Act Business Center

Act Business Center

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011

Η Ευφροσύνη Ζαμπέλη για τη θέση του «Συμπαραστάτη του Δημότη»


Έχοντας θέσει υποψηφιότητα για τη θέση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Κιλκίς, σας παραθέτω τις εξής προτάσεις για την αποτελεσματική λειτουργία του:
Η θεσμοθέτηση του θεσμού του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης  με το άρθρο 77 του Ν. 3852/2010 («Καλλικράτης») προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις αρχικώς ευμενείς, δεδομένου ότι ο συμπαραστάτης του δημότη καλείται να τεθεί αρωγός του δημότη και της επιχείρησης με σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη, την καταπολέμηση της κακοδιοίκησης και την τήρηση της νομιμότητας.
Σε δεύτερη φάση πολλοί ήταν εκείνοι οι οποίοι προβληματίστηκαν για το αν και το πώς  ο θεσμός αυτός θα επιτελέσει το σκοπό του ή θα παραμείνει απλώς, όπως πολλοί άλλοι θεσμοί, κενός περιεχομένου και ουσιαστικού αποτελέσματος ή τέλος αν θα αποτελέσει τη «βολική τακτοποίηση» του επιλεγέντος συμπαραστάτη.
Οι παραπάνω προβληματισμοί αποτέλεσαν το έναυσμα για την παρούσα επιστολή, η οποία θεωρώ ότι είναι μία ολοκληρωμένη πρόταση για να λειτουργήσει ο θεσμός με αμεροληψία, αντικειμενικότητα, ανεξαρτησία τηρώντας την αρχή της διαφάνειας της ίσης μεταχείρισης και της ταχείας επίλυσης των διαφορών.
Αποστολή του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης είναι η διαμεσολάβηση μεταξύ των πολιτών και των υπηρεσιών του δήμου και των νομικών προσώπων αυτού με σκοπό την προστασία των δικαιωμάτων του πολίτη την καταπολέμηση της κακοδιοίκησης και την τήρηση της νομιμότητας. Διαμεσολαβεί σημαίνει ότι προσπαθεί να βρει μια λύση στο πρόβλημα του πολίτη, από τη στιγμή που μετά από έρευνα διαπιστώσει ότι το πρόβλημα του πολίτη είναι βάσιμο. Η διαμεσολάβηση αυτή θα έχει το εξής αποτέλεσμα: αφενός να γλυτώσει πρώτα απ’ όλα τον πολίτη από τον κόπο, τα έξοδα και την χρονοβόρα διαδικασία της προσφυγής στα δικαστήρια και αφετέρου να απαλλάξει από τον αντίστοιχο φόρτο τη διοίκηση.
Τα στάδια της διαμεσολάβησης που προτείνονται είναι τα εξής: καταγγελία, διαμεσολάβηση στην καταγγελόμενη δημοτική υπηρεσία και σύνταξη πρακτικού εξωδικαστικής επίλυσης της διαφοράς, σύνταξη πορίσματος και αποστολή στην προϊστάμενη δημοτική αρχή, σε περίπτωση αποτυχίας του προηγούμενου σταδίου Ειδικότερα:
Τρόποι καταγγελίας: Λαμβάνοντας υπόψη την αρχή της ίσης μεταχείρισης, η οποία επιβάλλει την εξασφάλιση της όσο το δυνατόν ευρύτερης προσβασιμότητας στις υπηρεσίες του συμπαραστάτη προτείνονται οι εξής τρόποι: 1)Υποβολή έγγραφης καταγγελίας με υπαγόρευση με την εμφάνιση του ενδιαφερόμενου στην υπηρεσία και λήψη αριθμού πρωτοκόλλου, 2) Υποβολή έγγραφης καταγγελίας μέσω ταχυδρομικής επιστολής ή Fax με αντίστοιχη τηλεφωνική ενημέρωση για τον αριθμό πρωτοκόλλου, 3) Τηλεφωνική καταγγελία, 4) Διαδικτυακά υποβαλλόμενη καταγγελία. Σε όλες τις καταγγελίες θα πρέπει να γίνεται επαλήθευση της ταυτότητας του καταγγέλοντος.
