Η ΕΣΕΕ εκπροσωπώντας το Ελληνικό Εμπόριο των 280.000 εμπορικών καταστημάτων που απέμειναν και εξακολουθούν να απασχολούν 693.000 αυτοαπασχολούμενους και μισθωτούς εργαζόμενους, δίνει απόλυτη προτεραιότητα στην επιβίωση και διατήρηση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της αγοράς. Με το σκεπτικό «Πάθαμε και Μάθαμε» και την οπτική ότι οι «χαμένοι» φόροι των 45 δις ευρώ θα ήταν λιγότεροι, εάν η φορολογία ήταν χαμηλότερη, θεωρούμε ότι χρειάζεται η άμεση προώθηση μέτρων φορολογικής ελάφρυνσης, με προτεραιότητα στους μικρομεσαίους. Κοστολογώντας, μάλιστα, τις προτάσεις μας για μείωση της φορολογίας, διαπιστώνουμε ότι η αναπλήρωση με ισοδύναμου αποτελέσματος δημοσιονομικά μέτρα, βρίσκεται στη λύση της χρονικής παράτασης μείωσης του ελλείμματος κατά δύο χρόνια.
Η νέα Κυβέρνηση οφείλει στη Σύνοδο Κορυφής να δείξει ότι είναι αξιόπιστη, να πείσει ότι η Ελλάδα χρειάζεται οπωσδήποτε αυτό το χρόνο για να εφαρμόσει το εθνικό σχέδιο δράσης και να πετύχει μια ανακωχή των διαδικασιών αυστηρών ελέγχων της Τρόικας για την αποταμίευση των εκκρεμών ποσών και των προγραμματισμένων δόσεων.
Ο "φορολογικός δεκάλογος" των μικρομεσαίων του εμπορίου συνοψίζεται στα εξής:
1) Διακανονισμός όλων των μέχρι σήμερα εκκρεμών φορολογικών, τελωνειακών και κοινωνικοασφαλιστικών οφειλών με ρύθμιση των οφειλομένων σε περισσότερες δόσεις, αλλά και θέσπιση φορολογικών κινήτρων σε συνεπείς φορολογικές συμπεριφορές.
2) Εξορθολογισμός κυρώσεων (πρόσθετων φόρων και προσαυξήσεων) και ισχύς αυτών και επί των 150.000 εκκρεμών υποθέσεων στα Διοικητικά Δικαστήρια με διεκδικήσεις 10 δις ευρώ, από τα οποία το Δημόσιο εισπράττει μόνο το 7% όσων έχουν επιδικαστεί. Δραστική μείωση των παραβόλων και της προβεβαίωσης του φόρου για την προσφυγή στα Διοικητικά Δικαστήρια και καθιέρωση ανεξάρτητου μηχανισμού διαιτητικής επίλυσης φορολογικών διαφορών.
3) Άμεση τροποποίηση των διατάξεων για την αναστολή εκτέλεσης πράξεων της Διοίκησης με δεσμεύσεις λογαριασμών όψεως, κατασχέσεις και πλειστηριασμούς σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
4) Αναθεώρηση των διατάξεων που προβλέπουν αυτόφωρη διαδικασία και ποινές φυλάκισης για μικροφειλέτες του δημοσίου. Οι ποινικές διώξεις και η εισπρακτική βία σε καμία περίπτωση δεν θα αυξήσουν τα δημόσια έσοδα και πρέπει να ανακληθούν.
5) Άμεση εφαρμογή ηλεκτρονικού πόθεν έσχες, με καταγραφή κινητής και ακίνητης περιουσίας (ν.3842/2010). Ηλεκτρονική διασταύρωση αγορών και πωλήσεων των επιχειρήσεων και κατάργηση του ΚΒΣ. Απόδοση του ΦΠΑ στον πραγματικό χρόνο της εμπορικής συναλλαγής και κατάργηση του ρόλου του φοροεισπράκτορα από κάθε ελεύθερο επαγγελματία.
6) Μείωση των συντελεστών Φ.Π.Α. με άμεση εφαρμογή ενιαίου συντελεστή 19% και ταυτόχρονη διατήρηση ενός χαμηλού συντελεστή Φ.Π.Α. 9% για τα είδη πρώτης ανάγκης και όλα τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τον τουρισμό, συμπεριλαμβανομένης και της εστίασης (άμεσα λόγω τουριστικής περιόδου).
Συμψηφισμός επιστροφής ΦΠΑ σε εξαγωγικές και άλλες επιχειρήσεις και θέσπιση χρεωπιστωτικής καρτέλας της κάθε επιχείρησης με το Δημόσιο για την άμεση εκταμίευση του υπολοίπου των 6,5 δις που έχει βεβαιωθεί ως υποχρεώσεις του Δημοσίου έναντι των επιχειρήσεων.
7) Αναφορικά με τον τρόπο φορολογίας εισοδήματος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, με όποια εταιρική μορφή κι αν αυτές ασκούνται, είτε ως προσωπική εταιρεία (Ο.Ε., Ε.Ε. κλπ.), είτε ως κεφαλαιουχική (Α.Ε., Ε.Π.Ε., κ.λπ.), προτείνουμε για τους συνεπείς, φόρο με συντελεστή 15% επί των κερδών.
Για τα διανεμόμενα στους εταίρους ή μετόχους κέρδη να υπάρχει φορολογία μερισμάτων με συντελεστή 15% και εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης, αλλά να δοθούν μεγαλύτερα φορολογικά κίνητρα για τα αδιανέμητα κέρδη που επενδύονται στην επιχείρηση, ανεξαρτήτως κατηγορίας βιβλίων.
8) Άμεση ρύθμιση για φορολογία της ακίνητης περιουσίας, με το Φ.Α.Π., με αφορολόγητο όριο στα 400.000 ευρώ ανά φυσικό πρόσωπο, με απαλλαγή φόρου για όσα ακίνητα είναι ανεκμετάλλευτα και για όσο χρονικό διάστημα, αυτά δεν αποφέρουν έσοδα.
9) Ενοποίηση των πολλών και διαφόρων αναδρομικών φόρων επί της ακίνητης περιουσίας φυσικών και νομικών προσώπων και την πλήρη κατάργηση του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα επαγγελματικά ακίνητα.
10) Τέλος, προτείνουμε μια περίοδο "παγώματος" έξι μηνών, δηλαδή μέχρι τέλος του χρόνου και φυσικά όχι χαρίσματος, όλων των ληξιπρόθεσμων φορολογικών υποχρεώσεων των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων για να συνέλθει η αγορά και να μπορέσουμε να ξανασταθούμε στα πόδια μας. Ουσιαστικά ζητάμε να μας επιστραφεί ο χρόνος της παρατεταμένης ακυβερνησίας κατά την διάρκεια της οποίας η αγορά στην κυριολεξία ισοπεδώθηκε.
ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Στην ΕΣΕΕ δεν ξεχάσαμε ούτε στιγμή την παρουσία της Τρόικας, η οποία ευτυχώς ανέβαλε την επίσκεψή της για τις 2 Ιουλίου δίνοντάς μας περιθώριο μιας επιπλέον εβδομάδας να προετοιμαστούμε όσο καλύτερα και να οπλιστούμε με λογιστικά επιχειρήματα, αφού αυτός είναι ο μόνος τρόπος που καταλαβαίνουν.
Στόχος μας είναι να θεωρήσουμε ότι ξεκινάμε πλέον από το "σημείο μηδέν" και να πείσουμε τους εταίρους μας ότι εάν δεν σταματήσει η περαιτέρω βύθιση της ελληνικής οικονομίας, τότε δεν θα πάψουν ποτέ οι πιέσεις σε όλη την Ευρώπη.
Είναι γεγονός ότι μετά από δύο χρόνια όχι μόνο δεν βρισκόμαστε σε καλύτερη θέση, αλλά σίγουρα έχουμε περιέλθει στην χειρότερη οικονομική κατάσταση. Παρατηρούμε, όμως, και πρέπει να εκμεταλλευτούμε το γεγονός ότι υπάρχει μια αλλαγή στάσης των δανειστών απέναντί μας. Παρά τις σημαντικές για την ΕΕ εκκρεμότητες υλοποίησης δεσμεύσεων από τον περασμένο Φεβρουάριο φαίνεται να ανοίγονται παράθυρα ως προς τα φορολογικά και τα εργασιακά, τα οποία πλέον μπορούμε να διαχειριστούμε έξυπνα με νέο σχέδιο και υπό νέους όρους, τηρώντας όμως τις δεσμεύσεις μας για περικοπές Δημοσίων δαπανών και για τις ιδιωτικοποιήσεις.
