Εικοσιεννιά Μαΐου. Η Πόλις εάλω. Η Βασιλεύουσα, η Θεοφρούρητος, η Eπτάλοφος, η Xιλιόχρονη, το πνευματικό σύμβολο της Οικουμένης, η πόλη της Αγίας Σοφίας, το τιμημένο σκήπτρο, το καύχημα της Ανατολής, το στόλισμα της Ρωμιοσύνης.
Η Πόλις εάλω. Κραυγή φρικτή που σαλεύει την ψυχή. Φωτιά που καίει το νου. Κι ύστερα ο θρήνος. Το αίμα. Σταυροί σπασμένοι. Κομματιασμένες οι εικόνες. Ο τρόμος στα μάτια των παιδιών. Οι κρότοι. Το ποδοβολητό. Καλπασμοί πιο πέρα. Αλαφιασμένο τρέξιμο. Κι αλλού αργά τα βήματα, αλλού ξεψυχισμένα. Πιο πέρα ο γδούπος ο υπόκωφος από ένα σώμα που σωριάστηκε στη γη. Θάνατος. Κι άλλο αίμα. Δύο κράνη άδεια κι ένα σπαθί σπασμένο.
Τρέξιμο ανθρώπων και βοή. Ιδρώτας, πόνος, πανικός. Κι απόγνωση. Πυρπολήσεις. Εκκλησίες ρημαγμένες. Σώματα σπαρμένα στην πλαγιά. Πάλι αίμα. Κορίτσια ανυπεράσπιστα. Όλοι στη θάλασσα, σαν σύνθημα. Και επιπλέοντα ανθρώπινα κουφάρια. Τόσο φοβερός ο θάνατος, που και τα όρνεα τον σκιάχτηκαν θαρρείς και δεν ζύγωναν. Κι αυτός να συνεχίζει απτόητος ως το τέλος. Ώσπου να ερημώσουν όλοι οι δρόμοι....
Κι έπειτα η σιωπή. Και οι θλιμμένοι χρόνοι. Είναι ο πόνος που σιγά σιγά παράπονο γίνεται βαθύ. Και όταν παραπάνω δουλευτεί, μνήμη κι επίγνωση συνάμα. Και στοχασμός ακόμη, σαν έρθουν άλλες εποχές. Και αφορμή για όνειρα και θρύλους. Ένα ακόμα χτύπημα της σμίλης στου Έθνους το κορμί.
Κι έπειτα η σιωπή. Και οι θλιμμένοι χρόνοι. Είναι ο πόνος που σιγά σιγά παράπονο γίνεται βαθύ. Και όταν παραπάνω δουλευτεί, μνήμη κι επίγνωση συνάμα. Και στοχασμός ακόμη, σαν έρθουν άλλες εποχές. Και αφορμή για όνειρα και θρύλους. Ένα ακόμα χτύπημα της σμίλης στου Έθνους το κορμί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.