Τρόποι διαμεσολάβησης:
Πρώτο Στάδιο: Επιδίωξη τηλεφωνικής επίλυσης της διαφοράς: Ο Συμπαραστάτης θα επικοινωνήσει τηλεφωνικώς εντός 48 ωρών από τη λήψη της καταγγελίας με την καταγγελόμενη δημοτική υπηρεσία διερευνώντας τις απόψεις της υπηρεσίας και τη δυνατότητα επίλυσης σε αυτό το στάδιο. Σε περίπτωση επιτυχίας θα συντάσσεται σχετικό έγγραφο το οποίο θα κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο.
Δεύτερο στάδιο: Σε περίπτωση που το προηγούμενο στάδιο αποβεί άκαρπο: Επίσκεψη του συμπαραστάτη στην καταγγελόμενη δημοτική υπηρεσία, όπου θα συντάσσεται πρακτικό εξωδικαστικής επίλυσης της διαφοράς με αναφορά στο πρόβλημα, στον τόπο και την ώρα επίσκεψης, τα πρόσωπα με τα οποία συναντήθηκε και το αποτέλεσμα.
Τρίτο Στάδιο: Σύνταξη πορίσματος και αποστολή του στην  προϊστάμενη δημοτική αρχή. Εάν τα προηγούμενα στάδια αποβούν άκαρπα, τότε συντάσσεται ένα Πόρισμα στο οποίο τεκμηριώνεται η βασιμότητα της καταγγελίας και το άκαρπο των δύο προηγούμενων σταδίων και αποστέλλεται στην προϊστάμενη δημοτική αρχή κοινοποιούμενο και στον καταγγέλοντα. 
Σημαντική διασφάλιση της διαφάνειας του θεσμού θα αποτελέσει μία σημαντική κύρωση ηθικοπολιτικού χαρακτήρα: η δημοσιότητα. Τα πορίσματα, η ετήσια έκθεση και οι ειδικές εκθέσεις για τη διατύπωση προτάσεων που αφορούν τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους δημότες, γνωστοποιούνται στις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, στο Δήμαρχο και στο Δημοτικό Συμβούλιο, συζητώνται από αυτό και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του δήμου. Ανάλογα δε με τη σπουδαιότητα του προβλήματος να επιλέγεται κάθε πρόσφορος τρόπος δημοσιοποίησης (Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης).  
Τέλος ερμηνεύοντας την επιταγή του νόμου «πρόσωπο εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας» ως πρόσωπο αμερόληπτο και ηθικά ακέραιο και έντιμο με εμπειρία σε θέματα κοινωνικά, διοικητικά, δικαστικά κ.λ.π. και θεωρώντας ότι πληρώ τις ανωτέρω προϋποθέσεις θέτω την υποψηφιότητά μου για την θέση αυτή, παραθέτοντάς σας ένα σύντομο βιογραφικό προκειμένου να με γνωρίσετε καλύτερα.
Ονομάζομαι Ευφροσύνη Ζαμπέλη του Αλκιβιάδη και της Παναγιώτας. Γεννήθηκα το 1971 στην Πρέβεζα.  Σπούδασα Νομικά στη Νομική Σχολή της  Macerata Ιταλίας από όπου αποφοίτησα το 1997. Την πενταετία από το 1997 μέχρι το 2002 εργάσθηκα στην Αθήνα ως δικηγόρος και ασχολήθηκα με εμπορικό και αστικό δίκαιο. Από τον Ιανουάριο του 2002 είμαι μόνιμος κάτοικος της πόλης του Κιλκίς όπου και μεταφέρθηκα λόγω οικογενειακής κατάστασης (έγγαμη με δύο παιδιά). Εργάζομαι ως μαχόμενη δικηγόρος σε οργανωμένο γραφείο σε θέματα κυρίως αστικού-εμπορικού-διοικητικού και Ασφαλιστικού  δικαίου.  
Γνωρίζω άριστα την Ιταλική γλώσσα (κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας Επιπέδου ΙΙ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.

Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.

Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.