Είναι απαράδεκτη η εμμονή του Υπουργείου Παιδείας στην εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων φέτος. Είναι φανερό ότι ο αυταρχισμός και η αυθαιρεσία της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας τίποτα δεν έχουν να κάνουν με την εκπαιδευτική διαδικασία, με το παιδαγωγικό και μαθησιακό αποτέλεσμα.
Στόχος είναι αφενός μεν η επίδειξη ισχύος και αφετέρου η δημιουργία στην κοινή γνώμη μιας επίπλαστης εικόνας κανονικότητας στα σχολεία φέτος.
Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, η παιδαγωγική πράξη και τελικά το ίδιο το σχολείο ελάχιστη ή καθόλου σημασία έχουν για το Υπουργείο Παιδείας.
Είναι απαράδεκτη η οδηγία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης.
Σαν να μην ήταν μία χρονιά covid, με χιλιάδες νοσήσαντες μαθητές και εκπαιδευτικούς, εξαιτίας των αναποτελεσματικών μέτρων για την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών.
Σαν να μην χάθηκαν χιλιάδες ώρες μαθημάτων εξαιτίας των δικαιολογημένων απουσιών.
Σαν να αναπληρώθηκαν στην ώρα τους και στο σύνολό τους οι χαμένες ώρες.
Σαν να μην υπήρξαν για μία ακόμη χρονιά χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που αναπληρώθηκαν καθυστερημένα ή και δεν αναπληρώθηκαν.
Σαν να μην είναι μία χρονιά που τα γνωστικά και μαθησιακά κενά των μαθητών δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην αφομοίωση της ύλης.
Σαν να μην υπήρχε το ανεκδιήγητο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που όρισε σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα μία ύλη που δεν βγαίνει ούτε σε κανονικές χρονιές και που είναι ασύμβατη με τις γνώσεις και τις δεξιότητες των μαθητών στην Α και Β Λυκείου.
Σαν να ζούσαμε σε μία άλλη χώρα, με ένα άλλο Υπουργείο Παιδείας.
Απαιτούμε άμεσα να παρθεί απόφαση για τη μη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων φέτος.
Πιθανή επιμονή της Υπουργού Παιδείας στην υλοποίηση της Τράπεζας όπως προβλέπεται από το νόμο, θα ευτελίσει ακόμα περισσότερο την εκπαιδευτική πράξη, θα οδηγήσει σε υψηλά ποσοστά αποτυχίας και θα προσθέσει επιπλέον άγχος σε μαθητές και γονείς.
Ας αναλάβει επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας έστω και για μία φορά τις ευθύνες του για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα σχολεία.
Στόχος είναι αφενός μεν η επίδειξη ισχύος και αφετέρου η δημιουργία στην κοινή γνώμη μιας επίπλαστης εικόνας κανονικότητας στα σχολεία φέτος.
Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, η παιδαγωγική πράξη και τελικά το ίδιο το σχολείο ελάχιστη ή καθόλου σημασία έχουν για το Υπουργείο Παιδείας.
Είναι απαράδεκτη η οδηγία του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας σύμφωνα με την οποία οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης.
Σαν να μην ήταν μία χρονιά covid, με χιλιάδες νοσήσαντες μαθητές και εκπαιδευτικούς, εξαιτίας των αναποτελεσματικών μέτρων για την προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών.
Σαν να μην χάθηκαν χιλιάδες ώρες μαθημάτων εξαιτίας των δικαιολογημένων απουσιών.
Σαν να αναπληρώθηκαν στην ώρα τους και στο σύνολό τους οι χαμένες ώρες.
Σαν να μην υπήρξαν για μία ακόμη χρονιά χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που αναπληρώθηκαν καθυστερημένα ή και δεν αναπληρώθηκαν.
Σαν να μην είναι μία χρονιά που τα γνωστικά και μαθησιακά κενά των μαθητών δημιουργούν τεράστια προβλήματα στην αφομοίωση της ύλης.
Σαν να μην υπήρχε το ανεκδιήγητο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που όρισε σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα μία ύλη που δεν βγαίνει ούτε σε κανονικές χρονιές και που είναι ασύμβατη με τις γνώσεις και τις δεξιότητες των μαθητών στην Α και Β Λυκείου.
Σαν να ζούσαμε σε μία άλλη χώρα, με ένα άλλο Υπουργείο Παιδείας.
Απαιτούμε άμεσα να παρθεί απόφαση για τη μη εφαρμογή της Τράπεζας θεμάτων φέτος.
Πιθανή επιμονή της Υπουργού Παιδείας στην υλοποίηση της Τράπεζας όπως προβλέπεται από το νόμο, θα ευτελίσει ακόμα περισσότερο την εκπαιδευτική πράξη, θα οδηγήσει σε υψηλά ποσοστά αποτυχίας και θα προσθέσει επιπλέον άγχος σε μαθητές και γονείς.
Ας αναλάβει επιτέλους το Υπουργείο Παιδείας έστω και για μία φορά τις ευθύνες του για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα σχολεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.