Το πολυνομοσχέδιο το ψήφισαν αλλά τίθεται θέμα συνταγματικότητας με διάταξή του! Και, μάλιστα, με βάση γνωμοδότηση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής. Συγκεκριμένα το πολυνομοσχέδιο αναφέρεται στην επιβολή πρόσθετου φόρου με συντελεστή 10%, που θα πρέπει να καταβάλουν οι φορολογούμενοι όταν οι αποδείξεις δαπανών που προσκομίζουν υπολείπονται σε αξία το 25% του εισοδήματός τους.
Η έκθεση, όμως, της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής αναφέρει: "Σύμφωνα προς το άρθρο 78 παρ. 1 του Συντάγματος, αντικείμενο του φόρου μπορεί να είναι το εισόδημα, η περιουσία ή οι δαπάνες και οι συναλλαγές του φορολογουμένου. Εν προκειμένω, ο επιβαλλόμενος φόρος ενδεχομένως δεν βρίσκεται σε αρμονία με την ανωτέρω διάταξη, δεδομένου ότι δεν φαίνεται να επιβάλλεται επί του εισοδήματος, της δαπάνης ή της περιουσίας, αλλά επί της μη διενέργειας δαπάνης, η οποία δεν μπορεί, κατά τα ανωτέρω, να αποτελεί αντικείμενο φόρου".
Και δεν είναι μονάχα αυτό! Η ίδια Υπηρεσία εκφράζει στην έκθεσή της και προβληματισμό για το αφορολόγητο όριο. Λέει συγκεκριμένα: " Το κατώφλι κινδύνου φτώχειας ανέρχεται στο ποσό των 6.897 ευρώ ετησίως ανά άτομο και 14.484 ευρώ ετησίως για ζευγάρι με δύο ανήλικα παιδιά (με βάση μέσο ετήσιο ατομικό ισοδύναμο εισόδημα το ποσό των 13.504,88 ευρώ και μέσο ετήσιο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το ποσό των 23.394,73 ευρώ). Ενόψει των ανωτέρω, δημιουργείται προβληματισμός για το κατά πόσο η θέσπιση αφορολόγητου ποσού εισοδήματος το οποίο ενδεχομένως είναι χαμηλότερο από το ελάχιστο όριο διαβίωσης του φορολογουμένου, είναι συμβατή με την αρχή της φορολόγησης με βάση τη φοροδοτική ικανότητα, τον σεβασμό της αξίας του ανθρώπου και την υποχρέωση προστασίας της οικογένειας και της παιδικής ηλικίας".
Μπίνγκο!
Η έκθεση, όμως, της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής αναφέρει: "Σύμφωνα προς το άρθρο 78 παρ. 1 του Συντάγματος, αντικείμενο του φόρου μπορεί να είναι το εισόδημα, η περιουσία ή οι δαπάνες και οι συναλλαγές του φορολογουμένου. Εν προκειμένω, ο επιβαλλόμενος φόρος ενδεχομένως δεν βρίσκεται σε αρμονία με την ανωτέρω διάταξη, δεδομένου ότι δεν φαίνεται να επιβάλλεται επί του εισοδήματος, της δαπάνης ή της περιουσίας, αλλά επί της μη διενέργειας δαπάνης, η οποία δεν μπορεί, κατά τα ανωτέρω, να αποτελεί αντικείμενο φόρου".
Και δεν είναι μονάχα αυτό! Η ίδια Υπηρεσία εκφράζει στην έκθεσή της και προβληματισμό για το αφορολόγητο όριο. Λέει συγκεκριμένα: " Το κατώφλι κινδύνου φτώχειας ανέρχεται στο ποσό των 6.897 ευρώ ετησίως ανά άτομο και 14.484 ευρώ ετησίως για ζευγάρι με δύο ανήλικα παιδιά (με βάση μέσο ετήσιο ατομικό ισοδύναμο εισόδημα το ποσό των 13.504,88 ευρώ και μέσο ετήσιο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το ποσό των 23.394,73 ευρώ). Ενόψει των ανωτέρω, δημιουργείται προβληματισμός για το κατά πόσο η θέσπιση αφορολόγητου ποσού εισοδήματος το οποίο ενδεχομένως είναι χαμηλότερο από το ελάχιστο όριο διαβίωσης του φορολογουμένου, είναι συμβατή με την αρχή της φορολόγησης με βάση τη φοροδοτική ικανότητα, τον σεβασμό της αξίας του ανθρώπου και την υποχρέωση προστασίας της οικογένειας και της παιδικής ηλικίας".
Μπίνγκο!
ΑΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή