Πληθώρα δημοσιευμάτων στον Γερμανικό Τύπο και σήμερα για τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα με επίκεντρο την οικονομία. Ξεχωρίζουν πάντως δυο άρθρα για τη Θεσσαλονίκη και τους πρόσφυγες, καθώς και για την ελληνική Εκκλησία.
«Ο Θεός δεν είναι πια τσιγκούνης» είναι ο τίτλος του εκτενέστατου άρθρου της ΖΕΙΤ, η οποία στον υπότιτλο σημειώνει «Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας είναι πολύ πλούσια αλλά δεν ήταν ποτέ προτεραιότητά της να βοηθάει τους φτωχούς. Τώρα μέσα στην κρίση οι ιερείς ανακαλύπτουν τη φιλευσπλαχνία τους».
Το εκτενές ρεπορτάζ του Μίχαελ Τούμαν ξεκινάει με την περιγραφή της μεγάλης προσέλευσης των πιστών στον ναό του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη για να προσκυνήσουν την εικόνα του Άξιον εστί που έχει έρθει από τον Άθω. «Η ορθόδοξη Εκκλησία έσωσε την Ελλάδα σε δύσκολες εποχές. Φρόντισε για την ελεύθερη συνείδηση των Ελλήνων κατά την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Συνέβαλε στη διαμόρφωση του εθνικού κράτους, παρόλες τις αντιστάσεις, από το 1821. Τι κάνει όμως σήμερα η ορθόδοξη Εκκλησία για να βγάλει τους Έλληνες από τη βαθύτερη κρίση, στην οποία έχουν περιέλθει από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο;» διερωτάται ο αρθρογράφος.
Γράφει επίσης «Η ορθόδοξη εκκλησία είναι πολύ πλούσια. Διαθέτει τεράστιες εκτάσεις σε όλη την Ελλάδα καθώς και ακίνητα στις καλύτερες περιοχές. Κανείς δεν ξέρει ακριβώς την αξία της περιουσίας της». Όσον αφορά για το πώς δείχνει την φιλευσπλαχνία της σήμερα αναφέρεται στο παράδειγμα του πατέρα Νικολάου από το χωριό Λιτή στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος όχι μόνο έχει φτιάξει ραδιοφωνικό σταθμό και κέντρο νεότητας αλλά έχει φτιάξει ειδικά τμήματα εκμάθησης αγιογραφίας, μουσικής, υπολογιστών, αλλά και μαθηματικών και ξένων γλωσσών. Μιας και όλα αυτά πλέον πολλές οικογένειες δεν μπορούν να τα πληρώσουν.
Η πολυπολιτισμική ΘεσσαλονίκηΗ ελβετική Neue Zürcher Zeitung αφιερώνει τρία δημοσιεύματα στην Ελλάδα. Στο τμήμα των Διεθνών δημοσιεύεται άρθρο με τον τίτλο «Πόκερ διαπραγματεύσεων στην Αθήνα» και επισημαίνει πως η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται ενόψει δύσκολων αποφάσεων και «μάχεται σε πολλά μέτωπα. Θα πρέπει να πείσει τους βουλευτές της να πειθαρχήσουν και ο χρόνος που διαθέτει εξαντλείται. Το παλιό κομματικό σύστημα αποσυντίθεται ολοένα και περισσότερο». Το δεύτερο δημοσίευμα είναι ένα ρεπορτάζ σχετικά με τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα και την άμεση ανάγκη που έχει η Ελλάδα από την ΕΚΤ.
Τέλος το τρίτο δημοσίευμα αφορά την ιστορία της Θεσσαλονίκης. Έχει τον τίτλο «Πρωτεύουσα των προσφύγων» και σημειώνει «Άβαροι ή Σλάβοι , Βυζαντινοί ή Ενετοί, Έλληνες ή Τούρκοι, Χριστιανοί ή Μουσουλμάνοι – Η Θεσσαλονίκη δεν υπήρξε ποτέ στην ιστορία της η πόλη του ενός μόνο πολιτισμού. Από τότε όμως που οι Έλληνες την κατέκτησαν στις 26 Οκτωβρίου του 1912 μετατράπηκε σε ένα φρούριο της ομογενοποίησης».
Η Ευρώπη χρωστά πολλά στους αρχαίους Έλληνες«Η Ελλάδα από χαμηλά» είναι ο τίτλος του σχολίου της Welt, η οποία κάνει μια σύγκριση ανάμεσα στην αρχαία Ελλάδα - την οποία πολλούς αιώνες αργότερα ανακάλυψαν και πάλι οι Γερμανοί και αγάπησαν – και τη σύγχρονη απογοητευτική εικόνα της με τους τόνους τα σκουπίδια στους δρόμους, τους ζητιάνους και τη γενικότερη ένδεια. Η εφημερίδα σημειώνει: «Πράγματι οι Ευρωπαίοι χρωστούν πολλά στους αρχαίους Έλληνες, όσον αφορά αυτό που έγινε η Ευρώπη πολιτιστικά. Χρωστούν την ιδέα του ατόμου, της δημοκρατίας και του θεάτρου. Αλλά ακόμα την σύλληψη της τραγωδίας, της τυραννίας, της δημαγωγίας, της κρίσης και της καταστροφής».
