Τρίτη, 19 Ιουλίου 2016

Το καινοτόμο εθνικό πρόγραμμα etwinning στο 5ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς


Δελτίο τύπου 5ου Νηπιαγωγείου Κιλκίς 
«Μια φορά κι έναν καιρό...»
Ένα καινοτόμο εθνικό πρόγραμμα etwinning το οποίο πραγματοποιήθηκε στο 5ο Νηπιαγωγείο Κιλκίς το σχολικό έτος 2015 – 16 υπό την καθοδήγηση της νηπιαγωγού Κλειδαρά Μαρίας. 


Από το Δεκέμβριο του 2015 το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο έργο αυτό και ξεκίνησε ένα ταξίδι στο μαγικό κόσμο των παραμυθιών σε συνεργασία με 7 νηπιαγωγεία (Ν. Αγχίαλο Ευβοίας, τη Βέροια, του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Φαρσάλων και το Ιδ. Νηπιαγωγείο Βόλου Φατσούλες).

Από την πρώτη στιγμή φάνηκε ότι και τα 7 νηπιαγωγεία και οι μαθητές αυτών είχαν πραγματική όρεξη για να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους και τη φαντασία τους με αφορμή ένα παραμύθι. Η μία τάξη ενέπνεε και ενέπλεκε και την άλλη σε όλη αυτή την μαγεία. Παράδοση και τεχνολογία συμβάδισαν σε αυτό το έργο αρμονικά. Τα νήπια προσέγγισαν την παράδοση και τα παραμύθια των προτιμήσεών τους αξιοποιώντας τη δύναμη που κρύβεται στις νέες Τεχνολογίες με αποτέλεσμα να διαμοιράζεται η γνώση και η εμπειρία ενός παραμυθιού ισότιμα σε όλα τα νηπιαγωγεία.

Η δημιουργία της ηλεκτρονικής δανειστικής βιβλιοθήκης ήταν πραγματικά καινοτόμα καθώς αποτέλεσε ένα σημαντικό εργαλείο αναπλήρωσης των κενών των συνηθισμένων βιβλιοθηκών που υπάρχουν στα σημερινά νηπιαγωγεία όπου και παρατηρείται να υπάρχουν ήδη χρησιμοποιημένα και φθαρμένα από τη χρήση βιβλία. 


Από την άλλη βοήθησε στην ανανέωση και στον εμπλουτισμό νέων βιβλίων που πρωτύτερα δεν ήταν γνωστά σε όλες τις νηπιαγωγούς του προγράμματος αλλά και βιβλίων που γεννήθηκαν μέσα από τη ματιά και τη σκοπιά της παιδικής σκέψης. Επίσης έγινε ανταλλαγή ιδεών και διδακτικών προσεγγίσεων ως προς τους τρόπους επεξεργασίας και δημιουργίας ενός βιβλίου (ένα τραγούδι, μία εικόνα, ένα συμβάν απλό και καθημερινό).

Η ανταλλαγή επίσης δεμάτων μεταξύ των παιδιών και των σχολείων συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της επικοινωνίας και της συνεργασίας καθώς όλοι είχαν κοινό στόχο και σκοπό: να εκφραστούν δημιουργικά. Μέσω των δραστηριοτήτων που αναπτύχθηκαν, καλλιεργήθηκαν μια σειρά δεξιοτήτων των νηπίων απαραίτητες για το μαθητή του 21ου αιώνα, όπως η καλλιέργεια του προφορικού λόγου, η δημιουργικότητα και η φαντασία, η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και η ικανότητα ακρόασης, αλλά και αξίες όπως το πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, η συνεργασία, η αλληλεπίδραση αλλά και η επαφή με τον κόσμο των Νέων Τεχνολογιών, η προτεραιότητα της ασφάλειας του στη χρήση του υπολογιστή και γνώρισαν τις δυνατότητες που παρέχει η Τεχνολογία στην καθημερινότητά τους.

Αν και τα σχολεία μας ήταν μακριά η Τεχνολογία στάθηκε αρωγός στο να σπάσουν τα κλειστά τείχη της τάξης και να νιώθουμε ότι σε αυτό που κάναμε υπήρχαν και άλλοι συνοδοιπόροι με ίδιες δυνατότητες και ενδιαφέροντα.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου