Τους τρόπους με τους οποίους η ποντιακή διάλεκτος θα γίνει κτήμα όλο και περισσότερων ανθρώπων ποντιακής καταγωγής, αλλά και των συνελλήνων, εξετάστηκαν στη διάρκεια της Συνάντησης Εκπαιδευτών Ποντιακής Διαλέκτου, η οποία έγινε στο Κιλκίς.
Οι εργασίες της Συνάντησης Εκπαιδευτών Ποντιακής Διαλέκτου, πραγματοποιήθηκαν από το πρωί του Σαββάτου 24 Σεπτεμβρίου 2022, στο 8ο δημοτικό σχολείο Κιλκίς, όπου τόσο ο πρόεδρος Αντώνης Παυλίδης, όσο και οι εκπαιδευτές ανέλυσαν τις προοπτικές που υπάρχουν στο να γίνει περισσότερο κατανοητή η ποντιακή διάλεκτος σε μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού, σε μία περίοδο κατά την οποία εντείνεται η φυγή όλο και περισσότερων πολιτών από τα χωριά, στις πόλεις της Ελλάδος, αλλά και στο εξωτερικό.
Στην πρωινή συνεδρίαση του Σαββάτου 24 Σεπτεμβρίου 2022 ο Αντώνης Παυλίδης, παρουσίασε το ιστορικό διδακτικά και μεθοδολογικά, μέσα από διάφορους τρόπους, ποιες ήταν οι ανάγκες και το πώς ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ποντίων Εκπαιδευτικών κατόρθωσε να αρχίσει και να φέρει εις πέρας αυτήν την μεγάλη προσπάθεια διδασκαλίας της ποντιακής διαλέκτου. Τις ενέργειες που έκανε ο Σύνδεσμος προς το υπουργείο Παιδείας, αλλά και στη συνέχεια με τους δήμους και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Τη συγγραφή του εγχειριδίου ποντιακής διαλέκτου και τα προβλήματα που υπήρχαν και πως αυτά ξεπεράστηκαν.
Η φιλόλογος Αναστασία Μαχαιρίδου, αναφέρθηκε στις εμπειρίες από την διδασκαλία και τις καλές πρακτικές που υπήρξαν προκειμένου οι εκπαιδευόμενοι να μάθουν, αλλά και ταυτόχρονα να είναι ελκυστικό το μάθημα. Αναφέρθηκε στην εμπειρία της από τους φοιτητές της Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, αλλά και τα μαθήματα σε συλλόγους, και το ενδιαφέρον που έδειχναν και δείχνουν να μάθουν την ποντιακή διάλεκτο, αλλά και να την τελειοποιήσουν.
Η εκπαιδευτικός Ανατολή Καριπίδου, αναφέρθηκε στον συντονισμό των διδασκόντων της ποντιακής διαλέκτου, τόνισε τις δυσκολίες που υπήρξαν στη συγγραφή του εγχειριδίου της ποντιακής διαλέκτου, αλλά και έκανε προτάσεις για την διδασκαλία στους εκπαιδευομένους προκειμένου να γίνει έλκυστικό και κατανοητό κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στη συνέχεια έγινε συζήτηση, ερωτήσεις και τοποθετήσεις από τους εκπαιδευτές της ποντιακής διαλέκτου.
Το απόγευμα στον ίδιο χώρο συνεχίστηκαν οι εργασίες με την φιλόλογο Γιώτα Ιωακειμίδου, να αναφέρει τις εμπειρίες της από τη διδασκαλία της ποντιακής διαλέκτου, στα αντίστοιχα τμήματα στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αλλά και τα διαδικτυακά μαθήματα που πραγματοποιεί με Έλληνες ποντιακής καταγωγής στο εξωτερικό.
Η εκπαιδευτικός Αλκμήμη Θεοδωρίδου, αναφέρθηκε στην εξέλιξη του προγράμματος διδασκαλίας της ποντιακής διαλέκτου, την εμπειρία της από το γεγονός της διδασκαλίας σε τμήματα ποντιακών συλλόγων, αλλά και αυτά που δημιούργησε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ποντίων Εκπαιδευτικών.
Η εκπαιδευτικός, συγγραφέας μονόπρακτων θεατρικών έργων στην ποντιακή διάλεκτο, ηθοποιός του ποντιακού θεάτρου, Γιούλη Γεωργιάδου, στην ενότητα Θέατρο και διδασκαλία, παρουσίασε απόσπασμα από το θεατρικό μονόπρακτο της ιδίας, στην ποντιακή διάλεκτο «Τα προσωνύμια τη Φραντάλας», αποσπώντας το θερμό χειροκρότημα των συμμετεχόντων.
Οι εργασίες της Συνάντησης των εκπαιδευτών ποντιακής διαλέκτου έκλεισαν το βράδυ του Σαββάτου 24 Σεπτεμβρίου 2022, με τοποθετήσεις των συμμετεχόντων, γενική συζήτηση, και τα πορίσματα και λήξη των εργασιών, τα οποία σε γενικές γραμμές συνόψισε ο Αντώνης Παυλίδης, πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ποντίων Εκπαιδευτικών.
Η Γνώμη ευχαριστεί θερμά για την παραχώρηση του κειμένου τον φίλο δημοσιογράφο Φόρη Πεταλίδη, ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας http://www.efxinospontos.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.