Deutsche Welle
Επιμέλεια: Μαρία Ρηγούτσου
Υπεύθυνος σύνταξης: Στέφανος Γεωργακόπουλος
«Ο Θεός δεν είναι πια τσιγκούνης» είναι ο τίτλος του εκτενέστατου άρθρου της ΖΕΙΤ, η οποία στον υπότιτλο σημειώνει «Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδας είναι πολύ πλούσια αλλά δεν ήταν ποτέ προτεραιότητά της να βοηθάει τους φτωχούς. Τώρα μέσα στην κρίση οι ιερείς ανακαλύπτουν τη φιλευσπλαχνία τους».
Το εκτενές ρεπορτάζ του Μίχαελ Τούμαν ξεκινάει με την περιγραφή της μεγάλης προσέλευσης των πιστών στον ναό του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη για να προσκυνήσουν την εικόνα του Άξιον εστί που έχει έρθει από τον Άθω. «Η ορθόδοξη Εκκλησία έσωσε την Ελλάδα σε δύσκολες εποχές. Φρόντισε για την ελεύθερη συνείδηση των Ελλήνων κατά την Οθωμανική Αυτοκρατορία. Συνέβαλε στη διαμόρφωση του εθνικού κράτους, παρόλες τις αντιστάσεις, από το 1821. Τι κάνει όμως σήμερα η ορθόδοξη Εκκλησία για να βγάλει τους Έλληνες από τη βαθύτερη κρίση, στην οποία έχουν περιέλθει από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο;» διερωτάται ο αρθρογράφος.
Γράφει επίσης «Η ορθόδοξη εκκλησία είναι πολύ πλούσια. Διαθέτει τεράστιες εκτάσεις σε όλη την Ελλάδα καθώς και ακίνητα στις καλύτερες περιοχές. Κανείς δεν ξέρει ακριβώς την αξία της περιουσίας της». Όσον αφορά για το πώς δείχνει την φιλευσπλαχνία της σήμερα αναφέρεται στο παράδειγμα του πατέρα Νικολάου από το χωριό Λιτή στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος όχι μόνο έχει φτιάξει ραδιοφωνικό σταθμό και κέντρο νεότητας αλλά έχει φτιάξει ειδικά τμήματα εκμάθησης αγιογραφίας, μουσικής, υπολογιστών, αλλά και μαθηματικών και ξένων γλωσσών. Μιας και όλα αυτά πλέον πολλές οικογένειες δεν μπορούν να τα πληρώσουν.
Η πολυπολιτισμική ΘεσσαλονίκηΗ ελβετική Neue Zürcher Zeitung αφιερώνει τρία δημοσιεύματα στην Ελλάδα. Στο τμήμα των Διεθνών δημοσιεύεται άρθρο με τον τίτλο «Πόκερ διαπραγματεύσεων στην Αθήνα» και επισημαίνει πως η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται ενόψει δύσκολων αποφάσεων και «μάχεται σε πολλά μέτωπα. Θα πρέπει να πείσει τους βουλευτές της να πειθαρχήσουν και ο χρόνος που διαθέτει εξαντλείται. Το παλιό κομματικό σύστημα αποσυντίθεται ολοένα και περισσότερο». Το δεύτερο δημοσίευμα είναι ένα ρεπορτάζ σχετικά με τις διαπραγματεύσεις με την τρόικα και την άμεση ανάγκη που έχει η Ελλάδα από την ΕΚΤ.
Τέλος το τρίτο δημοσίευμα αφορά την ιστορία της Θεσσαλονίκης. Έχει τον τίτλο «Πρωτεύουσα των προσφύγων» και σημειώνει «Άβαροι ή Σλάβοι , Βυζαντινοί ή Ενετοί, Έλληνες ή Τούρκοι, Χριστιανοί ή Μουσουλμάνοι – Η Θεσσαλονίκη δεν υπήρξε ποτέ στην ιστορία της η πόλη του ενός μόνο πολιτισμού. Από τότε όμως που οι Έλληνες την κατέκτησαν στις 26 Οκτωβρίου του 1912 μετατράπηκε σε ένα φρούριο της ομογενοποίησης».
Η Ευρώπη χρωστά πολλά στους αρχαίους Έλληνες«Η Ελλάδα από χαμηλά» είναι ο τίτλος του σχολίου της Welt, η οποία κάνει μια σύγκριση ανάμεσα στην αρχαία Ελλάδα - την οποία πολλούς αιώνες αργότερα ανακάλυψαν και πάλι οι Γερμανοί και αγάπησαν – και τη σύγχρονη απογοητευτική εικόνα της με τους τόνους τα σκουπίδια στους δρόμους, τους ζητιάνους και τη γενικότερη ένδεια. Η εφημερίδα σημειώνει: «Πράγματι οι Ευρωπαίοι χρωστούν πολλά στους αρχαίους Έλληνες, όσον αφορά αυτό που έγινε η Ευρώπη πολιτιστικά. Χρωστούν την ιδέα του ατόμου, της δημοκρατίας και του θεάτρου. Αλλά ακόμα την σύλληψη της τραγωδίας, της τυραννίας, της δημαγωγίας, της κρίσης και της καταστροφής».
Deutsche Welle
Επιμέλεια: Μαρία Ρηγούτσου
Υπεύθυνος σύνταξης: Στέφανος Γεωργακόπουλος
Οπως γράφει προς το τέλος "Η Ευρώπη λέει χρωστάει πολλά στους Αρχαίους Ελληνες" αλλά όπως φένεται στους σημερινούς Ελληνες γίνεται το αντίθετο,τους κλέβει ότι έχουν και δεν έχουν και τους στέλνει στον κάλαθο των αχρήστων.Θα το ανεχτούμε???
ΑπάντησηΔιαγραφή