Η ΕΣΕΕ γνωρίζει πολύ καλά ότι πολλές από τις προτάσεις μας έχουν κόστος, όμως αυτό το κόστος είναι κατά πολύ μικρότερο από το κόστος και τις επιπτώσεις στην οικονομία από την αύξηση των λουκέτων και της ανεργίας και αυτό πρέπει να αποδείξει με στοιχεία το οικονομικό επιτελείο στην Τρόικα.
Άλλωστε η υιοθέτηση αρχών σαφήνειας, απλούστευσης, διαφάνειας, αποτελεσματικότητας και διαχρονικότητας στο φορολογικό σύστημα που αναζητούμε απαιτούν το χρονικό διάστημα των έξι μηνών για να εφαρμοστούν.
Στο πλαίσιο αυτό, έχουν αποσταλεί στο ΥΠΟΙΚ τεκμηριωμένες και κοστολογημένες προτάσεις με πίνακες και υποδείγματα από την πραγματική οικονομία, ώστε να αποκατασταθούν οι λεπτές φορολογικές ισορροπίες.
Η φοροδιαφυγή, η φοροαποφυγή και όποια άλλη συναλλαγή σε βάρος του Δημοσίου, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αναντιστοιχία εισοδήματος και έμμεσων φόρων, αλλά και την έλλειψη ενός δίκαιου, απλού και έντιμου φορολογικού νόμου.
Όσο και εάν ακούγεται παράδοξο οι μειώσεις άμεσων και έμμεσων φόρων θα αυξήσουν τα Δημόσια έσοδα, αλλιώς τα φετινά εκκαθαριστικά και κάθε φορολογικό ραβασάκι, θα καταλήξουν στο συρτάρι των απλήρωτων λογαριασμών.
Εάν δεν βελτιωθούν τα μεγέθη της οικονομίας, εάν δεν αυξηθούν τα έσοδα, εάν δεν βελτιωθεί η κίνηση στην αγορά, είναι μάταιο να περιμένει κανείς φορολογικά έσοδα, από ανύπαρκτη φορολογητέα ύλη.
Στόχος μας είναι να τους πείσουμε τεκμηριωμένα, κοστολογημένα, με υποδείγματα και στοιχεία ότι τόσο εκείνοι με την λογιστική επιμονή τους, όσο και εμείς με την φοβική στάση μας δημιουργήσαμε ένα οικονομικό "μόρφωμα" το οποίο πρέπει να μεταμορφωθεί το συντομότερο.
Η ΕΣΕΕ ως κοινωνικός εταίρος θα στηρίξει όσους μας στηρίξουν και θα συζητήσει με όσους μας ακούν, θα συνεχίσει τον ενωτικό της ρόλο, όπως ξέρει πολύ καλά να κάνει και να γεφυρώνει ετερόκλητες απόψεις και διαφορετικές θέσεις, εντός και εκτός Ελλάδος.
Η νέα Κυβέρνηση οφείλει στη Σύνοδο Κορυφής να δείξει ότι είναι αξιόπιστη, να πείσει ότι η Ελλάδα χρειάζεται οπωσδήποτε αυτό το χρόνο για να εφαρμόσει το εθνικό σχέδιο δράσης και να πετύχει μια ανακωχή των διαδικασιών αυστηρών ελέγχων της Τρόικας για την αποταμίευση των εκκρεμών ποσών και των προγραμματισμένων δόσεων.
Ο "φορολογικός δεκάλογος" των μικρομεσαίων του εμπορίου συνοψίζεται στα εξής:
1) Διακανονισμός όλων των μέχρι σήμερα εκκρεμών φορολογικών, τελωνειακών και κοινωνικοασφαλιστικών οφειλών με ρύθμιση των οφειλομένων σε περισσότερες δόσεις, αλλά και θέσπιση φορολογικών κινήτρων σε συνεπείς φορολογικές συμπεριφορές.
2) Εξορθολογισμός κυρώσεων (πρόσθετων φόρων και προσαυξήσεων) και ισχύς αυτών και επί των 150.000 εκκρεμών υποθέσεων στα Διοικητικά Δικαστήρια με διεκδικήσεις 10 δις ευρώ, από τα οποία το Δημόσιο εισπράττει μόνο το 7% όσων έχουν επιδικαστεί. Δραστική μείωση των παραβόλων και της προβεβαίωσης του φόρου για την προσφυγή στα Διοικητικά Δικαστήρια και καθιέρωση ανεξάρτητου μηχανισμού διαιτητικής επίλυσης φορολογικών διαφορών.
3) Άμεση τροποποίηση των διατάξεων για την αναστολή εκτέλεσης πράξεων της Διοίκησης με δεσμεύσεις λογαριασμών όψεως, κατασχέσεις και πλειστηριασμούς σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
4) Αναθεώρηση των διατάξεων που προβλέπουν αυτόφωρη διαδικασία και ποινές φυλάκισης για μικροφειλέτες του δημοσίου. Οι ποινικές διώξεις και η εισπρακτική βία σε καμία περίπτωση δεν θα αυξήσουν τα δημόσια έσοδα και πρέπει να ανακληθούν.
5) Άμεση εφαρμογή ηλεκτρονικού πόθεν έσχες, με καταγραφή κινητής και ακίνητης περιουσίας (ν.3842/2010). Ηλεκτρονική διασταύρωση αγορών και πωλήσεων των επιχειρήσεων και κατάργηση του ΚΒΣ. Απόδοση του ΦΠΑ στον πραγματικό χρόνο της εμπορικής συναλλαγής και κατάργηση του ρόλου του φοροεισπράκτορα από κάθε ελεύθερο επαγγελματία.
6) Μείωση των συντελεστών Φ.Π.Α. με άμεση εφαρμογή ενιαίου συντελεστή 19% και ταυτόχρονη διατήρηση ενός χαμηλού συντελεστή Φ.Π.Α. 9% για τα είδη πρώτης ανάγκης και όλα τα επαγγέλματα που σχετίζονται με τον τουρισμό, συμπεριλαμβανομένης και της εστίασης (άμεσα λόγω τουριστικής περιόδου).
Συμψηφισμός επιστροφής ΦΠΑ σε εξαγωγικές και άλλες επιχειρήσεις και θέσπιση χρεωπιστωτικής καρτέλας της κάθε επιχείρησης με το Δημόσιο για την άμεση εκταμίευση του υπολοίπου των 6,5 δις που έχει βεβαιωθεί ως υποχρεώσεις του Δημοσίου έναντι των επιχειρήσεων.
7) Αναφορικά με τον τρόπο φορολογίας εισοδήματος των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, με όποια εταιρική μορφή κι αν αυτές ασκούνται, είτε ως προσωπική εταιρεία (Ο.Ε., Ε.Ε. κλπ.), είτε ως κεφαλαιουχική (Α.Ε., Ε.Π.Ε., κ.λπ.), προτείνουμε για τους συνεπείς, φόρο με συντελεστή 15% επί των κερδών.
Για τα διανεμόμενα στους εταίρους ή μετόχους κέρδη να υπάρχει φορολογία μερισμάτων με συντελεστή 15% και εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης, αλλά να δοθούν μεγαλύτερα φορολογικά κίνητρα για τα αδιανέμητα κέρδη που επενδύονται στην επιχείρηση, ανεξαρτήτως κατηγορίας βιβλίων.
8) Άμεση ρύθμιση για φορολογία της ακίνητης περιουσίας, με το Φ.Α.Π., με αφορολόγητο όριο στα 400.000 ευρώ ανά φυσικό πρόσωπο, με απαλλαγή φόρου για όσα ακίνητα είναι ανεκμετάλλευτα και για όσο χρονικό διάστημα, αυτά δεν αποφέρουν έσοδα.
9) Ενοποίηση των πολλών και διαφόρων αναδρομικών φόρων επί της ακίνητης περιουσίας φυσικών και νομικών προσώπων και την πλήρη κατάργηση του Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα επαγγελματικά ακίνητα.
10) Τέλος, προτείνουμε μια περίοδο "παγώματος" έξι μηνών, δηλαδή μέχρι τέλος του χρόνου και φυσικά όχι χαρίσματος, όλων των ληξιπρόθεσμων φορολογικών υποχρεώσεων των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων για να συνέλθει η αγορά και να μπορέσουμε να ξανασταθούμε στα πόδια μας. Ουσιαστικά ζητάμε να μας επιστραφεί ο χρόνος της παρατεταμένης ακυβερνησίας κατά την διάρκεια της οποίας η αγορά στην κυριολεξία ισοπεδώθηκε.
ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Στην ΕΣΕΕ δεν ξεχάσαμε ούτε στιγμή την παρουσία της Τρόικας, η οποία ευτυχώς ανέβαλε την επίσκεψή της για τις 2 Ιουλίου δίνοντάς μας περιθώριο μιας επιπλέον εβδομάδας να προετοιμαστούμε όσο καλύτερα και να οπλιστούμε με λογιστικά επιχειρήματα, αφού αυτός είναι ο μόνος τρόπος που καταλαβαίνουν.
Στόχος μας είναι να θεωρήσουμε ότι ξεκινάμε πλέον από το "σημείο μηδέν" και να πείσουμε τους εταίρους μας ότι εάν δεν σταματήσει η περαιτέρω βύθιση της ελληνικής οικονομίας, τότε δεν θα πάψουν ποτέ οι πιέσεις σε όλη την Ευρώπη.
Είναι γεγονός ότι μετά από δύο χρόνια όχι μόνο δεν βρισκόμαστε σε καλύτερη θέση, αλλά σίγουρα έχουμε περιέλθει στην χειρότερη οικονομική κατάσταση. Παρατηρούμε, όμως, και πρέπει να εκμεταλλευτούμε το γεγονός ότι υπάρχει μια αλλαγή στάσης των δανειστών απέναντί μας. Παρά τις σημαντικές για την ΕΕ εκκρεμότητες υλοποίησης δεσμεύσεων από τον περασμένο Φεβρουάριο φαίνεται να ανοίγονται παράθυρα ως προς τα φορολογικά και τα εργασιακά, τα οποία πλέον μπορούμε να διαχειριστούμε έξυπνα με νέο σχέδιο και υπό νέους όρους, τηρώντας όμως τις δεσμεύσεις μας για περικοπές Δημοσίων δαπανών και για τις ιδιωτικοποιήσεις.
Η ΕΣΕΕ γνωρίζει πολύ καλά ότι πολλές από τις προτάσεις μας έχουν κόστος, όμως αυτό το κόστος είναι κατά πολύ μικρότερο από το κόστος και τις επιπτώσεις στην οικονομία από την αύξηση των λουκέτων και της ανεργίας και αυτό πρέπει να αποδείξει με στοιχεία το οικονομικό επιτελείο στην Τρόικα.
Άλλωστε η υιοθέτηση αρχών σαφήνειας, απλούστευσης, διαφάνειας, αποτελεσματικότητας και διαχρονικότητας στο φορολογικό σύστημα που αναζητούμε απαιτούν το χρονικό διάστημα των έξι μηνών για να εφαρμοστούν.
Στο πλαίσιο αυτό, έχουν αποσταλεί στο ΥΠΟΙΚ τεκμηριωμένες και κοστολογημένες προτάσεις με πίνακες και υποδείγματα από την πραγματική οικονομία, ώστε να αποκατασταθούν οι λεπτές φορολογικές ισορροπίες.
Η φοροδιαφυγή, η φοροαποφυγή και όποια άλλη συναλλαγή σε βάρος του Δημοσίου, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αναντιστοιχία εισοδήματος και έμμεσων φόρων, αλλά και την έλλειψη ενός δίκαιου, απλού και έντιμου φορολογικού νόμου.
Όσο και εάν ακούγεται παράδοξο οι μειώσεις άμεσων και έμμεσων φόρων θα αυξήσουν τα Δημόσια έσοδα, αλλιώς τα φετινά εκκαθαριστικά και κάθε φορολογικό ραβασάκι, θα καταλήξουν στο συρτάρι των απλήρωτων λογαριασμών.
Εάν δεν βελτιωθούν τα μεγέθη της οικονομίας, εάν δεν αυξηθούν τα έσοδα, εάν δεν βελτιωθεί η κίνηση στην αγορά, είναι μάταιο να περιμένει κανείς φορολογικά έσοδα, από ανύπαρκτη φορολογητέα ύλη.
Στόχος μας είναι να τους πείσουμε τεκμηριωμένα, κοστολογημένα, με υποδείγματα και στοιχεία ότι τόσο εκείνοι με την λογιστική επιμονή τους, όσο και εμείς με την φοβική στάση μας δημιουργήσαμε ένα οικονομικό "μόρφωμα" το οποίο πρέπει να μεταμορφωθεί το συντομότερο.
Η ΕΣΕΕ ως κοινωνικός εταίρος θα στηρίξει όσους μας στηρίξουν και θα συζητήσει με όσους μας ακούν, θα συνεχίσει τον ενωτικό της ρόλο, όπως ξέρει πολύ καλά να κάνει και να γεφυρώνει ετερόκλητες απόψεις και διαφορετικές θέσεις, εντός και εκτός Ελλάδος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.