Act Business Center

Act Business Center

Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Αιτήσεις για προώθηση προϊόντων ομάδων παραγωγών ως 30 Απριλίου

Το μέγιστο ποσό επιλέξιμου
προϋπολογισμού,
ανά δικαιούχο ομάδα παραγωγών,
ανέρχεται σε 100.000 ευρώ.
Από την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 30 Απριλίου θα γίνεται η κατάθεση των φακέλων από Ομάδες Παραγωγών για την ένταξη τους στο Μέτρο 133 «Δραστηριότητες ενημέρωσης και προώθησης», σύμφωνα με την πρόσκληση που δημοσίευσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Το μέτρο αποσκοπεί στην παροχή στήριξης σε ομάδες παραγωγών που παράγουν προϊόντα ποιότητας, με στόχο τόσο την ενημέρωση των καταναλωτών σε ότι αφορά την διαθεσιμότητα και τις προδιαγραφές των προϊόντων αυτών, όσο και την προώθησή τους.
Το Μέτρο 133 συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΓΤΑΑ) και το ελληνικό δημόσιο από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Το σύνολο της Δημόσιας Δαπάνης για την παρούσα Πρόσκληση, ανέρχεται σε 4.000.000 ευρώ.
Δικαίωμα συμμετοχής στο Μέτρο έχουν Ομάδες Παραγωγών γεωργικών προϊόντων, οποιασδήποτε νομικής μορφής, που απαρτίζονται αποκλειστικά από δικαιούχου του Μέτρου 132 του ΠΑΑ «Συμμετοχή γεωργών σε συστήματα για την ποιότητα τροφίμων». Επαγγελματίες ή/και διεπαγγελματικές οργανώσεις που αντιπροσωπεύουν έναν ή περισσότερους τομείς, δεν μπορούν αν χαρακτηριστούν ως ομάδες παραγωγών.
Για τη συμμετοχή στο Μέτρο προβλέπεται και ιδιωτική συμμετοχή, η οποία ανέρχεται στο 30% του επιλέξιμου προϋπολογισμού κάθε επιχειρηματικού σχεδίου. Το μέγιστο ποσό επιλέξιμου προϋπολογισμού, ανά δικαιούχο ομάδα παραγωγών, ανέρχεται σε 100.000 ευρώ και η αντίστοιχη Δημόσια Δαπάνη σε 70.000 ευρώ.
Σκοπός και στόχοι του Μέτρου 133
Σύμφωνα με την πρόσκληση σκοπός του Μέτρου είναι η παροχή στήριξης σε ομάδες παραγωγών που παράγουν προϊόντα ποιότητας, προοριζόμενα για ανθρώπινη κατανάλωση. Στόχοι του Μέτρου είναι:
α) η ενημέρωση των καταναλωτών σε ό,τι αφορά τη διαθεσιμότητα και τις προδιαγραφές των προϊόντων, έτσι ώστε να είναι αναγνωρίσιμα και οι καταναλωτές να αντιληφθούν τις ιδιαίτερες απαιτήσεις για την πιστοποίηση, την εγγύηση ποιότητας που αυτή παρέχει και τελικά το όφελος από την κατανάλωση αυτών των προϊόντων και να τα προτιμήσουν.
β) η προώθηση των προϊόντων αυτών. Οι έμποροι αναγνωρίζουν ότι μπορούν να διαχειρίζονται αυτά τα προϊόντα με μεγαλύτερη ασφάλεια.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, πρόκειται να ενισχυθούν ομάδες παραγωγών που παράγουν προϊόντα στο πλαίσιο συστημάτων ποιότητας, τα οποία προορίζονται για ανθρώπινη κατανάλωση.
Το Μέτρο 133 «Ενημέρωση – προώθηση των προϊόντων στο πλαίσιο συστημάτων για την ποιότητα των τροφίμων» συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΓΤΑΑ) και το Ελληνικό Δημόσιο. Εφαρμόζεται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων – Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής ΠΑΑ Ανταγωνιστικότητα – Μονάδα Β2 (ΕΥΕ ΠΑΑ – Β2) σε ολόκληρη τη χώρα.
Δικαιούχοι1. Δικαιούχοι του Μέτρου είναι ομάδες παραγωγών γεωργικών προϊόντων. Ως ομάδα παραγωγών νοείται μια οργάνωση οποιασδήποτε νομικής (φορολογικής) μορφής, τα μέλη της οποίας είναι δικαιούχοι του Μέτρου 132 του ΠΑΑ «Συμμετοχή γεωργών σε συστήματα για την ποιότητα τροφίμων». Όλα τα μέλη της ομάδας παραγωγών συμμετέχουν στο ίδιο εκ των συστημάτων ποιότητας του άρθρου 2 της παρούσας και παράγουν το ίδιο (ένα συγκεκριμένο) εκ των επιλέξιμων προϊόντων του Παραρτήματος I της παρούσας, για τα οποία εντάχθηκαν στο Μέτρο 132 του ΠΑΑ (εφεξής δικαιούχος). Κάθε επιλέξιμη ομάδα παραγωγών θα πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον πέντε (5) μέλη.
2. Επαγγελματικές ή/και διεπαγγελματικές οργανώσεις, που αντιπροσωπεύουν έναν ή περισσότερους τομείς, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως ομάδες παραγωγών.
