Εικαστικά – Ζωγραφική
Βασικό ρόλο στην ανάπτυξη ενός παιδιού αποτελούν τα εικαστικά και η ζωγραφική, καθώς μέσω αυτών μαθαίνει να εκφράζεται με διαφορετικούς τρόπους, αφήνει τη φαντασία του ελεύθερη, αναπτύσσει τις λεπτές δεξιότητές του, γίνεται δημιουργικό και μαθαίνει να χειρίζεται τα διάφορα αντικείμενα. Εκτός από την καλλιέργεια του πνεύματος με το να ανακαλύπτει τις διαφορετικές υφές των αντικειμένων, γίνεται ανεξάρτητο και αποκτά αυτοπεποίθηση, διότι καταφέρνει να δημιουργεί κάτι μόνο του. Επικεντρωνόμαστε στο να περνούν διασκεδαστικά τον χρόνο τους τα παιδιά ενώ μαθαίνουν να ζωγραφίζουν και να αναπτύσσουν το ταλέντο και τις δεξιότητες. Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται αισθήματα αγάπης για την τέχνη.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
Η Δημιουργική γραφή είναι ένα μέσο για να προσελκύσουμε την προσοχή των παιδιών για την γραφή και να καλλιεργήσουμε την γλωσσική ικανότητα. Τα παιδιά χωρίς να το καταλαβαίνουν, δημιουργούν κείμενο. Συνοδοιπόρος μας τα μαγικά φύλλα εργασίας που διεγείρουν την φαντασία τους για συγγραφή.
Έτσι, τα παιδιά θα διαβάσουν μία ιστορία και θα την εικονογραφήσουν, θα φτιάξουν κόμικς, θα παίξουν με τις λέξεις, θα συνθέσουν μικρά ποιήματα, θα φτιάξουν σταυρόλεξα, θα δημιουργήσουν φανταστικούς ήρωες και μαγικούς τόπους.
Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με κλασσικά και σύγχρονα παραμύθια, με έργα της λογοτεχνίας και της ποίησης και μαθαίνουν , με διασκεδαστικό τρόπο , να καλλιεργούν την καλλιτεχνική τους έκφραση, ν’ απελευθερώνουν την φαντασία τους, να χρησιμοποιούν την κριτική τους σκέψη, να εκφράζονται δημιουργικά και να παράγουν λόγο.
ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Είναι αποδεδειγμένο ότι η σωματική δραστηριότητα προσφέρει σημαντικά εφόδια στα παιδιά, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σημαντικά ψυχικά και κοινωνικά οφέλη.
Η άσκηση βοηθάει τα παιδιά να αναπτύξουν ένα υγιές μυοσκελετικό και καρδιαγγειακό σύστημα. Μέσω της άσκησης «δυναμώνουν» τα οστά, οι μύες και οι αρθρώσεις και παράλληλα «γυμνάζονται» η καρδιά και οι πνεύμονες. Επιπλέον αναπτύσσεται η ικανότητα νευρομυϊκής συναρμογής. Τα παιδιά αποκτούν καλύτερο έλεγχο του σώματος και των κινήσεών τους, βελτιώνοντας τα αντανακλαστικά τους και αναπτύσσοντας τον συγχρονισμό μεταξύ ματιών και άκρων.
Η σωματική δραστηριότητα είναι ένας καίριος παράγοντας για τη διατήρηση ενός υγιούς και φυσιολογικού βάρους, γεγονός ιδιαιτέρως σημαντικό ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τις διαστάσεις που έχει πάρει η επιδημία της παιδικής παχυσαρκίας και στη χώρα μας. Τέλος, στα παιδιά που ασκούνται συστηματικά έχει παρατηρηθεί αισθητή βελτίωση στον έλεγχο του άγχους, μιας και η άσκηση είναι ένα κατεξοχήν μέσο ψυχαγωγίας και εκτόνωσης, το οποίο μειώνει σημαντικά το συγκεκριμένο αίσθημα.
Επιτραπέζια Παιχνίδια
Τα επιτραπέζια παιχνίδια είναι ένας πολύ ωραίος και διασκεδαστικός τρόπος για να εξασκούν τα παιδιά τις μαθηματικές τους δεξιότητες αλλά και να μαθαίνουν να παίζουν μαζί σε μικρές ομάδες, να περιμένουν τη σειρά τους και να συνεργάζονται.
Επιλεγμένα επιτραπέζια παιχνίδια γνώσης και στρατηγικής, σκάκι, πάζλ, παιχνίδια γνωριμίας, επικοινωνίας και εξερεύνησης προσφέρουν στα παιδιά στιγμές χαλάρωσης και διασκέδασης.
Το επιτραπέζιο παιχνίδι αποτελεί διασκέδαση και δεν έχει σημασία η νίκη ή η ήττα αλλά το ταξίδι για να φτάσεις μέχρι τη νίκη ή και την ήττα. Τα επιτραπέζια παιχνίδια μέσα στον χώρο του ΚΔAΠ μας έρχονται να οξύνουν την ευστροφία των παιδιών και να τους γνωρίσουν την ευγενή άμιλλα και τον υγιή ανταγωνισμό.
Παιδικός Κινηματογράφος
Η παρακολούθηση ποιοτικών ταινιών έχει εκπαιδευτική διάσταση δίνοντας στα παιδιά μια μεγάλη ποικιλία ερεθισμάτων, θεμάτων και ιστοριών, οι οποίες δίνουν απαντήσεις στις γεμάτες περιέργεια ερωτήσεις για τον κόσμο, αλλά και αισθητική διάσταση όπου καλλιεργείται η αντίληψή τους και απαιτεί τη συμμετοχή όλων των αισθήσεων του παιδιού.
Δευτέρα
Συζητήσαμε για τα αδέσποτα και ακούσαμε/παρακολουθήσαμε το σχετικό βιβλίο “Ξουτ”, μέσω του YouTube. Δημιουργήσαμε, επίσης, ένα χαριτωμένο σκυλάκι-μαριονέτα, αλλά και διάφορα ζωάκια με πηλό! Ζωγραφίσαμε και διασκεδάσαμε με μια παραλλαγή του παιχνιδιού “Όνομα, ζώο, φυτό”. Τέλος, τρέξαμε, ξεφαντώσαμε και παίξαμε “Μουσικές καρέκλες”!
Τρίτη
Φτιάξαμε νηστίσιμες μπάρες ενέργειας με πολύ υγιεινά υλικά, ενώ κάποιες από αυτές τις στολίσαμε με πολύχρωμη τρούφα. Επίσης, κάναμε παζλ, δημιουργήσαμε πύργους με πλαστελίνη και οδοντογλυφίδες και δοκιμάσαμε νέα χτενίσματα στα μαλλιά μας. Τέλος, τρέξαμε, παίξαμε ποδόσφαιρο, αλλά και διασκεδάσαμε με “Μουσικές καρέκλες” και άλλα κινητικά παιχνίδια.
Τετάρτη
Φτιάξαμε μελισσούλες στην κυψέλη τους. Επίσης, χρωματίσαμε με πινέλο και χρώματα τα ζωάκια που είχαμε φτιάξει με πηλό, αλλά και δημιουργήσαμε νέα σχέδια. Ακόμα, κάναμε παζλ, τρέξαμε, χορέψαμε και παίξαμε ποδόσφαιρο.
Πέμπτη
Δημιουργήσαμε τρεις κερασιές και τις στολίσαμε με τα μοναδικά άνθη τους. Επίσης, φτιάξαμε παζλ, αλλά και δημιουργήσαμε σχέδια με τον πηλό. Τέλος, διασκεδάσαμε με χορό και κυνηγητό.
Παρασκευή
Φτιάξαμε γλυκά λαγουδάκια σε διαφορετικά χρώματα. Επίσης, φτιάξαμε παζλ, παίξαμε “Jenga”, υλοποιήσαμε διάφορες κατασκευές με τα τουβλάκια, αλλά και διασκεδάσαμε με το συμβολικό μας παιχνίδι και με το παιχνίδι “Μάντεψε ποιος?”. Τέλος, τρέξαμε, παίξαμε ποδόσφαιρο, κυνηγητό και πολλά κινητικά παιχνίδια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η Γνώμη Κιλκίς- Παιονίας διευκρινίζει στους αναγνώστες της ότι θεωρεί αυτονόητο το δικαίωμα του σχολιασμού και της κριτικής έκφρασης, όταν αυτό φυσικά δεν στοχεύει στην απαξίωση, στην ύβρη και στην προσβολή ατόμων και θεσμών.
Το αναγνωστικό κοινό θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Γνώμη, επιδιώκοντας μια υγιή και αμφίδρομη επικοινωνία, δεν δημοσιεύει ανυπόγραφα σχόλια, αλλά ούτε και σχόλια ρατσιστικού, προσβλητικού και υβριστικού περιεχομένου.
Τα ενυπόγραφα άρθρα τέλος, εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας.