο Πάνος Μαύρος
Ήμουν Θεσσαλονίκη στο απίθανο αεροδρόμιο. Πήρα το μετρό που είναι από κάτω και σε 9΄ ήμουν στον νέο υπερσύγχρονο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Δύο μέρες πριν ήμουν Καλαμαριά, όπου παίρνοντας την υποθαλάσσια που φτιάχτηκε πέρυσι έφτασα στο Ν. Σταθμό σε 12΄.
Καλύτερα με μετρό λοιπόν. Όλα πεντακάθαρα στον Σταθμό, άψογα, κάτι σαν το Ελ. Βενιζέλος τότε το 2004, αλλά στο πιο Θεσσαλονικιώτικο. Αφού ήπια γρήγορα τον καπουτσίνο μου (πρέπει να κόστιζε 0,80 νομίζω και έφαγα την τρινόστιμη τυρόπιτα, 0,60 αυτή (επιτέλους το Υπουργείο Ανάπτυξης έβαλε τάξη στις τιμές και ποιότητα των προϊόντων), μπροστά στα μάτια μου συνελήφθη ένας καταστηματάρχης διότι η μπουγάτσα που πουλούσε δεν είχε την θερμοκρασία που έπρεπε, τα ανάλογα γραμμάρια και τα υλικά σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές υγιεινής του Υπουργείου Υγείας.

Είδα στη φωτεινή ψηφιακή οθόνη στον τομέα «Προαστιακός Κεντρικής Μακεδονίας» το δρομολόγιο που με ενδιέφερε. Θεσσαλονίκη – Κιλκίς 18.13 ακριβώς. Ήταν ένα από τα δεκάδες δρομολόγια της ημέρας για Κιλκίς. Τι χλιδή Θεέ μου. Επιτέλους ένιωθα Ευρωπαίος. Ανέβηκα από τις κυλιόμενες σκάλες και αμέσως βρέθηκα στην πλατφόρμα Νο 12 (Κιλκίς). Ήταν 18.11. 

Σε 2΄ ακριβώς ξεκινούσε το τραίνο μου. Δεν θα ξεχάσω το ευγενικό χαμόγελο της κοπέλας υποδοχής του ΟΣΕ. Βούλιαξα στο ζεστό, αναπαυτικό κάθισμα και έκλεισα τα μάτια. Σε 16΄ ακριβώς θα ήμουν στο Κιλκίς. Το τραίνο γλιστρούσε αθόρυβα πάνω στις μαγνητικές ράγες. Στο βαγόνι ακουγόταν απαλή μουσική ρετρό από κάποιον παππού, Κότσιρα, αν δεν κάνω λάθος. 

Ακόμα δεν πρόλαβα να απολαύσω την κούπα αχνιστού αρωματικού καφέ που μου πρόσφερε ο ΟΣΕ με 0,30 ευρώ επιπλέον του εισιτηρίου, κι έφτασα κιόλας στην πόλη μου. Ο Σταθμός Κρηστώνης είχε καταργηθεί πριν 3 χρόνια. Θα το έκαναν μουσείο έλεγαν, πλην της αίθουσας αναμονής η οποία ήταν τόσο καταθλιπτική, παγερή, τριτοκοσμική που θεωρήθηκε αντιτουριστική ακόμα και για μουσείο.

Ήμουν στο Ν.Σ. Σταθμό Κιλκίς. Μετά από πολλές μελέτες, τελικά αποφασίστηκε να χτιστεί εκεί που ήταν παλιά η Μεραρχία. Ήταν κοντά στην πόλη, αλλά όχι μέσα σ’ αυτήν, συν ότι συνέχιζε η γραμμή για Βιομηχανική Περιοχή Σταυροχωρίου όπως είχε αναγγείλει ο τότε Νομάρχης Β. Μπαλάσκας. Η γραμμή τερμάτιζε στην φίλη Ευρωπαϊκή επαρχία της Άνω Μακεδονίας. Κάποτε άκουσα ότι υπήρχε πρόβλημα για κάποιο όνομα, αλλά τώρα ούτε σύνορα δεν υπάρχουν.

Ο Σταθμός ονομαζόταν «ΥΠΟΜΟΝΗ» αλλά δεν ξέρω γιατί ονομάστηκε έτσι. Στον ίδιο χώρο του Σταθμού είχαν μεταφερθεί και τα ΚΤΕΛ και έγινε και πιάτσα ταξί. Η μεταφορά των ΚΤΕΛ έγινε διότι πεζοδρομήθηκε όλη η πόλη από του Τσαχουρίδη το αρτοποιείο ως τον Αγ. Δημήτριο. Ο Σταθμός ήταν πεντακάθαρος, φουτουριστικός σαν αεροδρόμιο φτιαγμένος από τζάμι και μάρμαρο. 

Ήταν λειτουργικός, κλιματιζόμενος, με ειδικές αίθουσες αναμονής ανάλογα με τα χωριά που πήγαινες. Για Ευκαρπία, Κοιλάδι, Χειμαδιό, Γερακαριό, Σπουργίτι, Φύσκα ήταν η GATE 21 π.χ. Υπήρχαν πολλά μαγαζιά για να περάσετε ευχάριστα και αξιοπρεπώς την ώρα μέχρι να φύγουν τα ηλεκτρικά τραίνα του προαστιακού και τα υπέροχα λεωφορεία του ΚΤΕΛ για τα χωριά. Υπήρχε αίθουσα πρόσβασης στο διαδίκτυο, αίθουσα ανάγνωσης τύπου και περιοδικών (μια ακόμη προσφορά του προαστιακού και των ΚΤΕΛ για τους επιβάτες τους.) Φθάνοντας λοιπόν στο σταθμό της πόλης μας, βιαζόμουν γιατί έπρεπε να πάω τα παιδιά στο ολυμπιακών διαστάσεων κολυμβητήριο χωρητικότητας 10.000 θέσεων. 

Χτίστηκε πριν 2 χρόνια το 2036 μ.Χ. και είναι ένα στολίδι. Ακόμα δεν αποφασίστηκε πως θα ονομαστεί. Άλλοι προτείνουν κάποιον Τερζίδη, άλλοι κάποιον Φλωρίδη, άλλος κάποιον Αχιλλέα Καραμανλή γιατί επί της εποχής τους ξεκίνησε αυτό το υπέροχο έργο. Εγώ θα πρότεινα να ονομαστεί του «Μ….α Κιλκισιώτη». Στο CHECK IN στην GATE II για Αργυρούπολη – Επτάλοφο – Αναβρυτό, δύο γιαγιάδες διαπληκτίζονταν για το όνομα του νέου κλειστού Γυμναστηρίου που θα κτιζόταν. 

Βιαστικός όπως ήμουν είχα δίλημμα ποιο ΒΑΝ 8 θέσεων θα έπαιρνα για τα εσωτερικά τακτικά δρομολόγια της πόλης. Κάθε 5΄ έφευγαν δεκάδες μικρά ΒΑΝ για όλες τις γειτονιές της πόλης. Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Κιλκίς Σεργκέι Ραχμάνοφ – ομογενής από την πρώην Ρωσία παιδί μεταναστών που ήρθαν το 1999 – θα αυξηθούν τα δρομολόγια διότι από 80.000 που είναι σήμερα το Κιλκίς, θα αυξηθεί σε 100.000. Είχα και την επιλογή του τραμ αλλά βιαζόμουν. Πάνω στη φούρια μου για να προλάβω, ξέχασα να πάρω κάτι για την αγαπημένη μου γυναίκα και τα παιδιά. Με γρήγορα βήματα πήγα στα DUTY FREE του σταθμού, όπου δεν ήξερα τι να πρωτοπάρω. 

Σουβενίρ από το τουριστικό Κιλκίς, δωράκια από θέματα της πόλης, παραδοσιακά ζαχαροπλαστεία με λιχουδιές φρέσκες και φτηνές (6 ευρώ την τούρτα με ανάγλυφο τον Αι Γιώργη). Δεν φεύγει κανείς από τους χιλιάδες τουρίστες που ξεκουράζονται το λιγότερο 1 εβδομάδα στα Θεοδωράκια και την Ποντοκερασιά στα LUX ξενοδοχεία χωρίς να πάρουν αυτό το γλυκό. 

Χαμός γίνεται και με τους 3.000 φοιτητές του Γεωπονικού Πανεπιστημίου στο Βοτανικό κήπο. Θραύση κάνει και ο MAC – Κωστίκας. Αντί χάμπουργκερ κάνει πισία και αντί για πλαστικές πατάτες, τώρα αληθινές τηγανιτές σε ελαιόλαδο λαδωμένες και νόστιμες. Εμπνεύστηκε επίσης την COCA – TAN αλλά του έγινε μήνυση. Μήπως είναι όνειρο και ξυπνήσω; Αποκλείεται. Το ΒΑΝ μ’ αφήνει μπροστά στου Τσαχουρίδη. Απ’ εκεί αρχίζει ο ατελείωτος πανέμορφος πεζόδρομος. Όλο το κέντρο της πόλης ένας πεζόδρομος. 

Πλακόστρωτος με ωραίες μεγάλες πέτρινες γλάστρες με χρωματιστά λουλούδια, σιντριβάνια, παγκάκια, όμορφοι φανοστάτες, χαρούμενος κόσμος, ήρεμος, χαλαρός, Κιλκισιώτες και τουρίστες περπατούν, ψωνίζουν, τρώνε, πίνουν καφέ. Η Εφορία και όλες οι υπηρεσίες έφυγαν από το κέντρο και πήγαν στο παλιό στρατόπεδο Δογάνη. Μετά από χρόνια αντιμαχίες των εμπλεκομένων τελικά έγινε ένα μικρό σύγχρονο «χωριό» οργανωμένο όπου παρκάρεις άνετα και κάνεις όλες τις δουλειές σου σε ό,τι έχει σχέση με το δημόσιο. 

Ούτε άγχος για το παρκάρισμα, ούτε τρέχα εδώ κι εκεί. Υπάρχουν επίσης τράπεζες, ταχυδρομείο, γραφεία για εξυπηρέτηση πολιτών για δηλώσεις, αιτήσεις κ.τ.λ. Υπάρχει και άμεση σύνδεση με το Σταθμό «Υπομονή» του Κιλκίς με ΒΑΝ. Υπάρχει επίσης καφέ – εστιατόριο και νηπιαγωγείο – παιδότοπος για να εξυπηρετηθούν οι εκατοντάδες υπάλληλοι καθώς και οι πολίτες. 

Δημιουργήθηκε επίσης μικρό κέντρο υγείας, παράρτημα του υπερσύγχρονου Νοσοκομείου Κιλκίς όπου πηγαίνουν ελαφριές περιπτώσεις για παραπέρα καθοδήγηση, αν χρειάζεται, πριν το Νοσοκομείο για να μην υπάρχει άσκοπη συμφόρηση όπως γινόταν παλιά το 2012 στα εξωτερικά ιατρεία του Νοσοκομείου.

8 σχόλια:

  1. 2039 μ.Χ. λέει αχχαχααχαχχαχα ούτε το 3000 πρόκειται να αλλάξει το Κιλκίς με τέτοια μυαλά που έχουμε εδω πέρα.Γύρο στο 2039 το Κιλκίς θα έχει 5000 κατοίκους έτσι όπως πάει και το Μπαλάσκα ακόμα δήμαρχο αχχαχαχαχαχα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάπως έτσι είμαστε και εμείς στον Άσπρο που έχουμε αυτή την πληθώρα λεωφορείων να περνάνε ως και 0 φορές την μέρα.... Μιλάμε για συγκοινωνία όχι αστεία....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τα ονειρα που γραφονται για την πολη σου δεκτα και σεβαστα τα εθνικα θεματα μην τα αναφερεις και αν θελεις να γινεις νονος βαφτισε κανενα σκοπιανο μωρο και οχι το κρατιδιο τους που ειναι προτεκτορατο των τουρκων και εκολαπτηριο εγκληματιων!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χαχαχχαχαχαχαχα..... χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα..... χαχαχαχαχαχααχαχαχαχα...... χαχαχαχαχαχχαχαχα..... Ο Έλληνας δεν αλλάζει ρεεεεεε.... πάρτε το χαμπάρι. Ούτε Μακεδονία τα Σκόπια ούτε Σεργκέι Ραχμάνοφ δήμαρχο θέλει. χαχαχαχαχαχα. Με ανυπομονησία αναμένω το δεύτερο μέρος που θα έχουμε και εξέδρα εκτόξευσης για τουρισμό στο διάστημα.... χαχαχαχαχαχαχαχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στο δεύτερο μέρος θα έχει έρθει και το φυσικό αέριο στο Κιλκίς??? Απλά ρωτάω για να ξέρω για να βάλω ειδικό λέβητα αχαχχααχαχαχαχχαχαχααχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΕΝΑΡΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ!ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΜΕ ΑΓΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ Β'ΜΕΡΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλησπέρα, Δυστυχώς το παραπάνω άρθρο σας δεν το είχα διαβάσει και χαίρομαι που συμφωνούμε σε πολλά σημεία, ελπίζω να υλοποιηθούν κάποια από αυτά πριν φυσικά το 2039. Ως Δημοτικός Σύμβουλος θα τα προτείνω στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλησπέρα, Δυστυχώς δεν είχα διαβάσει το άρθρο σας και διαπιστώνω πως συμφωνούμε σε πολλά σημεία, ως Δημοτικός Σύμβουλος θα κάνω τις σχετικές προτάσεις μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.