Επιλέξιμες δράσεις1. Οι επιλέξιμες δράσεις αφορούν ενημέρωση, προώθηση και διαφήμιση του συγκεκριμένου προϊόντος στην εσωτερική αγορά, και περιλαμβάνονται σε επιχειρησιακό σχέδιο δράσης μέγιστης διάρκειας τριών ετών.
2. Αναλυτικότερα, κρίνονται επιλέξιμες οι κάτωθι ενέργειες και οι αντίστοιχες δαπάνες τους:
2.1. Μελέτη επιχειρησιακού σχεδίου δράσης.
2.2. Δημοσιοποίηση επιχειρησιακού σχεδίου δράσης (δικτύωση, ενημέρωση ενδιαφερομένων, ανεύρεση συνεργατών).
2.3. Έρευνα αγοράς για αγορές – στόχους.
2.4. Σχεδιασμός, εκτύπωση και διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων και αφισών, για το συγκεκριμένο προϊόν, όπου θα περιγράφονται τα ειδικά χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματα του προϊόντος, ιδίως σε ό,τι αφορά την ποιότητα και τις μεθόδους παραγωγής, την καλή διαβίωση των ζώων και την προστασία του περιβάλλοντος. Θα εκλαϊκεύονται οι τεχνικές και επιστημονικές γνώσεις, τις οποίες θα πρέπει να γνωρίζει ο καταναλωτής για το προϊόν, και θα περιλαμβάνονται οδηγίες − συνταγές χρήσης γι’ αυτό
2.5. Διαφημιστικές καταχωρήσεις στα ΜΜΕ, δημιουργία ιστοσελίδων και ενημερωτικών ταινιών (video, cd, dvd), για το συγκεκριμένο προϊόν.
2.6. Διοργάνωση – συμμετοχή σε συνέδρια και εκθέσεις προϊόντων ποιότητας, καθώς και συμμετοχή σε εμποροπανηγύρεις, στην εσωτερική αγορά.
2.7. Οργάνωση επισκέψεων μαθητών, σπουδαστών, ομάδων καταναλωτών κλπ. στις μονάδες παραγωγής των μελών της ομάδας παραγωγών.
2.8. Δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων (με ΜΜΕ, δημοσιογράφους, διατροφολόγους).
2.9. Παράλληλες εκδηλώσεις (γευσιγνωσίες, προβολές μικρής διάρκειας μέσω καταστημάτων, οργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων κλπ.).
3. Περαιτέρω εξειδίκευση θα υπάρξει στην απόφαση λεπτομερειών εφαρμογής της παρούσας.
Ύψος ενίσχυσηςα) Η Δημόσια Δαπάνη, που χορηγείται ως ενίσχυση στους δικαιούχους, ανέρχεται στο 70% του συνόλου των επιλέξιμων δαπανών και η συμμετοχή των δικαιούχων στο 30%. Ο Φ.Π.Α. δεν θεωρείται επιλέξιμη δαπάνη.
β) Το μέγιστο ποσό επιλέξιμου προϋπολογισμού, ανά δικαιούχο ομάδα παραγωγών, ανέρχεται σε 100.000 € και η αντίστοιχη Δημόσια Δαπάνη σε 70.000 €. Συναρτάται δε από τον αριθμό των μελών που την απαρτίζουν και από την κατεύθυνση παραγωγής τους ως εξής:
Ομάδες με προωθούμενο προϊόν ποιότητας πιστοποιημένο κατά το πρότυπο Agro 3, εξαιρούνται του παραπάνω κανόνα και μπορούν να λάβουν έως το μέγιστο της ενίσχυσης (70.000 € για προϋπολογισμό σχεδίου 100.000 ευρώ), τηρουμένων πάντα των άλλων προϋποθέσεων σύστασης ομάδας.
Τονίζεται ότι σύμφωνα με το κριτήριο επιλεξιμότητας (iv) του σημείου 5.3 παραπάνω, οι δαπάνες για τις μελέτες και τη δημοσιοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου δράσης δεν υπερβαίνουν σε καμία περίπτωση το 20% του συνολικού κόστους των δράσεων (αθροιστικά).
γ) Μειώσεις στο αιτούμενο ποσό ενίσχυσης μπορεί να επέλθουν, ως συνέπεια των ευρημάτων των διοικητικών και επιτόπιων ελέγχων που θα πραγματοποιηθούν και των αντιστοίχων κυρώσεων που θα επιβληθούν, σύμφωνα με το σημείο 9 της Πρόσκλησης.
δ) Δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν νωρίτερα της ημερομηνίας ένταξης στο Μέτρο δεν θεωρούνται επιλέξιμες και δεν υπολογίζονται για ενίσχυση. Εξαίρεση αποτελούν οι δαπάνες για μελέτη του επιχειρησιακού σχεδίου δράσης, δημοσιοποίησή του και μελέτη έρευνας αγοράς (ενέργειες (i), (ii) και (iii) του σημείου 5.2(α) της Πρόσκλησης). Οι δαπάνες αυτές κρίνονται επιλέξιμες υπό την προϋπόθεση της έγκρισης της αίτησης ενίσχυσης και εφόσον έχουν πραγματοποιηθεί μετά την ημερομηνία του εγγράφου κοινοποίησης των Αποφάσεων Έγκρισης Πράξης, από το Φορέα Εφαρμογής του Μέτρου 132 του ΠΑΑ στους δικαιούχους του Μέτρου 132.
ε) Η στήριξη παρέχεται στους δικαιούχους για μέγιστο χρονικό διάστημα τριών (3) ετών.
Βρείτε εδώ τα σχετικά έγγραφα:
Πρόσκληση ενδιαφέροντος για την προώθηση προϊόντων.pdf
Περιγραφή Μέτρου 133.doc
Αίτηση ενίσχυσης για την προώθηση αγροτικών προϊόντων.doc

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.